Twijfels relatie

17-11-2019 09:52 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 30 jaar, ben net 1 jaar samen met mijn vriend (31 jaar) die hiervoor een 6 jaar lange relatie heeft gehad.

Een eerste twijfelpunt is dat we een andere liefdestaal spreken. Het eerste half jaar dacht ik dat het aan moeilijk openstellen na zijn lange relatie lag. Nadien hoorde ik van vrienden dat hij 6 jaar een ijskoude relatie heeft gehad. Ik hecht veel belang aan knuffels, seks, lieve woordjes, af en toe een berichtje, enz. Hij hecht hier helemaal geen belang aan maar toont zijn ‘liefde’ door soms een cadeau te geven, het huis op te ruimen, mij helpen met bvb mn auto te verkopen etc.
Ik heb er al veel over gesproken en over gehuild omdat ik lieve woorden gewoon echt ‘mis’. Ik word erg onzeker door dit gemis, wat ook te maken heeft met dat ik in mijn vorige relatie nogal hard bedrogen ben geweest. Ik voel vooral bevestiging via woorden / knuffels. Dingen ‘doen’ of geven aan elkaar vind ik eerder vanzelfsprekend en hierin verschillen we dus nogal sterk.

Ik wil niet te snel opgeven omdat ik al bijna 31 word, ik hem leuk en grappig vind, goede seks heb en wel besef dat hij het serieus meent. Hij is de eerste die ik 100% vertrouw dat hij me niet zou bedriegen. Anders was hij ook al lang weggelopen na al mijn ‘gezaag’ naar lieve woorden. We reizen ook best veel, gaan op resto, met vrienden weg, enz. Ik mis gewoon dat handje tijdens wandelingen, een random knuffel, ...

Soms denk ik dit hou je nooit heel je leven vol, je zal het altijd blijven missen.
Maar langs de andere kant weet ik dat hij helemaal zo slecht niet is. Het is veruit het enige waar het misloopt. Hij weet dit ook want ik huil er vaak om en hij probeert zijn best te doen maar ik voel gewoon dat dit niet natuurlijk verloopt omdat hij dus ‘zijn best’ doet. Het is zo jammer wetende dat hij dit helemaal niet nodig heeft en zo’n koude relatie perfect leefbaar en normaal vindt.

Ik heb nu 5 relaties achter de rug, een eerste relatie die ik beu was (te jong gestart), tweede bedroog me, derde werd het leefdtijdsverschil teveel, vierde was ziekelijk jaloers en de vijfde heeft me ook bedrogen. Het is de eerste keer dat ik iemand ontmoet die zo koud is en dit ook écht perfect normaal vindt. Hij heeft maar 1 lange relatie gehad voorheen en die verliep dan ook exact hoe hij het wou. Ik kan niet geloven dat ik er nu weer een punt zou achter zetten om weer een andere reden. Ben het ook zo beu om telkens open te stellen en opnieuw te beginnen. Heel belachelijk wat ik nu ga zeggen maar de al 5 mislukte relaties en de sociale druk dat je ‘al’ 30 bent leeft hier ook sterk in mijn omgeving wat het er niet makkelijker op maakt.
Ik vind het erg moeilijk om een beslissing te maken als dit het enige punt is .

Er is mss nog 1 punt. Ik heb een hondje (sheltie) die er nogal vrouwelijk uitziet. Het is een SUPERbrave hond die snel ‘bang’ is als je boos word. Mijn vriend houdt er van om hem te pesten en soms bang te maken waardoor hij zelfs soms binnenplast. Hij wil er niet alleen mee gaan wandelen want hij is te ‘vrouwelijk’ en hij wil ook nooit zijn poep opruimen want dit is ‘vies’ en het is niet zijn hond. hij helpt me eigenlijk nooit als het over mijn hond gaat. Zijn woorden: Hij heeft er nooit vor gekozen en moet dit erbij nemen dus ik moet dit begrijpen.

Iemand ervaring mee?

Gr,
Alle reacties Link kopieren
Geem ervaring, maar deze kerel klinkt niet als een leuke vent dan maar een 5e mislukte relatie ik zou weg zijn en al helemaal als hij mijn huisdier treitert bah.
Lavendel2 schreef:
17-11-2019 17:49
..al helemaal als hij mijn huisdier treitert bah.
Dit.
Wilde een heel verhaal voor je tikken TO, maar had de laatste alinea even gemist.. De belangrijkste m.i..

Wat moet je met zo'n idioot?
Een kerel die zo omgaat met mijn huisdier zou ik al nooit iets mee beginnen. Dat staat te ver af van mijn norm. Het feit dat dit je 5de relatie is en jij 30, zou niks moeten uitmaken in je afweging. Velen zijn veel ouder dan jij, hebben er al een huwelijk op zitten en ook die stoppen wanneer het niet echt past. Ik vind dat een partner je blij en gleukkig moet maken en volgens mij is dit niet het geval.
Jij bent pas 30, de mannen liggen nog aan je voeten. Alle kansen op een relatie die je wel gelukkig maakt !
Plus, als een partner zo omgaat met mijn huisdier of dieren in het algemeen, is mijn respect meteen weg. Zonder respect is een relatie onmogelijk
Alle reacties Link kopieren
Ik zou dit afschieten. Ook al is dit je vijfde mislukte relatie, genoeg leuke mannen beschikbaar. Eenan die zó met je hond omgaat, verdient geen vriendin met een huisdier.
Zit jezelf niet zo te kwellen door met een man te zijn die het niet voor je is en die heeft wat jij zoekt. Je zit jezelf nu te verplichten om bij hem te blijven, omdat je al een bepaalde leeftijd hebt. Je ziet dit waarschijnlijk als laatste kans, maar je houd jezelf voor de gek. Als je tien jaar jonger was geweest dan was je bij hem weggegaan. Doe op deze leeftijd precies hetzelfde, want hij gaat niet veranderen en je wilt niet nu al afgeknapt zijn op zijn karakter. Dit is voor jou geen man om oud mee te worden.
Alle reacties Link kopieren
Iemand die zo tegen mijn hond doet, komt er bij mij niet in. Heb ooit zelfs een prille flirt afgekapt omdat mijn date allergisch was voor honden.

En verder gaat dit hem niet worden. Hij klinkt eerder als de beste van de slechtsten dan dat hij echt heel leuk is.
Julus schreef:
17-11-2019 18:07
Plus, als een partner zo omgaat met mijn huisdier of dieren in het algemeen, is mijn respect meteen weg. Zonder respect is een relatie onmogelijk
Dit ja! Wat een idioot zeg! Dat had hij bij mijn hond echt niet moeten proberen (6)
anoniem_63cc40bea39de wijzigde dit bericht op 17-11-2019 18:48
0.17% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wat een bokkenlul die je hond pest en treitert. Alleen dat is al meer dan genoeg reden om hem te lozen.
Ja en?
[quote=Someonenew post_id=30632611 time=1574012823 user_id=382371]
Dit ja! Wat een idioot zeg! Dat had hij bij mijn hond echt niet moeten proberen (6)

Toedeloki en tot nooit meer ziens inderdaad :-D
Iemand die mijn hond pest flikker ik gelijk het huis uit. Wat ongelofelijk zielig zeg. Voor de hond dan. Jij moet je verstand bij elkaar rapen en het uit maken.
Alle reacties Link kopieren
FadedBlue schreef:
17-11-2019 09:52
...
Ik heb een hondje....
Mijn vriend houdt er van om hem te pesten en soms bang te maken waardoor hij zelfs soms binnenplast. Hij wil er niet alleen mee gaan wandelen want hij is te ‘vrouwelijk’ en hij wil ook nooit zijn poep opruimen want dit is ‘vies’ en het is niet zijn hond. hij helpt me eigenlijk nooit als het over mijn hond gaat. Zijn woorden: Hij heeft er nooit vor gekozen en moet dit erbij nemen dus ik moet dit begrijpen.

Iemand ervaring mee?

Gr,

Ja. En waarover twijfel je precies? Hij pest een hondje! Hij pest een onschuldig wezen dat(deels) van hem afhankelijk is!
Voor jouw beeldvorming, mijn vriend doet alles wat nodig is voor onze (ja onze!) hond, die ik al had toen we een relatie kregen. Mijn dieren(liefde) is/zijn net zo goed een deel van me als mijn handen, om maar iets te noemen. En iemand die echt van me houdt accepteert dat ook.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Het baart me wel zorgen TO dat jij überhaupt nog twijfels heb..
Bij de eerste keer dat überhaupt iemand mijn hond pestte en bang maakte, zette ik hem de deur uit met een schop na.
In mijn ogen heeft iemand die een weerloos dier wat kan doen geen hart. Daar wil je toch geen tijd mee door brengen?
Alle reacties Link kopieren
Hoi TO,

Ik verbaas mij over een dergelijk topic.
Je beschrijft een persoon die niet aardig lijkt en geen klik heeft met je. Vanwege de zoveelste relatie twijfel je nog. Wat mij verbaasd is dat je er zolang in meegaat en misschien wel te snel instapt.
Je weet het zelf ook wel dat het deze keer weer niet gaat worden.

Klinkt hard maar ga verder en niet hopeloos op zoek. Er is beter relatievoer.
HTH schreef:
17-11-2019 22:27
Hoi TO,

Ik verbaas mij over een dergelijk topic.
Je beschrijft een persoon die niet aardig lijkt en geen klik heeft met je. Vanwege de zoveelste relatie twijfel je nog. Wat mij verbaasd is dat je er zolang in meegaat en misschien wel te snel instapt.
Je weet het zelf ook wel dat het deze keer weer niet gaat worden.

Klinkt hard maar ga verder en niet hopeloos op zoek. Er is beter relatievoer.
maar ze is al 31
Alle reacties Link kopieren
Poeh, klinkt toch niet als een leuke partner.
Iemand die jouw dier als een ‘aanhangsel’ ervaart en het tegelijkertijd ook nog bang maakt.
De emoties van jouw vriend zitten niet goed en dat ga je merken in je relatie.
Ook al vind je dat je leeftijd meespeelt, met deze situatie wil je geen concessies doen.
Tenzij als je aan gaat kaarten bij je vriend dat je jullie relatie niet ziet zitten en je een ommekeer in hem merkt en hij bereid is zich open te stellen, aan zichzelf wil werken, in relatietherapie wil gaan........eigenlijk alles om jullie relatie te sparen.

Alles minder dan dat is het niet waard om verder mee in zee te gaan
Alle reacties Link kopieren
Twee topics?
Alle reacties Link kopieren
-
alma14 wijzigde dit bericht op 23-01-2020 10:10
0.00% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ook sinds kort een pluizig keffertje, daar gaat mijn stoere vent gewoon de straat mee op hoor. En mijn boomlange zoon ook trouwens. En huilen omdat je geen knuffels krijgt...wat moet je nog bij die sneuneus.
die ik wilde bestaat al...
Alle reacties Link kopieren
Puur alleen al om hoe hij met jouw hond om gaat zou ik een eind aan die relatie maken.
If you don,t like whats,s being said,change the conversation
Alle reacties Link kopieren
Waarom neem je genoegen met een vent die niet aan jou behoeftes kan of wil voldoen én ook nog eens heel naar doet tegen iets wat jij liefhebt? Jouw hondje klinkt veel te gevoelig om nog langer bij deze nare gast in de buurt te moeten zijn. Echt heel erg zielig dat hij in huis plast uit angst. Wat een naar gedrag naar zo een weerloos wezentje. Weg met die man! Zo snel mogelijk.
Alle reacties Link kopieren
Stop met relaties te zien als 'gelukt' of 'mislukt'. Dat deed ik vroeger ook maar het slaat nergens op. Je hebt gewoon periodes dat iemand bij je past, voor een tijdje. En die periodes zijn kort of lang. In die tijd heb je het leuk samen.
Maar als dat niet meer zo is, als de balans de verkeerde kant uit slaat, dan kan je beter uit elkaar gaan. En terugkijken op een leuke tijd samen, met natuurlijk ook altijd minpunten. En dan weet je voor een volgende keer welke aspecten je NIET meer wilt.

Maar om nou meteen die héle relatie en al jullie leuke tijd samen te bestempelen als 'mislukt', dat is nergens voor nodig.

Er zijn toch ook vriendschappen die verwateren, en er komen nieuwe vrienden bij, en soms gaat zo'n vriendschap na een paar jaar ook weer over. Dat noem je dan toch ook niet 'mislukt'? Nee, jullie zijn blijkbaar gewoon uit elkaar gegroeid of je past niet meer bij elkaar om wat voor reden dan ook. Dat is jammer, maar niet 'fout', 'mislukt' of per se iemands schuld.
You can never have too many hats, gloves and shoes
Hoi TO,

Best pittige reacties op je verhaal tot nu toe. Het lijkt me niet niks als iedereen die reageert zo direct is en zegt dat je het moet stoppen.

Ik herken dingen uit je verhaal en ook de leeftijdsdruk. Ik heb zelf meerdere relaties gehad die niet goed waren en waar je in kan blijven hangen omdat je hoopt dat het beter wordt of verandert. Dat werkt niet.

Ik was 30 toen ik mijn huidige partner heb ontmoet en we zijn inmiddels getrouwd. Het was een wereld van verschil. Ik had die onzekerheden niet meer van goh hoe staat de pet van de ander nu? Ik heb nooit hoeven trekken om voldoening te voelen over wat dan ook. Het ging eigenlijk allemaal vanzelf en het klopte. Hiervoor was er tijdens relaties altijd wel wat, waar je dan geen gehoor aan wilt geven, omdat je al wat ouder bent, omdat je misschien een kinderwens hebt, omdat wat dan ook... Zoeken naar redenen om het goed te praten werkt eigenlijk niet en achteraf ben je verdrietig dat je er zoveel tijd en in energie in hebt gestopt, tijd die je niet meer terugkrijgt.

Eigenlijk is het zo dat hoe eerder je een relatie stopt die niet opbouwend is, hoe eerder je wel iemand kan tegenkomen die het wel is en waarmee het klopt.

Ik lees dat je niet krijgt wat je graag wilt, dat je er verdrietig om bent, dat je het hebt aangekaart maar dat het niet verandert, dat hij het hiervoor ook al zo heeft gedaan. Dit betekent dus ook dat het echt niet gaat veranderen en dat je een stuk van jezelf aan de kant schuift voor hem. Dat lijkt me niet passen bij een gezonde en evenwichtige relatie, hoe naar het ook is om te lezen, want je hebt gevoelens voor hem.
Als het bovenstaande verhaal van iemand anders zou zijn, wat zou je die persoon dan adviseren?

En over het voorbeeld van je hond. Is dit niet ook een voorspellende factor voor hoe je partner zou kunnen doen tegen een kind? Hoe kun je een dier op welke manier dan ook kwetsen? Dat zegt ook iets over hoe hij met andere dingen/kinderen/mensen kan omgaan. Bovendien weet hij dat jij het niet prettig vindt, en toch blijft het gebeuren.

Pak jezelf bij elkaar en kies voor jezelf, want jij bent het waard om meer te krijgen dan wat je nu krijgt!

Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven