Twijfel twijfel twijfel
zaterdag 25 augustus 2018 om 10:57
Pfff, ik weet het niet meer
Nu bijna 12 jaar in een relatie (ik 29 hij 34)
Maar zit met een dilemma, doorgaan of stoppen.
Het loopt al een tijdje stroef en niet meer zoals daarvoor. Vroeger nooit ruzie en problemen en gelukkig. Mooie vakanties samen, leuke dingen doen en noem maar op.
Paar maand geleden heeft hij opgebiecht dat hij gevoelens had voor een ander. Hij zit op dit moment heel erg met zichzelf in de knoop (negatieve gedachtes, niet na zijn zin op zijn werk en het idee dat ie niet goed genoeg is voor mij) nadat hij heeft opgebiecht over zijn gevoelens, was ik van de kaart, maar wilde rustig laten bezinken. Totdat ik er een paar week later achter kom dat hij zijn gevoelens ook kenbaar heeft gemaakt aan haar. Lichamelijk niet vreemd gegaan, maar wel emotioneel, zag en sprak meer met haar buiten mijn weten om(mailen,bellen als ik er niet was). Besprak ook prive dingen. Zij getrouwd en problemen in haar huwelijk) als ik hier niet zelf achter was gekomen had ik dat nu nog niet geweten.
In het begin van onze relatie soort van het zelfde gebeurt(kreeg hij ook gevoelens voor een ander) en zijn we uit elkaar geweest. Uit eindelijk weer bij elkaar gekomen omdat ik altijd heb gedacht dat hij zelf voor mij had gekozen. Nu er achter gekomen dat die ander gezegd heeft niks te willen. Ben ik dus altijd 2de keus en veilig/bekende opties geweest.? Want wat als zij wel had gewild... ik heb toen ook gezegd ik neem je 1 keer terug, maar bij nog een keer kun je opzouten.
En nu dus weer hetzelfde, zij gaf eigenlijk geen gehoor aan zijn gevoelens... hij zegt 100% voor ons te gaan. Maar ja lekker makkelijk als zij niet wil.
Ik vertrouw hem niet en twijfel ongelofelijk. Ik houdt nog wel van hem maar is dat genoeg?Of houdt ik van ons leven (huis, vakantie, bezit noem maar op)
Daarnaast sinds kort nog een obstakel, we hebben te horen gekregen dat zijn moeder ongeneeslijk ziek is
Moet ik het tijd geven of...? Hij loopt bij een psycholoog en ik ook. Hij werkt aan zich zelf, maar is dat genoeg?. Ik ben een denker, wat als dit wat als dat en luisteren naar gevoel nooit geleerd.
Hij weet dat ik twijfel maar legt de keus bij mij. Het is volgens hem aan mij wat ik wil. Want hij wil verder...
Nu bijna 12 jaar in een relatie (ik 29 hij 34)
Maar zit met een dilemma, doorgaan of stoppen.
Het loopt al een tijdje stroef en niet meer zoals daarvoor. Vroeger nooit ruzie en problemen en gelukkig. Mooie vakanties samen, leuke dingen doen en noem maar op.
Paar maand geleden heeft hij opgebiecht dat hij gevoelens had voor een ander. Hij zit op dit moment heel erg met zichzelf in de knoop (negatieve gedachtes, niet na zijn zin op zijn werk en het idee dat ie niet goed genoeg is voor mij) nadat hij heeft opgebiecht over zijn gevoelens, was ik van de kaart, maar wilde rustig laten bezinken. Totdat ik er een paar week later achter kom dat hij zijn gevoelens ook kenbaar heeft gemaakt aan haar. Lichamelijk niet vreemd gegaan, maar wel emotioneel, zag en sprak meer met haar buiten mijn weten om(mailen,bellen als ik er niet was). Besprak ook prive dingen. Zij getrouwd en problemen in haar huwelijk) als ik hier niet zelf achter was gekomen had ik dat nu nog niet geweten.
In het begin van onze relatie soort van het zelfde gebeurt(kreeg hij ook gevoelens voor een ander) en zijn we uit elkaar geweest. Uit eindelijk weer bij elkaar gekomen omdat ik altijd heb gedacht dat hij zelf voor mij had gekozen. Nu er achter gekomen dat die ander gezegd heeft niks te willen. Ben ik dus altijd 2de keus en veilig/bekende opties geweest.? Want wat als zij wel had gewild... ik heb toen ook gezegd ik neem je 1 keer terug, maar bij nog een keer kun je opzouten.
En nu dus weer hetzelfde, zij gaf eigenlijk geen gehoor aan zijn gevoelens... hij zegt 100% voor ons te gaan. Maar ja lekker makkelijk als zij niet wil.
Ik vertrouw hem niet en twijfel ongelofelijk. Ik houdt nog wel van hem maar is dat genoeg?Of houdt ik van ons leven (huis, vakantie, bezit noem maar op)
Daarnaast sinds kort nog een obstakel, we hebben te horen gekregen dat zijn moeder ongeneeslijk ziek is
Moet ik het tijd geven of...? Hij loopt bij een psycholoog en ik ook. Hij werkt aan zich zelf, maar is dat genoeg?. Ik ben een denker, wat als dit wat als dat en luisteren naar gevoel nooit geleerd.
Hij weet dat ik twijfel maar legt de keus bij mij. Het is volgens hem aan mij wat ik wil. Want hij wil verder...
zondag 26 augustus 2018 om 22:15
Ben al paar ik bij en psycholoog geweest, ik overdenk alles. Wat als ik stop, wat als we doorgaan... mijn gevoel kan of wil ik (geen idee) niet onder ogen komen. Ik twijfel al over 2 smaken ijs in de supermarkt. Last staan een relatie van 12 jaar beëindigen.parbleumondieu schreef: ↑25-08-2018 11:38Lekker dan.
Jij mag je tijd nemen. Waarom spreek jij niet een paar keer eens met een therapeut om zelf al deze emoties en gedachtes te kunnen uiten?
In de loop van de tijd krijg je dan waarschijnlijk meer voor ogen wat jij zelf wil.
zondag 26 augustus 2018 om 22:22
ja maar dan denk ik bij mezelf. Dit heb ik 11 jaar geleden gezegd. Sindsdien hebben we een heel leven op gebouwd. Maar aan de andere kant. Wat hij nu voor de 2de keer heeft gedaan hoort natuurlijk niet
Waarom waarom waarom....
anoniem_375130 wijzigde dit bericht op 26-08-2018 23:04
2.88% gewijzigd
maandag 27 augustus 2018 om 01:14
maandag 27 augustus 2018 om 03:47
Hoi Idka,
Je kunt er denk ik wel van uit gaan dat dit nog niet is opgelost.
Het feit dat hij gevoelens kreeg voor die 2e mevrouw kan gebeuren.
Maar....het feit dat hij zijn gevoelens ook kenbaar heeft gemaakt aan haar vind ik echt niet kunnen.
Dat is compleet over grenzen gaan.
Ik kan me jouw twijfel heel goed voorstellen.
En je voelt je gewoon niet serieus genomen. Dat is gewoon een loopje met je nemen.
Ook al zit hij in de knoop met zichzelf, zijn akties zijn compleet onacceptabel.
Ik zou hier als ik jou was nog eens heel hard over nadenken.
Je wilt als volwaardig persoon gezien worden in de relatie.
Je kunt er denk ik wel van uit gaan dat dit nog niet is opgelost.
Het feit dat hij gevoelens kreeg voor die 2e mevrouw kan gebeuren.
Maar....het feit dat hij zijn gevoelens ook kenbaar heeft gemaakt aan haar vind ik echt niet kunnen.
Dat is compleet over grenzen gaan.
Ik kan me jouw twijfel heel goed voorstellen.
En je voelt je gewoon niet serieus genomen. Dat is gewoon een loopje met je nemen.
Ook al zit hij in de knoop met zichzelf, zijn akties zijn compleet onacceptabel.
Ik zou hier als ik jou was nog eens heel hard over nadenken.
Je wilt als volwaardig persoon gezien worden in de relatie.
maandag 27 augustus 2018 om 06:47
Lastig hoor meis, volg je hart, je gevoel.. gezien een aantal toespelingen in je tekst (“ik neem je 1 keer terug” en “ik vertrouw hem niet”), je geeft toe te twijfelen over hem en jullie relatie, denk ik dat je het voor jezelf misschien al wel weet? Nu nog daaraan toegeven, wat wellicht het meest lastige stuk is.
Luister naar jezelf, kies voor jezelf.. al is dat in ieder geval voor nu. Als jullie wel voor elkaar gemaakt zijn zal de tijd dat leren. Heel veel wijsheid gewenst!
Luister naar jezelf, kies voor jezelf.. al is dat in ieder geval voor nu. Als jullie wel voor elkaar gemaakt zijn zal de tijd dat leren. Heel veel wijsheid gewenst!
maandag 27 augustus 2018 om 07:46
Wil je wel bij je gevoel komen?
Dan drie keer heel diep in- en uitademen. Vaak weet je daarna wel wat je voelt.
Nog niet? Dan met je aandacht naar je lichaam gaan en dat langzaam scannen. Hoe voelt je hoofd, je nek, je schouders, je armen, je borst, enz. Vaak voel je dan ergens wel iets. Het kan zijn dat je dit niet direct herkent als een emotie, maar dat komt wel.
Zo kan je het bijvoorbeeld heel koud hebben als je je alleen voelt.
Dan drie keer heel diep in- en uitademen. Vaak weet je daarna wel wat je voelt.
Nog niet? Dan met je aandacht naar je lichaam gaan en dat langzaam scannen. Hoe voelt je hoofd, je nek, je schouders, je armen, je borst, enz. Vaak voel je dan ergens wel iets. Het kan zijn dat je dit niet direct herkent als een emotie, maar dat komt wel.
Zo kan je het bijvoorbeeld heel koud hebben als je je alleen voelt.
maandag 27 augustus 2018 om 13:46
Dit was jouw eerste serieuze relatie. Natuurlijk heb je vanalles met hem voor het eerst meegemaakt samen. Maar wat dan nog. Het werkt nu gewoon niet meer. Zolang er geen kinderen in het spel zijn, dan is het helemaal niet erg om er een punt achter te zetten. Denk dan vooral aan jouwzelf, niet aan zijn moeder etc. Nu zijn jullie aan het doormodderen en worden jullie r geen van beide gelukkiger van, eerder ongelukkig.
Ja, het is lastig en pijnlijk om het te beeindigen, het beangstigt, maar een nieuwe start is misschien juist wat beide nodig hebben.
Ja, het is lastig en pijnlijk om het te beeindigen, het beangstigt, maar een nieuwe start is misschien juist wat beide nodig hebben.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.