Trouwen in 2020!

26-09-2018 18:09 2409 berichten
Ik kon niet een soortgelijk actief topic vinden dus bij dezen een nieuwe :) . Ik ben recentelijk ten huwelijk gevraagd en heb ja gezegd :cheer2: . Het lijkt me leuk om met andere vrouwen te praten over waar te beginnen, het uitzoeken van een jurk, hoe jullie het samen aanpakken etc.

Dus, vertel! En misschien kunnen we er zo nog wat extra van genieten, voorkomen dat we IRL nergens anders meer over praten en voorkomen dat we terecht komen in het "verschrikkelijke feesten en partijen"-topic :applause: :hihi: :cheer: !
anoniem_374675 wijzigde dit bericht op 26-09-2018 18:16
28.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik waren 20 jaren jaar bij elkaar. We hebben inmiddels twee kinderen van drie en vijf en we dachten dat het wel leuk zou zijn om die gelegenheid aan te grijpen om te trouwen en een feestje te geven. Toen kwam corona. Dus dacht wordt wachten tot 25 jaar... of toch maar 21.
Iemand al de nieuwsberichten gezien over wat ze misschien morgen gaan aankondigen? :cry:

Hopelijk lokaal...
Oei Apple, wat heb je gezien? Ik las alleen dat er mogelijk lokale maatregelen getroffen zullen worden, maar dat zal hier in de regio met zo weinig besmettingen denk ik niet aan de orde zijn. Is er al iets anders uitgelekt?
Het is wel de Telegraaf dus misschien overdrijven ze:

https://www.telegraaf.nl/nieuws/1030620 ... menkomsten
Het staat ook op NOS. Aantal gasten op huwelijk wordt daar specifiek genoemd. Ik ben zo misselijk. Echt helemaal op. Ik kan niet meer. Nog 2 dagen wachten.
Morgen is er al een persconferentie toch?
Ja morgenavond weten we meer.
Ik ga proberen er niet mee bezig te zijn de komende 24uur maar dat wordt moeilijk.

Aan de ene kant denk ik: het is niet belangrijk, als onze kern van 20 man maar kan komen. Dat zei ik ook in het voorjaar: zij zijn het belangrijkste.

Maar het is ook gewoon heel kut als er weer een tegenslag komt. Vriend denkt dat het niet zover gaat komen en normaal is hij de pessimist (hij zei ook al begin maart dat onze bruiloft niet door zou gaan).
Ik denk ook wel dat ze heeeeel veel draagvlak verliezen als ze nu ineens heel strenge landelijke maatregelen gaan nemen. Het aantal besmettingen gaat al een week niet echt significant omhoog en daalt zelfs al 2 dagen op rij flink.
Ik zag het ook.. Ben normaalgesproken een beetje een pessimist (je weet wel, zo iemand die zich dan realist noemt :facepalm:), maar maak me nu eigenlijk niet zoveel zorgen. Inderdaad omdat er nu niet genoeg aan de hand lijkt te zijn voor nog grotere maatregelen. Weet natuurlijk niet hoe het over 2 weken is, maar voor nu nog gerust.

Fingers crossed voor jullie/ons allemaal!
Ja ik had me vergist. Gelukkig weten we vanavond al meer. De spanning stijgt hier iig wel. Vannacht eindelijk wel geslapen met nieuwe medicatie. 9.5u Volle slaap volgens fitbit. Mijn huisarts denkt zo fijn mee, echt super.
Oh fijn dat je goed hebt geslapen Kokoro!
Ik heb nu iets meer hoop dat het vooral voor Rotterdam en Amsterdam gaat gelden maar er is nog niet bekend of er óók nog landelijke maatregelen gaan komen.
Ik hoop dat er, net als andere keren, door de dag heen al meer nieuws komt.

Niemand van onze september/oktober groep trouwt in een van die steden toch? Hoop ik in ieder geval....
Volgens mij idd niet. Wij in Utrecht. Ik zie net dat momenteel groepen tot 250 mogen. Ik hoop dat ze naar 100 gaan. Das te doen voor ons allemaal. Op hoop van zegen!
:( Fingers crossed. Ik wist niet eens dat 250 nu alweer toegestaan was.
anoniem_64dcbef24e8ea wijzigde dit bericht op 18-08-2020 08:32
94.52% gewijzigd
Kokoro schreef:
18-08-2020 08:26
Volgens mij idd niet. Wij in Utrecht. Ik zie net dat momenteel groepen tot 250 mogen. Ik hoop dat ze naar 100 gaan. Das te doen voor ons allemaal. Op hoop van zegen!
Ik was aan het bidden op 50 maar ik zal voor jou de stakes even omhoog gooien naar 100 ;-)
Zo stom hè, al die onzekerheid. Ik hoop echt dat het allemaal meevalt vanavond.

Ik ben nu bezig met de laatste dingetjes. Ik zit nu te denken aan een boeket waarin een kleurverloop zit, ik vind dat echt zó mooi. Als jullie nieuwsgierig zijn, hier een voorbeeld. Misschien wordt dat te druk bij de rest van de outfits, dus ik weet het nog niet helemaal zeker.

Wat doen jullie eigenlijk qua kleur? Gaan jullie voor een boeket dat aansluit bij de kleuren die jullie dragen (of een 'thema') of kiezen jullie voor iets contrasterends, zodat het boeket eruit springt?
AnAppleADay schreef:
18-08-2020 08:32
Ik was aan het bidden op 50 maar ik zal voor jou de stakes even omhoog gooien naar 100 ;-)
Ik ben ook aan het duimen tot 50. Nu ook maar tot 100 duimen.

Donderdag proef make-up en kapsel. En vrijdag jurk afpassen.
Ik zit ook in spanning en duim voor max 100 personen. Als het minder wordt gaan we denk ik verplaatsen. Ik wil nl iedereen erbij omdat we bij de begrafenis ook al familie moesten teleurstellen en die wil ik er nu heel graag bij.
Op RTL net Frits Wester: het lijkt erop dat er alleen nieuwe beperkingen komen op aantal mensen bij iemand thuis, niet in zaaltjes/horeca.
Wel echt houden aan de regel dat iedereen moet zitten.

Pfieuw, dat is (voorlopig) een opluchting...
Niets NIEUWS m.b.t. huwelijken!!!!
Kokoro schreef:
18-08-2020 19:06
Niets NIEUWS m.b.t. huwelijken!!!!
Nee ik had het al gelezen :-)
Slim om het zo te doen, de horeca etc zorgt toch voor meer toezicht dan thuis feestjes.

Vriend z’n vrijgezellen komt dan denk ik wel in gevaar maar dat is niet zo erg, dat kan ook altijd nog achteraf...
Daveotion schreef:
18-08-2020 14:30

Wat doen jullie eigenlijk qua kleur? Gaan jullie voor een boeket dat aansluit bij de kleuren die jullie dragen (of een 'thema') of kiezen jullie voor iets contrasterends, zodat het boeket eruit springt?
Ik ga voor de thema kleur, nl oudroze met groen en wit

https://pin.it/2RwzMPl
Zomerwarmte schreef:
18-08-2020 19:17

Ik ga ook voor thema kleur: lichtblauw, eucalyptus groen en wit
Daveotion schreef:

Prachtig!!

Ik ga voor groen en wit, gebonden in een reepje van mijn jurk.
Aaargh kom op nou met die maatregelen voor Amsterdam!
Aloe_vera schreef:
18-08-2020 19:29
Aaargh kom op nou met die maatregelen voor Amsterdam!
Trouw jij in Amsterdam Aloe Vera?
Daveotion schreef:
Zo stom hè, al die onzekerheid. Ik hoop echt dat het allemaal meevalt vanavond.

Ik ben nu bezig met de laatste dingetjes. Ik zit nu te denken aan een boeket waarin een kleurverloop zit, ik vind dat echt zó mooi. Als jullie nieuwsgierig zijn, hier een voorbeeld. Misschien wordt dat te druk bij de rest van de outfits, dus ik weet het nog niet helemaal zeker.

Heel mooi! Ik weet het boeket nog niet zo goed... vind zoveel mooi! Iets romantisch herfstigs misschien...

Zomerwarmte schreef:
18-08-2020 19:17

Oh, maar dit is dan ook weer prachtig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven