Twijfelen over relatie

02-03-2021 13:30 22 berichten
Hoi allemaal,

Ik twijfel erg over mijn relatie. De relatie bestond altijd al uit ups & downs, maar nu sta ik op het punt om de relatie te beëindigen. Ik heb nog steeds wel een kleine twijfel en daarom doe ik mijn verhaal hier.

Ik stoor mij ontzettend vaak aan mijn vriend. Op sommige momenten lijkt hij namelijk mij niet te willen helpen, terwijl ik dat wel zou doen voor hem.

Een voorbeeld: afgelopen zomer zouden wij met familie op vakantie gaan naar de Ardennen. Mijn vriend wilde graag op zijn motor daar naar toe gaan en ik kon met iemand anders meerijden, prima. Nu bleek later dat ik niet met die gene mee terug zou kunnen rijden. Dit aangegeven aan mijn vriend, maar hij wilde nog steeds op de motor gaan en vond dit mijn probleem?! Ik moest het zelf maar oplossen, terwijl ik zelf zoiets had van dan kunnen wij toch gewoon met de auto gaan.. Snap dat op de motor leuker is, maar dat heb je dan toch over je vriendin?

Zo zijn er vaker van die momenten.. Uiteindelijk maken we het altijd wel weer goed, maar zulke storende momenten blijven helaas terug komen, waardoor ik twijfel aan de relatie.

Nu als klap op de vuurpijl deze situatie: afgelopen week hebben we te horen gekregen dat mijn moeder haar kanker is uitgezaaid en dat ze waarschijnlijk nog maar een aantal jaar te leven heeft. Geen kaartje of bloemen te bekennen van mijn vriend, maar had dit inmiddels wel al geaccepteerd van hem. Bij verjaardag, Valentijnsdag etc moet ik dit ook niet verwachten. Maar nu komt het: we waren bij mijn moeder thuis en mijn broer en ik waren haar veel aan het helpen. Mijn moeder vroeg aan mijn vriend of hij 1 ding wilde doen en iedereen zag aan heel zijn houding dat hij hier geen zin in had en ging het met gemopper doen. Ik was hierdoor boos en daarna erover gehad. Hij gaf eerlijk toe dat hij er helemaal geen zin in had en eigenlijk nee wilde zeggen. Ook vond hij het niet leuk dat ik nog langer bij mijn moeder wilde blijven om haar te helpen. Hij wilde liever met mij alleen iets leuks doen.

Ik snap niet hoe je zo kunt zijn in zo’n situatie en mijn grens was dus erg bereikt. Alleen nu twijfel ik weer, omdat ik dan ook denk aan alle dingen die hij wel goed doet, zijn goede eigenschappen etc. En dat ik zelf ook niet perfect ben.

Mijn ouders vinden uitmaken het beste om te doen, maar mijn vriendinnen vinden het dan wel weer echt een leuke jongen.

Wat zouden jullie doen in deze situatie? Relatie beëindigen of niet?
Hij is nu eenmaal zo. Kun je daarmee leven of niet? Het klinkt als niet. Dan kun je het beter uitmaken.
Tenzij je zo'n verbeten zeur wil worden die altijd wat op haar partner heeft aan te merken.
Alle reacties Link kopieren
Of je vrienden hem een leuke jongen vinden lijkt mij niet erg relevant. Zij hoeven niet met deze vervelende eigenschappen te leven.

Hoe lang zijn jullie samen? Hebben jullie kinderen en wonen jullie samen? Als je denkt aan jullie toekomst samen, wat is dan het beeld dat je daarbij hebt? Wil je dat hij verandert, of kun je er ook mee leven hoe hij is? Wat wil je dat er verandert; is dat iets kleins of heeft het echt met zijn karakter te maken?

Alleen jij kunt die afweging maken. Wij op dit forum niet. Probeer hem zonder verwijten uit te leggen wat zijn gedrag met jou doet. Misschien heeft hij het helemaal niet in de gaten.
Alle reacties Link kopieren
Een egocentrische inslag hoort bij een karakter. Als je dit niet prettig vindt aan je partner, kun je het beter uitmaken nu.
Alle reacties Link kopieren
Wij kunnen allemaal zeggen dat je bij hem moet blijven. En dan? Hij klinkt, afgaande op deze twee voorbeelden, wel wat egoïstisch. Maar je gaat hem niet veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Tja.
Dat van die motorrit: ik denk dat dit iets was waar hij zich super op verheugd heeft. Als er dan een kink in de kabel komt snap ik dat hij baalt, zou jij ook hebben toch?
Wat is de uiteindelijke oplossing geweest?
Want dat is dan wel fair, dat hij samen met jou naar een oplossing zoekt...

En wat betreft dat met je moeder... dat is rot. Maar we weten niet wat er zich nog meer allemaal heeft afgespeeld die dag? Was hij al geïrriteerd om iets, gedoe op werk weet ik veel.
Alle reacties Link kopieren
Tja, dit is helaas zoals hij is.
Op mij komt hij over als iemand die niet attent is. Ik bedoel een heleboel feestdagen vind ik commercieel geneuzel, maar op zijn minst een kaartje of een aardigheidje voor mijn verjaardag verwacht ik wel. Kleine moeite en het is niet alsof die elk jaar op een andere dag is.

Enig idee waarom hij nooit attent is op die manier? Vindt hij het onzin? Denkt hij er niet aan? Vindt hij je te kritisch (dus het cadeau is nooit goed genoeg)?

Mbt dat bezoek aan je moeder, ik neem aan dat het niet was dat jullie samen iets gingen doen en verrassing, je parkeerde de auto bij jouw moeder voor de deur én vervolgens je moet mee? Hij hoeft natuurlijk niet mee als hij dat niet wil. (En het is voor jullie ook leuker als er niet iemand bij zit die alleen maar zit te mokken.) Maar als je wel mee gaat, dan moet hij zich gewoon gedragen.

Heb je zelf het idee dat alles moet gaan zoals hij dat wil, of is er wel ergens ruimte voor jouw keuzes/wensen/meingen?

Weet je, ik snap jouw issue wel. Natuurlijk zal hij op andere vlakken heel sympathiek zijn, anders ben je niet nog altijd bij elkaar. Maar ik zou het niet fijn vinden als mijn partner totaal niet attent is. En ook niet als hij mokkend mee op bezoek gaan, want hij wil iets anders doen. Dat zou mij echt wel gaan storen. En het idee dat ik misschien nog 10-20-30 jaar met iemand moet samenleven die zelfs een kaartje op mijn verjaardag nog teveel werk vindt, dat voel nogal... eenzaam.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Je komt enorm jong over, klopt dat?
Alle reacties Link kopieren
Met de auto of motor naar de Ardennen gaan. Een stuk snelweg daarheen lijkt mij ontzettend saai, maar misschien wilde hij graag in de Ardennen gaan motorrijden, dan snap ik de irritatie dat je opeens met een ander plan komt.

Kaartjes sturen doet bijna niemand meer tegenwoordig. Deze verwachting kan je dus ook van niemand hebben, maakt niet uit wat de omstandigheden zijn.

En ik vind het ook irritant als mensen mij iets vragen waar ik geen zin in heb. En zeg dan ook gerust Nee. Ik vermoed dat je thuis woont? Je hoeft je vriend niet bij alle familiegelegenheid te betrekken he. Dat zou ik als vriend heel vermoeiend vinden.

Maar de vraag is, kan jij ermee leven? Daar gaat het om.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je onder de 18 bent aangezien je het over familie vakanties hebt en dit met je ouders hebt besproken. Als dit je irriteert dan zou ik zeggen weggaan, hij gaat zich namelijk niet aanpassen.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
02-03-2021 15:07
Met de auto of motor naar de Ardennen gaan. Een stuk snelweg daarheen lijkt mij ontzettend saai, maar misschien wilde hij graag in de Ardennen gaan motorrijden, dan snap ik de irritatie dat je opeens met een ander plan komt.
Eens, maar het is niet heel chique om dan maar aan te geven dat ze zelf moet uitzoeken hoe ze thuis moet komen.

Kaartjes sturen doet bijna niemand meer tegenwoordig. Deze verwachting kan je dus ook van niemand hebben, maakt niet uit wat de omstandigheden zijn.
Maar een attent gebaar in zo'n situatie (ziekte moeder) of met een feestdag is wel fijn.

En ik vind het ook irritant als mensen mij iets vragen waar ik geen zin in heb. En zeg dan ook gerust Nee.
Dan zeg je het gewoon, en ga je het niet mopperend doen, lijkt mij?

Ik vermoed dat je thuis woont? Je hoeft je vriend niet bij alle familiegelegenheid te betrekken he. Dat zou ik als vriend heel vermoeiend vinden.
Eens. Maar vriend moet ook wel aangeven dat hij er niet altijd bij wil zijn. Wel gaan, betekent niet zeuren. Als hij niet wil, moet TO niet zeuren.

Maar de vraag is, kan jij ermee leven? Daar gaat het om.
Inderdaad, met name dit.
In principe ben ik het wel eens met jou hoor, maar vriend mag wel beter communiceren. En als je in een relatie zit, moet je gewoon aangeven als je iets niet of anders wil én je zit samen in een relatie, dus je mag ook aan de ander denken en zijn/haar behoeften.
dianaf wijzigde dit bericht op 02-03-2021 15:17
9.63% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Alle reacties Link kopieren
Kon jij niet alleen met de auto gaan dan? Of achterop de motor? Want ik snap dat hij baalt en ik zou ook niet staan e springen.

Verder kaartje of bloemetje omdat je moeder ziek is? Dat zou ik ook niet van mijn vriend krijgen hoor... En ik denk van 99% van de mannen niet

En dat bij je moeder is inderdaad wel weg bot. Hij had ook niet kunnen komen. Daar zou ik m wel op wijzen.

Als hij verder wel leuk is en alleen dit soort dingetjes r zijn dan denk ik dat je beeld van relaties wat te rooskleurig zijn.
Wat was dat 1 ding wat je vriend niet wilde doen?
Je bent niet verplicht te blijven als hij niet leuk is.
Alle reacties Link kopieren
essychan schreef:
02-03-2021 15:07
Met de auto of motor naar de Ardennen gaan. Een stuk snelweg daarheen lijkt mij ontzettend saai, maar misschien wilde hij graag in de Ardennen gaan motorrijden, dan snap ik de irritatie dat je opeens met een ander plan komt.

Kaartjes sturen doet bijna niemand meer tegenwoordig. Deze verwachting kan je dus ook van niemand hebben, maakt niet uit wat de omstandigheden zijn.

En ik vind het ook irritant als mensen mij iets vragen waar ik geen zin in heb. En zeg dan ook gerust Nee. Ik vermoed dat je thuis woont? Je hoeft je vriend niet bij alle familiegelegenheid te betrekken he. Dat zou ik als vriend heel vermoeiend vinden.

Maar de vraag is, kan jij ermee leven? Daar gaat het om.
Dit dus. Mijn man stuurt me ook geen kaartjes maar ligt wel in de sneeuw om mijn auto te fiksen bijvoorbeeld.

Op de motor zit hij ook het liefst alleen

Als ik ergens geen zin in heb kan ik dat niet verbergen en ga dat mopperend doen.

Er zijn ergere dingen hoor. Hoe oud zijn jullie?
Alle reacties Link kopieren
Als jullie samen konden met de auto kon jij dat alleen toch ook? Tenzij je geen rijbewijs hebt. Ik had mijn vriend zijn motorrit (en dat hij in de Ardennen zijn motor bij zich had om nog enkele mooie ritten te maken) absoluut gegund.
Iemand een kaart of bloemen geven bij een kankerdiagnose heb ik nog nooit gehoord. Zou er ook niet aan denken.

Maar of wij het daarom zouden uit maken doet geheel niet terzake. Blijkbaar is het op van jouw kant en dan maak je het beter uit.
Het klinkt alsof hij niet aanvoelt wat je zoekt. Misschien over hebben?
TO wat heb je aan onze mening, het gaat om jouw gevoel.
Het is heel simpel, een relatie heb je in mijn opinie niet omdat het moet (We leven niet meer in de middeleeuwen) maar omdat het leuk is. En of het met jouw vriend (nog) leuk is dat is aan jou.
Het is jouw leven.
Alle reacties Link kopieren
Als je een vriend wil die uit zichzelf kaartjes of bloemetjes stuurt, kun je lang zoeken.
Ik proef een mix van onvermogen om te communiceren en kinderlijke verwachtingen.

Je bent jong, dit is het niet helemaal, maak het uit, leer er van en move on.
Alle reacties Link kopieren
Ik zit in team uitmaken. Je vriend heeft duidelijk een egoïstische instelling en dat gaat niet veranderen, dat zit in het karakter. Jij kan daar duidelijk niet mee omgaan. Het is niet zo dat iedere relatie met ups en downs gaat. Een goede relatie is met name leuk en af en toe een klein dalletje.
Alle reacties Link kopieren
De motorrit kan ik mij ook de teleurstelling voorstellen maar niks doen op je verjaardag of een feestdag en zo’n houding in zo’n situatie met je moeder is niks voor mij maar het gaat om jou hè.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven