Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
AnAppleADay schreef:
26-04-2019 11:12
En aangezien jullie ook allebei naar het buitenland kijken: Kennen jullie mensen op locatie die helpen? Of gebruik je een (Nederlandse) planner? Of heb je de locatie zelf gevonden en helpen zij?
Ik trouw in het land waar ik zelf woon, dus regel alles zelf. We hebben alleen familie verspreid over de wereld, vandaar dat er veel gereisd moet worden door de gasten.
Welkom running girl! Dat klinkt inderdaad erg voortvarend! Fijn als je zo snel beslissingen kunt maken!
Alle reacties Link kopieren
tvp

Vriend en ik dromen al over onze bruiloft, zal voorlopig nog niet gaan gebeuren want we moeten eerst geld sparen!
Daarnaast sparen we ook voor een huis, we wonen nu op een flatje, dus het is prioriteiten stellen.

Maar vind het wel leuk om met jullie mee te lezen! :-)
Alle reacties Link kopieren
Hoe hebben jullie trouwens je locatie benaderd?
Hebben jullie eerst overal prijsopgaves opgevraagd en toen besloten?
Wij zijn nog steeds aan het twijfelen tussen Nederland en Italië maar als ik probeer om een idee over de kosten te krijgen bij een Nederlandse bruiloft dan willen alle locaties meteen dat ik langs kom. Terwijl ik dus alleen wil weten wat het (ongeveer) kost.
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
14-05-2019 14:54
Hoe hebben jullie trouwens je locatie benaderd?
Hebben jullie eerst overal prijsopgaves opgevraagd en toen besloten?
Wij zijn nog steeds aan het twijfelen tussen Nederland en Italië maar als ik probeer om een idee over de kosten te krijgen bij een Nederlandse bruiloft dan willen alle locaties meteen dat ik langs kom. Terwijl ik dus alleen wil weten wat het (ongeveer) kost.
Wij zijn naar de open trouwlocatie route geweest, was echt ideaal! Van te voren al wel de locaties gemaild voor prijsofferte en om te vragen of ze beschikbaar waren op onze gewenste datum.
Mijn vriend heeft mij afgelopen weekend ten huwelijk gevraagd!
De afgelopen tijd hebben wij het er al wel erg veel over gehad en we hebben nu al een goed beeld van wat we willen!

Ik lees in dit topic dat sommigen van jullie, volgens anderen, vrij snel al trouwen. Nou daar kan ik me bij aansluiten haha.

Mijn vriend en ik zijn nu circa 3kwart jaar samen, maar kennen elkaar al 10 jaar en hebben 3 jaar geleden ook al een relatie gehad. dus een aardig verleden samen :monkey:

Ook onze planning is om in 2020 te trouwen dus nu eerst genieten van de verloving!! :flirting:
Alle reacties Link kopieren
Gefeliciteerd Saxje!
Dat is inderdaad al heel snel, maar als je elkaar al zo lang kent dan weet je wel waar je aan toe bent.
Geniet er van!


Wij hebben nog steeds niet besloten of het Italië of Nederland wordt. Ik wil echt graag Italië maar vriend wil liever Nederland omdat hij het niet ziet zitten alles op afstand te regelen. En nu heb ik ook nog keuze stress.
We gaan nu voor 3 weken op vakantie (naar Italië natuurlijk :proud:) dus hopelijk kunnen we daar rustig nadenken en even de tijd nemen. Ik merk dat we moeite hebben met na werktijd nog met de bruiloft bezig te zijn.
Hoe was je vakantie Anappleaday??
Heeft het toch de doorslag gegeven of de bruiloft in NL of Italië gaat plaatsvinden?

Wij hebben inmiddels de datum en locatie vastliggen, getuigen zijn gevraagd (en hebben ja gezegd) en ook hebben we 2 ceremoniemeesters gevraagd (een vriendin van ons en mijn broer). Helaas reageerde mijn broer niet heel enthousiast (te bedenken dat ik bij hun ceremoniemeester was vorig jaar). Mijn broer is de laatste tijd nogal grof en kleinerend naar iedereen, maar ik dacht echt dat hij het leuk zou vinden om cm te zijn bij ons..

Mijn as en ik hebben nu zelfs besloten dat als hij er over een paar dagen nog niet op terug is gekomen we hem gaan vertellen dat we hem niet meer als cm willen. dat klinkt voor jullie waarschijnlijk heel drastisch, maar is lastig uitleggen hoe de situatie is..

Ik weet dat het allemaal goed gaat komen, maar het is zo'n domper in je geluk..
Wat jammer Saxje. Het behoeft niet veel uitleg... een niet enthousiaste reactie zegt genoeg denk ik. Gaat het verder wel goed met hem?
Hij is altijd wel zo geweest. en als daar wat van gezegd wordt kruipt hij in de slachtofferrol en is er ineens van alles aan de hand met hem. Het moet altijd om hem draaien en nu mag het juist een keer om mij (ons) draaien!
Alle reacties Link kopieren
Vakantie was leuk!
Zijn er alleen nog steeds niet uit.
We zijn nu aan het onderzoeken of we het Italiaanse bruiloft gevoel (weekend op locatie met een kleine groep, meerdaags etc.) in Nederland zouden kunnen doen. Ik ben er wel uit dat dat is wat ik wil en dat het me dan niet veel uitmaakt of het hier of daar is.

Jammer dat het zo loopt met je broer! Maar een cm die niet committed is heb je ook niks aan.
Hoi allemaal. Onze baby is inmiddels geboren, dus we kunnen ons nu helemaal op de bruiloft’s planning richten.
We hebben een datum en een dagindeling besloten. We hebben nu een optie op 2 lokaties waar we tussen kunnen kiezen. En we hebben de directe familie en wat vrienden ondertussen mondeling ingelicht over de datum etc, dus het staat nu vast (want de tickets zijngekocht door de familieleden die met t vliegtuig moeten komen).
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden!

Wat leuk om over jullie voorbereidingen te lezen.
Ik ben op het viva forum gekomen toen ik zocht naar een forum om over voorbereidingen te kletsen.
Ook wij gaan in 2020 trouwen, datum en plaats zijn bekend. Nu is het tijd om de getuigen te vragen.
Inmiddels heb ik bedacht hoe ik dat zal doen, maar nu nog wanneer. Het lijkt me leuk om dit te doen als we voor de jurk gaan kijken, maar daar zijn nog 2 personen bij. Is dat gek?
Ze krijgen wel beiden ook een rol in de bruiloft, maar dat kan ik op dat moment niet echt vragen (ringen brengen en getuige van aanstaande).

Liefs,
Ik ben daar wat nuchter in Fje20. Ik zou het gewoon 1-op- 1 vragen. En niet met te veel poespas, want je wil niet dat ze zich verplicht voelen om ja te zeggen. Hetzelfde met de anderen die je een functie wil geven in je ceremonie.
Ik ga mijn zus vragen als getuige en vraag het haar denk ik niet lang voor de bruiloft, zodat ze in ieder geval de benodigde papieren bij zich heeft (paspoort vermoed ik).
Hi Fje, van harte gefeliciteerd met je verloving. Ik heb mijn getuigen gewoon 1 op 1 gevraagd tijdens een random gezellige avond met een glas wijn. Ik verwachtte geen nee, maar vond dat een privé moment. Gezien er 1 moest huilen (dat was ook onverwachts ^^) vond ik het ook achteraf een goede keuze.
Tiramisuusje, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje! Alles goed gegaan dus?
Hier verloopt alles gestaag. We kunnen niet echt dingen vastleggen totdat we precies weten hoeveel Nederlandse gasten zullen komen. We zitten nu op 55-80.. Daar gaat het ook van afhangen of we iedereen bij de hele dag vragen of toch een splitsing maken.

Onze indeling is als volgt:
11u Ceremonie gemeentehuis 15min
12u Lunch (dinerlike) 2u
14-17u Pauze voor iedereen, foto's
18u Ceremonie strand
19u Receptie met foodtrucks
21u Feest

Ik vind het vreselijk moeilijk want voel me nu al schuldig dat waarschijnlijk niet iedereen die helemaal naar het eiland komt de hele dag kan meemaken. Het is gewoon té duur, de lunch. Maar ik wil wel graag het intieme dinercomponent erin. Ons budget staat inclusief onze eigen reis en verblijf op 22000. Meer kan écht niet. Maar goed, verloofde vind dat het kan omdat bruiloften daar sowieso pas einde middag vaak beginnen.
Alle reacties Link kopieren
Lunch zelf moeten regelen vind ik een minder moeilijk gat dan diner.
Ik neem aan dat veek gasten de omgeving niet kennen? Misschien kun je, naast restaurant tips, ook een lijst maken met mooie picknick plekjes?
Lijkt me juist heel leuk als ik een bruiloft zou hebben op een onbekende plek in het buitenland, om daar dan een leuk lunchplekje te zoeken en iets van de omgeving te zien, zeker in combinatie met de pauze er na. Als je echt verzorgd wilt doen kun je zelfs (op aanvraag) picknickmanden regelen.

Wij zijn inmiddels van ons plan voor Italie aan het afstappen, toch geen zin om alles op afstand te regelen. We proberen nu voor een weekendbruiloft in Nederland te gaan om toch dat ontspannen 'familievakantie' gevoel vast te houden.
Alleen gaat dat wel een stuk duurder worden. Twee hotelovernachtingen voor alle weekendgasten (20-25) is in Nederland best prijzig. Dus we zijn even goed aan het rondkijken of we ergens een deal kunnen maken.
Ons plan qua indeling zou dan zijn:

Vrijdagmiddag: ceremonie in de kerk
Aansluitend: receptie
Vrijdagavond: uitgebreid diner, lekker natafelen met wijn
Zaterdagochtend: ontbijt op eigen schema
Zaterdag overdag: iedereen kan zijn eigen gang gaan
Zaterdagavond: simpel diner (bbq of pizza oid)
Aansluitend: feest

'Avondgasten' kunnen dan kiezen of ze vrijdag voor ceremonie en receptie komen of zaterdag voor het feest (en misschien ook de bbq, afhankelijk van de kosten). Ze mogen natuurlijk ook voor allebei kiezen maar dat zullen weinig mensen kiezen.
Alle reacties Link kopieren
Diocca schreef:
18-07-2019 09:06
Hier verloopt alles gestaag. We kunnen niet echt dingen vastleggen totdat we precies weten hoeveel Nederlandse gasten zullen komen. We zitten nu op 55-80.. Daar gaat het ook van afhangen of we iedereen bij de hele dag vragen of toch een splitsing maken.

Onze indeling is als volgt:
11u Ceremonie gemeentehuis 15min
12u Lunch (dinerlike) 2u
14-17u Pauze voor iedereen, foto's
18u Ceremonie strand
19u Receptie met foodtrucks
21u Feest

Ik vind het vreselijk moeilijk want voel me nu al schuldig dat waarschijnlijk niet iedereen die helemaal naar het eiland komt de hele dag kan meemaken. Het is gewoon té duur, de lunch. Maar ik wil wel graag het intieme dinercomponent erin. Ons budget staat inclusief onze eigen reis en verblijf op 22000. Meer kan écht niet. Maar goed, verloofde vind dat het kan omdat bruiloften daar sowieso pas einde middag vaak beginnen.
Ik snap je twijfel.
Heel eerlijk, ik vind het eigenlijk niet kunnen dat als mensen voor jullie zo'n eind reizen (ik weet niet precies waarheen, maar het klinkt ver :D ), dat je ze dan wel bij de kerk verwacht, maar als jullie met een groepje uitgebreid gaan lunchen, ze niet mee mogen. En is niet iedereen die er het speciaal voor jullie voor over heeft om zo ver te reizen, intimi?
Wil je dat iedereen er al bij is bij de kerk, omdat je er bij zet dat het maar 15 minuten duurt? Anders kun je er ook voor kiezen om van 11:00 tot 14:00 het enkel voor de intimi te doen en voor de andere het programma pas om 18:00 te laten starten?
Of is het anders een optie om de dag ervoor met de mensen die je ziet als intimi een lunch of diner te hebben, of voelt dat voor je anders, omdat het niet je trouwdag is?
Een uitgebreid speciaal ontbijt met intimi lijkt me zelf niets, omdat je waarschijnlijk rustig de tijd wilt hebben om je aan te kleden enzo.



@AnAppleADay, is een groot vakantiehuis een optie? Bv in de ardennen heb je via websites als geuldal ook echt mooie locaties, waar genoeg slaapkamers zijn en vaak ook grote tuin e.d. waar je eventueel een mooi feest in kan geven. Maar dat zal alles bij elkaar ook wel duur zijn, dan moet je op zoek naar een kerk en kunnen de avondgasten niet zelf besluiten nog een kamer in het hotel te nemen. Ohh, ik bedenk me nu dat dat natuurlijk officieel in het buitenland is, dus zal wel moeilijk zijn om daar officieel te trouwen, misschien is dit niet echt een goede tip :O

Ik ben een meelezer in dit topic. Wij zijn aan het nadenken of we willen trouwen. Volgend jaar zijn we een mooi aantal jaar bij elkaar en ik wil graag een feest geven om dat te vieren. Mijn vriend zei toen: "We kunnen ook trouwen", terwijl hij eerder altijd zei dat niet te willen en ik het dus ook niet echt als mogelijkheid meer zag. Er komt dus iig een groot feest, mogelijk een trouwfeest. Ik vind het echt moeilijk om te bedenken wat ik wil en hoe de dag en het feest er dan uit moet komen te zien. En wie we uitnodigen.
Hope for the best, plan for the worst - Jack Reacher
Alle reacties Link kopieren
Ardennen is nog wel een optie, officieel huwelijk doen we toch op een doordeweekse ochtend. Maar dan wordt het wel heel ver voor feestgasten. We kijken nu naar Limburg en dat is voor sommigen al 2 uur rijden.
tiramisuusje schreef:
17-07-2019 22:51
Ik ben daar wat nuchter in Fje20. Ik zou het gewoon 1-op- 1 vragen. En niet met te veel poespas, want je wil niet dat ze zich verplicht voelen om ja te zeggen. Hetzelfde met de anderen die je een functie wil geven in je ceremonie.
Ik ga mijn zus vragen als getuige en vraag het haar denk ik niet lang voor de bruiloft, zodat ze in ieder geval de benodigde papieren bij zich heeft (paspoort vermoed ik).
Vraagje uit nieuwsgierigheid. Woon jij niet in Nederland? Hier moeten de getuigen vooraf bekend zijn bij de gemeente en is het niet een kwestie van de benodigde papieren bij je hebben.
Roxy21 schreef:
23-07-2019 18:12
Ik snap je twijfel.
Heel eerlijk, ik vind het eigenlijk niet kunnen dat als mensen voor jullie zo'n eind reizen (ik weet niet precies waarheen, maar het klinkt ver :D ), dat je ze dan wel bij de kerk verwacht, maar als jullie met een groepje uitgebreid gaan lunchen, ze niet mee mogen.

Wij trouwen niet in een kerk hoor! Ik zou levend verbranden ;-D. Wij trouwen op het strand

En is niet iedereen die er het speciaal voor jullie voor over heeft om zo ver te reizen, intimi?
Nee, wij hebben beiden een zeer uitgebreide kennisen en vriendenkring. Sommige mensen die komen zie ik 1 a 2x per jaar en dan vaak in reunistensetting (studenten vereniging). Er komen nu 40 echte intimi, maar in totaal max 85 Nederlandse gasten.


Wil je dat iedereen er al bij is bij de kerk, omdat je er bij zet dat het maar 15 minuten duurt? Anders kun je er ook voor kiezen om van 11:00 tot 14:00 het enkel voor de intimi te doen en voor de andere het programma pas om 18:00 te laten starten?
Dat is inderdaad het plan. Korte officiële ceremonie (alleen tekenen, simpele witte jurk), lunch met die groep, en dan om 17.30u start ceremonie op het strand met iedereen. Op dat moment met de echte trouwjurk. Vanaf dat moment blijft iedereen ook. Dus geen tussentijds weggestuur.

Of is het anders een optie om de dag ervoor met de mensen die je ziet als intimi een lunch of diner te hebben, of voelt dat voor je anders, omdat het niet je trouwdag is?
Het gaat helaas om de kosten dus dat is geen optie. Het wordt wel een vriendenvakantie. Bij de uitnodiging zat een filmpje waarin we uitleggen hoe en wat. Het is heel losjes ingeschoten. Als je toevallig dan en dan op het eiland op vakantie bent, ben je van harte welkom ons huwelijk bij te wonen. Er zijn dus ook goede vrienden die niet komen en kennissen die direct zeiden erbij te zijn. En aanhang van iedereen die komt is welkom. Ook als we ze niet kennen.

Een uitgebreid speciaal ontbijt met intimi lijkt me zelf niets, omdat je waarschijnlijk rustig de tijd wilt hebben om je aan te kleden enzo.

Klopt. En het is al een erg lange dag haha.

Het zal dus sowieso een vakantie worden waar men met vrienden is. Ook zullen wij dagelijks laten weten op welk strand we neerstrijken en of er avondplannen zijn. Ik denk dat het twee weken lang 1 groot feest wordt. Een goede vriendin viert daar dan ook haar 30e verjaardag waar de dispuutsgenoten naartoe gaan.

De focus van de dag zal sowieso liggen op de ceremonie op het strand. Normaal gesproken beginnen daar de bruiloften ook pas rond 16.30-17u. Vanwege de hitte.
anoniem_381375 wijzigde dit bericht op 25-07-2019 19:46
11.50% gewijzigd
Roxy21 schreef:
23-07-2019 18:12


Ik ben een meelezer in dit topic. Wij zijn aan het nadenken of we willen trouwen. Volgend jaar zijn we een mooi aantal jaar bij elkaar en ik wil graag een feest geven om dat te vieren. Mijn vriend zei toen: "We kunnen ook trouwen", terwijl hij eerder altijd zei dat niet te willen en ik het dus ook niet echt als mogelijkheid meer zag. Er komt dus iig een groot feest, mogelijk een trouwfeest. Ik vind het echt moeilijk om te bedenken wat ik wil en hoe de dag en het feest er dan uit moet komen te zien. En wie we uitnodigen.
Wat een verrassing dan zeg. Heel leuk! Lastig he om te bepalen wie wel en wie niet. Wisselt dat nog als het een gewoon feest wordt?
We moeten deze week een definitieve keuze maken over de locatie van de ceremonie. De ceremonie is alleen met een kleine groep van directe familie (20 man). Het is in de zomer. Dit zijn de opties/keuzes die we hebben;

-op het strand: mooi strandje in een beetje prive/afgeschermde baai met dramatische rotspartijen en daarna lunchen met de intieme groep in een nabijgelegen restaurantje dat best ok/goed eten heeft. Nadeel: op het strand is niks, in de zin dat we alle spullen (stoelen, tafel, decoratie etc zelf mee moeten nemen en de locatie is op 45 min afstand dus vantevoren alles klaar zetten kan maar is gedoe)

-in het park in een mooi prieel groot genoeg voot onze groep met daarna lunch in een heel erg goed nabijgelegen restaurant. Nadeel: minder mooi/dramatische lokatie, maar wel veel praktischer, 5 minuten van ons huis af dus makkelijker klaar te maken/decoreren)

- en de wildcard: in een oerbos op een steenworp afstand van huis. Ik houd van bomen en bos, maar niet echt een practische plek.

Wat zouden jullie kiezen?
Ik neig naar park, man neigt naar strand.
Het park denk ik. Eventueel voor foto's met manlief nog naar die rotspartij.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven