Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Féline schreef:
11-11-2018 11:58
Haha oh nooo pak je kijkkans als je er bent!!
hahaha! komende zomer is misschien beter, dan zien we ook echt alles in volle glorie
ik ga lekker 5 dagen in de sauna zitten denk ik, proberen de winterkou te overleven
en dat het om 4 uur donker wordt daar in december!!!
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
11-11-2018 09:49
Ah dan zijn jullie ongeveer net zo lang bij elkaar als wij pindakaas. Ik ben 28 en hij is 40. Ze vinden dat leeftijdsverschil in ieder geval helemaal niet erg :)
Ze vinden ons nog te verliefd en vinden het een stabielere basis als je bijvoorbeeld na 3 jaar ook nog van elkaar houdt.
Ik twijfel nog steeds erg over de datum etc, maargoed, het is gelukkig niet alsof dat nu besloten moet worden, we hebben nog even!

25 is wel een mooi kleine clubje en dan heb je wel de allerbelangrijkste mensen bij elkaar in het buitenland. Scheelt dat het niet een superdure bestemming is qua ticket :)

Gastenlijst vind ik zelf het allermoeilijkste. Ik heb zelf veel contact met neven en nichten en die zou ik er dan ook wel bij willen hebben. Vriend wil voor het evenwicht dan ook de neven en nichten van zijn kant. Dat snap ik wel, maar dan komen er dus serieus mensen op de bruiloft die ik nog nooit heb gezien, nooit weer zal zien en niet eens weten hoe ik heet. Lastig!
ja ik ben dan dus heel erg praktisch ingesteld en zo van: nou in 2020 ben je dan toch zo ongeveer 3 jaar samen ;)

ik vind het geen 'evenwicht' wat jij beschrijft. Jij wil jouw neven en nichten er bij vanwege de band die je met hen hebt. Hij heeft die band niet met zijn neven en nichten. Evenwicht zou ik dan vinden: andere mensen waar hij net zo een band mee heeft. Niet de familiebanden tegen elkaar afstrepen...Maar goed ik schijn me nogal niks aan te trekken van wat familieleden of vrienden vinden over 'hoe het hoort' (wat dit onderwerp betreft dan) en daar stoot ik mensen mee voor het hoofd soms, dus misschien moet je je niet door mij laten inspireren.
Hoe gaat het hier met iedereen? Al meer voorbereidingen getroffen?

Wij hebben hier inmiddels de adresstickers in tweevoud :) . Voor se save the date en de uitnodigingen.

Ik heb voor mjjn werk een harde schijf gekocht en daar blijkt 2 maanden gratis photoshop bij te zitten! Snel eigen maken dus zodat we onze kaarten zelf kunnen ontwerpen.
Weer een upje voor nieuwe Brides-to-be ^^.

.
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 30-12-2018 23:45
92.74% gewijzigd
Up :(
Alle reacties Link kopieren
Vanmorgen uber romantisch voor de kerstboom in pyjama met 8 maanden zwangere buik ten huwelijk gevraagd :flirting:
Omdat de baby al in 2019 komt en ik daar eerst aan wil wennen gaan we in 2020 trouwen.

Nog totaal geen idee qua datum eerst maar het aanzoek laten bezinken.

Wel leuk om hier gaande weg mee te schrijven en onze dag vorm te geven.
Benieuwd of er zo met de kerstdagen nog meer aanstaande bruiden bijkomen :heart:
Niets is wat het lijkt..
Alle reacties Link kopieren
Zo jullie zijn echt al heel ver Feline! Is dat omdat het handig is om het ver van te voren allemaal te regelen in het buitenland?
De dag is wel lang, vooral tussen stadhuis en strand in.
Kun je niet beter beginnen met een lunch op het strand, dan stadhuis en daarna trouwceremonie op het strand? Dat moet makkelijk passen en dan valt er niet zo'n groot gat.
Ikzelf ben nog helemaal niet over mijn dagindeling uit, maar we beginnen op zijn vroegst in de middag. De dag is al vermoeiend genoeg.

Aaah wat lief poeziemauw! 2020 klinkt als een goed idee, lekker de tijd nemen :)
Gefeliciteerd Poezie! Mooie tijd van het jaar ^^. Zag je het aankomen?



Het stuk tussen lunch en strand is voor ons ook juist rusttijd. Eventjes niets hoeven anders dan omkleden. Later trouwen is geen optie; Het gemeentehuis is alleen sochtends open.

Daarnaast: het is de mooiste dag van mn leven. Als er 1 dag waarschijnlijk in een flits voorbij gaat is het deze ;-D .

We zijn idd vroeger met de voorbereidingen omdat het allemaal net iets langzamer gaat e.d.
Féline schreef:
28-09-2018 15:35
Het passen lijkt mij ook geweldig! Ben wel ENORM picky. Straks wordt ik zo'n SYTTD bruid die al 100 heeft aangehad haha.

Heb je wel eens van de bruidshoek gehoord? Heel betaalbaar schijnt. Mensen gaan van heinde en verre naar Leiden.
Ja! Daar heb ik mijn jurk vandaan! Prettig geholpen en jurk nummer drie was het gelijk. Ik was toen 14 weken zwanger en zou met 21 weken trouwen. Het was ook nog eens een korte trouwjurk, geen probleem! Mijn ervaring dateert van augustus jl. Redelijk recent dus!

PS: en dames, geniet vooral.
Alle reacties Link kopieren
Feline die indeling van de dag is heel fijn volgens mij, in de ochtend lekker met intiem gezelschap en savonds knallen. Ik vraag me wel af of je de tijden goed inschat

bijv 1,5 uur koffie drinken aan zee in de ochtend. Ben je echt zo lang koffie aan het drinken met een intiem gezelschap? (En dan heb je dus om 10 uur al ontbeten want dat moet je écht doen die dag en al helemaal opgetuigd zijn...)

Bijna 3 uur lunchen is ook lang, maar op zich maakt dat natuurlijk niet echt uit omdat het voor de 'pauze' zit

Jullie plannen geen tijd in voor foto's, en speeches/toasten?
Alle reacties Link kopieren
Wij waren dus in scandinavie op vakantie bij de familie van mijn vriend en die mompelde toen ineens dat we misschien wel naar die ene locatie konden gaan kijken die ik had gevonden. Het ging zo snel dat ik het bijna niet doorhad haha! We zijn er uiteindelijk niet aan toe gekomen, we gaan dat lekker in de zomer doen, maar ik vond het zo schattig.
.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Ik ben op vakantie ten huwelijk gevraagd en ga ook trouwen in 2020 :love: , ik schrijf graag mee.

We wilden nog even wachten, zodat we kunnen sparen en rustig de tijd hebben om alles te plannen.

Ik denk dat we op een erg populaire datum zullen trouwen en vraag me af wanneer we het best de save the dates kunnen sturen, zodat we op tijd zijn.

Sturen jullie save the dates naar avond- en daggasten? En zetten jullie er ook op of ze alleen de avond vrij hoeven houden? Anders nemen mensen straks vrij o.i.d. terwijl ze avondgast zijn, zou ik toch lullig vinden..
Alle reacties Link kopieren
Leuk Hybris!
wilde net voorstellen om een overzichtstabelletje te maken, maar zie dat Feline op anoniem is gegaan dus we kunnen de OP niet meer aanpassen
hopelijk komt Feline wel weer terug!

over die save the dates. ik zou ze denk ik gewoon naar iedereen sturen zonder verdere toelichting, en dan zorgen dat je wel bijtijds de uitnodigingen verstuurt. Mensen gaan echt niet zo lang vooraf vrijaf vragen op hun werk toch...?
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat lijkt me ook niet inderdaad. Jammwr dat we geen overzichtje kunnen maken inderdaad..
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

Ook ik kan mij eindelijk aansluiten bij een 'trouw-topic', want ik ben ten huwelijk gevraagd! En natuurlijk heb ik ja gezegd!
We zijn al best ver met voorbereidingen, en ik vind het erg leuk. Zeker omdat we nog zo lang te tijd hebben.

Leuk om mee te schrijven!
Ben ik weer :)! Desnoods openen we een nieuw topic met tabel. Lijkt me prima.

Gefeliciteerd blij ei! Heerlijke ervaring he?
Up!
Hallo allemaal! Officieel ben ik nog niet gevraagd, maar we hebben wel zo ongeveer de datum en waarschijnlijke locatie al besloten :hihi: . In mijn hoofd zit ik laatste tijd alles al uit te zoeken en mijn omgeving wordt gek van mij aangezien ik dus nog niet gevraagd ben haha.

Trouwen zal begin 2020 zijn (winterbruiloft :flirting: ), mijn vriend wil mij graag officieel vragen terwijl we dus eigenlijk al praten alsof het allemaal al rond is. Ik zie dit hier bij meer mensen haha, leuk om te lezen.

Ik zag laatst zelfs een jurk online waar ik echt helemaal verliefd op ben, maar dan moet ik toch echt eerst dat aanzoek gehad hebben.


GEFELICITEERD voor alle brides to be trouwens!
Hi Hilo! Inmiddels een aanzoek gehad :P ?


Wij hebben gisteren voor het eerst met onze weddingplanner gezeten. Die PRIJZEN die hij noemde.. My god.. Dat gaan we dus niet doen. Ik vind het best lastig hoe ik alles vorm wil geven en dat het niet in NL is maakt het niet perse makkelijker.

Ik ben inmiddels op dieet en al 3kg kwijt. Voor de grote dag (lees; voordat ik de jurk koop) moet er nog 10 van af. Hoe ver van tevoren willen jullie je jurk kopen? Ik lees overal dat een 9-12 maanden het beste is en dan bij voorkeur in de winter vanwege aanbiedingen.

Overigens zijn er rond deze tijd allemaal leuke bruidsbeurzen :flirting: ! Ik heb er 1 uitgezocht eind deze maand.


Hoe is het met de rest hier?
Ik ga echt nog wachten met jurk kopen. Ben nu 6 maanden zwanger en hoop toch echt wel weer stank te zijn tegen de tijd dat we gaan trouwen 😂.

Ik wil binnenkort gaan zitten voor eendatum. Mijn familie wil graag hun vluchten boeken, maar mijn man (oeps, vriend) wil zich nog niet vastleggen... en Ik zit daar dus tussenin...

We gaan onze bruiloft waarschijnlijk wel kleiner doen dan we eerst dachten. Daar ben Ik heel erg blij mee, want dan hoeven we niet alle 150 familieleden van mijn man uit te nodigen. We gaan eind 2020 waarschijnlijk ook nog emigreren, dus daar hebben we ook nog even een financiele buffer voor nodig....
Zit er nog schot in de bruiloften?
Hier hebben we eindelijk wat knopen doorgehakt. We hebben een datum! En een locatie en een grofgeschetst plan.
We hebben wel besloten het iets eerder te doen, dus het wordt december 2019. Nu ben ik geen 2020 bruid meer :facepalm:

Hoe staat het bij jullie met de voorbereidingen?
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben juist besloten om het uit te stellen naar 2021, omdat 2020 toch al wel snel is. Dus ik hoor ook niet meer in dit topic thuis haha.
Zanahoria schreef:
04-03-2019 02:14
Wij hebben juist besloten om het uit te stellen naar 2021, omdat 2020 toch al wel snel is. Dus ik hoor ook niet meer in dit topic thuis haha.
oh wauw, dachten jullie niet genoeg tijd meer te hebben om het te regelen? Of komt het gewoon beter uit zo voor jullie?
Ik had echt geen zin meer om het uit te stellen, wan dan blijven we bezig. We hebben dit jaar ook nog een verbouwing en een baby op de planning staan, dus in principe zijn we al druk genoeg @( dus de bruiloft wordt maar even tussen de bedrijven door geregeld :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Voordeel is wel dat ik geen bridezilla ben, ik ben meer van het praktische en gewoon snel beslissingen maken. Manlief is meer van het eeuwig overal over blijven twijfelen en de opties open willen houden... dat botst soms wel :whip:
Alle reacties Link kopieren
tiramisuusje schreef:
04-03-2019 03:09
oh wauw, dachten jullie niet genoeg tijd meer te hebben om het te regelen? Of komt het gewoon beter uit zo voor jullie?
Ik had echt geen zin meer om het uit te stellen, wan dan blijven we bezig. We hebben dit jaar ook nog een verbouwing en een baby op de planning staan, dus in principe zijn we al druk genoeg @( dus de bruiloft wordt maar even tussen de bedrijven door geregeld :facepalm: :facepalm: :facepalm:
Voordeel is wel dat ik geen bridezilla ben, ik ben meer van het praktische en gewoon snel beslissingen maken. Manlief is meer van het eeuwig overal over blijven twijfelen en de opties open willen houden... dat botst soms wel :whip:
Geen van beide eigenlijk :)
We zijn nog niet zo heel lang bij elkaar en toen we net hadden, bedachten we dat mei 2020 een mooie tijd was om te trouwen. Maar nu het dichterbij komt om dan de bruiloft te regelen, vinden we het toch wel een beetje snel. Ik ben zelf ook bang voor het oordeel van mijn familie, die gaan het allemaal veel te snel vinden.
Dus dan wordt het mei 2021 :)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven