Twee liefdes..... deel 2

18-03-2009 21:36 1610 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat in het vorige topic (twee liefdes ..... nieuw topic) voor een aantal forummers de laatste reacties niet te lezen waren, maar een nieuwe.neergezet.
bosz, in de twintig jaar zijn wij altijd open naar elkaar toe geweest. Of zij nu gevoelens kreeg voor een ander of dat ik nu bevangen werd door iemand. Wij weten dat in mindere periodes van de relatie wij vatbaar kunnen zijn voor de aandacht van anderen. Wij zijn ook maar mensen.

Omdat wij zoveel vertrouwen hebben in elkaar en elkaar alles open en eerlijk vertellen is er geen sprake van boosheid of woede als iets verteld wordt, hoe gek het ook mag klinken.

Het contact heb ik vanuit mijn initiatief verbroken.
Wat een discussies hier.

Ik heb het (nieuwe) topic helemaal doorgelezen en me verbaasd over diverse uitspraken en verklaringen. Ga hier niet verder op in, want dan kan ik wel aan de gang blijven.

Er blijft 1 vraag bij mij steken (die ook voor mij van belang is):

Het praktische? Jullie hebben het over SMSjes, telefoontjes en contactmomenten. Hoe zorgen jullie ervoor dat deze SMSjes en telefoontjes niet worden 'onderschept' door nr. 1. Dus, hoe hou je het geheim?

Daarnaast zit ik zelf heel erg met de emotionele kant. Hoe zorg je ervoor dat je niet de hele dag aan nr. 2 moet denken?

Nog een aantal andere vragen, maar die volgen ander moment.
lionlady, je maakt het jezelf makkelijk door ruggegraat te tonen. Of vertel nr1 van het bestaan van nr2 of kies ervoor om geheel verder te gaan met nr1 of nr2.

Dan hoef je de boel niet te belazeren en oneerlijk te zijn tegenover nr1.

In jou geval hoop ik stiekum dat jouw nr1 ook een nr2 er op na houdt. En dat je daar dan weet van krijgt. Ben benieuwd wat het dan met je doet. Laat je het ons dan wel even weten?
Bosz, mijn man is zeker meer anders waren we niet bij elkaar terug gekomen. Hij is lief, zorgzaam, intelligent en gewoon een mooie vent. Hij houdt veel van mij, monogamie is hier geen issue. Hij wil niks met anderen en moet er niet aan denken dan ik wat met een ander krijg. Dat is momenteel zijn grootste angst, dat ik wat met iemand anders begin uit teleurstelling om hem of om hem terug te pakken. In het halve jaar dat wij uit elkaar waren zijn we allebei in therapie gegaan. Ik om minder emotioneel afhankelijk te worden, hij om regie over zijn eigen leven te krijgen. Uitvinden wat hij echt wil en echt belangrijk vindt. En dat is dus wij samen en ons gezin. Jammer dat ie daar op zo´n lullige manier achter gekomen is. Onze relatie en zijn relatie met de kinderen is beschadigd, ik weet niet of het ooit nog goed komt.

Je vraagt waarom ik hier gekomen ben. Weet niet precies, denk vanwege twijfels, op zoek naar antwoorden? Die ik hier niet vinden zal.

Dit topic barst van de kneuterigheid en de wolligheid, alsof jullie breipatroontjes aan het ruilen zijn, maar intussen zijn een aantal hier heel destructief, laf en gemeen bezig. Zo´n lionlady die tips vraagt om sms-jes geheim te houden, hoe vind jij dat dan Bosz? Ik neem dat haar nummer 1 geen walgelijke vrouwenverkrachter of zo is, dan moet ze als de sodemieter maken dat ze wegkomt, maar een hele gewone man, die misschien wel eens saai is of tegenvalt, maar ook gevoelens heeft. Verdient die man dit? Wie verdient dit eigenlijk wel?

Ik heb zelf meegemaakt hoe intens de ontreddering en het verdriet zijn bij alle partijen op het moment dat het uitkomt. Het is letterlijk gevaarlijk, de kans op (zelf)moord is op zo´n moment significant groter.

Misschien naief van mij of moraalridderig maar ik zou daar wel voor willen waarschuwen. Want je gaat zelf als bedrieger ook veel pijn krijgen. Ik heb het gezien bij mijn man, en bij zijn voormalige wipkippie (ja sorry hoor ik kom uit Rotterdam, ik ben gewend de dingen bij hun naam te noemen).

Ik heb hoe gek het ook klinkt wel medelijden met haar. Ze was verliefd op mijn man, hetzelfde gezwijmel als je hier leest, maar hij dumpte haar in 5 minuten en dezelfde dag nog werd ze door haar eigen man gedumpt. Ze is uit nood bij haar broer ingetrokken, die haar ook liever kwijt dan rijk was.
.
Knipoogjes, boos ben ik allang niet meer, wel teleurgesteld.

Natuurlijk ben jij een leuke vrouw Knipoogjes, waarom niet, wat dacht jij dan, dat ik denk dat jij gespleten hoefjes hebt of zo?

Op jou als mens heb ik niks aan te merken, ik ken je niet eens. Maar sommig gedrag vind ik niet kunnen. Je hebt gelijk als je zegt dat er dingen zijn die nog veel en veel erger zijn. ik zou er zo een hoop voor je op kunnen noemen. Maar dat wil niet zeggen dat het wel meevalt als je "alleen" maar je partner bedriegt. Want die partner heeft dat niet verdiend, tenminste ik lees bij jou nergens dat hij niet goed voor jou is of zo. Denk je dat hij ook zo aardig voor je zou zijn als hij wist wat er speelde?

Waarom wil je eigenlijk zo graag een geheim hebben? Ik kan het mis hebben, maar ik heb soms het idee dat je koketteert met je nr. 2. Zo van kijk mij nou eens interessant zijn, of kijk mij nou eens lekker stout zijn. Jammer dan dat het zo stiekem moet.
.
Knipoogje, ik geloof je best als je zegt dat de relatie met nr. 1 er beter door geworden is. Zo lijkt het vast. Was bij mij ook zo, ik had dacht ik de meest attente man van de wereld, bloemetjes kadootjes weekendjes naar New York het kon niet op. Wat dacht je hoe ik me voelde toen het uitkwam. Dubbel belazerd dus.

Is de relatie met je nr 1 goed, ik bedoel niet perfect want dat bestaat niet, maar gewoon goed genoeg?
.
quote:Knipoogjes schreef op 21 mei 2009 @ 21:43:

Om een tipje van de sluier op te lichten, mijn nr. 1 rationaliseert alles "weg", dan kan je je verdomd eenzaam voelen als je je verhaal niet kwijt kunt bij je geliefde, de man waar je al zo vreselijk lang een relatie mee hebt, kinderen mee hebt.

.

Waarom heb je dan toen niet gekozen voor openheid tegenover je man? En als dat niet kan, waarom heb je er dan niet voor gekozen om die man no.2 waar je wel je verhaal enz bij kwijt kon, als gewone vriend in je leven een plaats te geven?

Ken ook iemand met een vrije relatie, de man van die persoon is ook iemand die alles weg rationaliseert. Ook zij ontmoette een man waar ze een ontzettende klik mee had en er meer mee wilde. Met alle risico van dien heeft ze het toch vertelt aan haar man. Als hij gezegd zou hebben dat wil ik absoluut niet dan had ze die man of als vriend in haar leven laten zijn, of ze had hem moeten vergeten, of ze had haar man verlaten...

Waarom heb je niet daarvoor of voor zoiets gekozen?

Groetje Fajah
.
quote:Knipoogjes schreef op 21 mei 2009 @ 22:08:

Emotioneel vreemdgaan is misschien nog wel erger dan sexueel vreemdgaan, want dan praat je alleen over lust.

Inmiddels is het voor mij te laat om mezelf af te vragen: wat als..., dat station is allang gepasseerd.

Je no.2 is toch om goed mee te praten? Toch niet over lust??

Hij is niet voor de sex hij is er voor het goede gesprek, voor geestelijke verrijking of ben begrijp ik het nu niet goed?

Als ik met een - gewone - vriend goed kan praten zou ik het niet over lust hebben, zeker als je met je man een goede sex relatie hebt maar er niet goed mee kunt praten.

Met goede vrienden heb ik wel dat we ondeugende grapjes maken, maar niet echt geile praat, dus echt lust praatjes.

Hij je no.2 was toch om heel goed mee te praten, iets wat je met no.1 niet kan?

Begrijp het echt niet zo goed, ik zal wel niet zo snugger zijn?

Groetje Fajah
.
Weet je, het kan gebeuren dat je de liefde van je leven ontmoet maar ook beseft dat je samen met je nr 1 kinderen op de wereld hebt gezet en dat je voor hen door gaat.

Wat blijft is het verdriet en het afscheid wat je iedere keer neemt van nr 2.

En dit is echt niet alleen egoisme maar ook verantwoordelijkheid voor je gezin en voor dat van je aller- allerliefste.....en dat is echt niet zoals knipoogjes al zei de sex.

Maar dat begrijpen denk ik alleen diegenen die dit zelf meemaken.
Heb er alle begrip voor. Begrijp hoe moeilijk het kan zijn. Eerlijk zijn.... Als je gezin en je alle- aller liefste zo belangrijk voor je zijn dan vergeet je no.2 als het geen gewone vriend van je kan zijn. Wie wil nu haar/zijn aller- aller liefste bedriegen?

En nogmaals ik weet precies hoe het voelt. Wees een vr of man met ruggengraat en geef je no.1 een keus wel zo netjes vindt je niet voor je aller- aller liefste?

En als je wel wil vreemdgaan en je vr of man in een leugen wil laten geloven best. Maar kom niet aan met allerlei smoesjes via een topic om het te vergoelijken of zo voor je eigen geweten..... zo zie ik dit iig... en ik heb nog niet eens gelezen behalve de laatste blz.

Maar ja wie ben ik?

Lees eens over polyamorie. Van 2 mensen houden is niet vreemd, maar bedrieg iemand niet, je maakt je vr of man eigenlijk een willoos slachtoffer.....

Groet Fajah
Helemaal eens met Fajah.

Doe lekker wat je wilt maar hou een ander niet voor de gek zeker niet degene die denkt dat hij nog altijd jouw allerliefste is. Dat is beschadigend.

Ieder mens wil voor vol aangezien worden, ook jouw nr. 1 Knipoogje. Hij rationaliseert alles weg, he hij is een man he. Misschien ben je zelf op een heel andere manier in gesprek gegaan met nr.2. Misschien projecteer je wel allerlei verlangens op hem. Je ziet hem niet zo vaak, makkelijk voor nr. 2 om jouw droomprins te blijven. Wie weet rationaliseert hij thuis ook alles weg, of doet hij weer heel andere niet minder irritante dingen. Hij is in ieder geval in staat om zijn eigen nr. 1 te bedriegen, volgens mij moet je daarvoor ook heel wat weg kunnen rationaliseren.
.
Lees je wel mijn postings?

Een luisterend oor kun je ook vinden bij een goede vriendin of vriend zonder dat je dan gelijk met diegene het bed in duikt.... stel je voor!

Maakt me niet uit hoor dat jij vreemd wil gaan en je no.1 wilt laten geloven in een leugen, maar ik begrijp niet waarom je het goed wilt praten? Doe het lekker en leef je dubbele leven! En wat maakt het uit wat anderen er van vinden? Al zou het alleen voor de sex zijn, nou en lekker belangrijk!

Had ik soms gelijk en probeer je het zo recht te praten voor jezelf? Minder schuldgevoel?

Groetje Fajah
Alba, Fajah, Lindos, en anderen die ons gedrag afkeuren, wij zijn ons heel wel bewust van waar we mee bezig zijn. We realiseren ons ook echt wel dat er een aantal zeer negatieve kanten aan zitten en dat het risico groot is. Toch kiezen we ervoor om dit te doen. Ondanks de schuldgevoelens die we allemaal hebben, alle moeilijke momenten, de vervelende situaties die dit soms oplevert, etc. We accepteren de gevolgen ervan, ook al doet het soms pijn. Daarvoor heeft ieder haar eigen redenen. De één twijfelt of ze bij haar man weg wil, maar aarzelt omdat ze kinderen hebben, de ander is gewoon tot over haar oren verliefd, weer een ander realiseert zich dat ze eigenlijk liever bij haar nr.2 zou zijn, maar blijft bij haar nr. 1 omdat ze een gezin hebben.

Er is niemand die vraagt om jullie goedkeuring, sympathie of medeleven. Jullie afkeer van wat wij doen is overduidelijk, en ook wel begrijpelijk. Ik geloof niet dat jullie ons ervan zullen overtuigen dat we de relatie moeten verbreken. Net zo min als dat wij jullie zullen overtuigen van onze redenen om het toch te doen. Nogmaals, ik begrijp ook niet zo goed wat jullie hier willen bereiken, behalve het uitspreken van jullie afkeuring. (bij deze gedaan, staat genoteerd).
quote:Doriane schreef op 21 mei 2009 @ 13:46:

Bosz, mijn man is zeker meer anders waren we niet bij elkaar terug gekomen. Hij is lief, zorgzaam, intelligent en gewoon een mooie vent. Hij houdt veel van mij, monogamie is hier geen issue. Hij wil niks met anderen en moet er niet aan denken dan ik wat met een ander krijg. Dat is momenteel zijn grootste angst, dat ik wat met iemand anders begin uit teleurstelling om hem of om hem terug te pakken. In het halve jaar dat wij uit elkaar waren zijn we allebei in therapie gegaan. Ik om minder emotioneel afhankelijk te worden, hij om regie over zijn eigen leven te krijgen. Uitvinden wat hij echt wil en echt belangrijk vindt. En dat is dus wij samen en ons gezin. Jammer dat ie daar op zo´n lullige manier achter gekomen is. Onze relatie en zijn relatie met de kinderen is beschadigd, ik weet niet of het ooit nog goed komt.

Zo lang jij niet in staat bent om het los te laten, zo lang jouw boosheid nog zo hoog zit en jij niet in staat bent om respect voor je man op te brengen, en je daarmee je puberende dochters de ruimte geeft om dat ook niet te doen, zal het moeilijk blijven. Je zal voor jezelf toch een manier moeten vinden om het los te laten.

Je vraagt waarom ik hier gekomen ben. Weet niet precies, denk vanwege twijfels, op zoek naar antwoorden? Die ik hier niet vinden zal. Misschien ook wel. Je krijgt alleen de antwoorden van ons, en die zijn niet noodzakelijk die van je man. Je zal ze niet altijd willen horen ook en soms doen antwoorden veel pijn.

Dit topic barst van de kneuterigheid en de wolligheid vind je? er schrijven nogal wat verschillende dames op, met heel verschillende verhalen. De één is inderdaad wolliger dan de ander maar we zijn het zeker niet allemaal , alsof jullie breipatroontjes aan het ruilen zijn Ben ik niet met je eens. We praten makkelijk omdat we in min of meer vergelijkbare situaties zitten. Het is prettig om van gedachten te wisselen, zonder steeds de hele discussie aan te moeten gaan over of het wel of niet acceptabel is. Ieder heeft haar eigen redenen. , maar intussen zijn een aantal hier heel destructief, laf en gemeen bezig. Zo´n lionlady die tips vraagt om sms-jes geheim te houden, hoe vind jij dat dan Bosz? tja, wat moet ik daarvan zeggen? Ik heb ook moeite met liegen (vandaar dat ik ook heel open ben naar mijn nr.1), maar ik kan niet zeggen dat ik het nooit gedaan heb. Met het uitwisselen van tips en trics over hoe je je partner ongemerkt kan bedriegen heb ik voor mezelf wel moeite. Ik neem dat haar nummer 1 geen walgelijke vrouwenverkrachter of zo is, dan moet ze als de sodemieter maken dat ze wegkomt, maar een hele gewone man, die misschien wel eens saai is of tegenvalt, maar ook gevoelens heeft. Verdient die man dit? Wie verdient dit eigenlijk wel? niemand, maar dat beweert ook niemand hier

Ik heb zelf meegemaakt hoe intens de ontreddering en het verdriet zijn bij alle partijen op het moment dat het uitkomt. Het is letterlijk gevaarlijk, de kans op (zelf)moord is op zo´n moment significant groter. dat ligt een beetje aan je partner denk ik.

Misschien naief van mij of moraalridderig maar ik zou daar wel voor willen waarschuwen. Je waarschuwing wordt wel degelijk gewaardeerd, dit gesprek ook trouwens Want je gaat zelf als bedrieger ook veel pijn krijgen. Ik heb het gezien bij mijn man, en bij zijn voormalige wipkippie (ja sorry hoor ik kom uit Rotterdam, ik ben gewend de dingen bij hun naam te noemen). Je mag het noemen wat je wil van mij. Ik denk alleen dat elke man die betrapt wordt (elke vrouw ook) en die niet bij zijn/haar partner weg wil, zal beweren dat het niets voorstelde, dat hij/zij geen idee heeft waarom hij/zij er eigenlijk aan begonnen is en vervolgens zal hij/zij de nr.2 per ommegaande dumpen. Dat maakt nr. 2 niet noodzakelijk slechts een wipkippie. Het betekent ook niet dat de bedrieger niet genoeg van zijn/haar nr. 1 houdt.

Ik heb hoe gek het ook klinkt wel medelijden met haar. Dat klinkt niet gek, maar wel sympathiek. Heb je echt medelijden met haar, of vind je het stiekem diep in je hart ook wel net goed? Ze was verliefd op mijn man, hetzelfde gezwijmel als je hier leest, maar hij dumpte haar in 5 minuten natuurlijk deed hij dat. Hij was niet bereid om jou op te geven voor haar. Ik weet zeker dat mijn nr.2 exact hetzelfde zou doen, en ook ik zou hem direct dumpen als ik voor de keuze werd gesteld. Dat weten we ook van elkaar, maar het betekent niet dat wat wij hebben niets voorstelt. Het betekent alleen dat wij andere prioriteiten hebben. en dezelfde dag nog werd ze door haar eigen man gedumpt. Ze is uit nood bij haar broer ingetrokken, die haar ook liever kwijt dan rijk was.Doriane, nogmaals, je kan van mij alle antwoorden krijgen die je wil. Ik kan je alleen niet beloven dat je het wil horen en dat het soms niet verschrikkelijk veel pijn kan doen. Ik hoor wat je zegt, en ik vind het, ondanks mijn eigen acties, heel naar voor je dat dit je overkomen is. (Lekker dubbel, jaja, dat weet ik zelf ook maar al te goed.) Ik denk wel dat je man echt van je houdt, anders was hij nooit door zo'n diep dal gegaan voor jou. Ik denk ook dat je man al die tijd van je gehouden heeft, ook al deed hij dingen die niet door de beugel konden.
quote:Bosz schreef op 22 mei 2009 @ 15:14:

Alba, Fajah, Lindos, en anderen die ons gedrag afkeuren, wij zijn ons heel wel bewust van waar we mee bezig zijn. We realiseren ons ook echt wel dat er een aantal zeer negatieve kanten aan zitten en dat het risico groot is. Toch kiezen we ervoor om dit te doen. Ondanks de schuldgevoelens die we allemaal hebben, alle moeilijke momenten, de vervelende situaties die dit soms oplevert, etc. We accepteren de gevolgen ervan, ook al doet het soms pijn. Daarvoor heeft ieder haar eigen redenen. De één twijfelt of ze bij haar man weg wil, maar aarzelt omdat ze kinderen hebben, de ander is gewoon tot over haar oren verliefd, weer een ander realiseert zich dat ze eigenlijk liever bij haar nr.2 zou zijn, maar blijft bij haar nr. 1 omdat ze een gezin hebben.

Er is niemand die vraagt om jullie goedkeuring, sympathie of medeleven. Jullie afkeer van wat wij doen is overduidelijk, en ook wel begrijpelijk. Ik geloof niet dat jullie ons ervan zullen overtuigen dat we de relatie moeten verbreken. Net zo min als dat wij jullie zullen overtuigen van onze redenen om het toch te doen. Nogmaals, ik begrijp ook niet zo goed wat jullie hier willen bereiken, behalve het uitspreken van jullie afkeuring. (bij deze gedaan, staat genoteerd).quote:2009 @ 14:31[/message]:[/b]

Lees je wel mijn postings?

Een luisterend oor kun je ook vinden bij een goede vriendin of vriend zonder dat je dan gelijk met diegene het bed in duikt.... stel je voor!

Maakt me niet uit hoor dat jij vreemd wil gaan en je no.1 wilt laten geloven in een leugen, maar ik begrijp niet waarom je het goed wilt praten? Doe het lekker en leef je dubbele leven! En wat maakt het uit wat anderen er van vinden? Al zou het alleen voor de sex zijn, nou en lekker belangrijk!

Had ik soms gelijk en probeer je het zo recht te praten voor jezelf? Minder schuldgevoel?

Groetje Fajah

Waar heb je het over?

Van twee mensen houden is heel goed mogelijk. Als je man/vr monogamie van je wilt dan kun je kiezen. Als je kiest om je aller- aller liefste te laten geloven in een leugen omdat je niet wilt kiezen dan vind ik je een man/vr zonder ruggengraat. En geloof me ik weet precies waar jullie in zitten, lees mijn postings nog meer 's goed.

Groet Fajah
.
lieve knipoogjes,

laat ze toch lekker! ik weet nu inderdaad beter.. (en heb toch geen spijt... ) en het is heel zwaar, maar laat het los! leef inderdaad je eigen leven. Je bent heel waardevol voor mij geweest, en nog steeds! Ik denk nog steeds dat je een mooi mens bent! Met gewoon heel veel liefde!!

lfs P.
----
Pinky, ik sluit me helemaal bij jou aan. En ik wil je nog veel sterkte toewensen met alles. Deze discussie heeft inderdaad helemaal geen zin meer. Ik moest mezelf echt beheersen om NIET te reageren. Ik weet zo langzamerhand wel hoe de moraalridders erover denken, ze hebben op bepaalde punten natuurlijk wel gelijk maar ik ben niet van plan om mij er iets van aan te trekken, ik leef gewoon mijn eigen leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven