Twijfels over relatie

16-11-2010 11:02 33 berichten
Ik ben ruim 3 jaar samen met mijn vriend maar de laatste tijd is er vooral vanaf mijn kant de nodige twijfel..

Ik vraag me af of ik hem nog wel zo leuk vindt. Kleine irritaties worden steeds grotere irritaties, vaker ruzies en ik ben bang dat dat ons op gaat breken ter zijner tijd.

Wij wonen beiden nog thuis, hij is 24, ik 23.

Hij is een enorm moederskindje; jongste uit het gezin en vindt het allemaal prima onder moeders vleugels. Als er iets is, rent hij (letterlijk!) eerst naar zijn mama, en daarna krijg ik het nog wel een keer te horen. Voel me daardoor een beetje buitengesloten, alsof ik niet belangrijk genoeg ben om problemen e.d. mee te delen. Daarnaast kan ik totaal niet overweg met zijn moeder, ze laat me op een bepaalde manier altijd voelen dat ik niet goed genoeg ben voor haar (ow zo geweldige) zoon. En dat op een vervelende manier; nl. altijd als mijn vriend er zelf niet bij is, altijd steken onder water..

Als ik daar met mijn vriend over praat dan wuift hij dat weg; 'want dat bedoelt ze niet zo' .. voel me dan totaal niet begrepen..

Toen er een tijdje terug nog geen twijfels waren, kwam het weleens ter sprake om samen te gaan wonen. Voornamelijk van mijn kant, vriendlief geeft aan dat hij het thuis nog wel naar zijn zin heeft (juist ja, onder moeders vleugels!). En dan keken we weleens op funda naar een leuk oud huisje om samen op te knappen.. maar verder zijn we daar niet op door gegaan.

In het verleden is het weleens ter sprake gekomen om te gaan bouwen naar zijn ouderlijk huis, dat was al voordat we een relatie hadden, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan. Ik heb eerder al tactisch aangegeven dat het me ook absoluut niks lijkt om naast zijn ouders te wonen..

Echter van het weekend hoor ik opeens van mijn vriend tussen neus en lippen door dat hij toch bezig is met te kunnen bouwen naast zijn ouders.. geheel buiten mijn weten om.

Op dat moment ben ik er niet echt op in gegaan, ik moet het allemaal nog maar zien gebeuren.. maar hoe langer ik erover na denk, hoe vervelender ik me erbij voel. Het is toch ook mijn toekomst? Waarom beslist hij daarover alleen?

Maar anderzijds weet ik hoe graag hij dat wil, en wil ik ook zijn droom niet kapot maken..

Verder het stukje intimiteit; seks is er ook niet echt mee bij omdat ik dat steeds niet wil. Ik heb gewoonweg geen zin meer, vindt hem niet meer zo aantrekkelijk als voorheen.. vindt het wel fijn om 's nachts tegen hem aan te liggen (alleen in het weekend overigens, want verder slapen we niet vaak samen), maar meer als goede vrienden dan als vriend/vriendin zeg maar.

Verder praten we niet veel; nooit gedaan ook, hij is geen prater en ik weet niet waarom maar ik durf mijn diepste dromen en angsten niet echt met hem te delen. Zo weet hij amper van mijn eetstoornis en pestverleden af.. en van hem weet ik helemaal amper wat..

En als klap op de vuurpijl nog iets wat me aan het twijfelen maakt;

Een van zijn vrienden is een vreselijk lekker ding, en is me al vaker opgevallen. Nu heb ik een tijdje terug met hem staan praten, en sindsdien komen er gevoelens naar boven welke ik al heel lang niet meer gevoel heb. Waar ik niet van slaap, en amper van kan eten. Natuurlijk voelt dat vast zo goed omdat het tussen mijn vriend en mij niet lekker loopt, en omdat het niet kan en mag, en spannend is. Ik doe verder niks met die gevoelens en ben dat ook niet van plan maar het druk me wel weer met de neus op de feiten..

Als ik dit teruglees, zou je zeggen; wat let je om bij hem weg te gaan/ pauze in te lassen etc?

En om eerlijk te zijn weet ik dat niet precies. Misschien de houvast die fijn is, misschien de vriendinnen die ik niet meer heb sinds ik een relatie heb, of de angst om alleen te zijn.. en misschien ook wel te blijven.

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Bedankt voor het lezen!
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk passen jullie toch niet bij elkaar, je zoekt meer in een man dan dat deze jongen jou kan geven. Want juist door goed met elkaar te praten leer je elkaar kennen in wat ieders verwachtingen zijn en die liggen nu niet op 1 lijn. Je blijft toch bij hem en krijgt vervolgens kriebels in je buik van een ander jongen. Dat rijmt ook niet met elkaar. Ga jezelf afvragen of je met je vriend verder wilt, als hij niet aan je verwachtingen kan voldoen zet er een punt achter, want hoe langer je ermee wacht, hoe moeilijker het wordt.
Volgen smij weet je heel goed wat je wilt: niet verder met deze jongen namelijk.

Ik denk dat je geborgenheid bij ''een persoon'' zoekt en niet perse bij je vriend. Wees eerlijk naar jezelf en naar je vriend toe, hou niemand aan het lijntje.
Zoals je zelf al afsluit, ik denk dat je het beste voor jezelf kan kiezen...jouw gevoel zit niet meer goed...ik snap dat je bang bent om in een soort van isolement te komen maar dat moet geen reden zijn om bij iemand te blijven en hopelijk is het gelijk een goede leerschool voor als je later weer een relatie krijgt..vriendinnen moet je niet verwaarlozen..natuurlijk veranderd de vriendschap maar nooit opgeven voor een man. Ik zou zeggen, uit maken en voor jezelf kiezen...alle begin is moeilijk maar dwing jezelf tot dingen om mensen te ontmoeten..op je werk, school, meld je aan voor vrijwilligerswerk, sportclub etc. Daarnaast vind ik het een vreemd verhaal dat hij bezig is met een woning naast zijn ouders zonder daar uberhaupt met jou over te spreken...geeft wel aan dat hij onvolwassen is en inderdaad beter bij mamma in de buurt kan blijven.

succes!
Benthe, ik weet niet of je denkt dat je dit tot pak em beet je 86 vol houdt? Dat is altijd mijn gedachtegang als ik het echt niet meer weet.

Ik denk dat jij er wel over uit bent. Vreselijk he, lastige schoonmoeders!
Laat die jongen eens met rust en gun hem zijn moeder, zijn tempo en een leuke vriendin.
Ach meid, je hebt je keuze allang gemaakt.

Doe wat je aangaf in je OP, lees je stukje terug, denk dat je er zelf wel uit bent.
Volgens mij zijn je twijfels terecht. Jullie passen niet zo goed bij elkaar als je eerst dacht. Je bent ook nog zo jong, dat de hele wereld voor je open ligt! Waarom zou je er dan voor kiezen om naast je schoonouders te gaan wonen met een man waar je geen seks meer wilt? Als je daarvoor kiest graaf je je eigen graf! Beeindig deze relatie en kies voor wat jij zelf leuk en belangrijk vindt.
Uit elkaar gaan is altijd vervelend.

Ook al is de relatie niet heel geweldig.

Je mist de vastigheid en vertrouwdheid van elkaar.

Maar, daar moeten jullie beide even doorheen. Beter nu uit elkaar dan bij elkaar blijven hangen en hier later problemen mee krijgen.
Als je vriend na 3 jaar relatie jou niet eens betrekt in zijn bouwplannen, dan zou dat geen relatie zijn waar ik me prettig in zou voelen.
@robdevries: zij heeft hier toch last van, dus hoezo met rust laten. Ze moet haar eigen grenzen in de relatie toch stellen?
Ik denk dat jij niet echt tegen hem op kijkt, dat je meer op hem af knapt en hem daarom niet aantrekkelijk vindt.

Daarom sta je waarschijnlijk ook open voor andere mannen.

Ik vind dat het sowieso geen goed plan is om samen te gaan wonen. Dan zou je je nog meer gaan irriteren, omdat jij als het ware de moeder rol overneemt.

Lijkt me goed om eerst apart te gaan wonen! Zo moet hij ook zijn eigen verantwoordelijkheid nemen, en wordt hij zelfstandiger, en leunt hij ook niet meer teveel op zijn moeder.

Om nu meteen de relatie te verbreken, vind ik ook wat...
quote:Poeszie schreef op 16 november 2010 @ 11:40:

@robdevries: zij heeft hier toch last van, dus hoezo met rust laten. Ze moet haar eigen grenzen in de relatie toch stellen?Ik haak al af als iemand respectloos praat over zijn of haar partner.
De wet van wuiles...

Dit klinkt als einde verhaal, je moet alleen nog de moed verzamelen om het uit te maken. Sterkte daarmee.
Je praat totaal niet liefdevol over hem, dus ik vermoed dat de liefde op is. Liefde voor wat je gewend bent zal er nog wel zitten, maar daar kun je je toekomst niet op bouwen.

Over bouwen gesproken; hij mag bouwen waar hij wil. Jullie wonen nog niet samen, dus waarom moet hij met jou overleggen? Sterker nog; jullie hadden het over samenwonen toen jij het nog wel zag zitten met hem, maar dat doen jullie niet meer én jij ziet het niet zitten.

Edit; Grappig dat je pas over je relatie gaat nadenken als iemand anders je is opgevallen. Je geeft aan dat die gevoelens waarschijnlijk kwamen omdat het al niet lekker liep tussen je vriend en jou. Misschien had je beter eerder al kunnen investeren in je relatie of ermee stoppen.
quote:robdevries schreef op 16 november 2010 @ 11:42:

[...]

Ik haak al af als iemand respectloos praat over zijn of haar partner.

welk gedeelte vind je precies respectloos? TO schetst toch gewoon het beeld zoals zij het ziet? zie niet in hoe of in welk gedeelte ze respectloos is.

TO: er zijn teveel dingen waar je op afknapt en ik lees eigenlijk nergens wat je wel heel leuk aan hem vindt.

je weet het zelf dus inderdaad al; vertrouw maar op dat gevoel, hoe moeilijk de situatie ook is.

sterkte!
Dan rent hij weer naar zijn mama? Haar (oh zo geweldige) zoon? Is dat respectvol?
quote:robdevries schreef op 16 november 2010 @ 12:01:

Dan rent hij weer naar zijn mama? Haar (oh zo geweldige) zoon? Is dat respectvol?Ben jij het vriendje van TO ofzo? Zo klink je wel namelijk.
Dat zou kinderachtig zijn.........
.
anoniem_114878 wijzigde dit bericht op 08-01-2018 13:46
99.76% gewijzigd
quote:Medatative_rose schreef op 16 november 2010 @ 12:04:

[...]

Ben jij het vriendje van TO ofzo? Zo klink je wel namelijk.misschien een gevoelig snaartje geraakt
quote:Medatative_rose schreef op 16 november 2010 @ 12:04:

[...]

Ben jij het vriendje van TO ofzo? Zo klink je wel namelijk.Nope
ik zou in deze situatie al helemaal niet gaan samenwonen of nog erger samen een huis kopen.

persoonlijk denk ik dat het een aflopende zaak is van jou kant.

je weet dat ook wel maar er zomaar mee stoppen is niet gemakkelijk.

neem je tijd en er goed over na.
Klinkt als een broer zus relatie, maar eigenlijk communiceren die nog wel beter. Ik denk dat het beter is als je bovenstaande eens met hem bespreekt, en als er niks veranderd je de relatie beeindigd. Hier wordt je allebei niet gelukkig van.

Trouwens ik heb een mega mama's kindje van 30 en ik vind het maar al te leuk
Ik heb niet alle reacties gelezen maar herken jou vraag aan jezelf van: wat houdt me nog tegen om de relatie met hem te beeindigen.

Ik heb me deze vraag ook een tijdje gesteld, heb het toen uitgemaakt en kwam terug op mijn keuze. Het is toen weer aangegaan met mijn vriend en nu is het gister toch uitgeraakt omdat het gewoon niet werkte (dat vond hij gelukkig ook).

Wat ik van deze relatie en vooral het einde heb geleerd is dat je gewoon eerlijk tegen hem moet zijn hoe je je voelt. Misschien begrijpt hij je dan beter en veranderd de situatie. Als dit niet zo is, dan weet je denk ik echt wel genoeg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven