Trouwen in 2016/2017+
maandag 13 juni 2016 om 13:55
Als vervolg op het TROUWEN IN 2016 topic heb ik een nieuw topic aangemaakt met daarin een tabel die ik zo goed mogelijk wil bijhouden. Hier kletsen we samen over de voorbereidingen richting de bruiloft en alle vragen/opmerkingen/ideeën kunnen met elkaar gedeeld worden. Geef je naam en trouwdatum indien gewenst aan mij door en ik zet je erbij.
NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---
NaamLeeftijdTrouwdatumLocatiesammie00-voorjaar 2017-Liefs7dan 306 mei 2017UtrechtFruity-Pebbles-16 mei 2017-Goudstraal2424 mei 2017Zuid-HollandJaneJane384924 mei 2017Zuid-Hollandsmurfin88dan 2826 mei 2017Noord-Veluwezwartekater25mei 2017-Nienah23juni/juli 2017Noord-Hollandilovemycat-23 juni 2017Zuid-Hollandmirleni35zomer 2017Gelderlandeagle-eye28/34zomer 2017-flipje2-7 juli 2017-Lapflop24juli 2017-xx_Juffie25juli 2017-Nav_26juli/augustus 2017OverijsselHalcyon_Days-11 augustus 2017-minnimousedan 3211 augustus 2017-Ttass28dan 3025 augustus 2017-leonidan 381 september 2017Zuid-HollandMaritinwonderland241 september 2017FrieslandPotjePindakaas31september 2017Zuid-Hollandmotorbloemetje2615 september 2017Noord-Hollandssea198136september 2017Zuid-Hollanddaneli2422 september 2017GelderlandVier29september 2017Zuid-HollandIBlopviva3312 september 2017GelderlandWildePerzik28september 2017-Ladigital-najaar 2017Limburgmanadisdan 26oktober 2017- Daremanda2717 oktober 2017-Ambition-21december 2017-Rosa_vB2721 juni 2018Zuid-HollandJeluze3822 juni 2018Zuid-HollandSunshine1992dan 26juni 2018/2019-estrellas2---

donderdag 13 juli 2017 om 10:23
Dit doet mij denken aan toen mijn zus trouwde. Zij had ook zo'n arrangement. Wat we niet wisten was dat de locatie op het punt van faillisement stond en gewoon niets aanboden. Vreselijk. Samen met mijn moeder kon ik de obers achter hun kont aanvangen. Er zijn nieuwe gasten, svp gebak en drinken aanbieden. Etc.flipje2 schreef: ↑13-07-2017 09:50Ik heb een tijdje in een restaurant gewerkt en als mensen zo'n arrangement kozen waren we erg blij.... kassa voor het restaurant! Vrijwel geen enkel gezelschap eet/drinkt zoveel dat je het geld er volledig uit hebt.
Er zijn bijvoorbeeld vaak al een heel aantal mensen de bob, die drinken 4 cola'tjes en dat is het. Je oma en je oudere oom/tante (bijvoorbeeld) drinken elk 3 glaasjes jus d'orange/spa rood/bitter lemon o.i.d. Daar kunnen de stevige bierdrinkers nooit tegenop om dat allemaal 'in te halen'.
Wij hebben ons feest dus op nacalculatie gedaan, en dat bleek een hele goede keus: dat heeft ons flink wat geld bespaard. Nu ±1600 euro voor de hapjes + drankjes uitgegeven, anders was het 80 x 30-35 euro = 2400-2800 euro.
Wij hadden 5 hapjes per persoon, dat bleek voldoende.
Met een klein gebakje (formaat petit four) bij aanvang en zonder patatje op het eind (dat hadden we eventueel wel achter de hand als er nog behoefte aan was geweest).
In Italie kunnen wij niet anders, betalen een x bedrag pp en daar zit eten en drinken bij in. Drinken dan alleen wel wijn (witte, rosè en rode), water, vruchtensap voor de kids en verder nog prosecco. Maar goed, bruiloften zijn hier over het algemeen anders dan in NL.
Of 6 hapjes voldoende zijn, geen idee. Denk het wel, maar de laatste Nederlandse bruiloft is alweer zo lang geleden voor mij. Van hoe laat tot hoe laat gaat het dan om?
donderdag 13 juli 2017 om 10:40
Wij hebben ook 6 hapjes en eindsnack.
Ze zeiden (en klonk logisch) dat eerste uur 1,5 uur mensen vaak niet zittem te wachten op hapjes schalen. Meeste hebben net gegeten of bij binnenkomst krijgen ze al taart etc.
Hier laatste afspraken voor mijn jurk gemaakt (afpassen en ophalen) en is zo echt nu allemaal. kan bijna niet meer wachten.
Ze zeiden (en klonk logisch) dat eerste uur 1,5 uur mensen vaak niet zittem te wachten op hapjes schalen. Meeste hebben net gegeten of bij binnenkomst krijgen ze al taart etc.
Hier laatste afspraken voor mijn jurk gemaakt (afpassen en ophalen) en is zo echt nu allemaal. kan bijna niet meer wachten.
potjepindakaasmetnootjes wijzigde dit bericht op 13-07-2017 11:41
0.29% gewijzigd
donderdag 13 juli 2017 om 10:55
italiagirl schreef: ↑13-07-2017 10:23Dit doet mij denken aan toen mijn zus trouwde. Zij had ook zo'n arrangement. Wat we niet wisten was dat de locatie op het punt van faillisement stond en gewoon niets aanboden. Vreselijk. Samen met mijn moeder kon ik de obers achter hun kont aanvangen. Er zijn nieuwe gasten, svp gebak en drinken aanbieden. Etc.
In Italie kunnen wij niet anders, betalen een x bedrag pp en daar zit eten en drinken bij in. Drinken dan alleen wel wijn (witte, rosè en rode), water, vruchtensap voor de kids en verder nog prosecco. Maar goed, bruiloften zijn hier over het algemeen anders dan in NL.
Of 6 hapjes voldoende zijn, geen idee. Denk het wel, maar de laatste Nederlandse bruiloft is alweer zo lang geleden voor mij. Van hoe laat tot hoe laat gaat het dan om?
Dit was van 20:30 tot 0:30 (dus 4 uur).
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog

donderdag 13 juli 2017 om 15:05
Het gaat idd om een tijdsbestek van 4 uur. Hierbij zit dat ontvangst met koffie en gebak, nootjes en olijven op tafel, 6 hapjes en op het einde friet met mayonaise. Fris/bier/wijn zit bij de prijs in. En dat voor 33 50 pp.
Wat flipje zegt klinkt opzich logisch. Hebben een aantal flinke drinkers op de gastenlijst maar het merendeel zal aan de fris gaan.
Misschien toch maar eens informeren wat het kost zonder arrangement.
Wat flipje zegt klinkt opzich logisch. Hebben een aantal flinke drinkers op de gastenlijst maar het merendeel zal aan de fris gaan.
Time doesn't hear if you ask it to wait.
So own all your tears and just roll with the waves
donderdag 13 juli 2017 om 15:58
Plus dat je met een arrangement vooraf het aantal gasten moet doorgeven. Stel dat er onverwacht 3 gasten niet kunnen komen dan moet je daar toch voor betalen. Of mensen die bijvoorbeeld maar een of twee uurtjes aanwezig zijn en op tijd weer moeten vertrekken, daar betaal je dan het volle pond voor.Bailey26 schreef: ↑13-07-2017 15:05Het gaat idd om een tijdsbestek van 4 uur. Hierbij zit dat ontvangst met koffie en gebak, nootjes en olijven op tafel, 6 hapjes en op het einde friet met mayonaise. Fris/bier/wijn zit bij de prijs in. En dat voor 33 50 pp.
Wij hadden dus alles qua dranken op nacalculatie, het aantal porties hapjes was vooraf afgesproken. Maar als er wat meer of minder mensen zijn maakt dat niet zoveel uit, het komt sowieso wel op en extra porties vragen kan vaak nog ter plekke.
Wijn en water werd door onze locatie per fles berekend, dat scheelde ook nog wel veel geld! Hebben we allemaal niet over hoeven 'onderhandelen', zo is gewoon hun aanpak dus dat was heel erg prettig.
vrijdag 14 juli 2017 om 23:30
Bij onze locatie kun je het niet afkopen. Ze vinden het niet netjes omdat het eigenlijk altijd betekend dat de klant meer betaald dan nodig.
Bij ons is de eet planning als volgt:
13.00: bescheiden lunch met sandwiches
16.00: gebak
17.00: start diner
19.00: dessert buffet
20.00-22.30 diverse hapjes
Volgens mij is er tussen de gebak en diner ook hapjes maar dat weet ik eigenlijk niet meer zeker. Is al lang geleden besproken en in augustus hebben we weer een afspraak voor de laatste dingen te bespreken en te bevestigen.
We moeten nog besluiten of we nog een avond hapje aanbieden in de vorm van een patatje of broodje ofzo. Ik weet dat daar gretig gebruik van is gemaakt bij de bruiloft van mijn zus.
Hmmm ik bedenk me nu dat ik nog eens wat kritischer naar die hapjes moet kijken. Ik ben inmiddels vegetariër geworden en wil zelf ook wel wat keuzes hebben die ik echt lekker vind.
Ik heb nog een hele praktische tip:
Voor de mensen die de leuke goedkope bellenblaasjes van de action gaan gebruiken. Ze zijn echt enorm moeilijk open te krijgen. Dat gaat echt niet iedereen lukken op de grote dag zelf. Ik heb ze nu zelf stuk voor stuk (gelukkig heb ik sterke nagels) open gemaakt en dan weer gesloten maar het dekseltje net iets minder strak.
Nu lekt er geen bellenblaasspul uit maar is het wel gewoon makkelijk te openen. Wat een gedoe, heb 80 van die blaasdingen gedaan.
Volgens mij is er tussen de gebak en diner ook hapjes maar dat weet ik eigenlijk niet meer zeker. Is al lang geleden besproken en in augustus hebben we weer een afspraak voor de laatste dingen te bespreken en te bevestigen.
We moeten nog besluiten of we nog een avond hapje aanbieden in de vorm van een patatje of broodje ofzo. Ik weet dat daar gretig gebruik van is gemaakt bij de bruiloft van mijn zus.
Hmmm ik bedenk me nu dat ik nog eens wat kritischer naar die hapjes moet kijken. Ik ben inmiddels vegetariër geworden en wil zelf ook wel wat keuzes hebben die ik echt lekker vind.
Voor de mensen die de leuke goedkope bellenblaasjes van de action gaan gebruiken. Ze zijn echt enorm moeilijk open te krijgen. Dat gaat echt niet iedereen lukken op de grote dag zelf. Ik heb ze nu zelf stuk voor stuk (gelukkig heb ik sterke nagels) open gemaakt en dan weer gesloten maar het dekseltje net iets minder strak.
Nu lekt er geen bellenblaasspul uit maar is het wel gewoon makkelijk te openen. Wat een gedoe, heb 80 van die blaasdingen gedaan.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
zaterdag 15 juli 2017 om 00:11
hahaha ja die bellenblaasjes van de action zijn echt kut!!IBIopviva schreef: ↑14-07-2017 23:30Bij onze locatie kun je het niet afkopen. Ze vinden het niet netjes omdat het eigenlijk altijd betekend dat de klant meer betaald dan nodig.

Ik had er 20 maar we hebben ze maar achterwege gelaten. Wat een ondingen...
zondag 16 juli 2017 om 21:04
Hoi
Ik ga volgend jaar juni trouwen in de noordkop. Trouwlocatie en feestlocatie zijn al geregeld.
Jurk en ring pas aan het eind van het jaar.
Ik heb wel een vraagje aan jullie
Hoe doen jullie dat met drank. Wij hebben nu een arrangement ( fris, bier en wijn ) maar ik zelf en onze volwassen zoon drinken alleen sterke drank.
Hoe zouden jullie dat oplossen met andere gasten? Ik zit nu te denken aan 100 sterke drank toe laten staan
Ik ga volgend jaar juni trouwen in de noordkop. Trouwlocatie en feestlocatie zijn al geregeld.
Hoe doen jullie dat met drank. Wij hebben nu een arrangement ( fris, bier en wijn ) maar ik zelf en onze volwassen zoon drinken alleen sterke drank.
Hoe zouden jullie dat oplossen met andere gasten? Ik zit nu te denken aan 100 sterke drank toe laten staan
zondag 16 juli 2017 om 22:38
Een drankenarrangement zou ik echt niet doen (zie de berichten in dit topic van afgelopen week), je betaalt dan geheid teveel.romig50 schreef: ↑16-07-2017 21:04Hoi
Sterke drank hadden wij niet.
maandag 17 juli 2017 om 19:18
Wij gaan nog informeren wat het feest kost zonder arrangement dus op nacalculatie.
@romig50 Ik had het trouwens niet over alleen een drankarrangement. Prijs die ik noemde is inclusief gebak/hapjes/nootjes en eindsnack (was misschien wat onduidelijk)
22.50 voor een drankarrangement klinkt trouwens niet verkeerd als je een aantal goede drinkers hebt.
@romig50 Ik had het trouwens niet over alleen een drankarrangement. Prijs die ik noemde is inclusief gebak/hapjes/nootjes en eindsnack (was misschien wat onduidelijk)
22.50 voor een drankarrangement klinkt trouwens niet verkeerd als je een aantal goede drinkers hebt.
maandag 17 juli 2017 om 20:54

dinsdag 18 juli 2017 om 08:20
Wij wilden het eerst afkopen, want je moet als je geen arrangement neemt een startbedrag betalen. Maar 40 voor daggasten en 27,50 voor avond: dat gaan we ook niet redden gok ik. Bij elke stevige drinker zit wel vriendin die niet drinkt en bij de daggasten helemaal vooral ouders enzo. En vinden het ook fijner dat we kunnen zeggen oh die buren laten we even langskomen ipv dat dan meteen 65€ (5 pp hapjes ook) kost voor een stelletje.
dinsdag 18 juli 2017 om 09:58
maandag 24 juli 2017 om 12:44
Wat een stilte hier!
Niet dat ik zelf heel veel te melden heb hoor haha. De twee maanden grens is bereikt, het komt nu echt dichtbij. Zeker omdat het een drukke periode is met weekendjes weg en werk.
Vrijgezellenfeest gehad, met mn beste vriendin naar Disney geweest. Ooit afgesproken, en als zij verloofd is, neem ik haar mee daar naar toe. Al heb ik een beetje doorgekregen dat er nog een vrijgezellenfeest georganiseerd gaat worden, met diverse vriendinnen. Ik ben benieuwd! Weet wel dat het feest voor vriend helemaal gepland is.
Donderdag hebben we een gesprek met de locatie om alles te bespreken/vast te leggen. Daarna ga ik ook nog even wat versiering voor bij de voordeur thuis bestellen. Op de locatie zullen er honeycombs hangen (hehe, eindelijk weet ik hoe het heet!), en die wil ik dan eigenlijk ook thuis in dezelfde kleuren/tinten hebben.
Hoe is het bij jullie?
Niet dat ik zelf heel veel te melden heb hoor haha. De twee maanden grens is bereikt, het komt nu echt dichtbij. Zeker omdat het een drukke periode is met weekendjes weg en werk.
Vrijgezellenfeest gehad, met mn beste vriendin naar Disney geweest. Ooit afgesproken, en als zij verloofd is, neem ik haar mee daar naar toe. Al heb ik een beetje doorgekregen dat er nog een vrijgezellenfeest georganiseerd gaat worden, met diverse vriendinnen. Ik ben benieuwd! Weet wel dat het feest voor vriend helemaal gepland is.
Donderdag hebben we een gesprek met de locatie om alles te bespreken/vast te leggen. Daarna ga ik ook nog even wat versiering voor bij de voordeur thuis bestellen. Op de locatie zullen er honeycombs hangen (hehe, eindelijk weet ik hoe het heet!), en die wil ik dan eigenlijk ook thuis in dezelfde kleuren/tinten hebben.
Hoe is het bij jullie?
maandag 24 juli 2017 om 13:00
maandag 24 juli 2017 om 19:49
Motorbloemetje wat gaaf dat je mee bent genomen door een vriendin naar Disney!!
Potjepindakaas verwacht je wel een vrijgezellenfeest?
Hier weinig nieuws. Zijn aan het wachten totdat we de datum bij de gemeente kunnen vastzetten (kan een jaar van te voren). Dan meteen de locatie vastzetten.
In de tussentijd aan het rondneuzen op internet. Kijken welke kleuren we willen, versieringen wel of geen trouwauto enzo. En natuurlijk of het qua budget mogelijk is (al hebben we die ook nog niet echt duidelijk)
Verder een prachtige jurk gezien op internet en nu aan het kijken of deze ergens in de buurt te vinden is.
Potjepindakaas verwacht je wel een vrijgezellenfeest?
Hier weinig nieuws. Zijn aan het wachten totdat we de datum bij de gemeente kunnen vastzetten (kan een jaar van te voren). Dan meteen de locatie vastzetten.
In de tussentijd aan het rondneuzen op internet. Kijken welke kleuren we willen, versieringen wel of geen trouwauto enzo. En natuurlijk of het qua budget mogelijk is (al hebben we die ook nog niet echt duidelijk)
Verder een prachtige jurk gezien op internet en nu aan het kijken of deze ergens in de buurt te vinden is.

maandag 24 juli 2017 om 19:56