Twijfels in relatie

17-10-2011 13:58 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier 2 dagen geleden een topic over geopend dat mijn vriend twijfels heeft gehad in onze relatie en daar pas achteraf mee kwam. Nou ben ik eigenlijk wel benieuwd of hier meer zijn die dat wel eens mee gemaakt heb en hoe ze daar mee omgingen.

Wat deden jullie ermee?
Ik heb zelf wel eens twijfels gehad en kwam daar ook pas later mee, namelijk toen ik de relatie verbrak.

(maar toen was ik 18)
Mijn vriend had twijfels en een paar weken later verliet hij me voor een jongere vrouw.
quote:brokenhearted78 schreef op 17 oktober 2011 @ 14:54:

Mijn vriend had twijfels en een paar weken later verliet hij me voor een jongere vrouw.Wat rot voor je!
Twijfels, gepraat, nog steeds samen.
quote:Maja82 schreef op 17 oktober 2011 @ 15:24:

Twijfels, gepraat, nog steeds samen.Had jij twijfels of je partner?
Beide. Het liep niet, zaten beide niet lekker in ons vel.

Deel van de oorzaak was dat de communicatie niet lekker liep. Hier hebben we wat tips voor gehad. Praten scheelt zo veel.
@ Maja, ja dat scheelt een heleboel. Maar gelukkig dat je nog bij elkaar bent, dat het niet gelijk op de klippen hoeft te lopen als je realtie niet zo soepel loopt.
'Twijfels' is een heel ruim begrip.

De een vraagt zich na het verdwijnen van vlinders in de buik af 'of dit het nu is', de ander pas wanneer hij smoorverliefd op een ander wordt, de derde pas na de 100000000000000ste knallende ruzie.

Sommigen twijfelen bij het eerste het beste dipje, omdat het 'niet is zoals het hoort' of wat dan ook.

Maar als er een partner twijfelt, dan is het zaak om met elkaar heel goed door te spreken wat er is en wat er mist, wat je kunt doen en wat je wilt doen. Krijg eerst helder waar het hem in zit.

'Twijfels' en niets veranderen is een heilloze weg.
Ik persoonlijk denk toch dat het gevaarlijk wordt als je je twijfels voor jezelf houdt. Een relatie is nooit alleen maar koek en ei natuurlijk, maar communicatie is zó belangrijk.
Hier sleur, twijfels (van mijn kant), verliefd op een andere man, vreemdgaan, relatie over.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Na een ruzie twijfel ik wel eens, maar ik ga toch niet weg. Hij is mijn droomman toch wel.

En wat EvyBlissy zegt, been there..
Na een relatie van 6 jaar had ik na mijn afstuderen ineens twijfels. Het "is dit het nou" gevoel. Achteraf gezien speelde die twijfels al langer, had ze al vaker naar hem geuit maar hij haalde vaak zijn schouders op en ik kreeg te horen dat het vanzelf wel over ging. Achteraf gezien was het vlammetje al lang uit, maar omdat ik zo jong was had ik dat totaal niet door.

Toen ik het uitgemaakt had viel de letterlijke last van mijn schouders. Wat voelde dat als een bevrijding...
Mijn vriend kwam hier 3 weken geleden mee aanzetten. Hij had al een halfjaar twijfels. Hij zag geen meer toekomst met mij. Vond ons te verschillend denken nu. Ik ben klaar met mn opleiding en begonnen met werken. Een heel nieuw leven. Ik wil trouwen en kinderen, een huisje kopen.

Hij wilde nu liever weg van alles, alleen zijn.

Voor mij opnieuw een klap, dacht dat alles goed zat. Dit dipje hebben we eerder gehad en daar waren we zo goed uitgekomen.

Nu doet hij of er niks gebeurd is en bij mij slaan nu meer en meer de twijfels toe. Hij heeft echt even m'n toekomstbeeld weggevaagd door dit aan te geven. Wil ik wel wachten op iemand die niet weet wat ie wilt. Ergens in m'n hoofd zegt een stemmetje dat ik er gewoon mee moet stoppen en voor mezelf moet kiezen. Maarja, even 4 jaar weggooien doe je ook niet zomaar.

Twijfels twijfels dus...
Ik snap het Mrsje, maar heeft hij nu geen twijfels meer als ik het goed begrijp?
Het is altijd lastig als iemand twijfelt. Je wordt zelf onzeker en het vertrouwen wordt minder.

Mijn ex heeft het ook uitgemaakt (2 dagen gelden), omdat hij twijfelt. Hier kwam hij heel laat mee. Ik denk nog steeds dat als we er eerder over hadden gepraat dat het wel goed was gekomen. Nu is het echt een beetje te laat.

Ik denk dus veel praten en volledig eerlijk tegen elkaar zijn met wat je wilt in het leven er goed helpt. Als er dingen veranderd moeten worden dan dit ook proberen, maar als het allemaal niet werkt. Dan is het denk ik een goed idee om voor jezelf te kiezen.
Hij heeft nog steeds twijfels Valenta. Althans, hij dacht door zn twijfels uit te spreken het twijfelen zou weggaan.

Nu merk ik dus echt geen verschil met toen en nu. Alleen dat we dus veel meer ruzie hebben dan normaal.

Om eerlijk te zijn heb ik nu dus twijfels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven