Twijfel ik terecht?
donderdag 30 april 2020 om 17:21
Eerste bericht en meteen een lang bericht.
Heb redelijk snel advies nodig..
Ik heb 4,5 maand een scharrel. We zijn dus niet officieel een stel. Mijn scharrel blijkt voor Corona-tijd nog met andere dames te hebben gezoend.
Scharrel heeft voorgaand zelf aan mij vertelt, omdat hij mij niet wilde besmetten. Is verder niet ziek, maar voor de zekerheid. Eerste vier weken heb ik met deze info niet veel gedaan. Maar ik kreeg er een naar gevoel bij. Dus heb ik hem zaterdag vertelt dat ik twijfel of ik hem wel kan vertrouwen. En ik niet weet of het zoenen met andere dames mijn gevoel voor hem beïnvloed heeft.
Hij zei dat hij wel degelijk te vertrouwen is, maar niet als hij het idee krijgt dat iemand (ik dus) er niet voor 100 procent voor ga. Ik zei dat ik er wel voor 100 procent voor wilde gaan. Maar nu dus twijfel. Toen zei hij dat hij niet voelt dat ik er klaar voor ben om een relatie aan te gaan. Bij de vraag: “waarom dan niet?!” Gaf hij als uitleg: dat ik te vaak over mijn ex spreek waardoor hij het idee krijgt dat ik de breuk tussen mij en mijn ex nog niet verwerkt heb.
Woorden van mijn scharrel: “ik vind jou heel leuk, maar voel ook steeds een vervelend gevoel als je met je ex gaat uiteten of uitgebreid over jullie eerste ontmoeting praat. Daarom krijg ik het idee dat je nog gevoelens hebt voor je ex. En deed ik, naast met jou afspreken, ook mijn eigen ding. Dat deed jij immers ook met je ex? Je zoende misschien niet, maar je ging wel met hem uiteten. Je ex komt langs als jij net geopereerd bent om te helpen enzovoort. Denk je dat het leuk is voor een persoon die verliefd aan het worden is of al verliefd is dat je met je ex uiteten gaat of dat je vertelt wat voor seks standjes jullie geprobeerd hebben? En uitvoerig vertelt over hoe jullie elkaar ontmoet hebben? Dat je vakantie foto’s van jullie samen aan mij laat zien?! Ik heb mijzelf beschermd en ging naast jou leuk vinden ook door met mijn eigen leven omdat het gewoon lijkt alsof je nog te veel om je ex geeft.” (Voorgaand is ongeveer wat mijn scharrel zei).
Hij heeft dus zijn excuses niet gemaakt, omdat hij zichzelf niet schuldig voelt over het feit dat hij gezoend heeft met andere dames.
Ik heb gezegd dat ik het appels met peren vergelijken vind, maar hij zei heel rustig dat hij zichzelf volledig snapt. Dat hij heel graag exclusief wil zijn met mij, maar niet met iemand die nog zo vaak iets over haar ex zegt. Hij voelt zichzelf helemaal niet schuldig. Hij vroeg een paar keer of ik nog gevoel heb voor mijn ex. Ik zei dat ik het puur vriendschappelijk zie. Ik vroeg of hij daar mee zou kunnen leven. Hij zei dat hij vriendschap tussen mij en mijn ex niet zal werken, omdat mijn ex nog gevoelens voor mij heeft. Ik heb meermaals benoemd dat het toch niks uitmaakt dat mijn ex nog gevoelens heeft. Ik heb die gevoelens niet. Dus hij zou mij moeten vertrouwen ipv dan maar niet exclusief voor mij te gaan omdat ik mijn ex nog zie.
Ik heb aan hem gevraagd wat hij zelf wil tussen ons. Hij zegt dat hij het wel zag zitten, maar dat hij geen zin heeft in een vriendinnetje die steeds over haar ex praat en nog uitjes met hem beleefd. Nu wil ik die vriendschap tussen mij en mijn ex misschien wel opgeven, voor mijn scharrel. Maar ik weet niet of ik mijn scharrel nog vertrouw. Straks is dit van hem een excuus om zo te kunnen doen?
Mijn scharrel zegt dat het niets met vertrouwen te maken heeft, omdat exclusiviteit nog geen rol speelde omdat hij zichzelf meer zag als een “speeltje” voor mij. Hij voelde zichzelf een rebound man voor mij.
Mijn scharrel zegt al die tijd al verliefd te zijn geweest maar te bang zijn geweest dat ik terug zou gaan naar mijn ex en dat hij daarom ook gewoon zijn ding is blijven doen zodat het niet zo pijn zou doen als ik terug zou gaan naar mijn ex. Ik heb gevraagd waarom hij hier nu pas mee komt. En waarom ik niet wist dat hij die afspraakjes met mijn ex liever niet had. Dan had ik hem meteen gezegd dat het vriendschappelijk is. Mijn scharrel heeft gezegd dat ik zelf moet weten of ik mijn ex zie, maar dat hij liever zou zien dat ik daar zelf geen behoefte meer aan zou hebben. Dan pas zou hij geloof hebben dat ik echt voor hem wilde gaan in plaats dat het een opdracht van hem zou zijn. Hij zegt ook dat door een deur kunnen met je ex prima is, maar hij mijn manier van contact met mijn ex vooral onprettig vindt. Vooral het uiteten vindt hij een groot issue. Na dat uiteten (maanden terug) heeft hij voor zichzelf besloten dat hij mij niet als serieus relatie materiaal moest gaan zien. Hij was/is bang zichzelf te kwetsen en toen heeft hij dus ook andere dames gekust. Niet uit wraak, maar als bescherming (zegt hij). Alleen hij vond het met mij ook altijd heel leuk en bleef verliefd en ik wist dus niet dat hij ook nog andere dames zag. Nou.. niet dat ze afspraken. Alleen een avondje in de kroeg en dan gezoend. Niet zoals wij samen avondjes hadden op de bank en uiteten (toen dat dus nog mocht).
Een aantal vriendinnen zeggen tegen mij dat zij zijn gedrag niet zo gek vinden. Omdat zij mijn gedrag (afspreken met ex) zien als een actie die hiervoor gezorgd heeft. En zij dus begrijpen dat hij niet meteen exclusief voor mij ging.
Ik vind het nog steeds appels met peren vergelijken. Zoenen met iemand staat toch niet gelijk aan afspreken met je ex? Mijn scharrel zegt dat ik het zo niet moet zien. Hij zegt dat hij geen vergelijking maakt, maar dat hij geen exclusiviteit aan iemand geeft die emotioneel gezien geen exclusiviteit biedt. Hij heeft het dan dus niet over fysieke aanrakingen maar hij vindt die verbinding op emotioneel vlak ook een manier van binden. En die binding vind/vond hij bij ons dus ontbreken. Hij zou die binding wel willen, maar hij denkt dus dat ik die binding bij mijn ex heb, en niet met hem.
Ergens kan ik hem wel volgen in dit verhaal en ergens denk ik wat doe je allemaal moeilijk en mag ik best verwachten dat hij niet met andere dames zoent. Vriendinnen zeggen dus iets anders en omdat ik hen al vaak bevraagd heb en steeds eenduidige antwoorden hoor, vraag ik het hier nogmaals zodat ik wat meer antwoorden met elkaar kan vergelijken.
We zien elkaar morgen en dan zullen we terug komen op het onderwerp en knopen doorhakken. Dus ik heb voor die tijd meerdere inzichten nodig.
Fyi: Hij heeft 3 keer met willekeurige dames gezoend en een van die dames laten weten dat hij verliefd is op mij en dat het beter is dat ze stopt met berichten sturen. Met de andere twee dames heeft hij geen contact gehad na de zoen. Dit weet ik omdat ik een beetje door zijn telefoon gescrold heb. Hij heeft zelf de dame waar wel contact mee was wel eens gestuurd: “nog naar de kroeg vanavond?” Voor de Corona-tijd) we kende elkaar toen 2 maanden. Gek toch dat ik niets met mijn ex mag afspreken maar hij wel een andere dame mag appen? Hem hiermee ook geconfronteerd.
Woorden Scharrel: “ik heb al gezegd dat ik mijn ding ben blijven doen omdat ik dacht dat ik voor jou een rebound man was. Ik heb het afgekapt met deze vrouw omdat ik te veel gevoel voor jou heb. Maar dat is uit bescherming voor deze vrouw omdat ik het lullig zou vinden als zij meer van mij verwacht dan ik kan bieden.“
Hierna vertelde hij ook nog dat deze dame al een aantal keer gevraagd had om een date en dat hij dat echt niet wilde. Daarom heeft hij geappt dat hij verliefd is op mij. Zodat zij verder gaat en er geen verwachtingen ontstaan.
Mijn vriendinnen zeggen dat hij daarom een nette man is. Ipv een slechte. Ik weet het niet. Wat denken jullie? En hoe groot is mijn aandeel hierin nu echt? En mag ik wel van iemand verwachten exclusief te zijn, als die gene niet weet dat ik dat verwacht? En heeft hij een punt mbt dat ik emotioneel gezien niet exclusief ben omdat ik mijn ex nog wekelijks spreek en voor Corona tijd nog met hem op pad ging (ook mijn ouders zagen hem nog en wat andere dingetjes die mijn scharrel ziet als nog niet over ex heen). Dat mijn ex mijn ouders nog ziet is zijn initiatief trouwens. Vind dat zelf ook wel raar.
Ik hoor het wel!
Heb redelijk snel advies nodig..
Ik heb 4,5 maand een scharrel. We zijn dus niet officieel een stel. Mijn scharrel blijkt voor Corona-tijd nog met andere dames te hebben gezoend.
Scharrel heeft voorgaand zelf aan mij vertelt, omdat hij mij niet wilde besmetten. Is verder niet ziek, maar voor de zekerheid. Eerste vier weken heb ik met deze info niet veel gedaan. Maar ik kreeg er een naar gevoel bij. Dus heb ik hem zaterdag vertelt dat ik twijfel of ik hem wel kan vertrouwen. En ik niet weet of het zoenen met andere dames mijn gevoel voor hem beïnvloed heeft.
Hij zei dat hij wel degelijk te vertrouwen is, maar niet als hij het idee krijgt dat iemand (ik dus) er niet voor 100 procent voor ga. Ik zei dat ik er wel voor 100 procent voor wilde gaan. Maar nu dus twijfel. Toen zei hij dat hij niet voelt dat ik er klaar voor ben om een relatie aan te gaan. Bij de vraag: “waarom dan niet?!” Gaf hij als uitleg: dat ik te vaak over mijn ex spreek waardoor hij het idee krijgt dat ik de breuk tussen mij en mijn ex nog niet verwerkt heb.
Woorden van mijn scharrel: “ik vind jou heel leuk, maar voel ook steeds een vervelend gevoel als je met je ex gaat uiteten of uitgebreid over jullie eerste ontmoeting praat. Daarom krijg ik het idee dat je nog gevoelens hebt voor je ex. En deed ik, naast met jou afspreken, ook mijn eigen ding. Dat deed jij immers ook met je ex? Je zoende misschien niet, maar je ging wel met hem uiteten. Je ex komt langs als jij net geopereerd bent om te helpen enzovoort. Denk je dat het leuk is voor een persoon die verliefd aan het worden is of al verliefd is dat je met je ex uiteten gaat of dat je vertelt wat voor seks standjes jullie geprobeerd hebben? En uitvoerig vertelt over hoe jullie elkaar ontmoet hebben? Dat je vakantie foto’s van jullie samen aan mij laat zien?! Ik heb mijzelf beschermd en ging naast jou leuk vinden ook door met mijn eigen leven omdat het gewoon lijkt alsof je nog te veel om je ex geeft.” (Voorgaand is ongeveer wat mijn scharrel zei).
Hij heeft dus zijn excuses niet gemaakt, omdat hij zichzelf niet schuldig voelt over het feit dat hij gezoend heeft met andere dames.
Ik heb gezegd dat ik het appels met peren vergelijken vind, maar hij zei heel rustig dat hij zichzelf volledig snapt. Dat hij heel graag exclusief wil zijn met mij, maar niet met iemand die nog zo vaak iets over haar ex zegt. Hij voelt zichzelf helemaal niet schuldig. Hij vroeg een paar keer of ik nog gevoel heb voor mijn ex. Ik zei dat ik het puur vriendschappelijk zie. Ik vroeg of hij daar mee zou kunnen leven. Hij zei dat hij vriendschap tussen mij en mijn ex niet zal werken, omdat mijn ex nog gevoelens voor mij heeft. Ik heb meermaals benoemd dat het toch niks uitmaakt dat mijn ex nog gevoelens heeft. Ik heb die gevoelens niet. Dus hij zou mij moeten vertrouwen ipv dan maar niet exclusief voor mij te gaan omdat ik mijn ex nog zie.
Ik heb aan hem gevraagd wat hij zelf wil tussen ons. Hij zegt dat hij het wel zag zitten, maar dat hij geen zin heeft in een vriendinnetje die steeds over haar ex praat en nog uitjes met hem beleefd. Nu wil ik die vriendschap tussen mij en mijn ex misschien wel opgeven, voor mijn scharrel. Maar ik weet niet of ik mijn scharrel nog vertrouw. Straks is dit van hem een excuus om zo te kunnen doen?
Mijn scharrel zegt dat het niets met vertrouwen te maken heeft, omdat exclusiviteit nog geen rol speelde omdat hij zichzelf meer zag als een “speeltje” voor mij. Hij voelde zichzelf een rebound man voor mij.
Mijn scharrel zegt al die tijd al verliefd te zijn geweest maar te bang zijn geweest dat ik terug zou gaan naar mijn ex en dat hij daarom ook gewoon zijn ding is blijven doen zodat het niet zo pijn zou doen als ik terug zou gaan naar mijn ex. Ik heb gevraagd waarom hij hier nu pas mee komt. En waarom ik niet wist dat hij die afspraakjes met mijn ex liever niet had. Dan had ik hem meteen gezegd dat het vriendschappelijk is. Mijn scharrel heeft gezegd dat ik zelf moet weten of ik mijn ex zie, maar dat hij liever zou zien dat ik daar zelf geen behoefte meer aan zou hebben. Dan pas zou hij geloof hebben dat ik echt voor hem wilde gaan in plaats dat het een opdracht van hem zou zijn. Hij zegt ook dat door een deur kunnen met je ex prima is, maar hij mijn manier van contact met mijn ex vooral onprettig vindt. Vooral het uiteten vindt hij een groot issue. Na dat uiteten (maanden terug) heeft hij voor zichzelf besloten dat hij mij niet als serieus relatie materiaal moest gaan zien. Hij was/is bang zichzelf te kwetsen en toen heeft hij dus ook andere dames gekust. Niet uit wraak, maar als bescherming (zegt hij). Alleen hij vond het met mij ook altijd heel leuk en bleef verliefd en ik wist dus niet dat hij ook nog andere dames zag. Nou.. niet dat ze afspraken. Alleen een avondje in de kroeg en dan gezoend. Niet zoals wij samen avondjes hadden op de bank en uiteten (toen dat dus nog mocht).
Een aantal vriendinnen zeggen tegen mij dat zij zijn gedrag niet zo gek vinden. Omdat zij mijn gedrag (afspreken met ex) zien als een actie die hiervoor gezorgd heeft. En zij dus begrijpen dat hij niet meteen exclusief voor mij ging.
Ik vind het nog steeds appels met peren vergelijken. Zoenen met iemand staat toch niet gelijk aan afspreken met je ex? Mijn scharrel zegt dat ik het zo niet moet zien. Hij zegt dat hij geen vergelijking maakt, maar dat hij geen exclusiviteit aan iemand geeft die emotioneel gezien geen exclusiviteit biedt. Hij heeft het dan dus niet over fysieke aanrakingen maar hij vindt die verbinding op emotioneel vlak ook een manier van binden. En die binding vind/vond hij bij ons dus ontbreken. Hij zou die binding wel willen, maar hij denkt dus dat ik die binding bij mijn ex heb, en niet met hem.
Ergens kan ik hem wel volgen in dit verhaal en ergens denk ik wat doe je allemaal moeilijk en mag ik best verwachten dat hij niet met andere dames zoent. Vriendinnen zeggen dus iets anders en omdat ik hen al vaak bevraagd heb en steeds eenduidige antwoorden hoor, vraag ik het hier nogmaals zodat ik wat meer antwoorden met elkaar kan vergelijken.
We zien elkaar morgen en dan zullen we terug komen op het onderwerp en knopen doorhakken. Dus ik heb voor die tijd meerdere inzichten nodig.
Fyi: Hij heeft 3 keer met willekeurige dames gezoend en een van die dames laten weten dat hij verliefd is op mij en dat het beter is dat ze stopt met berichten sturen. Met de andere twee dames heeft hij geen contact gehad na de zoen. Dit weet ik omdat ik een beetje door zijn telefoon gescrold heb. Hij heeft zelf de dame waar wel contact mee was wel eens gestuurd: “nog naar de kroeg vanavond?” Voor de Corona-tijd) we kende elkaar toen 2 maanden. Gek toch dat ik niets met mijn ex mag afspreken maar hij wel een andere dame mag appen? Hem hiermee ook geconfronteerd.
Woorden Scharrel: “ik heb al gezegd dat ik mijn ding ben blijven doen omdat ik dacht dat ik voor jou een rebound man was. Ik heb het afgekapt met deze vrouw omdat ik te veel gevoel voor jou heb. Maar dat is uit bescherming voor deze vrouw omdat ik het lullig zou vinden als zij meer van mij verwacht dan ik kan bieden.“
Hierna vertelde hij ook nog dat deze dame al een aantal keer gevraagd had om een date en dat hij dat echt niet wilde. Daarom heeft hij geappt dat hij verliefd is op mij. Zodat zij verder gaat en er geen verwachtingen ontstaan.
Mijn vriendinnen zeggen dat hij daarom een nette man is. Ipv een slechte. Ik weet het niet. Wat denken jullie? En hoe groot is mijn aandeel hierin nu echt? En mag ik wel van iemand verwachten exclusief te zijn, als die gene niet weet dat ik dat verwacht? En heeft hij een punt mbt dat ik emotioneel gezien niet exclusief ben omdat ik mijn ex nog wekelijks spreek en voor Corona tijd nog met hem op pad ging (ook mijn ouders zagen hem nog en wat andere dingetjes die mijn scharrel ziet als nog niet over ex heen). Dat mijn ex mijn ouders nog ziet is zijn initiatief trouwens. Vind dat zelf ook wel raar.
Ik hoor het wel!
donderdag 30 april 2020 om 23:10
Je doet je ex hier trouwens ook geen plezier mee hoor. Die blijft op deze manier hoop houden want hij heeft nog gevoelens voor jou.
En straks krijg jij een nieuwe relatie en is hij nog meer depressief / boos / verdrietig. Los dat eerst op als je met een schone lei wil beginnen.
Dit is oneerlijk voor alle partijen.
En straks krijg jij een nieuwe relatie en is hij nog meer depressief / boos / verdrietig. Los dat eerst op als je met een schone lei wil beginnen.
donderdag 30 april 2020 om 23:20
Dat is al een beetje het geval om eerlijk te zijn. Krijg nu steeds appjes hoe serieus het al is. En nog vaker dan voorheen een verdrietige ex aan de telefoon, dat hij er doorheen zit. Appjes met: waarom?? En dan huilpoppetjes daarbij. Ik heb dan wel eens aan mijn scharrel gevraagd wat ik daarmee moet doen. Daarop reageert hij altijd heel kort: “ik zou dit niet laten gebeuren dus geen idee wat je er nu mee moet.“ Ik denk dus dat het allemaal kleine hints van mijn scharrel geweest zijn, die ik niet door heb gehad. Mijn ex heb ik nog niet gezegd hoe serieus het is, ook om hem niet te kwetsen. Ik zeg ook dat mijn scharrel niet bij mij slaapt, wat wel al vanaf de eerste date het geval is. Moet ik dacht echt vertellen ja? Eigenlijk komt het contact vooral van zijn kant en ik app soms; hoi hoe is het nu? Of hey kijk even naar deze jas. Verder echt niks. Ik ben super verliefd op mijn scharrel en zo heftige verliefdheid heb ik om eerlijk te zijn nooit gevoeld voor mijn ex. Dat wist ik alleen niet toen ik in een relatie met hem zat. Dacht dat hij het was. Maar toen ik mijn scharrel leerde kennen ontdekte ik wat ik al die tijd niet heb gehad. Als ik mijn ex dat vertel, boor ik hem echt de grond inTuinbank schreef: ↑30-04-2020 23:10Je doet je ex hier trouwens ook geen plezier mee hoor. Die blijft op deze manier hoop houden want hij heeft nog gevoelens voor jou.
donderdag 30 april 2020 om 23:30
Dat is wat ik voel. Dat ik nu de grote boeman ben, terwijl we dat misschien allebei gewoon niet zijn. Daarom is mijn pol ook niet kloppend maar die had ik verwijderd en toen stond die er toch ineens bij toen ik het topic plaatste.
donderdag 30 april 2020 om 23:36
Punt 2 hij speelt het heel slim want je verwijt hem iets en hij heeft het helemaal omgedraaid. Nou is het jouw schuld dat hij zn opties openhoudt.
[/quote]
ja dat is ook een manier om het te bekijken...
Maar als ik scharrel van TO zou zijn zou ik hetzelfde doen. Waarom mezelf de positie brengen gekwetst te worden door iemand die nog zoveel met haar ex bezig is. Kan ik het het zo goed wat oppervlakkiger zien en genieten van de tijd die we wel samen hebben.
Ik vind eerlijk gezegd dat je je ex echt los moet laten. Jij blijft hem hoop geven en op deze manier kan hij niet over jou heen komen.
Ook tegen je scharrel niet teveel uitwijden over je ex, of advies vragen ergens over... daar heb je je vriendinnen voor toch? Wat heeft dat voor toegevoegde waarde anders dan laten zien hoe gewild je nog bent? Alsof je hem onbewust jaloers wil maken al of misschien wil zorgen dat hij harder zijn best doet. Manipulatie is het meer... En deze meneer trapt daar niet in.
Lang verhaal kort, ik ben het eens met je scharrel.
[/quote]
Maar als ik scharrel van TO zou zijn zou ik hetzelfde doen. Waarom mezelf de positie brengen gekwetst te worden door iemand die nog zoveel met haar ex bezig is. Kan ik het het zo goed wat oppervlakkiger zien en genieten van de tijd die we wel samen hebben.
Ik vind eerlijk gezegd dat je je ex echt los moet laten. Jij blijft hem hoop geven en op deze manier kan hij niet over jou heen komen.
Ook tegen je scharrel niet teveel uitwijden over je ex, of advies vragen ergens over... daar heb je je vriendinnen voor toch? Wat heeft dat voor toegevoegde waarde anders dan laten zien hoe gewild je nog bent? Alsof je hem onbewust jaloers wil maken al of misschien wil zorgen dat hij harder zijn best doet. Manipulatie is het meer... En deze meneer trapt daar niet in.
donderdag 30 april 2020 om 23:39
Je hoeft helemaal niet uit de doeken te doen wat je allemaal met je scharrel, of anderen in het algemeen, uitspookt.Druif6 schreef: ↑30-04-2020 23:20Dat is al een beetje het geval om eerlijk te zijn. Krijg nu steeds appjes hoe serieus het al is. En nog vaker dan voorheen een verdrietige ex aan de telefoon, dat hij er doorheen zit. Appjes met: waarom?? En dan huilpoppetjes daarbij. Ik heb dan wel eens aan mijn scharrel gevraagd wat ik daarmee moet doen. Daarop reageert hij altijd heel kort: “ik zou dit niet laten gebeuren dus geen idee wat je er nu mee moet.“ Ik denk dus dat het allemaal kleine hints van mijn scharrel geweest zijn, die ik niet door heb gehad. Mijn ex heb ik nog niet gezegd hoe serieus het is, ook om hem niet te kwetsen. Ik zeg ook dat mijn scharrel niet bij mij slaapt, wat wel al vanaf de eerste date het geval is. Moet ik dacht echt vertellen ja? Eigenlijk komt het contact vooral van zijn kant en ik app soms; hoi hoe is het nu? Of hey kijk even naar deze jas. Verder echt niks. Ik ben super verliefd op mijn scharrel en zo heftige verliefdheid heb ik om eerlijk te zijn nooit gevoeld voor mijn ex. Dat wist ik alleen niet toen ik in een relatie met hem zat. Dacht dat hij het was. Maar toen ik mijn scharrel leerde kennen ontdekte ik wat ik al die tijd niet heb gehad. Als ik mijn ex dat vertel, boor ik hem echt de grond in
Maar je zal toch ergens het contact met je ex moeten stoppen.
Je kunt gewoon zeggen dat je je focust op nieuwe relaties en dat daarbij geen ex hoort die nog een voet tussen de deur heeft.
Je bent hem geen verantwoording schuldig want jullie zijn geen stel meer.
Vriendschap met iemand die gevoelens heeft die niet wederzijds zijn, werkt niet.
Je zegt dat hij je steeds belt of appt en om uitleg vraagt, dat moet stoppen.
En dat kun je alleen zelf want jij houd dit gedrag in stand.
Dat zal moeilijk zijn, maar is het beste voor iedereen: voor jou, je ex en je scharrel of eventuele nieuwe partner.
donderdag 30 april 2020 om 23:42
Druif6 schreef: ↑30-04-2020 23:20Dat is al een beetje het geval om eerlijk te zijn. Krijg nu steeds appjes hoe serieus het al is. En nog vaker dan voorheen een verdrietige ex aan de telefoon, dat hij er doorheen zit. Appjes met: waarom?? En dan huilpoppetjes daarbij. Ik heb dan wel eens aan mijn scharrel gevraagd wat ik daarmee moet doen. Daarop reageert hij altijd heel kort: “ik zou dit niet laten gebeuren dus geen idee wat je er nu mee moet.“ Ik denk dus dat het allemaal kleine hints van mijn scharrel geweest zijn, die ik niet door heb gehad. Mijn ex heb ik nog niet gezegd hoe serieus het is, ook om hem niet te kwetsen. Ik zeg ook dat mijn scharrel niet bij mij slaapt, wat wel al vanaf de eerste date het geval is. Moet ik dacht echt vertellen ja? Eigenlijk komt het contact vooral van zijn kant en ik app soms; hoi hoe is het nu? Of hey kijk even naar deze jas. Verder echt niks. Ik ben super verliefd op mijn scharrel en zo heftige verliefdheid heb ik om eerlijk te zijn nooit gevoeld voor mijn ex. Dat wist ik alleen niet toen ik in een relatie met hem zat. Dacht dat hij het was. Maar toen ik mijn scharrel leerde kennen ontdekte ik wat ik al die tijd niet heb gehad. Als ik mijn ex dat vertel, boor ik hem echt de grond in
donderdag 30 april 2020 om 23:45
Nee ik zeg juist bijna niets tegen mijn ex, zodat ik hem niet kwetst. Was meer een vraag of ik hem dat moet vertellenblijfgewoonbianca schreef: ↑30-04-2020 23:43Je vertelt te veel aan je nieuwe en je wil te veel tegen je ex zeggen.
donderdag 30 april 2020 om 23:47
Ik dacht op deze manier vriendschappelijk met hem om te gaan. Wil juist wel dat hij verder gaat, maar daar zal ik dan duidelijker over moeten zijn. Die appjes stuur ik ook niet omdat ik zin heb mijn ex iets te sturen maar meer omdat hij anders vraagt waarom ik zo lang niets heb laten horen en ik weet dat hij verdrietig is.blijfgewoonbianca schreef: ↑30-04-2020 23:38i
Je geeft je ex ook geen kans om over je heen te komen, he ? Waarom niet ?
donderdag 30 april 2020 om 23:49
Had het niet beter kunnen verwoorden!Pandax schreef: ↑30-04-2020 21:14Deze zin lijkt me voldoende: "Hij zei dat hij wel degelijk te vertrouwen is, maar niet als hij het idee krijgt dat iemand (ik dus) er niet voor 100 procent voor ga." Dus zodra hij denkt dat jij er niet voor gaat hangt hij in een ander. Niet wanneer jij het uit hebt gemaakt of wanneer jullie samen hebben besloten dat een relatie er niet in zit, nee, wanneer hij dénkt dat jij er niet voor gaat. Dan is hij dus niet te vertrouwen want op wat hij allemaal denkt heb je nul invloed. Ik zou er klaar mee zijn.
Duidelijk verhaal TO!
donderdag 30 april 2020 om 23:49
[/quote]
Mijn scharrel ziet het ook niet als wat murmur zegt. Hij heeft niets omgedraaid maar uitgelegd waarom hij dacht dat we niet exclusief waren. Zo ziet hij het en ik ben bang dat ik voor de gek gehouden word
anoniem_63fd9f69a6719 wijzigde dit bericht op 01-05-2020 09:00
0.04% gewijzigd
donderdag 30 april 2020 om 23:51
Al de twijfels aan de kant en hup een relatie nemen? Dat lijkt mij een vreemde wending. Alhoewel ik ergens wel hoopt dat hij het vraagt
donderdag 30 april 2020 om 23:52
Gaf hij niets om, had niks te verbergen zei die
donderdag 30 april 2020 om 23:54
Bedankt voor de tip!Tuinbank schreef: ↑30-04-2020 23:39Je hoeft helemaal niet uit de doeken te doen wat je allemaal met je scharrel, of anderen in het algemeen, uitspookt.
Maar je zal toch ergens het contact met je ex moeten stoppen.
Je kunt gewoon zeggen dat je je focust op nieuwe relaties en dat daarbij geen ex hoort die nog een voet tussen de deur heeft.
Je bent hem geen verantwoording schuldig want jullie zijn geen stel meer.
Vriendschap met iemand die gevoelens heeft die niet wederzijds zijn, werkt niet.
Je zegt dat hij je steeds belt of appt en om uitleg vraagt, dat moet stoppen.
En dat kun je alleen zelf want jij houd dit gedrag in stand.
Dat zal moeilijk zijn, maar is het beste voor iedereen: voor jou, je ex en je scharrel of eventuele nieuwe partner.
donderdag 30 april 2020 om 23:55
Lastig omdat ik hem wel heel leuk vind en verliefd ben. Heel erg verliefd. Ik twijfel wel, maar het liefst wil ik dat het allemaal goed komtIyanlavanzandt schreef: ↑30-04-2020 23:49Had het niet beter kunnen verwoorden!
Duidelijk verhaal TO!
donderdag 30 april 2020 om 23:57
Ik wilde zien of hij contact had met de dames die hij gekust heeft.blijfgewoonbianca schreef: ↑30-04-2020 23:53Nogmaals : waarom kijk jij in zijn mobiel? Wat heb je daar te zoeken ?
vrijdag 1 mei 2020 om 00:18
Je klinkt wel een beetje naïef. Het is toch wel een soort van algemeen bekend dat je exen die nog hoop hebben met rust moet laten? Net als dat het onderwerp ex in beginnende relatie niet heel succesvol vol? Meer een soort afknapper. Alsof je sociale verhoudingen niet zo goed aanvoelt. Iig goed dat je met je vriendinnen praat en dat ze eerlijk zijn. Ook fijn dat je hier zoveel reageert en open staat voor feedback.
vrijdag 1 mei 2020 om 00:26
Als hij je vriend is dan zeker minderen met contact ex. Zou dat sowieso afbouwen als ex dus gevoel heeft en recente ex is. Waarom over de scharrel zoveel vertellen? Heb je geen vriendinnen daarvoor? Als ik me ex spreek dan zou ik wel zeggen ik zie iemand en vind die echt leuk. Meer niet.
Bij scharrelen hoort toch meerdere opties uitzoeken? Is niet exclusief?
Bij scharrelen hoort toch meerdere opties uitzoeken? Is niet exclusief?