Tweede date vanavond..

13-02-2009 12:55 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai,

Ik ben niet zo’n schrijver, meer een lezer, maar ik zit nu een beetje met een dilemma:

Eventjes geleden heb ik me uit nieuwsgierigheid ingeschreven op een datingsite. Wat reacties gehad van jongens,en

Met een jongen afgesproken. Was wel leuk, maar verder niets, heb ik ook eerlijk tegen hem gezegd., verder niet relevant..Toen werd ik opeens toegevoegd op hyves door een (super knappe) jongen, die zei dat hij mijn naam & opleiding van die site af had gehaald en me daardoor had gevonden op hyves. Ik schrok wel een beetje dat ik zo makkelijk te vinden was, maar wel terug gemaild. Toen hebben we heel vaak gemaild, over van alles en nog wat, heel gezellig, maar er blijft toch iets knagen..Waarom voegt zo’n knappe jongen mij toe op hyves, en met hoeveel meisjes heeft ie dat nog meer gedaan? Is hij wel wie hij zegt wie hij is? Probeert ie me niet gewoon ‘te gebruiken’? Voor de zekerheid (naja zeker..) toch ook even gegoogled, en daar kwamen wel wat dingen uit, die overeen kwamen met wat hij zei, dus het gevoel werd wat minder.

Maargoed, Het was zo gezellig via de email, dat we toch besloten af te spreken, ik was super zenuwachtig, en was bang dat hij me gewoon zou laten staan ofzo, maar hij was er zowaar en het was super gezellig! Heb echt een hele leuke avond gehad, en aan het eind ook gezoend..na die avond had ik een super goed gevoel, maar toch bleef ‘dat gevoel’ knagen, al kon ik geen onwaarheden o.i.d ontdekken in z’n verhaal… Gelijk de volgende ochtend kreeg ik weer een mailtje van hem, en zo weer de hele week contact gehad, echt heel leuk!Halverwege de week vroeg hij om weer af te spreken, en leek me gezellig. Nou wilden we naar de bios, maar die film waar we heen willen, duurt heel lang, en dan is zijn laatste trein dus al weg, en hij vroeg of hij mocht blijven slapen..Ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik me daar niet gemakkelijk bij voel, en hij heeft aangegeven dat hij het prima vind om op de bank te slapen oid. Ben daarin wel eerlijk tegen hem..Maargoed, nu hebben we dus afgesproken dat we het aankijken die avond, dat we dus later beslissen of we naar de bios gaan (en of hij dus blijft slapen) of dat we iets anders gaan doen ofzo..Ondanks dat het zo gezellig is, en hij heel vaak mailt en ik hem al in real life heb gezien blijft er iets knagen..een gevoel van wantrouwen ofzo..Kennen jullie dat? Of iets dat iets van mn eigen onzekerheid? Wat zouden jullie doen?
Tja aan de ene kant moet je wel de ballen hebben om te zeggen wat je vindt

Aan de andere kant hoef je niet meteen het slechte van iemand te denken: zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten?
Als ik iemand zou wantrouwen zou ik er niet mee afspreken. Op die manier heb je daar toch ook helemaal geen zin in?

Of ben je zo wanhopig dat je alles aangrijpt? En ben je nu dolblij omdat deze superknappe jongen je aansprak? Of ben je zo onzeker dat je helemaal nog niet lekker genoeg in je vel zit om een leuke tijd met een ander aan te kunnen?

Wat je ook doet, het is je eigen keuze. Of je gaat lekker door met wantrouwen en toch afspreken/contact houden en loopt door met een rotgevoel hierdoor, óf je zegt de afspraak af.
Misschien ben je gewoon een lekker ding?
Als jij aangeeft dat je niet wil dat hij blijft slapen en hij verteld wel op de bank te gaan slapen, gaat hij over je grens.

Nu al!

En samen met je gevoel waar iets blijft knagen zou ik er niet mee verder gaan.
Hmmmm tja, het is erg lastig om hier over te oordelen, aangezien ik deze jongeman niet kan zien. Ikzelf ben wel het type dat naar gevoel luistert en naar intuitie. Meestal krijg ik wel gelijk...

Wat mij enigzins verbaast is de reactie van je date op het blijven slapen. Jij geeft aan dat jij je daar niet gemakkelijk bij voelt, waarop hij aangeeft om op de bank te slapen. Ik moet eerlijk bekennen dat je wel erg zeker van je zaak moet zijn om dit te willen. Kijk...Als het gevoel goed zit, dan kun je er eens over nadenken. Maar, als JIJ het gevoel hebt van wantrouwen, dan zou ik hem no way laten blijven slapen.

Uiteraard ben je hier helemaal vrij in en moet je ook zelf bepalen wat jij hier mee wil. Mij bekruipt het gevoel dat deze jongen uit is op iets anders (lees sex). Vraag me niet waarom, maar dit is mijn gevoel.

Luister naar je gevoel. Wij vrouwen zijn daar goed in!

Natuurlijk kan het zijn dat ik het volledig mis heb, maar als je al de moeite neemt om hierover een topic te openen zet mij aan het denken...

Heel veel succes meid en dat je de juiste keuze mag maken
Bedankt voor jullie reacties. Ik had het misschien iets genuanceerder moeten neerzetten, maar dan werd het helemaal zo’n enorm verhaal

Ik stelde voor om naar de bios te gaan, en dat vond hij prima. Toen hoorde ik van een vriendin dat die film 3 uur duurt, dus ik vroeg aan hem, kom jij dan nog wel naar huis? Dus hij zei, nee dan kan ik niet meer naar huis. Ik wil me niet opdringen, maar mag ik dan misschien bij jou slapen op de bank o i d. dus ik zei dat ik niet wist of dat wel een goed plan is, omdat ik me dan in mn eigen huis ongemakkelijk voel..dus toen zei hij van oke, we kunnen ook wat anders doen, of we maken er goede afspraken over. En nu heb ik het er maar op gegooid dat we wel zien wat we doen die avond, hij heeft toch niet zo veel nodig. Maar mijn voornaamste probleem is dat gevoel, een beetje unheimlich gevoel(of hoe je dat ook schrijft), een gevoel van dit is te mooi om waar te zijn..dus er moet iets mis zijn, het kan gewoon niet kloppen..Kennen jullie dat? Ik heb hem al in real life gezien, dus het kan niet zijn dat hij zich voordoet als iemand anders, maar toch..De date afblazen ga ik niet doen, want ben bang dat ik er spijt van krijg, maar ik weet niet of ik dat gevoel aan hem moet opbiechten, of dat ik hem daar juist mee wegjaag (misschien beledig)..
Wanneer deze jongen/man niet zo knap zou zijn, zou je dan ook zo reageren? Had je dan nog eens met hem afgesproken?

Wanneer ik een wantrouwend gevoel naar iemand zou hebben zou diegene voorlopig niet in mijn huis komen (en zeker niet blijven slapen).
@Silvy, Het eerste wat mij opviel toen hij me toevoegde op hyves was 'zo wat een leuke jongen'. Intussen hebben we ongeveer 80 keer gemaild en is hij ook nog eens heel lief, leuk, geinteresseerd, intelligent, sociaal etc. Dus het is niet zn uiterlijk waarom ik zo reageer, maar het hele pakketje in zn totaliteit eigenlijk..
Toch,.... al had ik me ingeschreven op een datingsite en iemand voegt me na wat uitzoekwerk toe op hyves, dan kan ie de boom in!

Waarom heeft hij niet gewoon fatsoenlijk gereageerd op je profiel op die site?

En over dat gevoel; te mooi om waar te zijn? Weet je, het kan dat je iemand tegenkomt met wie het vanzelf gaat en leuk is etc etc. Dan zou je kunnen gaan denken; te mooi om waar te zijn. Dat is het dan ook. Als het echt is vraag je je dat namelijk niet af. Als het goed zit, dan geniet je er alleen maar van. Nu zit er een onderbuik gevoel dat voor jou makkelijk weg te schuiven valt onder de noemer; te mooi om waar te zijn, maar die intuitie zit er niet voor niets.

Je wilt de date niet afzeggen omdat je spijt krijgt? Als ik na 1 date al zo sterk "afhankelijk" van iemand zou zijn, gevoelsmatig. Of het effect dat jij voelt krijg na iemand 1 keer te hebben gezien, dan wil ik dat niet eens. Dan ben ik er helemaal klaar mee.
ga lekker wat anders doen dan. poolen (of is dat te ouwbollig )

dan ben je meteen ook n stuk actiever met elkaar bezig, ipv stilzwijgend naast elkaar n film te kijken.

dan kun je weer wat meer hoogte van m krijgen.
Hoi Max,

Ik had ook zo'n man ontmoet via een datingsite......prachtige man, alles leuk en we kregen een korte relatie, hemel op aarde kan ik wel zeggen.......maar ergens had ik dat rare gevoel, vroeg me af waar het addertje zat maar probeerde dat te negeren. Helaas zat dat addertje er wel en dat heeft me best veel verdriet opgeleverd... 2 x helaas, want ben er met dezelfde man nog een keer ingetrapt. Het enige wat ik je kan adviseren is te luisteren naar je intuïtie, want die zit er toch nooit naast, ook al wil je graag anders geloven....
je intuïtie heb je idd niet voor niks!

als deze date goed gaat, probeer dan eens te vissen naar zijn thuis situatie. of hij stiekem al samenwoont bijv.

daar ben je snel genoeg achter, hoe geheimzinniger hij zal doen.. etc...

maar t kan ook je eigen onzekerheid zijn die je dat gevoel geeft natuurlijk. ik zou niet meteen afhaken. eerst rustigaan op 'onderzoek' uitgaan.
je vertrouwt hem nog niet, maar hij mag wel bij je slapen?!

als hij zich werkelijk niet wil opdringen, gaat hij ook niet voorstellen om tijdens de logeerpartij "voorwaarden" af te spreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven