Twee liefdes..... deel 2

18-03-2009 21:36 1610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat in het vorige topic (twee liefdes ..... nieuw topic) voor een aantal forummers de laatste reacties niet te lezen waren, maar een nieuwe.neergezet.
Hoi allemaal,

Zo,ik heb weer een drukke tijd achter me liggen.

Ook nr2 nog gezien wat steeds moeilijker wordt,ik vindt hem steeds liever en bijzonderder worden.

Met nr1 gaat het moeizaam, ik zie er tegen op als hij in huis is,zelfs als hij even een boodschapje gaat doen geeft me dat een gevoel van opluchting,als hij maar weg is.

Ik voel me niet mezelf bij hem,heel vreselijk.en ik weet dat ik er wat aan moet gaan doen,want mijn hoofd wordt steeds zwaarder.

Hij brengt zoveel negativiteit in dit huis ,je voelt de spanning als hij er is,we zijn allemaal wel wat opgelucht als hij in een goede bui is.

Zijn somberheid heeft wel redenen die ik hier niet kan noemen,maar ik weet dat ik daar niets aan kan veranderen.

Ik heb nooit op de eerste plaats gestaan en alles begint me zo op te breken,ik wil weer ademhalen!!!!!

Maar nu genoeg geklaagd,alles goed met jullie?

Hoe is het met je hoofdpijn knipoog? wel balen...zeker met dat mooie weer van de afglopen tijd.

Heerlijk he twijfelaar4ever die roze wolk,ik zat er pas ook weer bovenop maar zit nu al weer tussen de donkere wolken.

Nee hoor,ik probeer mijn positiviteit te behouden maar soms is dat moeilijk met mr anti-social nr1.

Hoop dat bij jullie alles lekker loopt,geniet van het mooie weer!

Liefs KATARA
twijfelaartje, ik probeer dat ook. Te denken dat ze me deze maand(en) niet meer afpakken, maar dat gaat nog wat lastig. Ik denk steeds wat er komen gaat, hoe lang het nog goed zal gaan, en als we elkaar zien, kijk ik al op de klok, met het idee dat de ontmoeting al bijna voor bij is, ipv dat ik er van geniet. En dat is zonde.

Katara, wat is het zwaar joh om dit zo vol te houden. Ik vind het knap van je hoor. Hoe lang denk je dit nog vol te houden, wat is de druppel??

Knipoogje, als ie terug is van vakantie, spreken jullie dan zsm weer af?

Fijn weekend allemaal!
Hallo allemaal,

Katara, 1 zinnetje van jou laatste stukje viel mij op, nl ; ik heb nooit op de eerste plaats gestaan, daar herken ik veel in, heb net zo'n nr1 als jou, ook heel veel negatieve spanningen, en dan idd blij als hij in een positieve stemming is, daarom denk ik ook dat er ruimte is gekomen voor nr2, maar nr2 is niet de oplossing, dat weet ik inmiddels, het zou het beste zijn om alleen door te gaan,

Vrouwtje, ja de tijd vliegt altijd dan he, zelfs een hele dag lijkt wel 5minuten,

Knipoogje, volgens mij was dat een virus, of heb je dat wel vaker, fijn dat het nu weer over is,

twijfelaar, heerlijk he op die roze wolk,

Pinky, ja heerlijk dagdromen over gedeelde herinneringen, heerlijk om mee in slaap te vallen trouwens,

Boz, lindos en Marla, ja, zover ben ik nu ook, dat als het weer over gaat, de zekerheid blijft dat er echte liefde bestaat die nooit over gaat, zucht

nr2 is altijd bij mij, in mijn hoofd en hart, maar denk soms dat ik hem los moet gaan laten, en kijken wat er gebeurt als wij beiden maximaal een jaar 'vrij'' zijn, of de liefde dan nog zo sterk is, zit daar over na te denken, moet het toch eerst eens helemaal alleen redden, en weet dat ik dat kan, want het zal allemaal niet vanzelf gaan, en niet rozengeur en manenschijn zijn, eerst allebei dingen verwerken,

groetjes Anna
Hoi Anna,

Ik begreep altijd uit jou verhaal dat je dol graag weg wilt bij je nr1 maar dat je om de kids bij hem blijft.

Ben je nu toch aan het twijfelen om eerder weg te gaan?

Hoe gaat nr1 met jullie kinderen om?

Ik zelf maak me niet meer druk om de kinderen wat dat betreft,ik weet dat er heel veel verdriet zal komen maar ik weet ook dat de spanning van hun af zal vallen.

Ik ben zelf een zeer positief ingesteld mens maar ik heb me helemaal laten ondersneeuwen door nr1,hoe ik dat heb kunnen laten gebeuren ????

Ik ben nu langzaam weer stoerder aan het worden en probeer weer lekker mijn eigen ding te doen!!

Nr1 is op zich geen slecht persoon maar we willen allebei iets anders uit het leven,zijn normen en waarden liggen erg hoog waardoor hij altijd op alles en iedereen commentaar heeft,maar er komt nog veel meer bij kijken om zijn karakter een beetje uit te leggen en dat kan ik jammer genoeg hier niet vertellen.

Maar goed,het is een proces waar ik in zit en ik kan niet sneller als nu,ik weet dat ik er wel kom!

En anna, ook ik heb eerst heel lang getwijfeld of ik het niet allemaal om nr2 deed, maar ik weet dat dat niet zo is, de reden dat ik weg wil bij nr1 is niet nr2, de reden is dat ik weer adem wil kunnen halen, ik wil weer vrolijk zijn en het leven voelen!!!! Ik wil mijn kidsjuist vertellen dat de wereld niet zo slecht is en nu horen ze zoveel negativiteit.

Ik ben op de goede weg!!! Op naar 1 liefde i.p.v Twee liefdes!!!
Katara,

Goed zo, dat is inderdaad zo, nr 2 is zoals zo vaak hier genoemd de zgn eyeopener, en ja, dat heb ik ook gedacht, hoe heb ik mij zo onder laten sneeuwen door nr1, maar idd het belang van de kids stond voorop, nog eigenlijk,maar weet niet hoelang ik hetnog volhoud. Nr1 heeft net als de jouwe heel andere normen en waarden en is vaak negatief, we zitten totaal op andere golflengtes, kids willen hun omgeving en thuis nog niet kwijt, ondanks alles houden ze toch nog van hun vader, en nemen het op de koop toe, maar wat zou het heerlijk zijn zonder spanningen te leven, maar daar werk ik ook naar toe, we komen er wel Katara, heel veel sterkte groetjes Anna
lieve meiden,

ik moet echt even van me laten horen. Er is heel veel gebeurd bij mij. Allereerst heb ik nr 1 alles verteld, onder grote druk van hem want hij voelde dat er iets was en wilde absoluut weten wat.

Hierna zijn er zo verschrikkelijk veel tranen gevloeid en gesprekken geweest. Het is echt heel intens wat er nu gebeurd in mn leven. we hebben nog een lange weg te gaan en ik weet nog niet of mijn weg zonder of met nr 1 is of zonder of met nr 2. Ben er nog niet uit. Vind dat ik nr 1 nog wel een kans moet geven. Er is al heel veel gezegd. We hebben in een week meer aan elkaar verteld dan in de afgelopen 20 jaar.

tussen nr 2 en mij is het contact nu minimaal. helemaal weg kan ik nog niet. ook hij is erg bezig met alles.

2 liefdes, allebei in tranen om mij. weet niet waar ik t aan verdiend heb, maar o wat is het moeilijk.

ik probeer nu alle brokstukken te lijmen, en zal af en toe wel schrijven hier, maar niet meer zoveel. Lees nog wel mee met jullie hoor!! Iedereen heel veel sterkte en geniet van de mooie momenten, maar bedenk ook dat het ineens afgelopen kan zijn. Het is een dun draadje dat geluk wat je met nr 2 hebt!

lfs P.
Lieve Pinky, het enige wat ik wil, is jou heel veel sterkte toe wensen. Ik ben erg geschrokken van je verhaal. Inderdaad, zo kan het dus ook aflopen. Ik hoop dat je het allemaal kunt verwerken. Dikke knuffel.
Hoi Pinky, bizar zeg. Ben er ook erg van geschrokken. Wil je ook heel veel sterkte toewensen. Wat zal jij het moeilijk hebben gehad en in verwarring zijn. Wens je veel wijsheid toe! Vind wel heel knap dat je het opgebiecht hebt. Sterkte met alles.

Katara en Anna wil jullie ook veel sterkte en wijsheid toewensen, kan me voorstellen dat het erg moeilijk is met zoveel negativiteit thuis, heb zo'n fase hier ook paar jaar geleden gehad, maar dat was gelukkig maar tijdelijk van aard.

Nou nogmaals sterkte allemaal!
Lieve Pinky, heel veel sterkte. Ik begrijp hoe je je voelt want bij mij ging het precies hetzelfde. Ook alles op gebiecht aan mijn man omdat hij gewoon door had dat er iets mis was. En die ene zin van jou is zo typerend, "vind dat ik nr1 nog wel een kans moet geven". Dat gevoel had ik ook. Terwijl de rollen eigenlijk omgekeerd zouden moeten zijn. Wij zijn vreemd gegaan dus onze nrs1 zouden ons een nieuwe kans moeten geven.

Ik leef met je mee, ik weet hoe moeilijk het nu is. Tussen mij en mijn man gaat het echt niet slecht, maar wat ik met nr2 had, zal ik met mijn man nooit beleven.

Pinky, ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe.
Pinky, strekte. XXX
Zit ik hier met een kopje thee rustig het topic te openen,lees ik het verhaal van pinky,wat een schok!!!

Tjee Pinky wat maak je allemaal mee...wat zal het allemaal emotioneel zijn en wat vreselijk moeilijk!!!

Het is inderdaad een dun draadje geluk wat je met je nr2 hebt,en inneens is het afgelopen en wordt je weer met beide benen op de grond gezet.

Tijd om te kiezen wat je helemaal niet wilt!

Ik hoop dat je de juiste beslissing zult/kan maken,ik wens je heel veel kracht,sterkte en wijsheid toe in deze emotionele toestand,ik hoop dat je ruimte voor jezelf kan vinden om over alles na te denken,alles op een rijtje te zetten,en vooral aan jezelf te denken!

Ik denk aan je! Liefs Katara
Meiden,

Even snel, zit op mn nieuwe werk, Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Doet me zoveel!!! Jullie zijn de enigen die het echt begrijpen...... heb nog een lange weg te gaan, zeker in mn hoofd, de emoties liggen aan de oppervlakte. Mis nr 2 ontzettend, maar toch ook een soort rust dat er geen leugens meer zijn nu...

lfs P.
Pinky, jee, wat zal het idd een moeilijke weg worden, en wat moet nr1 veel van je houden, de mijne zet me er gelijk uit als hij erachter komt, dus ik zou geen keuze hebben,

heel veel sterkte schrijf hier maar van je af

twijfelaar bedankt voor je steuntje in de rug,

alle anderen groetjes aNna
Pinky.. heel veel sterkte en wijsheid!!

Snap zo goed hoe je je moet voelen, zat in hetzelfde schuitje en heb na veel praten, huilen, strijden en therapie toch mijn eigen weg gekozen, zonder nr1, zonder nr2 en ben daar op uur en tijd nog steeds erg verdrietig om. Of het allemaal de moeite waard is geweest is een vraag die nog steeds bovenkomt en waar ik ook geen antwoord op heb.

X teKa

PS: Flamenco... gaat het ??
Pinky, jeetje meid...we weten allemaal dat het verkeerd kan aflopen, maar als het zover is...

Je schrijft dat je no.1 nog een kans moet geven. Daarmee zeg je dat je no.1 jou dus nog een kans geeft??? Ik weet n.l dat er geen kansen zijn op het moment dat mijn man er hoe dan ook achter komt.(ik leest net dat Anna ook dit geschreven heeft, sorry!)

Ik wens je heel veel sterkte en hoop dat je de juiste keuzes kunt maken....

Dikke knuffel!
.
Knipoogje, herken wel heel erg wat jij zegt, hanteer ook heel erg de struisvogel politiek, maar vraag me ook weleens af waar dit moet eindigen. En het kromme blijft dat ik nummer 1 en mijn gezinnetje niet kwijt wil. Maar hou ook heel veel van nummer 2, en wil wat ik met hem heb ook niet kwijt. Ben nu trouwens het boek witte liefde aan het lezen en is wel erg herkenbaar ook. Mijn liefde voor nummer 2 is ook anders, maar niet minder. Met nummer 1 deel je natuurlijk ook je gezin, de verantwoordelijkheden die daaruit voort komen. Ook al bespreek ik moeilijkheden die eruit voortkomen wel ook nummer 2. Blijft lastig allemaal, maar met nummer 2 is ook zoiets moois en puurs (hoe raar dat misschien ook klinkt) dat het me niet lukt om dat te stoppen.

Heb wel het idee dat ik door alle activiteiten met nummer 2 iets kapot heb gemaakt in mijn relatie met nummer 1, en denk ook al zou ik stoppen met nummer 2, dit nooit meer helemaal goed komt. Op zich is de relatie prima, maar af en toe denk ik toch, je zou eens moeten weten.. Maar hoop echt dat hij dit nooit te weten komt. Vind ook moeilijk van mezelf te accepteren dat ik dit kan doen, terwijl ik toch echt heel veel van hem hou. Vraag me dan ook vaak af, stel dat er iets uitkomt, ga ik dan alles opbiechten? Denk dat ik het dan echt niet kan om alles te vertellen en toch maar slechts een deel van het verhaal zal vertellen.. Vraag me ook af, Pinky, of jij echt alles opgebiecht hebt? Lijkt me in mijn geval erg moeilijk om te vertellen dat het al heel lang aan de gang is, al is het dan wel in fases, maar toch...

Heb de aankomende periode wel meer rust, en daar kan ik dan denk ikook wel van genieten, even meer focussen op thuis. Maar zou nog niet kunnen leven met de wetenschap dat het echt over is. Ook al weet ik dat als het wel weer een keer stopt, dat nr 2 en ik altijd van elkaar zullen blijven houden, geloof niet dat dat ooit nog overgaat, wat er ook gebeurt.

Blijft fijn om deze hersenspinsels hier af en toe even te delen onder de lotgenoten.

Sterkte allemaal en knuffel voor jou Pinky!
Ik zeg soms heel stoer, dat als er te veel bij komt kijken, dat ik er een punt achter zal zetten. Maar hij zet me dan weer even met beide benen op de grond en verteld dat dat waarschijnlijk niet zal gaan, omdat je zoveel gegeven hebt en van je hebt laten zien, en samen hebt gedeeld, dat dat dus niet zo makkelijk gaat.

En dat is ook zo. Nog nooit is er iemand geweest die zo dichtbij me mocht komen, zoveel positiefs uit me heeft gehaald als hij.
Tja vrouwtje, vriend Ikkezelf zegt het wel een beetje lullig, maar het is wel zo: onze verhalen zijn echt niet uniek.

Je nr 2 dichterbij laten komen dan je nr 1 is spelen met vuur. Ik wil je niet van je wolk af gooien, maar ik herken wel wat er zich bij jou afspeelt. Ik herken hoe je ondanks je voornemens veel dichter bij je nr 2 komt dan je eigenlijk wilde en dat de weg terug bijna geen optie meer is. Je weerstand is gedaald tot nul en het is wel zooo lekker en leuk allemaal.

Als je bij je nr 1 wil blijven, pas dan op jezelf want de afstand tot je nr 1 zie ik telkens groter worden. Ik weet niet waarom ik jou steeds wil waarschuwen, maar iets zegt me dat ik dat moet doen.

Hier is het nog steeds afstandelijk en dat is prima zo.
Hoi allemaal

Hoi Pinky@ Waar wij bang voor zijn. zit jij middenin...wat moet dit moeilijk voor je zijn.Ook van mij heel veel sterkte en een dikke knuffel.

Hier weer een berichtje van mij. Ik zit er even doorheen, ben verdrietig. Ik weet niet wat ik moet doen. Ik hou op het moment wat afstand van nr 2. Ik ben boos op hem omdat hij niet altijd op mij reageer...natuurlijk heeft hij het druk....heeft hij weinig tijd...maar toch.... als ik afstand neem, heb ik weer meer kontakt...of hij het aanvoelt. Komt toch omdat ik met iets bezig ben, wat ik beter niet kan doen, maar deze liefde is zo sterk....dat ik er geen afstand van kan en wil doen. Hij zit in een moeilijke positie. Wil hij er ook mee stoppen, en kan hij dit ook niet? We trekken ondanks alles toch steeds naar elkaar toe..... Is deze liefde dan toch zo strek voor elkaar..... Met mijn man is het ook vallen en opstaan. Hij kan zo boos zijn soms. Is het dit huwelijk wel waard? Soms denk ik kon ik maar heel hard weg lopen van alles. Maar als ik dan bedenk wat ik allemaal ga missen..... Ik moet weer even tot rust komen en alles weer accepteren zoals het is dan krijg ik weer die rust. En alleen die rust doet me goed. Waarom hou ik van 2 mannen en maak ik het mezelf zo moeilijk...... Dat onzekere is waar ik mezelf weer zo druk over maak.... nou ik ga weer want ik moet zo weer aan het werk....

Groetjes Lenneke
Lenneke, herken het helemaal wat jij zegt, zit nu dan toevallig even niet in zo'n fase, maar merk altijd hoe meer ik contact zoek, hoe afhankelijker ik van zijn contact wordt en net of hij dat dan merkt of dat ik dan minder interessant word, want dan laat hij ook minder van zich horen. En als ik me voorgenomen heb om wat rustiger te doen, komt hij ineens heel vaak in de lucht. Maar volgens mij heeft dat ook met het man/vrouw verschil te maken. Vrouwen hebben volgens mij meer de behoefte om alles uitgevoerd en gedetailleerd te bespreken. Ben ook weleens boos geweest omdat ik twee dagen helemaal niets te horen kreeg, ik vond dat heel raar dat hij geen reactie op mijn laatste sms gaf, maar in zijn ogen was dat echt heel anders. Weet nu dat hij op dat gebied anders in elkaar zit, en heb het geluk dat ik de laatste periode zoveel bevestiging gekregen heb, dat ik voorlopig niet onzeker hoef te zijn waardoor ik beter kan accepteren dat hij soms minder van zich laat horen of daar minder behoefte aan heeft. Het gaat altijd het beste als ik me niet te afhankelijk van hem opstel, maar dat is soms makkelijker gezegd dan gedaan.

Ja rust kan soms erg goed zijn, anders houd je het niet vol, het is misschien moeilijk, maar zelf even proberen afstand te nemen en de rust zoeken is echt nodig af en toe. Hoop dat je de rust snel vindt. Wel 'fijn' om te lezen dat anderen bepaalde dingen toch ook hebben. Nou ga ook maar verder met mijn werk. Succes ermee!
Heel herkenbaar. Het roept bij mij altijd een sterk gevoel van wantrouwen op en ik heb nog altijd een vermoeden dat iemand als Ikkezelf gewoon gelijk heeft en wij het niet willen horen. Het was voor mij één van de redenen om er geen energie meer in te steken. Ik weet hoe het komt, hij heeft er een goede reden voor maar het irriteert me toch.

Het spelletje is leuk geweest zo. De wanhoop is verdwenen, het gemis wordt met de dag minder en de energie die ik overhoud voor mijn gezin is super. Maar waarom heb ik dan nog steeds het contact niet helemaal verbroken?
Pinky, ook van mij even een dikke knuffel in deze wirwar van gebeurtenissen en gevoelens!

Ik wens je heel veel kracht toe, probeer alles voor je zelf op een rijtje te zetten en neem hier vooral voldoende tijd voor.

Hopelijk word je die tijd gegund!

liefs Marla
.
Hoi twijfelaar en knipoogje

Bedankt voor jullie opbeurende woorden. Het is gelukkig bij iedereen wel eens zo. Ik ben soms wel eens jaloers op hem, als hij sms-t denk ik met wie heb je dit nog meer!!! Jalozie.... Maar waarom, hij is soms veel met mij aan het sms-sen.....

Het is gewoon houden van hem....hij heeft een vrouw maar verder mag er niemend tussen komen.....Wat een wartaal weer.

Hij is soms zo lief voor me, maar helaas moet ik het ook wel eens met een zakelijk aandacht doen. Wil ik stiekem toch meer? Nee dat kan niet...... Wat is deze veliefdheid toch moeilijk. Maar er mee stoppen kan ik toch ook niet....het zit te diep. Maar ja ik zoek nog even verder naar wat meer evenwicht.

Het moet toch weer gaan lukken...ik ben blij dat ik hier mijn verhaal kwijt kan. Verder weet hier niemand vanaf.......

Voor iedereen een hele dikke knuffel.....

Groetjes Lenneke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven