Twijfels over relatie

15-03-2018 11:11 39 berichten
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-08-2018 11:03
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
99.58% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Druk in de relatie is niet goed. Zeg dat je eerst 2 jaar een relatie wil daarna pas gaat na denken over vervolg stappen bijv. huis kopen en de rustig de stappen daarna toe werken. Ik heb liever dat eerst kan onderzoeken welke baan je wilt zonder druk.... je bent nog jong, samenwonen in een huurwoning lijkt me een betere optie als tussen stap.
toe, je bent pril samen en pas 20
Je hebt je hele leven nog om Volwassen te zijn.
Geen grote stappen maken hoor. relax
*weg*

Blijkt na verduidelijking niet relevant.
anoniem_347523 wijzigde dit bericht op 15-03-2018 12:13
90.70% gewijzigd
Zeg tegen je vriend dat die dat plan om het huis te kopen nog zeker 5 jaar in de ijskast zet. Jij mag alle tijd krijgen om dingen op je gemak uit te vinden.
edda8 schreef:
15-03-2018 11:17
Druk in de relatie is niet goed. Zeg dat je eerst 2 jaar een relatie wil daarna pas gaat na denken over vervolg stappen bijv. huis kopen en de rustig de stappen daarna toe werken. Ik heb liever dat eerst kan onderzoeken welke baan je wilt zonder druk.... je bent nog jong, samenwonen in een huurwoning lijkt me een betere optie als tussen stap.
Ja het plan van een huis kopen was ook zijn plan, dit plan had hij al voordat ik in beeld kwam. Hij heeft mij er ook verder nooit bij betrokken ofzo, het was juist mijn idee om het plan samen te doen. Nu samenwonen wil ik zeker nog niet, daarom wachten we ook tot 2019. Het is nog definitief ofzo, maar als alles goed gaat tussen ons zouden we het wel graag willen.

Huurwoning willen we beide sowieso niet. Hij heeft al eerder een huuwoning gehad. Bij huren vinden we het gewoon jammer omdat je geld betaald aan iets en het word nooit van jou. Vandaar ook kopen
Ik zou hem dat huis laten kopen alleen en er niet aan mee betalen. Betaal mee aan alle andere kosten maar niet aan het huis of rente ect. Zet dat geld opzij.

Je twijfelt maar je wil wel een huis kopen samen? Raar.
Even voor de duidelijk, het is niet dat mijn vriend mij dwingt of iets om samen te wonen eh. Dit was zijn plan al voordat we samen waren, en het plan spreekt me wel aan ook omdat we best ver van elkaar wonen en elkaar niet zovaak zien.

Hij zegt ook al vaker, het hoeft niet en we zien wel hoe het gaat. Maar het is meer druk die ik op mezelf leg omdat in het wel graag zou willen
Jullie hebben pas tien maanden een relatie, ik vind het wel vrij vlot om dan al plannen te maken om samen een huis te kopen, ook al is dat pas volgend jaar.

Geniet eerst van elkaar, leer elkaar kennen, wordt een beetje ouder.
honeymoonavenue schreef:
15-03-2018 11:25
Even voor de duidelijk, het is niet dat mijn vriend mij dwingt of iets om samen te wonen eh. Dit was zijn plan al voordat we samen waren, en het plan spreekt me wel aan ook omdat we best ver van elkaar wonen en elkaar niet zovaak zien.

Hij zegt ook al vaker, het hoeft niet en we zien wel hoe het gaat. Maar het is meer druk die ik op mezelf leg omdat in het wel graag zou willen
Dus je wilt het, maar je wilt het niet? Bij twijfel niet doen.
Je bent nog te jong, en al die vastigheid benauwt je. Als je vriend een huis wil kopen, doet hij dat maar, jij hoeft toch niet mee te doen? Zeg dat je eerst een paar jaar wilt huren. Je bent 20, ben je dan al klaar met je studie?
Als hij 30 is en jij 24 is het nog vroeg genoeg om een huis te kopen en je te settelen. Laat je niet opjagen, 10 maanden is nog maar zo kort.
ik geef mn bek ook maar een douw
lise1985 schreef:
15-03-2018 11:26
Jullie hebben pas tien maanden een relatie, ik vind het wel vrij vlot om dan al plannen te maken om samen een huis te kopen, ook al is dat pas volgend jaar.

Geniet eerst van elkaar, leer elkaar kennen, wordt een beetje ouder.
Dit ! Echt hoor TO
May the force be ever in your favor, Mr. Potter - Gandalf (The Chronicles of Narnia)
Madeliefjees schreef:
15-03-2018 11:27
Je bent nog te jong, en al die vastigheid benauwt je. Als je vriend een huis wil kopen, doet hij dat maar, jij hoeft toch niet mee te doen? Zeg dat je eerst een paar jaar wilt huren. Je bent 20, ben je dan al klaar met je studie?
Als hij 30 is en jij 24 is het nog vroeg genoeg om een huis te kopen en je te settelen. Laat je niet opjagen, 10 maanden is nog maar zo kort.
Ja ik heb alleen MBO gevolgd, maar ook alleen puur om een diploma te halen. Ik worstel er altijd al mee dat ik niet weet wat ik wil, en ik vind studeren ook helemaal niet leuk, ik werk liever
Ik snap echt niet waarom je iets wil kopen na 10 maanden.
Al helemaal met iemand waar je in die 2 maanden al 2x twijfels over hebt.

Je lulkoekredenatie over huren zijn echt geen goede redenen om je vast te zetten met een immense schuld.
anoniem_194147 wijzigde dit bericht op 15-03-2018 11:41
2.80% gewijzigd
De onrust zit in jou, je vriend kan prima zelf een huis kopen. Hij doet dingen die bij zijn leven en leeftijd passen. Die mag jij ook gewoon doen. Lekker bij je vriend logeren en verder nog niks vastleggen. Je moet niks van niemand, alleen van jezelf.
Ik denk dat je het hele samenwonen gewoon echt even los mlet laten. Als hij nu al graag wil kopen, moet hij dat lekker doen, en jij moet gewoon doen wat jij wil. Of dat nou alleen wonen is, met een vriendin wonen, of op kamers. Als jullie na langere tijd nog steeds gelukkig zijn samen, kun je eerst beginnen met samenwonen in zijn huis, en als dat na een tijdje goed bevalt, kunnen jullie samen opzoek naar een woning die jullie samen gaan kopen.

Je legt je zelf op dit moment veel te veel druk op en zo loop je alleen maar een hele grote kans dat het fout gaat. Doe lekker rustig aan samen, je bent nog zo jong.
Mijn vriend wilt volgend jaar een huis kopen, en ik wil dit graag samen met hem doen. Hij heeft me nooit gevraagd om mee te gaan, dit is mijn eigen idee hoor. Wat weer een druk op me legt dat ik een baan moet vinden met vastigheid.

Hij vraagt het ook niet aan je, hij betrekt je er niet bij. Het is zijn ding.
Tiswa schreef:
15-03-2018 11:41
Ik denk dat je het hele samenwonen gewoon echt even los mlet laten. Als hij nu al graag wil kopen, moet hij dat lekker doen, en jij moet gewoon doen wat jij wil. Of dat nou alleen wonen is, met een vriendin wonen, of op kamers. Als jullie na langere tijd nog steeds gelukkig zijn samen, kun je eerst beginnen met samenwonen in zijn huis, en als dat na een tijdje goed bevalt, kunnen jullie samen opzoek naar een woning die jullie samen gaan kopen.

Je legt je zelf op dit moment veel te veel druk op en zo loop je alleen maar een hele grote kans dat het fout gaat. Doe lekker rustig aan samen, je bent nog zo jong.
Precies.
Huurwoning willen we beide sowieso niet. Hij heeft al eerder een huuwoning gehad. Bij huren vinden we het gewoon jammer omdat je geld betaald aan iets en het word nooit van jou. Vandaar ook kopen
[/quote]

Als je een huis koopt is het met zo min van jou hoor.. dat merk je heel goed met het uit elkaar gaan, en evt. Afbetalen van de restschuld.. het huis is gewoon van de bank, je moet zulke grote dingen nog niet aanpakken op deze leeftijd, jullie slaan een hele jeugd over.
Luister naar je gevoel!
Laat je vriend dat huis in z'n eentje kopen. Lijkt ook zijn plan aangezien hij jou niet betrekt.

Jij kan er altijd bij gaan als je er wel klaar voor bent/langer een relatie hebt/niet meer twijfelt.
Those who don’t believe in magic will never find it
Dankjewel voor jullie reacties.
Ik denk dat hele samenwonen gebeuren inderdaad teveel druk op me legt. Maar dat komt gewoon omdat ik dat wel heel graag wil ondat we ver van elkaar wonen.

Pff was ik maar al 25 haha..
Leeftijd an sich is maar een getal. Jouw twijfels geven duidelijk aan dat je er nog niet aan toe bent.
En na tien maanden hoeft dat ook echt niet.
honeymoonavenue schreef:
15-03-2018 11:50
Dankjewel voor jullie reacties.
Ik denk dat hele samenwonen gebeuren inderdaad teveel druk op me legt. Maar dat komt gewoon omdat ik dat wel heel graag wil ondat we ver van elkaar wonen.

Pff was ik maar al 25 haha..
Je kan toch uiteindelijk gaan samenwonen?
Je hoeft echt niet meteen een huis samen te kopen...
Jullie wonen ver van elkaar, dus je ziet elkaar ook niet dagelijks. Dan ken je elkaar ook nog niet goed. En hoe gaat dat later? Verhuist hij jou kant op, of moet jij naar hem?
Zeg maar niks, ik weet het al, jij moet daarheen. Huur eerst iets samen halverwege jullie woonplaatsen. Ga zeker op je 21e nog geen gigantische schuld aan als je nog twijfelt.
ik geef mn bek ook maar een douw
Lucifermiauww schreef:
15-03-2018 11:56
Je kan toch uiteindelijk gaan samenwonen?
Je hoeft echt niet meteen een huis samen te kopen...
Ja zeker! Maar ik ben gewoon graag zo liefst mogelijk bij mijn vriend en mis hem vaak ook zo erg, en dan is dat ook lastig. Zeker omdat ik niet zo maar even naar hem toe kan gaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven