Trouwmuziek!

06-08-2011 17:47 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Allemaal,

Ik weet dat er meer topics zijn over trouwen maar wil hier meer toespitsen op de muziek....

Welke muzieknummers heb je gedraaid (of zou je willen draaien)

in het gemeentehuis, de kerk of op je feest?

Was een tijd geleden bij een bruiloft waar flinke hardrock werd gedraaid (tijdens de ceremonie in het gemeentehuis) maar het paste helemaal bij het stel, was erg leuk! Muziek op zo'n dag is natuurlijk heel persoonlijk... Dus vandaar mijn interesse in jullie trouwmuziek! Ben benieuwd!
Haha! Je bent wel bezig met huwelijken he?

Ik zou het zo echt niet weten, ik denk dat ik op mijn bruiloft van alles wat zal draaien. Gewoon gezellige muziek, of het nou uit de jaren 60 is of van nu. En natuurlijk wat persoonlijke nummers waarbij je bijvoorbeeld herinneringen aan elkaar hebt (bij ons zijn dat nummers van Kane, eerste concert waar we samen heen zijn geweest)
Wij hebben een lijst naar de dj gestuurd met veel "gouwe ouwe" zoals earth wind and fire, barry white, maar ook guus meeuwis, een paar nummers die erg bij ons passen en wat top 40 hits. Een hele combinatie dus. Ben benieuwd hoe dat gaat klinken!
Common sense is not so common.
Voltaire
tijdens het zetten van de handtekeningen draaiden wij stairway to heaven van led zeppelin...

(en dat is maandag 25 jaar geleden )
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Niets!
quote:jojanneke66 schreef op 06 augustus 2011 @ 17:57:

tijdens het zetten van de handtekeningen draaiden wij stairway to heaven van led zeppelin...

(en dat is maandag 25 jaar geleden )

Erg mooi nummer, werd hier gedraaid bij de uitvaart van mijn vader.

Gefeliciteerd met je 25 jarig jubileum!
quote:achnein schreef op 06 augustus 2011 @ 17:57:

Niets!Dus er werd niet gedanst whatsoever?
Gemeentehuis:

I'll be your mirror - Glem Snide

Forever - Ben Harper

Geen feest, uiteten geweest. Maar als we een feest hadden gegeven, dan had ik liever een band gehad met wat vanaf de jaren 90 (alternatieve)rock.
@elastiekje

Er trouwen op het moment een hoop mensen in mn omgeving, denk dat het daar vandaan komt haha.

Daarnaast ben ik al sneller emotioneel bij bruiloften, mooie passende muziek kan me dan echt raken... Kippevel momentjes haha
Leuk nike, zoiets zou mij ook echt tof lijken, een band. Zelf nog niet eens echt aan gedacht haha. Ben ook wel van dat jaren '90 rock, maar ook wel echt van de oudere nummers. Vind zoveel muziek wel leuk! Als het maar een beetje leuk aan elkaar kan worden gedraaid/gespeeld door een dj/band.

Een goede vriend van me is net aangenomen op het conservatorium en heeft met zijn band al een CD uitgebracht. Zal hem eens even lief aankijken over een paar jaar
Heb de Dijk en Blof ook wel eens gehoord in het gemeentehuis. Guus Meeuwes tijdens het feest...
quote:elastiekje schreef op 06 augustus 2011 @ 17:59:

[...]

Dus er werd niet gedanst whatsoever? Nee Maar zo was onze groep ook niet. We hebben een heerlijk diner gehad met onze (groot)ouders, broers en zussen en onze beste vrienden. Ik geloof dat we met z'n 25-en waren.
quote:achnein schreef op 06 augustus 2011 @ 18:23:

[...]

Nee Maar zo was onze groep ook niet. We hebben een heerlijk diner gehad met onze (groot)ouders, broers en zussen en onze beste vrienden. Ik geloof dat we met z'n 25-en waren.Ah een diner kan natuurlijk ook. Ik heb nog niet echt veel bruiloften meegemaakt, maar heb altijd een 'feest' in mijn hoofd
Tijdens binnenkomen in trouwzaal:

Everything van Michael buble

Tijdens handtekeningen zetten een nummer in dialect wat veel voor ons betekend.

Openingsdans:

Brian Adams, Heaven. De tekst van dat nummer slaat echt op ons.
Oh jee......Ik ben een bruiloft-sucker, dus ik ga hierop helemaal los!!! Ik ben een hopeloze romanticus Dus voor mij allemaal "zeikmuziek"

I finally found someone-Bryan Adams& Barbara Streisand

(I've had) the time of my life-Dirty dancing Bill Medley&Jennifer Warnes

Thank you for loving me-Bon jovi

I wanna love you forever-Jessica Simpson

I'm you angel-R. Kelly& Celine Dion

Because you loved me-Celine Dion

This I promise to you-'N Sync

Stick wit u-Pussy cat dolls

En dan een paar persoonlijke favorieten.....

My heart belongs to you-Hayley Westenra

Storm-Lifehouse

Marry you-Bruno Mars

Marry you-Glee versie

Follow me-Do
Indrukwekkende lijst lovestar! Kan ook altijd helemaal wegzwijmelen bij muziek op bruiloften haha.
Ugh Lovestar, dat vind ik nou echt van die kleffe cliché nummers
Tijdens het binnenkomen: Barry Louis Polisar - All I want is you

Tijdens het tekenen: Beatles - When I'm sixty-four

Tijdens het naar buiten lopen - The Darkness - I believe in a thing called love

Verder overdag: een rustige playlist met veel 60s, 70s, 80s, soul en salsa/latin

's avonds tijdens het feest: een mix van 90s, rock, alternatief, Nederlandstalig en klassiekers

Ik heb er zin in!

De zeikmuziek van Lovestar vind ik verschrikkelijk, maar ieder z'n ding
Ik hoor bij jou van Marco Borsato.

Endless Love van Marvin Gaye en Mariah Carey

The first, the last, my everything van Barry White.

Op het feest een mix van gouwe ouwe en top 40. Jaren 70-80-90! Flink feesten!
Als ik muziek hoor die we destijds in de kerk/gemeentehuis draaiden, dan kan ik nóg helemaal blij worden

Vanwege het grote aantal kinderen in de kerk (ik ben juf en daar was mijn klas, met ouders en broertjes en zusjes) hadden we aardig wat NL-talige muziek.

Op het gemeentehuis

Only you - Flying Pickets

When you say nothing at all - Ronan Keating (ja... ik weet het)

Ik heb je lief - Paul de Leeuw

Kerk (daar zong een koor bestaande uit goedzingende vrienden en familie-leden)

It's getting better - the mama's & the papa's

When you say nothing at all

Altijd heb ik je lief - Clouseau

Je hebt een vriend - K3

Ave Maria - saxofoon duet

Miljoen - Ad de Laat (Brabantse zanger; wel een prachtig, geweldig supermooi nummer)

Op het feest hadden we een band. Heerlijk gedanst! Openingsnummer "love is in the air" (ja, ik weet het.... te cliché!)

Slotnummer "Hey Jude" en daar tussen in vanalles, van Robbie Williams tot Bon Jovi; helemaal goed!
Wij hadden een band, via degene van wie we de boot huurden en die speelden jaren 60 muziek. Was niet zo afgesproken maar het bleken goeie nummers te zijn waarop iedereen vol mee stond te swingen.
quote:elastiekje schreef op 06 augustus 2011 @ 18:36:

Ugh Lovestar, dat vind ik nou echt van die kleffe cliché nummers Dank u Ik zie dat als een compliment
In het gemeentehuis bij binnenkomst een wat aangepaste versie van I Belong to You van Lenny Kravitz, tijdens het zetten van de handtekeningen Love of my life van Santana en bij het verlaten van de trouwzaal I feel good van James Brown. Vooral op die laatste reageerden mensen erg leuk.

Tijdens het feest hebben we een mix van van alles en nog wat gedraaid.
Bij handtekeningen door getuigen zou ik favourite adventure k's choice denk ik kiezen en verder wil ik graag het feest in een standtent hebben met reggae muziek.
Onze band speelt voornamelijk Turkse muziek ( Turkse bruiloft).

Een van de Engelstalige liedjes die we graag willen is Only You, van The Platters.

Maar de rest is voor de meeste mensen toch onbekende muziek.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven