Twijfels over relatie

15-03-2018 11:11 39 berichten
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-08-2018 11:03
Reden: openingspost verwijderd, maatregelen genomen
99.58% gewijzigd
honeymoonavenue schreef:
15-03-2018 12:01
Ja zeker! Maar ik ben gewoon graag zo liefst mogelijk bij mijn vriend en mis hem vaak ook zo erg, en dan is dat ook lastig. Zeker omdat ik niet zo maar even naar hem toe kan gaan

Nogmaals... Je kan samenwonen zonder dat JIJ een hypotheek aangaat op je 20e na 10 maanden relatie.

Hij kan dat huis kopen zonder jou of je huurt wat samen.
Alle reacties Link kopieren
Hoe kun je in je eentje plannen dat je gaat samenwonen?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
honeymoonavenue schreef:
15-03-2018 12:01
Ja zeker! Maar ik ben gewoon graag zo liefst mogelijk bij mijn vriend en mis hem vaak ook zo erg, en dan is dat ook lastig. Zeker omdat ik niet zo maar even naar hem toe kan gaan
Dat maakt het juist nog verstandiger om niet meteen samen te gaan wonen. Zou jij met samenwonen dan zijn kant op gaan, of komt hij naar jou toe? Samenwonen is al een heftige stap, zeker op je 20ste, maar samenwonen een flink aantal kilometers van waar jij je basis hebt, is nog vele malen heftiger.
viva-amber schreef:
15-03-2018 12:42
Hoe kun je in je eentje plannen dat je gaat samenwonen?
Dat doe ik niet in mijn eentje? We hebben het er vaker over gehad hoor
Waarom wil je niet dat hij een huis alleen koopt, waar jij dan bij intrekt als je wel toe bent aan samenwonen?
Tiswa schreef:
15-03-2018 12:44
Dat maakt het juist nog verstandiger om niet meteen samen te gaan wonen. Zou jij met samenwonen dan zijn kant op gaan, of komt hij naar jou toe? Samenwonen is al een heftige stap, zeker op je 20ste, maar samenwonen een flink aantal kilometers van waar jij je basis hebt, is nog vele malen heftiger.

Dat maakt ons niet heel veel uit, we wonen niet aan het andere kan van het land ofzo haha. Dus ookal moet een iemand helemaal naar de andere, is het nog steeds te doen qua reizen.
Marana-- schreef:
15-03-2018 12:55
Waarom wil je niet dat hij een huis alleen koopt, waar jij dan bij intrekt als je wel toe bent aan samenwonen?
Ja dat zou ook zeker kunnen, maar wat ik zelf dan denk is dat als hij eenmaal op zichzelf woont dat ik dan toch vaker bij hem ben dan thuis. In principe woon je dan ook al samen, maar niet officeel.
honeymoonavenue schreef:
15-03-2018 12:56
Dat maakt ons niet heel veel uit, we wonen niet aan het andere kan van het land ofzo haha. Dus ookal moet een iemand helemaal naar de andere, is het nog steeds te doen qua reizen.
Onderschat het niet hoor. Als jij een half uur rijden van jouw vrienden en familie gaat wonen, moet je er rekening mee houden dat jij degene bent die altijd die kant op moet. Mensen komen wel af een toe een keer langs, maar het initiatief zal vaak vanuit jou moeten komen. Even snel een bakkie doen bij een vriendin na het eten, is er niet meer bij.
Tiswa schreef:
15-03-2018 13:02
Onderschat het niet hoor. Als jij een half uur rijden van jouw vrienden en familie gaat wonen, moet je er rekening mee houden dat jij degene bent die altijd die kant op moet. Mensen komen wel af een toe een keer langs, maar het initiatief zal vaak vanuit jou moeten komen. Even snel een bakkie doen bij een vriendin na het eten, is er niet meer bij.
Ik snap goed wat je bedoelt! En heb hier ook vaker over nagedacht. Maar over het algemeen is dit niet het probleem voor mij. Een vriend van me woont al in de buurt van mijn vriend, een andere vriendin van me woont helemaal aan de andere kant van het land en de laatste vriendin van me woont ook niet heel dichtbij. En ja verder heb ik alleen mijn ouders, en die zullen toch wel regelmatig op bezoek komen, of ik bij hem haha :)
honeymoonavenue schreef:
15-03-2018 12:59
Ja dat zou ook zeker kunnen, maar wat ik zelf dan denk is dat als hij eenmaal op zichzelf woont dat ik dan toch vaker bij hem ben dan thuis. In principe woon je dan ook al samen, maar niet officeel.

En dat is vervelend, want?
Waarom na 10 maanden al denken aan een huis kopen en zelfs aan trouwen? (loepje) Doe gewoon lekker rustig aan.
Je bent 20. Ga op kamers. Om op kamers te gaan hoef je echt geen student te zijn. Dan kan je dus ook een 1-kamer appartement huren op fietsafstand van waar je vriend woont.

Dan hebben jullie geen van beide woonplichten aan elkaar maar kan je hem zo vaak opzoeken in zijn koophuis als dat jij wilt. Over 5 jaar, als jullie dan nog steeds samen verder willen, kunnen jullie gezamelijk een nieuwe woning kopen naar beider smaak mocht je dat willen.

Intussen kan jij vanuit jouw plekje gewoon werk zoeken dat jou bevalt. En hij kan doen wat hem bevalt. En desnoods ben jij 3 van de 4 dagen bij hem. Je hebt geen verplichtingen naar elkaar wat wonen en werken betreft.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Jij bent heel jong en jullie zijn nog maar kort samen. Laat het kopen van een woning los want je zegt het zelf, het geeft jou druk.
Je beseft volgens mij niet eens welke consequenties het kopen van een huis heeft...

Ga eerst lekker werken, en uitvinden wat je leuk vindt. Dit omdat je aangeeft dat je nog wel zoekende bent naar wat bij je past, etc.
Een vaste baan vind je al druk geven dus groei daar naartoe. Stap voor stap. Het is jouw eigen proces. Niemand, ook je vriend niet, zit jou op de hielen.

Woon je nu op jezelf?
honeymoonavenue schreef:
15-03-2018 12:59
Je kan ook prima samenwonen officieel ...zonder het huis samen te kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven