Twijfels over date

20-05-2019 20:08 103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Heb maar weer eens een nieuw account aangemaakt want geen idee wat mijn andere gebruikersnaam was. Maar ik weet nog dat ik vaak prima advies kreeg hier 😊

Heb sinds 2 weken contact met een man, ken ik van vroeger via een ex . Daarna contact verwaterd en kwamen elkaar nu weer tegen. Hij is midden 30, werkt, heeft wel 2 kinderen uit 2 verschillende relaties, dat vind ik op zich geen probleem. Alhoewel er met 1 ex wel een soort strijd is en heeft daardoor 1 van zijn kinderen al een tijdje niet gezien.

Afgelopen weekend spraken we af en zou ik hem ophalen. Hij stuurde zijn adres en schrok gewoon een beetje van de lokatie waar hij nu woont.
Het is namelijk op een bedrijventerrein, gewoon in een loods/schuur, zonder keuken, badkamer etc.. Hij vertelde mij dat hij een koophuis heeft maar hij die verhuurt. Ik twijfel nu een beetje aan zijn verhalen, omdat ik oprecht niet begrijp waarom je vrijwillig in een loods gaat wonen. Ook absoluut niet kindvriendelijk dus begrijp nu ook goed waarom ex niet wilt dat de kinderen daar komen.

En ik merk dus, dat ik daar behoorlijk op afknap. Niet dat ik materialistisch ben ingesteld etc maar het lijkt nu net alsof het een of andere flierefluiter is.
Ik vind het nogal onvolwassen overkomen. Ik vroeg er dus ook naar van hoe zit dit precies ? Want hier kun je toch niet wonen. Als ik als antwoord had gekregen; Het is tijdelijk en ik hoop zsm iets anders te vinden, had ik nog gedacht oke. Maar kreeg als antwoord dat hij het top vind daar en ideaal is etc etc. Soort smoesjes denk ik

Ik heb nu meer het idee, dat hij gewoon geen huis heeft namelijk en daar crasht.
Volgen jullie me nog?

Is het raar dat ik hier afknap, ben ik nu super oppervlakkig? Want daar schaam ik me best voor maar heb het idee dat hij zijn leven dus niet op de rit heeft of mij niet alles vertelt.
Chantal-1989 schreef:
20-05-2019 22:42
Hmm dat is dus ook vreemd. Tenzij hij zelf een of ander simpel contract heeft opgesteld zonder overleg met de hypotheekverstrekker. Volgens mij moet het toch altijd officieel in overleg met de hypotheekverstrekker?
Jep. En zonder toestemming verhuren wordt de hypotheek in een keer opeisbaar.
Je kent zijn ex ook toch? Heeft ze geen Facebook ofzo?
Madeliefjees schreef:
20-05-2019 22:48
Is hij daar wel s avonds? Rijd er eens langs. Brand er licht?
Geen idee, ben er pas 1x geweest.
Hij heeft het ook wel zo ingericht als ‘huis’. Bank neergezet , stond zelfs een tv, eettafel, kasten, allemaal kleding en schoenen lagen er.
Kaarsen, tierlantijntjes etc echt alsof hij er woont.
Dan lijkt het toch wel zn echte woonplek. Maar wel illegaal, die loods heeft geen woonbestemming.
ik geef mn bek ook maar een douw
minnimouse schreef:
20-05-2019 22:50
Je kent zijn ex ook toch? Heeft ze geen Facebook ofzo?
Ja ze heeft Facebook. Ben niet bevriend met haar op Facebook, maar had haar wel even opgezocht. Ze heeft in ieder geval een andere vriend. Toen ik hem leerde kennen, woonde hij samen met haar in haar huis. Dus ik denk eerder, hij had geen huis natuurlijk want woonde daar en is daarom in die loods gaan wonen. Maar hij is blijkbaar al 2 jaar bij haar weg en beweert in die tussentijd een ander huis gekocht te hebben. Wat hij nu dus weer verhuurd heeft.
Madeliefjees schreef:
20-05-2019 22:55
Dan lijkt het toch wel zn echte woonplek. Maar wel illegaal, die loods heeft geen woonbestemming.
Nee, je kan je daar ook niet inschrijven om te wonen lijkt me. Kan niet zomaar in een bedrijfspand volgens mij. Niet als woonadres in ieder geval.
niet alles gelezen

Hij schaamt zich er in elk geval niet voor, want hij had prima ergens anders af kunnen spreken in plaats van dat jij hem ophaalde.

Ik kan wel op zo’n vrije geest vallen, maar niet als ik het gevoel heb dat hij dingen verbergt of halve waarheden vertelt. Dat zou ik dan nog wel even aankijken als ik hem leuk vind.
Chantal-1989 schreef:
20-05-2019 22:55
Ja ze heeft Facebook. Ben niet bevriend met haar op Facebook, maar had haar wel even opgezocht. Ze heeft in ieder geval een andere vriend. Toen ik hem leerde kennen, woonde hij samen met haar in haar huis. Dus ik denk eerder, hij had geen huis natuurlijk want woonde daar en is daarom in die loods gaan wonen. Maar hij is blijkbaar al 2 jaar bij haar weg en beweert in die tussentijd een ander huis gekocht te hebben. Wat hij nu dus weer verhuurd heeft.
Gek verhaal.
Waarom zou je een huis kopen en dat binnen 2 jaar verhuren?
Is het soms Armand?
minnimouse schreef:
20-05-2019 22:58
Gek verhaal.
Precies. T lijkt me eerder dat zodra je relatie uitgaat en je “dakloos” bent dat je daarna denkt dat overkomt me niet meer. Huis op jouw naam zodat je er niet meer uitgezet kan worden.
minnimouse schreef:
20-05-2019 22:58
Gek verhaal.
Ja daarom, ik kan dat ook niet plaatsen.
Ik vind het ook vooral storend dat ik het idee heb dat hij tegen me liegt. Dat is het vooral. Vind het zo vervelend dat ik nu al zo achterdochtig ben en mijn vraagtekens zet bij veel dingen. Zo zonde.
Wie weet zegt dat ook wel genoeg.
Maar ik ben dan zo iemand die wil weten hoe de vork in de steel zit :-D dus toch vragen gaat stellen etc
Murrmurr schreef:
20-05-2019 23:00
Is het soms Armand?
Hahaha zou kunnen, hij heeft ook meerdere kinderen toch. Maar nee denk het niet, vind dit geen type die op Viva forum zit ;-)
Chantal-1989 schreef:
20-05-2019 23:02
Ja daarom, ik kan dat ook niet plaatsen.
Ik vind het ook vooral storend dat ik het idee heb dat hij tegen me liegt. Dat is het vooral. Vind het zo vervelend dat ik nu al zo achterdochtig ben en mijn vraagtekens zet bij veel dingen. Zo zonde.
Wie weet zegt dat ook wel genoeg.
Maar ik ben dan zo iemand die wil weten hoe de vork in de steel zit :-D dus toch vragen gaat stellen etc
Gewoon vragen stellen inderdaad en dan je conclusies trekken ;-)
to,

ik hou t niet meer, ik geef toe :hyper:

ik voel me idd aangesproken en aangevallen. Ik woon idd ook op een bedrijventerrein. Niet zo primitief als jouw date, want werkplaats op de bgg, wonen op de eerste etage. Met badkamer en keuken. En never nooit dat ik wil ruilen met een huis in een doorzonwoonwijk. Eigenhandig gebouwd, van het uitgraven van de fundering tot het ophangen van de brievenbus.
Samen met nog een stuk of tien buren. Ook gezinnen met kinderen en gepensioneerden. Op tien minuten fietsen van het stadscentrum. Een groene oase, want allemaal ons best gedaan. Uitstorven 's-avonds, lekker rustig. T kan dus echt. :biggrin:
Geef die date een beetje credit. Misschien is het WEL de liefde van je leven!
I GOT A GIRL THAT KEEPS ME WAITING
Gatekeeper* schreef:
20-05-2019 22:38
Lang lopende contracten mogen al een tijdje niet meer van de overheid. 1 jaar en dan stilzwijgend verlenging met een opzegtermijn van 1 maand voor de huurder.

Daarnaast mag een verhuurder de huur van zijn kant ook opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden.
Het is omgekeerd. Langlopende contacten mogen nog wel, maar een verhuurder mag nu ook voor max twee jaar verhuren en een huurder dan uitzetten, iets dat vroeger moeilijk was. Het is dus makkelijker geworden voor verhuurders om van huurders af te komen en tussentijds de huur op te schroeven. Maar een verhuurder mag er nog steeds voor kiezen een langer contract aan te gaan. Alleen is 5 jaar een lastige periode, want vanaf 2 jaar bouwen huurders rechten op. (Dit staat allemaal los van de regels van de hypotheekverstrekker)
Wat ik niet begrijp is dat TO zijn woon situatie als grootste probleem ziet terwijl ik zelf meer moeite heb met het feit dat hij 1 kan zijn kinderen niet ziet en hier ook niet alles voor doet om weer contact met het kind te krijgen.
(Als contact via de rechtbank loopt is goede huisvesting wel een basis behoefte).
Wilt TO in de toekomst zelf geen kinderen? Deze man heeft toch al bewezen zelf geen geschikte vader te zijn.
Sunny-in-Perth schreef:
21-05-2019 01:40
Wat ik niet begrijp is dat TO zijn woon situatie als grootste probleem ziet terwijl ik zelf meer moeite heb met het feit dat hij 1 kan zijn kinderen niet ziet en hier ook niet alles voor doet om weer contact met het kind te krijgen.
(Als contact via de rechtbank loopt is goede huisvesting wel een basis behoefte).
Wilt TO in de toekomst zelf geen kinderen? Deze man heeft toch al bewezen zelf geen geschikte vader te zijn.
Ja wil wel kinderen en vind ik ook minder deze situatie, maar ik weet er het fijne nog niet van wat er gebeurd is waardoor het nu zo is. Dus vind het dan moeilijk om daar iets van te vinden. Ze gaan volgende maand naar zo’n mediator.
En toen zei ik ook tegen hem, op deze plek kun je je kinderen niet ontvangen dan. Toen gaf hij ook aan dat hij dan inderdaad iets anders moet hebben. Maar goed, 1 van zijn kinderen komt al wel over de vloer op dit moment. Maar die ex heeft er blijkbaar geen probleem mee, of weet niet waar hij nu verblijft, misschien haalt hij zijn kind wel op en brengt hem weer thuis.
Nee, zo’n kind praat toch thuis? Dat lijkt me sterk dat de moeder dat niet weet.
Dit is toch geen leuke man? Al twee scheidingen mét kinderen. Als jij een kinderwens hebt valt deze toch sowieso af? Je weet immers wat er gaat gebeuren?

Daarnaast, je bent aan het daten, je hebt alarmbellen en je gaat toch door? Dat is dus waarom zoveel vrouwen in slechte relaties terechtkomen en er zelfs kinderen in krijgen, omdat ze bij dit soort alarmbellen niet stóppen maar nog even kijken of ze het misschien mis hebben.

Voor elke loser in een loods met 2 kinderen uit twee relaties is er toch ook ergens een kerel met zijn zaken op orde en geen gezeik? Waarom dan per se déze willen?
Ranveig schreef:
21-05-2019 08:37
Dit is toch geen leuke man? Al twee scheidingen mét kinderen. Als jij een kinderwens hebt valt deze toch sowieso af? Je weet immers wat er gaat gebeuren?

Daarnaast, je bent aan het daten, je hebt alarmbellen en je gaat toch door? Dat is dus waarom zoveel vrouwen in slechte relaties terechtkomen en er zelfs kinderen in krijgen, omdat ze bij dit soort alarmbellen niet stóppen maar nog even kijken of ze het misschien mis hebben.

Voor elke loser in een loods met 2 kinderen uit twee relaties is er toch ook ergens een kerel met zijn zaken op orde en geen gezeik? Waarom dan per se déze willen?
Klopt.
Nee wil niet perse ‘deze’ :-D lol
Maar ik vroeg me af of ik misschien niet overdrijf en er misschien een logische reden voor is.

Anyway, ik heb niet zoveel meer gezegd en hij appt dus net of er iets is.
Ik ben hier zo slecht in, wat moet ik hierop zeggen?
Kan zeggen dat ik het niet zo zie zitten maar als hij dan vraagt waarom, moet ik dan eerlijk zijn?
Chantal-1989 schreef:
21-05-2019 09:17
Klopt.
Maar ik vroeg me af of ik misschien niet overdrijf en er misschien een logische reden voor is.

Kan zeggen dat ik het niet zo zie zitten maar als hij dan vraagt waarom, moet ik dan eerlijk zijn?
Ik zou gewoon zeggen dat je het op dit moment niet ziet zitten en dat hij eerst zijn zaakjes op orde moet krijgen.
Dat je denkt dat jullie op lange termijn toch niet zo goed bij elkaar passen, omdat er teveel zaken meespelen waarvan jij niet overziet wat daar allemaal bij komt kijken.

Als hij doorvraagt zou ik wel eerlijk zeggen dat het jou persoonlijk niet zo aanspreekt dat hij in een loods woont en dat ook wel oké vindt. Prima dat hij daar geen problemen mee heeft, maar jij ziet jezelf daar niet op regelmatige basis rondlopen.
Chantal-1989 schreef:
Klopt.

Ja en ja.
Je zegt zelf dat je niet houdt van een relatie waarin de ander geheimen heeft? Nou, wees jij zelf dan ook eerlijk en open ;)
Een man met kinderen bij twee vrouwen en mag er ook 1 niet zien... Dat lijkt mijn ex wel. Laat gaan, z’on gast heb je niks aan.
Chantal-1989 schreef:

Pas sinds 2 weken contact en pas 1x afgesproken, het zal wel niet zo netjes zijn maar ik zeg: die kan je gewoon ghosten.

Twee kinderen bij 2 verschillende vrouwen en dan ergens wonen waar je niet goed en normaal voor die kinderen kan zorgen, dat zou voor mij genoeg zeggen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven