Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
:cheer2: :cheer2: :cheer2:
Zo, eindelijk even de tijd om jullie een update te schrijven. De afgelopen dagen waren echt bizar en ik ben gesloopt. Dit verhaal wordt super herkenbaar, dus ik zal het 1 dag laten staan en daarna haal ik het weg. Graag niet quoten dus :).

*poef*

Ik hoop dat de rust wat terug gaat keren de komende tijd. Iemand daar nog tips voor? Ik ga nu nog even lezen wat jullie de afgelopen tijd allemaal hebben meegemaakt.

(Ik hoop dat jullie me vergeven dat ik nu zowat in mijn eentje een hele pagina vul, met alle onderstaande quotes :proud:)
anoniem_390311 wijzigde dit bericht op 14-08-2020 22:05
85.08% gewijzigd
Baby12345 schreef:
07-08-2020 16:07
Ik heb de trouwkaarten besteld, zijn heel mooi geworden, tenminste dat vindt ik haha. Begint steeds echter te worden...
Wat fijn! Wat voor ontwerp heb je gekozen? Of wordt dat te herkenbaar?
Daveotion schreef:
10-08-2020 08:34
Gemiddeld gezien is de hoeveelheid neerslag in de maand september vergelijkbaar met de maanden juli en augustus. Het verschilt wel per regio hoeveel er gemiddeld valt, en hoeveel zonuren er gemiddeld zijn. Kijk maar eens op http://www.klimaatatlas.nl/klimaatatlas.php
Misschien stelt dat je een beetje gerust.
We zijn idd voor een afgelegen locatie gegaan :). Wel in de buurt van een station en met voldoende slaapgelegenheid in de buurt. De locatie is ook heel chill met de auto's laten staan zodat gasten die de volgende dag kunnen ophalen.

Dank voor de link! Dat geeft de burger best moed, moet ik zeggen :).
MissEmilie schreef:
11-08-2020 20:07
Kokoro, als het bewolkt is, kan je fotograaf wel veel mooiere foto's maken. Onze fotograaf was heel blij dat wij in november wilden trouwen en de foto's zijn inderdaad prachtog geworden :)
Oh dat wist ik niet! Dankjewel <3! Ik kan me nu al zo verheugen op de foto's, maar eerst maar eens de dag goed doorkomen ;-D.
Daveotion schreef:
12-08-2020 10:32
Hebben jullie nog een tip voor mij? De contactpersoon van onze locatie blijkt nogal een chaoot. Althans, op mails reageert ze of niet, of vaag. Ik moet steeds nabellen om haar te herinneren aan wat we hebben afgesproken. Dan blijkt gelukkig wel dat ze het nog redelijk op haar netvlies heeft, maar het lijkt wel alsof ze het allemaal uit haar hoofd doet, of ze kijkt gewoon niet goed in haar administratie. Hoe dan ook, ik word er bloednerveus van. (Het zal je toch maar gebeuren dat er op de dag zelf niks klaarstaat...)
We hebben volgende week een afspraak met haar om de laatste details door te nemen. Ik ga wel vragen of ze dat per mail wil terugkoppelen aan ons.
Maar als jullie nog meer tips hebben voor mij hoe om te gaan met dit type... dan heel graag.
Ik denk dat je al veel tips gehad hebt, maar dit is wat ik zou doen: Van elke bespreking de keypoints notuleren en die naar haar toesturen met vraag dingen aan te passen als ze niet kloppen of verkeerd zijn geinterpreteerd. Zo houd je iig altijd de afspraken onderbouwd. Verder zou ik alles goed documenteren in excelsheets en herhalen, herhalen, herhalen. Gewoon continu blijven verbeteren en herinneren aan jullie afspraken. Wel vervelend dat het zo loopt zeg :(.
Aloe_vera schreef:
12-08-2020 12:03
Hey, mag ik hier even klagen/advies vragen? Zit nog niet zo heel lang op het Viva forum, maar lees wel een tijdje mee.
Ons huwelijk is van voorjaar 2020 verplaatst naar het najaar i.v.m. corona, we trouwen over 2 maanden. Maar... waar dit in maart goed haalbaar leek, maken we nu kennis met de shit-regels die onze locatie nu heeft voor trouwerijen. Het feest kan niet meer (moet buiten?!), en voor het diner moeten we 25 mensen schrappen. Ik zit natuurlijk niet zo omhoog als Kokoro ( :hug: ) maar ben wel een beetje pessimistisch inmiddels. Zijn er hier meer mensen die in oktober gaan trouwen? En die het ook ff zwaar hebben met terrassen en stranden vol, maar ondertussen geen zicht op een mooi huwelijksdiner in de herfst? Tips voor oplossingen?
He wat kut meis. Mogen jullie wel muziek buiten? Zo nee kan een silent disco een leuke invulling zijn. Dan kun je ook verschillende muziek draaien voor verschillende generaties. Is switchen van locatie nog een optie? Of zijn er al aanbetalingen gedaan?
Daveotion schreef:
12-08-2020 12:20
Ik kan niet goed tegen onzekerheid en steeds maar weer de hoop blijven houden dat dingen misschien toch nog wel door kunnen gaan, om vervolgens teleurgesteld te raken.
:hug: Dit is het moeilijkst he?

Zoals Apple verderop ook schrijft; we leren hier wel van wat belangrijk is in het leven. Anderzijds moet het ook een keertje ophouden met dat continue "geleer". Het moet ook een beetje leuk blijven.
AnAppleADay schreef:
12-08-2020 13:14
Wat ik trouwens wel een beetje stom vond is de oproep voor figuranten voor een film over trouwen hier in de buurt. Die figuranten zijn dus bruiloftsgasten in een scène waar ze volgens mij wel gewoon dicht bij elkaar ‘’mogen’.
Dus waarom dat dan wel kan en een echte bruiloft niet is me een raadsel.

Maar aan de andere kant, ik zou mijn naasten ook niet in de positie willen brengen om zo dicht op elkaar te zitten. Je wil het niet op je geweten hebben dat ze op jouw bruiloft besmet worden.
De regels zijn zó willekeurig. Wel in een auto zitten, maar niet aan een tafel mogen in een restaurant. Ik snap wel dat mensen er skeptisch mee omgaan. Ik weet zelf niet meer welke kant ik gevoelsmatig omga. Je wilt inderdaad niet dat je bruiloft een superspread event wordt, maar niet alles voelt nuttig aan.
AnAppleADay schreef:
12-08-2020 13:26
Ja dit vind ik ook heel spannend. Ik hoop dat iedereen zich de 2 weken voor de bruiloft een beetje gedraagd en de kans op een snotneus vermindert. Al is dat in september een stuk makkelijker dan in november ;-)
Ja, óf dat de snotneus 3 dagen vóór de bruiloft ontstaat en er op tijd getest kan worden zodat is aangetoond dat het maar een verkoudheidje is!
Kuzu schreef:
12-08-2020 13:33
Ik ben dus al eens eerder getrouwd en toen draaide het vooral om hoe anderen (familie) het wilden, het is zo fijn om nu puur te denken aan hoe wij het willen.
Welkom Kuzu! Gefeliciteerd! Wat fijn dat je het dit keer gaat doen zoals jullie het zelf willen. Ik ben heel benieuwd wat je voor ogen hebt.
@Aloe-Vera
Onze locatie gaf aan dat er ook mensen zijn die het juist naar voren halen, hun bruiloft. Is dat nog een optie voor je? Dan heb je iig niet zo lang die onzekerheid.

Probeer je verdriet niet op de lat te leggen naast dat van anderen. Tuurlijk is ernstig zijn zijn erger dan een verschoven/veranderde bruiloft, maar leed is er en mag er zijn. Het is anders dan wat je had gehoopt. Goed dat je nogmaals gaat overleggen met je locatie. Zou toch te gek voor woorden zijn als ze hier zo star in blijven.

Kennen de singles elkaar? Is er een mogelijkheid coronaproof koppels te maken?
Wauw Kokoro, wat hebben jullie ongelooflijk veel geregeld in die paar dagen tijd! Misschien moet je weddingplanner worden, haha :proud: Wat fijn ook dat de locatie alles qua decoratie in huis heeft en dat jullie daar zelf geen werk meer aan hebben!

Ik kan me goed voorstellen dat je nu uitgeput bent en je hoofd niet meer rustig krijgt. Lastig als dat even heel slecht uitkomt op je werk. Mindfulness oefeningen helpen mij soms goed in zo'n situatie, maar af en toe ook niet. Dan is het gewoon eventjes te heftig allemaal en zit er niets anders op dan accepteren en beseffen dat het met de tijd vanzelf weer overgaat.

Een hele dikke knuffel! Ik hoop dat je snel weer wat rust kunt vinden. Ook heel veel sterkte met je onderzoek morgen! :hug:
Alle reacties Link kopieren
Kokoro, wat is het fijn om je ook weer wat positiever te lezen!
Misschien kun je dit weekend iets buiten de deur gaan doen met je vriend, iets waar je hoofd helemaal in zit en waar je niet echt met de bruiloft bezig kunt zijn. Desnoods parachutespringen (bij wijze van spreken dan).
En daarna lekker een hapje eten.
Misschien dat je dat dan weer als een soort reset kan zien en daarna weer door kan gaan met het 'normale' leven.

Maar sowieso fijn dat jullie nu weer zo ver zijn! Het wordt vast prachtig!

Ik heb net mijn eerste bestelling qua decoratie binnen gekregen dus wordt er helemaal blij van. Ook een mooi ringendoosje met onze voorletters (vond vriend zonde van het geld maar ik heb lekker de vrije hand gekregen voor decoratie :proud:)
En daarnaast ook 3 haarklemmen waar ik uit moet gaan kiezen. Zaterdag ga ik mijn jurk weer even aandoen bij mijn ouders (mocht hij nog moeten worden vermaakt) en dan kan ik die meteen uittesten.

En schoonzusje/ceremoniemeester heeft hele mooie zakdoeken/servetten gemaakt! Ze had het idee om die op de kerkbanken te leggen als een soort combi van bedankje en iets om mee naar ons te wuiven. We wilden eigenlijk geen bedankjes meer doen maar hebben haar wel een go gegeven en nu heeft ze de eerste af en hij is echt heel mooi geworden. Ik ben zo blij met een creatieveling in de familie :proud:

Dit zijn echt de leuke dingetjes van de voorbereiding :-)
AnAppleADay schreef:
13-08-2020 15:44
Dit zijn echt de leuke dingetjes van de voorbereiding :-)

Dat is eigenlijk wel een heel goed idee! Even met vriendlief erop uit. Ik ga eens even kijken wat er kan. Thnx.

Leuk hoor, die haarklemmen. Heb je 3 heel verschillende of lijken ze een beetje op elkaar? Wat heb je gekozen?

Wat een onwijs leuk bedankje, zo'n zakdoek. Dat ziet er vast ook geweldig uit op de fotos :). Hoe zien ze eruit?
Yugen schreef:
13-08-2020 15:13
Wauw Kokoro, wat hebben jullie ongelooflijk veel geregeld in die paar dagen tijd! Misschien moet je weddingplanner worden, haha :proud: Wat fijn ook dat de locatie alles qua decoratie in huis heeft en dat jullie daar zelf geen werk meer aan hebben!

Ik kan me goed voorstellen dat je nu uitgeput bent en je hoofd niet meer rustig krijgt. Lastig als dat even heel slecht uitkomt op je werk. Mindfulness oefeningen helpen mij soms goed in zo'n situatie, maar af en toe ook niet. Dan is het gewoon eventjes te heftig allemaal en zit er niets anders op dan accepteren en beseffen dat het met de tijd vanzelf weer overgaat.

Een hele dikke knuffel! Ik hoop dat je snel weer wat rust kunt vinden. Ook heel veel sterkte met je onderzoek morgen! :hug:
God no! Never again :rofl:! Maar het zou me niet verbazen als ik bij de volgende gevraagd wordt als ceremoniemeester. Gelukkig is er niemand in de omgeving verloofd ;-D.

Mindfulness is een goed plan. Dat ik daar niet opgekomen ben... Heb gewoon die headspace app. Dank voor de knuffel! De picoprep zit er iig in en dat viel me reuze mee in vergelijking met een aantal jaren terug. En 2L water drinken is met dit weer ook geen ramp.
Kokoro schreef:
13-08-2020 16:40
Dat is eigenlijk wel een heel goed idee! Even met vriendlief erop uit. Ik ga eens even kijken wat er kan. Thnx.

Leuk hoor, die haarklemmen. Heb je 3 heel verschillende of lijken ze een beetje op elkaar? Wat heb je gekozen?

Wat een onwijs leuk bedankje, zo'n zakdoek. Dat ziet er vast ook geweldig uit op de fotos :). Hoe zien ze eruit?
Deze 3 heb ik nu thuis liggen:

https://www.weddingdeco.nl/haarkam-mia/
https://www.weddingdeco.nl/haarkam-evelina/
https://www.weddingdeco.nl/haarkam-annabelle/

Waar ik de 'mia' zo op het eerste gezicht het mooiste vond maar de 'annabelle' staat heel mooi in mijn haar. Hij is alleen wel wat groot.
Mijn moeder en zus vinden dan weer de 'evelina' het mooiste maar die zijn nogal minimalistisch ingesteld dus ik weet niet of ik hun mening mee neem :proud:

Ik zal je even een foto van de zakdoek in pb sturen :-) Onze voorletters staan er namelijk op dus ik post hem liever niet hier.
Ohhh die Annabelle vind ik ook erg mooi!

Yay PBpost!
Ja hij staat ook echt heel mooi. Ik weet alleen niet of ik hem in combinatie met mijn sluier wil dragen of pas bij het diner als ik de sluier af doe. Misschien wordt het dan wat veel.
Zaterdag gewoon even alles in een keer passen: jurk, sluier en kammetje. Dan is het denk ik het makkelijkst beslissen. Moet ik er ook even aan denken om mijn sieraden mee te nemen.
Oh en in mn bestelling van vandaag zat trouwens ook een grote witte paraplu :proud:
Ik hoop dat hij niet nodig is maar goed, dan hebben we hem maar.
@Kokoro, wauw, diep respect voor wat jullie allemaal zo snel geregeld hebben! Wat ontzettend fijn dat al deze dingen al gelukt zijn! Ik kan me goed voorstellen dat je nu in een soort turbomodus zit. Dat kan ook bijna niet anders. De suggestie van AnAppleADay vind ik wel goed, dit weekend even (een moment?) iets anders? Misschien klimmen of kayaken of iets anders sportiefs inderdaad, waarbij je geen handen beschikbaar hebt voor je laptop of telefoon ;) Hopelijk slaap je dan de komende tijd weer wat rustiger.
Ik ga duimen voor mooi weer die dag!
En wat lief dat je nog reageert & adviseert op de perikelen van alle anderen hier.

De tip rondom het strikt aan de 1.5 m houden vind ik een goede trouwens. Die ga ik onthouden, misschien komt het nog van pas.

@AnAppleADay, oh, wat leuk om je jurk weer te passen lijkt me! En die zakdoekjes vind ik echt onwijs cute klinken. Heel persoonlijk, en origineel (echt nog nooit gezien). En dankzij die mooie haarklemmen krijg ik ook weer zin op zoek te gaan naar zoiets. Hebben best wat dingen geschrapt om onze belangrijkste keus (locatie met zo lekker eten) te kunnen nemen, maar nu een feest er niet meer in zit mag het geld ook wel ergens anders heen... :loveit:

Kokoro schreef:
13-08-2020 14:42
@Aloe-Vera
Onze locatie gaf aan dat er ook mensen zijn die het juist naar voren halen, hun bruiloft. Is dat nog een optie voor je? Dan heb je iig niet zo lang die onzekerheid.

Probeer je verdriet niet op de lat te leggen naast dat van anderen. Tuurlijk is ernstig zijn zijn erger dan een verschoven/veranderde bruiloft, maar leed is er en mag er zijn. Het is anders dan wat je had gehoopt. Goed dat je nogmaals gaat overleggen met je locatie. Zou toch te gek voor woorden zijn als ze hier zo star in blijven.

Kennen de singles elkaar? Is er een mogelijkheid coronaproof koppels te maken?

Nee, ze kennen elkaar niet echt goed, behalve een beetje van verjaardagen. Vandaag gehoord dat er ook max 30 mensen mogen zijn op de plaats van de ceremonie (kerk). Mijn vriend en ik hebben het er net weer even over gehad, en wij vinden het toch (in sommige gevallen) fijn als iig een paar koppels 'compleet' kunnen zijn, omdat we nu eenmaal met beide partners echt bevriend zijn (al ontstond de vriendschap ooit met 1 van de 2). Nu het intiemer wordt is het wel leuk als iig de meeste ergens wat aanknoping hebben. Niet dat we dat als basis voor de keuze gebruiken hoor, maar we laten wel meewegen of we het een fijne totaalgroep vinden worden.

Het plan is nu komende week een afspraak te maken met de locatie om uit de eerste hand te horen hoe het nu dan gaat bij ze. Ik denk dat als ik wat positieve verhalen van ze hoor (of beter nog, een paar foto's zie van de afgelopen weekenden), ik weer wat positiever ben. Zoals het er nu uitziet komt er geen feest, maar misschien hebben ze iets anders waar ik blij word, qua aankleding o.i.d..

Sterkte morgen!
anoniem_64dcbef24e8ea wijzigde dit bericht op 14-08-2020 08:37
Reden: Typo
4.68% gewijzigd
Houdt je kerk rekening met huishoudens?
Onze kerk zei ook eerst 30, dat is namelijk het aantal inschrijvingen dat ze voor hun eigen diensten aanhouden.
Maar we zijn met de koster gaan kijken en omdat eigenlijk bijna iedereen in koppels komt (of bijvoorbeeld een broer en zus die wel samen willen zitten) kwamen we toch op 45 uit!
Geven jullie trouwens een kado aan je aanstaande?
Ik vind het wel leuk maar de mijne houdt niet van ‘troepjes’. :proud:
AnAppleADay schreef:
13-08-2020 21:48
Geven jullie trouwens een kado aan je aanstaande?
Ik vind het wel leuk maar de mijne houdt niet van ‘troepjes’. :proud:
Ja! Ik ga een boudoirshoot doen met mijn bruidslingerie (wit kanten setje van de hema) en een sluier van Wish :proud:. Gezien dat nu in NL gaat gebeuren, kan het ver genoeg van tevoren om er een boekje van te maken. Vriend slaapt de avond van tevoren bij zijn ouders, ik zat eraan te denken het hem mee te geven, maar dan is het zo jammer dat hij van tevoren ziet wat hem te wachten staat ;-D.

Is iets van een mooi horloge een idee?
AnAppleADay schreef:
13-08-2020 17:21
Oh en in mn bestelling van vandaag zat trouwens ook een grote witte paraplu :proud:
Ik hoop dat hij niet nodig is maar goed, dan hebben we hem maar.
Slimmm! Hier vandaag een jas besteld. Een uurtje in een open trouwauto zal toch wel frisjes zijn!

Afbeelding

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven