Twijfels relatie

17-11-2019 09:52 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben 30 jaar, ben net 1 jaar samen met mijn vriend (31 jaar) die hiervoor een 6 jaar lange relatie heeft gehad.

Een eerste twijfelpunt is dat we een andere liefdestaal spreken. Het eerste half jaar dacht ik dat het aan moeilijk openstellen na zijn lange relatie lag. Nadien hoorde ik van vrienden dat hij 6 jaar een ijskoude relatie heeft gehad. Ik hecht veel belang aan knuffels, seks, lieve woordjes, af en toe een berichtje, enz. Hij hecht hier helemaal geen belang aan maar toont zijn ‘liefde’ door soms een cadeau te geven, het huis op te ruimen, mij helpen met bvb mn auto te verkopen etc.
Ik heb er al veel over gesproken en over gehuild omdat ik lieve woorden gewoon echt ‘mis’. Ik word erg onzeker door dit gemis, wat ook te maken heeft met dat ik in mijn vorige relatie nogal hard bedrogen ben geweest. Ik voel vooral bevestiging via woorden / knuffels. Dingen ‘doen’ of geven aan elkaar vind ik eerder vanzelfsprekend en hierin verschillen we dus nogal sterk.

Ik wil niet te snel opgeven omdat ik al bijna 31 word, ik hem leuk en grappig vind, goede seks heb en wel besef dat hij het serieus meent. Hij is de eerste die ik 100% vertrouw dat hij me niet zou bedriegen. Anders was hij ook al lang weggelopen na al mijn ‘gezaag’ naar lieve woorden. We reizen ook best veel, gaan op resto, met vrienden weg, enz. Ik mis gewoon dat handje tijdens wandelingen, een random knuffel, ...

Soms denk ik dit hou je nooit heel je leven vol, je zal het altijd blijven missen.
Maar langs de andere kant weet ik dat hij helemaal zo slecht niet is. Het is veruit het enige waar het misloopt. Hij weet dit ook want ik huil er vaak om en hij probeert zijn best te doen maar ik voel gewoon dat dit niet natuurlijk verloopt omdat hij dus ‘zijn best’ doet. Het is zo jammer wetende dat hij dit helemaal niet nodig heeft en zo’n koude relatie perfect leefbaar en normaal vindt.

Ik heb nu 5 relaties achter de rug, een eerste relatie die ik beu was (te jong gestart), tweede bedroog me, derde werd het leefdtijdsverschil teveel, vierde was ziekelijk jaloers en de vijfde heeft me ook bedrogen. Het is de eerste keer dat ik iemand ontmoet die zo koud is en dit ook écht perfect normaal vindt. Hij heeft maar 1 lange relatie gehad voorheen en die verliep dan ook exact hoe hij het wou. Ik kan niet geloven dat ik er nu weer een punt zou achter zetten om weer een andere reden. Ben het ook zo beu om telkens open te stellen en opnieuw te beginnen. Heel belachelijk wat ik nu ga zeggen maar de al 5 mislukte relaties en de sociale druk dat je ‘al’ 30 bent leeft hier ook sterk in mijn omgeving wat het er niet makkelijker op maakt.
Ik vind het erg moeilijk om een beslissing te maken als dit het enige punt is .

Er is mss nog 1 punt. Ik heb een hondje (sheltie) die er nogal vrouwelijk uitziet. Het is een SUPERbrave hond die snel ‘bang’ is als je boos word. Mijn vriend houdt er van om hem te pesten en soms bang te maken waardoor hij zelfs soms binnenplast. Hij wil er niet alleen mee gaan wandelen want hij is te ‘vrouwelijk’ en hij wil ook nooit zijn poep opruimen want dit is ‘vies’ en het is niet zijn hond. hij helpt me eigenlijk nooit als het over mijn hond gaat. Zijn woorden: Hij heeft er nooit vor gekozen en moet dit erbij nemen dus ik moet dit begrijpen.

Iemand ervaring mee?

Gr,
Hele goede post fietsslot.
die ik wilde bestaat al...
Heeft hij geen vorm van autisme?
Delhi23 schreef:
18-11-2019 15:21
Want mensen met autisme zijn koud en kil en pesten dieren ?

Ik denk niet dat je ervaring hebt met mensen met autisme ?
Een man die een dier pest en angst aanjaagt zodanig dat het dier tegen zijn opvoeding in in huis plast ....
Wat een enorme laffe eikel, dat je daar nog een seconde bij in de buurt wilt zijn vind ik echt verbijsterend.

Ruimt hij de urine die de hond heeft laten lopen door zijn toedoen ook op of mag jij dat doen ?

Als je straks, na 10 jaar afzien met die vent en eventueel twee kinderen verder die hij hoogstwaarschijnlijk ook niet fijn behandeld, gaat scheiden is je enige excuus : ja maar ik was al dertig en ik had al 4 misgelopen relaties achter de rug, dus ja, ik ben maar gebleven.
Hoor je hoe dat klinkt ?
Delhi23 schreef:
18-11-2019 15:21
Wauw, waar komt dit vandaan?
Francien2019 schreef:
18-11-2019 15:39
Een man die een dier pest en angst aanjaagt zodanig dat het dier tegen zijn opvoeding in in huis plast ....
Wat een enorme laffe eikel, dat je daar nog een seconde bij in de buurt wilt zijn vind ik echt verbijsterend.

Ruimt hij de urine die de hond heeft laten lopen door zijn toedoen ook op of mag jij dat doen ?

Als je straks, na 10 jaar afzien met die vent en eventueel twee kinderen verder die hij hoogstwaarschijnlijk ook niet fijn behandeld, gaat scheiden is je enige excuus : ja maar ik was al dertig en ik had al 4 misgelopen relaties achter de rug, dus ja, ik ben maar gebleven.
Hoor je hoe dat klinkt ?
100% mee eens.
Je wilt niet weg omdat dit je vijfde relatie zou zijn anders die mislukt was? Dat wil tocht niet zeggen dat je dan niks meer te willen hebt en alles moet pikken?

Een relatie is pas mislukt als je er mee doorgaat terwijl je totaal niet bij elkaar past. Dat is hier het geval. Jij hebt een behoefte die hij niet wil en kan vervullen. Dan is er niks mis mee om de relatie te beëindigen. Dat is niet "mislukken". Het is gewoon klaar omdat jij meer verwacht van hem en dan nog niet iets heel geks ook.

En dan heb ik het niet eens over het laatste stukje over wat hij met je hondje doet. Er is geen enkel persoon dat wreed is tegen dieren dat verder een leuk persoon is in mijn ervaring. Hoe mensen met zwakkere, afhankelijke wezens omgaan is een hele goede graadmeter hoe leuk ze verder zijn. Deze man zakt hier keihard voor.
Wat als je met deze man een kind krijgt?
Geen knuffels voor jou dus ook niet voor een kind.
Ga weg bij deze man ...had hem al de deur gewezen bij de eerste keer dat hij mijn hond slecht behandelde.
Je zal maar zo wanhopig zijn dat je een ijskonijn en dierentreiteraar als vriend wil.

Echt. En ja na 5 mislukte relaties maakt natuurlijk niet meer uit of het een leuek vent is of niet. Dan neem je gewoon elke lul met poten.
TO zelf heeft nooit meer gereageerd... jammer wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven