Trouwen in 2016/2017+

13-06-2016 13:55 2570 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.



NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben in maart besloten om in september te gaan trouwen. We hadden het financieel erg breed en aangezien we nog moesten starten met echt sparen, kwam het van de maandelijkse inkomsten. En toen kwamen we in financieel noodweer. Van de € 1500.00 die we elke maand zouden kunnen uitgeven is nog maar € 100.00 over. Afblazen van het huwelijk is echt geen optie, dat wil ik niet eens, maar we gaan het even krap krijgen. Maar we krijgen het voor elkaar en dan ga ik ook dubbel genieten van ons huwelijk.
Alle reacties Link kopieren
WildePerzik schreef:
01-06-2017 18:01
Haha heb laatst ook 100 dagen opgezocht, nog 6 dagen! ;-) Uitnodigingen bij ons zijn nog niet zover, waarschijnlijk over week of 2 af. De rest van het septemberclubje allemaal al de deur uit?!
Vandaag is het bij ons precies 100! dagen. yeah het aftellen is nu echt begonnen.

Kaarten verwacht ik morgen af te hebben en te kunnen verzenden.
Is bij ons meer een formaliteit we weten al dat iedereen die we uitgenodigd hebben ook daadwerkelijk komt!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Nog gefeliciteerd Jane. En hoe gaat het nu met je moeder? Wat vond ze van de video?

Hier nog minder dan 2 maanden. Uitnodigingen zijn allemaal verstuurd, veel bevestigingen zijn al binnen. Gisteren wezen proef eten met gezin. Erg leuk en lekker.

Even een vraagje. Geven jullie een cadeau aan de getuigen en zo ja wat. Ik weet namelijk niet wat te doen. Vriend is dus siciliaans en wij trouwen in noord Italië, dichtbij waar we zelf ook wonen. Nou is het in Italië gebruikelijk dat de getuigen een groot cadeau geven (geld of cadeau twv ca 300/400 euro) en het bruidspaar geeft op zijn beurt ook weer een waardevol cadeau aan de getuigen. Vriend zijn getuigen betalen grotendeels onze ringen en hij geeft een horloge terug.

Nou verwacht ik van mijn getuigen (broer en zus) een bedrag van ca 150 euro. Wij betalen voor hen al de overnachting na de bruiloft op de trouwlocatie. Maar dit betalen wij ook voor 1 van de getuigen van vriend (die wonen NL nog verder weg dan mijn NL'se familie). Is ook gebruikelijk hier. Die van ver komt krijgt een overnachting cadeau. Nou zit ik ook nog te kijken voor een klein blijvend cadeautje voor mijn getuigen,maar ik heb geen idee. Geen horloge, want in de Nederlandse cultuur zijn zulke grote cadeaus niet de gewoonte. Maar het moet ook niet teveel afsteken bij die horloges, want de cadeaus worden tijdens het diner overhandigd.

En zouden jullie vooraf uitleggen dat hun cadeau kleiner is, omdat de getuigen hier veel meer aan het bruidspaar geven? Ik wil ze namelijk niet onbewust pushen om meer te geven. Aan de andere kant ben ik bang voor scheve gezichten ivm verschil in cadeau.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou geloof ik ervoor kiezen ook jouw getuigen een groter cadeau te geven. In onze cultuur staat over het algemeen het cadeau los van wat er gegeven wordt aan het bruidspaar. Het kan dus prima zo zijn dat jullie cadeau groter is, het is anders toch ook maar gewoon stuivertje wisselen?
Je zou er ook voor kunnen kiezen om allen wel een horloge te geven maar die van jouw getuigen in een minder hoog prijsklasse. Dat zal denk ik niemand opvallen.
Wel lastig inderdaad 2 culturen naast elkaar met zoiets.

Overigens geven wij niks aan de getuigen, die vinden het al een eer genoeg. Alleen voor de ceremoniemeesters en het bruidsmeisje en jonkheren hebben we een aardigheidje.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Jane, je dag klinkt mooi zelfs met het gemis van je moeder. Denk wel verstandig geweest om de dag gewoon door te zetten!
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Wij doen geen kadootjes voor de getuigen. Vinden dat eigenlijk een beetje onzin. Ze doen ook eigenlijk niks, behalve een handtekening zetten.
Ceremoniemeester doet wel wat dingen, zowel vooraf als aanspreekpunt als tijdens de dag zelf. Hij wordt door vriendlief mee naar een concert genomen.
Dus Italiagirl, lastig. Vooral omdat het zo publiekelijk dus wordt gegeven. Ik zou niet weten wat ik zou doen...
IBIopviva schreef:
05-06-2017 10:49
Ik zou geloof ik ervoor kiezen ook jouw getuigen een groter cadeau te geven. In onze cultuur staat over het algemeen het cadeau los van wat er gegeven wordt aan het bruidspaar. Het kan dus prima zo zijn dat jullie cadeau groter is, het is anders toch ook maar gewoon stuivertje wisselen?
Je zou er ook voor kunnen kiezen om allen wel een horloge te geven maar die van jouw getuigen in een minder hoog prijsklasse. Dat zal denk ik niemand opvallen.
Wel lastig inderdaad 2 culturen naast elkaar met zoiets.

Overigens geven wij niks aan de getuigen, die vinden het al een eer genoeg. Alleen voor de ceremoniemeesters en het bruidsmeisje en jonkheren hebben we een aardigheidje.
Ja daar komt het wel een beetje op neer hoor stuivertje wisselen. Ik denk er nog wel even over na. Het handigste zou zijn als het niet zo publiekelijk wordt gegeven, maar dat wil vriend niet. Zat zelf ook te denken aan een zilveren fotolijst met een leuke foto van ons 3 erin. Heb nog wel een hele spontane foto van mij samen met mijn broer en zus, die ergens wel een mooi lijstje verdiend. Maar ja of een horloge of een fotolijst het blijft smaak gevoelig.

Cadeautje bruidsmeisje en jonker doen we wel, maar dat zijn onze eigen kinderen. Normaal krijgen ze een vakantie cadeau om mee te nemen. Dus dat vervangen we nu gewoon met een bruiloftscadeau. Gaan 2 dagen later op vakantie met het gezin, dus in principe is het hetzelfde....

Ceremoniemeester hebben we niet. Hebben een weddingplanner die op de dag zelf alles regelt. En zij krijgt natuurlijk gewoon betaald.
Italiagirl, kunnen jullie de cadeaus niet persoonlijk geven i.p.v. allemaal tegelijk? Dan geeft het niet dat er verschil in zit.

Wij geven onze getuigen een fles wijn met gepersonaliseerd etiket (zelfde ontwerp als onze trouwkaart). Gewoon als kleinigheidje want ze hoeven inderdaad niet veel te doen. Ceremoniemeester krijgt dit ook en we nemen hem plus zijn vriendin mee uit eten.

Ik heb ook een vraagje. Na ons feest doen wij nog een sluitdrankje samen met onze getuigen voordat we allemaal gaan slapen (hebben hotelkamers bij de feestlocatie). Ik ga me daarvoor even omkleden, ik denk dat ik mijn jurk dan wel zat ben en iets comfy's aan wil. Nu leek het me wel grappig om zo'n pyjama aan te hebben met 'Bride' erop. Pinterest staat er vol mee, maar ik kan ze in NL nergens vinden! Verzendkosten vanuit de VS zijn zo weer €40. Weten jullie waar zoiets te krijgen is of kennen jullie een site? Ik wil dus liever een pyjama dan een badjas.
Alle reacties Link kopieren
Primark! Tenminste ik zag pas dat zij met een bruidscollectie gaan komen. Lingerie, satijnenbadjas met bride achterop, handdoeken en van alles meer! Ik was vorige week bij de primark in Amsterdam; daar hadden ze het toen nog niet. Weet ook niet wanneer het wel komt, maar ik ga het in de gaten houden!
Daneli. Haha nog nooit zoiets gezien eerlijk gezegd. Je kan het ook zelf laten drukken misschien. Gewoon een mooie crèmekleurige pyjama en daar beide op laten drukken.
Thanks! Ik ga de Primark in de gaten houden.

Zelf bedrukken heb ik over nagedacht, maar ik vind dat toch een beetje gedoe voor iets dat ik maar heel even aan heb. Primark zou daarom perfect zijn, is ook lekker goedkoop.
Het is ineens wat stil hier :)
Wij moeten nog best veel regelen, tijd gaat zooo snel! Ongeveer 3 mnd...
Gisteren jurk af laten passen, na een half jaar weer eens aan gehad. Heel leuk en mooi, kan niet wachten tot ie helemaal op maat is (2 maten te groot dus zal best verschil zijn).
Verder moeten we de uitnodigingen nog afmaken, wil ik met 2 weken verzenden. Decoratie bestellen/ maken.
Cadeautjes getuigen.
Sieraden en evt lingerie.
Proefmake up, haar, en proef fotograferen (staat wel allemaal gepland).
Voertuig waarin we aankomen regelen.
Hapjes ed kiezen tijdens borrel.
Taart regelen.
Confetti / bloemblaadjes?
Gastenboek kopen.
Iets van manicure is ook wel leuk.
Afspraak Babs (en ook met locaties nog een X)

Best veel nog, en jullie?? :D
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was het gister nog 14 weken!
Wij hebben denk ik niet meer zoveel te regelen. Alleen nog pak van vriend bestellen. Dat doen we begin augustus. Vriend is bezig met afvallen dus vinden we het zonde om nu al een pak te kopen.
Jurk pas ik drie weken van te voren nog een keer (hij hangt al thuis) en als er dan nog iets aangepast moet worden, kon ik contact opnemen met de winkel en regelen ze dat.
Kwam er alleen achter dat mijn sluier, die heeft een korte en een lange kant, mogelijk precies verkeerd om zit. Beetje lastig uitleggen, maar de klem die erop zit, zit zo dat je dat van bovenaf in je kapsel stopt. Maar ik wil hem juist van onderaf erin hebben gestopt, zodat je mijn kapsel ook helemaal ziet. Maar dat betekend dat of de klem gedraaid zit, of de korte kant aan de binnenkant. Over twee weken moet ik naar de kapper, zij doet ook mijn haar die dag, dus dan gaan we er even naar kijken of het een probleem is als de klem andersom zit, of dat ik even met de sluier terug moet.
Van de zomer gaan we langs de locatie om precies door te spreken wat we willen qua eten, welke stoelen en dat soort dingen. Toevallig organiseert onze locatie volgende week een bbq waar iedereen naar toe kan. En wij gaan een bbq doen op de bruiloft. Dus wij gaan naar de bbq volgende week, om alvast even een indruk te krijgen.
Afspraak alvast gemaakt met de fotograaf voor eind augustus om alles nog even een keer door te nemen.
Afspraak voor (proef)nagels staan ook. Heb al een keer proefkapsel en make-up gedaan (los van elkaar) en die doe ik ook nog een keer 1,5 week voor de bruiloft. Dan weten we precies hoe lang ze er mee bezig is en hoeveel tijd we op de dag zelf ervoor nodig gaan hebben.
Babs zou 2-4 weken van te voren contact op nemen om een afspraak in te plannen; ben daar ook eigenlijk erg benieuwd naar!
Gister werd ik door de ceremoniemeester gebeld over het vrijgezellenfeest van vriendlief. Erg leuk dat hij daar mee bezig is.
Broertje heeft van de week zijn pak opgehaald. Heeft hij gekocht in zelfde winkel als waar vriend zn pak gaat kopen. Erg leuk om te zien, mn broertje in pak. Hij is mijn getuige en daar is hij ook echt trots op.
Ik denk dat de tijd nu erg snel zal gaan, erg drukke maanden qua werk, dus denk dat de 14 weken zo voorbij zijn!
Alle reacties Link kopieren
Zo das idd nog best veel wat jullie moeten doen nog!

Bij ons is er al veel geregeld. De kaarten versturen we komende week. Aanstaande woensdag hebben we een gesprek met de babs en zien dan de locatie ook, ben benieuwd. Willen wel echt benadrukken dat ze geen mensen extra moet benoemen en dan vooral geen ouders. Mijn ouders zijn al jaren overleden en de vader van aanstaande ook. Zijn moeder is er waarschijnlijk wel bij maar daar is een heel moeizaam contact mee. Hij wil echt niet dat er de nadruk van het belang van haar aanwezigheid wordt gedrukt.
Ik sta daar ook wel achter, ik vind zelf iedere genodigde die aanwezig is even belangrijk. Maar van andere huwelijken

Volgende maand proefkapsel en ophalen jurk. Ben zo benieuwd hoe de jurk is geworden, kan niet wachten. Lingerie koop ik bij degene die mijn jurk maakt. Schoenen zijn al gekocht en bijpassende sieraden ook.
De jurk mag bij een tante van mij hangen. Daar heeft mijn vorige jurk ook gehangen dus ze vond het wel een eer.

Mijn pedicure waar ik eens in de 6 weken heen ga die gaat mijn nagels doen. Ik krijg nu al advies over hoe ik ze moet behandelen dat ze straks extra sterk zijn. Jaren en jaren lang heb ik nagels gebeten en ik vind het zo fijn dat ik nu gewoon op mijn bruiloft echte mooie nagels heb.

Versiering is allemaal binnen en/of gemaakt. Gastenboek is heel simpel maar wel leuk al zeg ik het zelf.
Bedankjes zijn klaar, ook leuk geworden (zelf gemaakt)
Aanstaande woensdag ga ik met een vriendin mijn bruidsboeket maken, met nepbloemen maar zulke enorm mooie, en de corsages.

De bedankjes voor de ceremoniemeesters zijn binnen en ben er erg erg tevreden over. Net als de bedankjes voor bruidsjonkers en het bruidsmeisje.

Ik weet zelfs de datum van ons vrijgezellenfeest al (dat was sowieso wel de bedoeling dat we dat ruim van tevoren zouden weten. Wij moeten er een stuk voor reizen en aanstaande heeft autisme en voor hem is het al helemaal fijn om niet al te veel onverwachts te hebben het is al spannend en onzeker genoeg) maar een vriendin appte mij weken terug al dat ze helaas niet kon komen want het was op datum x en dan ging ze al dit en dat doen. Hihi ach ja.

In augustus hebben we nog een gesprek met de feestlocatie en de fotograaf en de ceremoniemeesters zijn er dan ook bij dus dat is wel zo handig.

Trouwauto is geregeld, moeten alleen de tijden nog doorgeven.

We trouwen op huwelijke voorwaarden en na bijna anderhalve maand wachten is het concept binnen dus daar kunnen we ook mee aan de slag en straks afstrepen.

Waar we wel nog wel echt naar moeten kijken is de muziek. Van de week toevallig inspiratie gekregen voor een nummer tijdens het tekenen dat is vast iets. Maar we moeten nog verder met: de muziek van binnenkomst, muziek bij weggaan van kasteel, openingsdans, laatste nummer van het feest, de spotify lijst voor bij de feestlocatie als de dj er nog niet is en welke nummers we graag willen dat de dj iig draait. ("mogen" er 10 noemen)

En ik moet mijn schoenen nog gaan inlopen. Heb wel voor de avond andere schoenen gekocht mocht het nodig zijn.

Mijn neef(je) van dan bijna (lees 2 dagen na de bruiloft) 15 is geeft mij weg. Zo enorm blij mee. Mijn aanstaande loopt eerst naar binnen zonder mij gezien te hebben.
Dan komen mijn nichtje (10) en neefje (7) voor mij binnen lopen met het liefst wat strooien van hartjes maar dat moet ik woensdag vragen of dat mag.
En dan komen mijn neef en ik samen binnen wandelen.

Al met al wel aardig op "schema" denk ik. Is ook wel fijn, 3 maanden zijn zo om zeker in de zomervakantie.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Alle reacties Link kopieren
Hier inderdaad stil.
Hier nog iets meer dan 2,5 maand op de teller. Vriendlief zijn pak is ieder moment klaar dus dan kan dat opgehaald worden. Hij heeft dat nog schoenen nodig en kleding voor zijn 2 kinderen.
Verder heb ik vorige week wat vragen gestuurd naar de notaris naar aanleiding van de voorwaarden dus dat ik ook in afrondende fase. In de zomer gaan we met de locatie bespreken.
Nu bezig met eventueel wat decoratie nog. Zeker in de zomer gaat de tijd snel voorbij.
Gesprek met BABS en DJ is waarschijnlijk 2 weken van tevoren. Begin augustis wordt mijn jurk afgepast.

Nee meeste is nu wel geregeld gelukkig :)
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Erg leuk om dit topic door te scrollen en ideeën op te doen. Ik heb al een paar aha-momenten gehad. Onze bruiloft gaat waarschijnlijk begin mei 2018 plaatsvinden, ergens in Zuid-Holland, dus ik ga vanaf nu regelmatig dit topic in de gaten houden :).
Nog 45 dagen op de teller. Morgen gesprek met de babs, donderdag jurk doorpassen. Volgende week dinsdag proefkapsel en proef make up. Proef nagels ga ik niet doen. Heb wel een foto laten zien van hoe ik ze wil aan degene die mijn nagels gaat doen.

Nog cadeaus voor de getuigen kopen. Oorbellen voor mij. Schoenen dochter kopen. En vriend moet ook nog schoenen kopen en een riem.

En dat was het wel zo'n beetje. Het gaat nu ineens heel snel zeg.

Wel hoop ik dat het niet bloedheet is die dag. Het is nu al 34 graden bij ons. Pfff.
Alle reacties Link kopieren
Wat een ellende dat nieuwe forum :(.
Ik kan via mijn mobiel en tablet niet meer op het forum.
Laten we thuis nou net alleen dat hebben
Alle reacties Link kopieren
Pfoe 34 graden is inderdaad wel flinke temperatuur zeg.
Wij zijn nu aan het kijken voor de cadeautjes voor de CM + Getuige. Mijn vriend vindt het zo leuk dat hij zelf ook zoiets wil haha.
Gezien we toch wat kinderen hebben ga ik bij Action of Hema voor hen ook een tasje maken met cadeautje en vermaak
Alle reacties Link kopieren
Voor diegene die pas iets vroeg over een badjas waarop ik primark antwoordde, het is er nog niet. Ze gaven aan dat er soms echt weken tussen zit van het plaatsen op fb en het hebben in de winkels. Ik blijf het iig in de gaten houden!

Wij hebben zojuist op onze trouwlocatie gegeten. Toevallig organiseerde ze een bbq, en wij gaan ook bbq-en met de bruiloft dus een goed excuus om daar naar toe te gaan. Het was echt heerlijk! We hadden al helemaal geen twijfels, gezien de foto's van eten altijd op fb, maar er werd maar weer eens bevestigd dat we de juiste keuze hebben gemaakt!
Alle reacties Link kopieren
Dames hoe gaat iedereen de voorbereidingen? Het is zo stil in dit topic?
Alle reacties Link kopieren
Jammer hè, die stilte! Vond het zo gezellig, dit topic.
We hebben net de afspraak gemaakt met de locatie om alles definitief te gaan bespreken, qua aankleding en eten en dergelijke.
Verder nog een akkefietje gehad met schoonouders. Schoonvader dacht ook in een licht blauw pak te gaan. Eh niet dus hè! Doet vriendlief namelijk al.
En verder eigenlijk niet zoveel gebeurd hier rondom de bruiloft. En bij jou, pindakaas?
Wij moeten nog steeds de kaarten afmaken. Gaan toch zelf ontwerpen maar dan moet je eerst helemaal in zo'n programma duiken. Maar helaas "kant en klare" ontwerpen vonden we allemaal niks.
Verder met decoratie bezig: potjes met strikje in de kleuren van bruiloft en stukje kant eromheen.
Taart en vervoer zijn we nog aan t rondkijken.

Met vrienden doen we ook nog mogelijke bubbels proeven, en mogelijke hapjes. De lekkerste worden dan geschonken/gegeten! (Er is geen catering bij eerste locatie dus daar regelen we zelf alles)

Ik krijg best de zenuwen... moet m'n "speech" nog schrijven, alles klinkt zoetsappig! En voor de huwelijksreis nog zoooveel regelen (valt mee maar toch) en het is al bijna!
En jullie? :)
Wat doen jullie aan decoratie trouwens? Of hadden we dat al besproken ;-D

Wij: lampionnen, ballonnen, in peach&blauw dus, lampsnoer, die potjes met waxinelichtje, tafel voor gastenboek met poloroid, hebben jullie nog verrassende dingen?
En bloemen natuurlijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven