Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind zelf de tweede mooier maar ik hou persoonlijk meer van een aantal grote dan veel kleine bloemen in een bruidsboeket dus dat is ook smaak.
Ja, de 2e vind ik ook mooi.. maar de 1e ook wel, gelukkig nog even tijd om erover na te denken.

Hoe gaat het nu met je vader?
En met het prikken van de datum, lukt dat een beetje?
Alle reacties Link kopieren
Vader gaat het sinds woensdag dus wat beter mee maar nog geen grote stappen. Hij lijkt wat meer mee te krijgen van zijn omgeving en zijn waardes zijn goed/stabiel maar ik ben wel steeds heel bang dat hij ineens een terugval krijgt.

Vriend is vandaag langs zijn ouders dus dan zullen ze wel over de datum/zwager praten.
Ja, snap ik, spannende periode zo. Maar hopelijk blijft hij stabiel en gaat het alleen nog maar de goede kant op.
Alle reacties Link kopieren
Gister van de trouwringen het ontwerp goedgekeurd (ring van overleden oma) en die gaan ze nu vermaken...vind het spannend!! Graveren heb ik wel ff on hold gezet. Is wel pas in oktober maar toch....

Mijn jurk is poeder roze/champagne. Wat voor kleur jurk zou ik mijn dochter van 1,5 aan doen? Wit ook roze? Ik wil niet dat ze wegvalt op de foto's. Ik vind dit echt heel moeilijk
Wij zijn hier geslaagd voor de ringen, binnen budget :yes: . Zal even een linkje plakken. Mijn ring wordt geheel glanzend. Het was een hele fijne ervaring. Ze hebben mijn verlovingsring opgepoetst, de verlovingsdatum erin gegraveerd en hem iets kleiner gemaakt dmv een soort harsrandje. Op onze nieuwe ringen krijgen we levenslang gratis: breukgarantie, poetsbeurten en maatverandering. Super goede service.

@Baby ik zou denk ik of voor precies hetzelfde gaan, of iets heel anders qua kleur. Wat zegt de bruidswinkel? Wij stellen het graveren ook uit totdat de datum echt vast staat.

@Apple, hoe gaat het nu met je vader? En verder met jou? Hoe is het gegaan bij de schoonouders?

@Zomerwarmte ik vind boeket 1 het mooiste maar daar kunnen vast wat orchideeën in!


Onderstaande liever niet quoten

Hier met vriend besproken wat we doen als de maatregelen niet snel genoeg opheffen. Als we moeten verplaatsen doen we dat een vol jaar en bellen we alle gasten persoonlijk op om ze hulp aan te bieden bij terug vragen van geld e.d.

Wij trouwen pas in september, maar ik begin nu toch wat angstig te worden doordat mensen er steeds zo naar vragen. Ook vraag ik me af wat de staat van het eiland zal zijn, na een zomer zonder het toerisme :( . Ik hoop dat het gewoon allemaal doorgaat.

We hebben ook besproken dat we misschien toch, in geval van 1jr uitstel, toch 3 maanden gaan proberen een kindje te krijgen. Juli tm september. Dat een eventuele baby uiterlijk mei/juni geboren wordt en het huwelijk niet weer verplaatst hoeft te worden.
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 05-04-2020 22:49
1.18% gewijzigd
Afbeelding

Liever niet quoten :)

Wij zijn voor platina gegaan. Dat was gunstiger i.v.m. de goudkoers deze crisis. Qua kleur maakte het niet uit. Platina is kleurvaster zelfs. Mijn ring wordt dus ook helemaal glans. Dit is een half mattw dummy met een glassteentje.
Alle reacties Link kopieren
Hele mooie ringen!

Onze datum staat wel al vast 08-10-2020. Maar vindt het toch nog een soort spannend worden zeg maar...... Bruidswinkel heb ik er eigenlijk niet specifiek om gevraagd. Omdat ik dacht dat komt later wel..
baby12345 wijzigde dit bericht op 05-04-2020 22:31
78.30% gewijzigd
Ah ja ik snap dat het spannend is. Wachten met graveren kan geen kwaad :) .

Wie weet kan de bruidswinkel je adviseren mbt je dochters jurk. Wellicht kunnen ze zelfs iets maken?

Zou je het onderste deel van mijn berichtje uit je quote willen halen :) ? Misschien haal ik het later nog weg ivm herkenbaarheid.
Wel voor de bruiloft graveren. Mijn ouders zouden dan na hun huwelijk doen. Toen mijn zus en ik de trouwringen na het overlijden van onze vader kregen, bleek dat het bijna 45 jaar later nog steeds niet was gebeurd. :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Mooie ringen kokoro! Leuk he dat uitzoeken! Tenminste ik vond van wel, we gingen er redelijk blanco in en dan uiteindelijk kom je tot een keus die ik niet bedacht had van te voren maar die wel klopt! Ben er heel blij mee!

Wij hebben inmiddels meerder plannen liggen, het is afhankelijk van de regels welke we kunnen doen maar dan ligt dat vast klaar.

We hebben wel getwijfeld over wanneer de kaart sturen en wat zetten we erop. Hoe hebben jullie dat gedaan? Wij hebben besloten dat we wel gewoon onze kaart versturen maar doen er brief bij dat ivm corona alles nog kan veranderen.
@Baby, misschien een jurk in ivoor met lichtroze erin? Of andersom. Mijn dochter draagt een lichtroze jurk, ikzelf ivoor. Misschien is mauve ook een mooie kleur?
Of kijk naar de kleur van het pak van je aanstaande en daar wat mee combineren.

Mooie ringen @Kokoro!! Ik ben online ook wat ideeën aan het opdoen.

@Kipkerrie, wij hebben begin vorige maand de kaarten gestuurd. Ik merk wel dat iedereen deze maand afwacht want nog bijna geen rsvp's ontvangen...
Wij hebben gisteren via beeldbellen met mijn zwager gesproken. Hij is predikant en we hebben hem gevraagd voor het kerkelijk huwelijk. Nu druk aan het bedenken hoe we dit gaan indelen.

Wij trouwen dus op 1 locatie ivm mijn zieke moeder. We willen het burgerlijk huwelijk niet te lang, half uur ofzo. Het kerkelijk huwelijk zal ongeveer een uur zijn. We hadden eerst het idee om dit achter elkaar door te doen, dus het burgerlijk huwelijk laten doorlopen in het kerkelijk huwelijk (en dat ik dus voor het burgerlijk huwelijk wordt weggegeven door mijn vader). Maar toen zei mijn zwager dat dat eigenlijk hoort bij het kerkelijk huwelijk en dat het misschien te lang gaat duren, en dat de overgang voor de mensen misschien niet helemaal duidelijk is. Nu dacht hij dat we bij het burgerlijk huwelijk met ons gezin (of alleen mijn aanstaande en ik) aan komen lopen en na het burgerlijk huwelijk een kleine pauze in te lassen van max 10 minuten, dat dan alles klaargezet wordt voor het kerkelijk huwelijk (knielbankje enz). En dat mijn aanstaande dan naar voren loopt met zijn broer (de predikant) en dat ik dan kom met mijn vader.
Maar ik weet niet of ik dat wel fijn vind zo.

Want voor mij is het kerkelijk huwelijk minder belangrijk dan voor mijn aanstaande. Hij heeft meer met de kerk en het geloof dan ik. En dat maakt het lastig.. ik heb nu het gevoel alsof we het officiële gedeelte afraffelen en we alle tijd in het kerkelijk huwelijk steken terwijl ik de handtekening zetten ook erg belangrijk vind.

Maar mijn zwager zegt dus dat het echt een uur gaat duren, dat er 4 liederen echt nodig zijn enz.
Ik zie het niet zo zitten om eerst met mijn aanstaande en kinderen naar voren te lopen. 10 a 15min burgerlijk huwelijk, dan korte pauze en daarna met mijn vader naar voren te lopen. Dat heeft dan voor mij geen meerwaarde meer, zo voelt dat.

Dus nu ben ik in dubio..
Misschien maar eerst het burgerlijk huwelijk in het gemeentehuis.. wat ik eigenlijk ook niet helemaal zie zitten. Maar op dit moment denk ik de beste keuze.. en dan alleen het kerkelijk huwelijk op de locatie. Dan hebben we ook niet het gedoe tussen de 2 gedeeltes.
Mooie ringen kokoro! Heel simpel en stijlvol.
Baby, eens met kokoro. Hetzelfde of juist iets heel anders (waarbij ik iets heel anders het leukste vind, zeker als je bang bent dat ze wegvalt op de foto's).
Zomerwarmte, ik vind het eerste boeket het mooiste. Door de vorm, denk ik. Daar kun je vast ook andere bloemen in laten verwerken.

Het eerste ontwerp voor onze uitnodigingen is af en ik ben er ontzettend blij mee! We willen alleen nog wat details veranderen. Het is geen kaart, maar een kartonnen kubus met een all-over afbeelding van een sterrenhemel met onze trouwlocatie, onze mooiste vakantie en onze hobby's erin verwerkt. Lastig uit te leggen zo, het klinkt kinderlijk en ik was bang dat het niets zou worden, maar het ziet er prachtig uit. In die kubus komt een houten muziekdoosje met een melodie die belangrijk voor ons is en de informatie over de dag op kleine kaartjes.
Zomerwarmte, dat is een lastige situatie. Het lijkt me inderdaad wat vreemd om burgerlijk en kerkelijk achter elkaar op dezelfde locatie te doen. Jouw idee lijkt me de beste oplossing, als dat een beetje te doen is voor je moeder.
Ik vind het knap dat jullie allemaal (nog) op volle kracht met de voorbereidingen van jullie huwelijk bezig zijn. Ik ben inmiddels redelijk afgehaakt moet ik zeggen. Het begon met een plotwending qua gezondheid van mijn schoonmoeder (een week of 4 geleden), dat ziet er plots allemaal helemaal niet zo goed uit. Daarna kwam het coronavirus er overheen. Ik kan het niet helpen dat ik het moeilijk vind om te geloven dat er in oktober niets meer aan de hand is en we lekker met z'n allen (100 man) een feestje aan het bouwen zijn op onze bruiloft.

Vorige week heb ik de uitnodiging en ander drukwerk ontworpen. Dat was de laatste stuiptrekking volgens mij. Ik heb gisteren gekeken wat de uiterste datum voor het versturen voor de uitnodiging is en heb daarmee het hele festijn in de mentale koelkast gezet. Eind augustus haal ik het er wel weer uit denk ik. Ambtenaar, locatie en DJ zijn al geregeld en tegen die tijd scoren we wel een jurk en een pak.

Afschalen naar een kleiner gezelschap is voor ons (zoals we er nu in staan) geen optie. Het feest is voor ons juist de highlight van de trouwdag. Zonder dat zie ik het nut niet (afgezien van 1 juridisch punt dat dan geregeld is).
Alle reacties Link kopieren
@ zomerwarmte, wij doen ook burgerlijk huwelijk en kerkelijk huwelijk. Wel op 2 plekken maar omdat het anders een lange zit wordt willen we tussendoor foto's maken met de gasten en wat drinken en daarna kerkelijk huwelijk. Misschien is dst een optie?

In de kerk loop ik met m'n vader naar binnen omdat ik dat graag wil, bij 't gemeentehuis lopen we samen naar binnen. Je kan in de kerk ook samen binnenlopen als je dat graag wilt, hier kon je tenminste kiezen.

Hier is het andersom voor mij is de kerk belangrijker naar voor m'n vriend de gemeente. Daarom willen we beide wel bij stil staan. Onze ambtenaar zei dat de ceremonie altijd ongeveer half uur duurt, dus denk niet dat het afraffelen is. Ik vond een half uur ook wel lang genoeg, want je kan alles ik die tijd doen zonder dat je er doorheen vliegt zegmaar. Maar ligt eraan wat je allemaal tijdens die ceremonie wilt doen.
Succes!
Wat naar van je schoonmoeder, kindrebel.

Ik kan me voorstellen dat je je plannen even laat zitten nu. Ik ging er eerst van uit dat alles eind november wel weer normaal zal zijn, maar daar twijfel ik ook steeds meer aan. De huwelijksreis boeken we daarom nog maar even niet. We zitten nu al met 2 geannuleerde vakanties waarbij we een behoorlijk deel van de kosten kwijt zijn.
Onze gastenlijst bestaat maar uit 25-30 mensen en ik heb nog wel hoop dat dat in november zal kunnen. Als niet, zien we dat dan wel. Ik wil er de voorpret niet door laten verpesten. Als je een groot feest hebt begrijp ik dat je er anders in staat :-(
Balen he, jongens, die onzekerheid met zoiets groots in het vooruitzicht als je bruiloft! Ik ben zelf bruidsfotograaf en heb zoveel ingewikkelde gesprekken met bruidsparen nu. Wel verzetten, niet verzetten, waarheen dan en kan iedereen wel, of toch afschalen?

En ik ben echt geshockeerd over de reacties van sommige andere leveranciers (met name locaties) en hoe hard zij er financieel in staan. Ik snap dat je moet overleven maar hier heeft echt niemand om gevraagd.

Dus even een hart onder jullie riem: hou vol, blijf in gesprek met iedereen (en dus echt telefonisch, niet per mail) en vooral: blijf toch ook gewoon genieten als dat lukt! En sterkte voor degene zoals Apple waar iemand ziek is, dat maakt het allemaal weer erg relatief.
Oei, sterkte Kindrebel.
Yugen, wat klinkt jullie uitnodiging leuk!

Kindrebel, jeetje wat schrikken voor jullie. Heel veel sterkte en kracht toegewenst.
Snap dat hierdoor en door alles nu met het corona de zin even weg is.
Ik heb dat soms ook maar probeer toch voor mezelf positief te blijven (en dat doe ik door maar veel online te shoppen voor de bruiloft 🙈).

Kipkerrie, het probleem nu is dat wij de uitnodiging al hebben verstuurd met erop dat de ceremonie om 13uur begint. Maar misschien dat wij om 9.30 uur in het stadhuis gaan trouwen en dan een fotoshoot, eerst met mijn ouders en dan heeft mijn moeder tijd om te rusten, dan met ons gezin enz en dan om 13uur het kerkelijk huwelijk. Eens kijken wat mijn vriend daarvan vind.
En met afraffelen bedoelde ik dat mijn zwager dan wilde dat de ambtenaar er even 10 a 15min is, voor het tekenen vooral. Dat wil ik niet.

Streepjesdekbed, gelukkig vond onze locatie het een goed idee om voor een reservedatum te gaan, dit jaar. Maar ik weet ook niet hoe zij het zouden hebben gevonden als we het naar volgend jaar zouden verplaatsen. Ik verwacht niet iets geks van hun. Ze zijn ontzettend meehelpend en meelevend. Zijn bijna altijd bereikbaar, voelt erg goed. Maar ik lees idd ook vele andere verhalen.
Alle reacties Link kopieren
@zomerwarmte, ik weet niet precies welke kerk jullie voor trouwen maar voor zover ik weet is het met de vader naar voren lopen iets wat echt pas heel modern is.
Vroeger werd dit dacht ik helemaal niet gedaan.
Bij ons zegt de pastoor juist dat het niet nodig is en allebei onze ouders zijn gewoon met z’n tweeën de kerk in gelopen.

Wij hebben er bewust voor gekozen wettelijk huwelijk apart te doen (nu wordt het 4 maanden van tevoren ipv 2 dagen maar soit) omdat we ook niet teveel ceremonie wilden. Dus ik snap je punt wel.
Overigens, onze mis wordt een uur maar dat had echt een heel stuk korter gekund (qua muziek en qua lezingen). Maar ook hier zal het wel aan de geloofsstroming liggen.
Alle reacties Link kopieren
En mooie ringen Kokoro!
Graveren kan bij onze leverancier tot een week van tevoren dus wij laten ze voorlopig nog even ongegraveerd.

Ik twijfel wel of ik mijn jurk al op ga halen. Qua kans op faillissement wel slim maar ik fluctueer nogal eens met gewicht dus dat is dan weer niet handig.
Pak van vriend halen we wel al op, hij fluctueert toch nooit.


Pak van vader mag weer terug naar de tekentafel want daar gaat hij nooit meer inpassen. Of nou ja, wel inpassen maar of het mooi staat :proud:
Alle reacties Link kopieren
Zomerwarmte schreef:
06-04-2020 12:31
@Baby, misschien een jurk in ivoor met lichtroze erin? Of andersom. Mijn dochter draagt een lichtroze jurk, ikzelf ivoor. Misschien is mauve ook een mooie kleur?
Of kijk naar de kleur van het pak van je aanstaande en daar wat mee combineren.

Mooie ringen @Kokoro!! Ik ben online ook wat ideeën aan het opdoen.

@Kipkerrie, wij hebben begin vorige maand de kaarten gestuurd. Ik merk wel dat iedereen deze maand afwacht want nog bijna geen rsvp's ontvangen...
Mijn vriend heeft nog geen pak....https://www.google.com/search?q=trouwju ... eoRU0o5gpM

Rokkleur lijkt op mijn jurk kleur. Ook z'n soort rok. Voor het idee zeg maar.
We zijn er over uit. Morgen de locatie bellen of dat mogelijk is ivm tijdsplanning styling enz.
Voor nu hebben we:

We gaan in de ochtend het burgerlijk huwelijk doen op de locatie met een klein gezelschap. Daarna fotoshoot en dan s middags het kerkelijk huwelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven