Twijfels

18-01-2020 17:20 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Even van me afschrijven.
Ergens midden november heb ik een jongen leren kennen. Mijn relatie was toen dik een maand uit, dus ik was alles behalve opzoek naar wat nieuws.
Het klikte erg goed, en toen gingen we afspreken. Ook dit was gezellig en het klikte allemaal prima. We hebben elkaar een aantal keer gezien, en in de vakantie ook wat langer.
Nu was ik in het begin al vrij duidelijk over het feit dat ik voorlopig een relatie echt nog niet zag zitten. En nu, twee maanden later, denk ik er eigenlijk nog steeds zo over.
Hij wil alleen wel exclusief zijn, dus bijvoorbeeld niet met anderen daten of wat dan ook.
Ik vind het dan persoonlijk een 'bijna relatie' als ik het dan een naampje moet geven. Ik heb ook gezegd: stel, ik ga stappen met vriendinnen en heb dan zin om iemand te zoenen,dan wil ik dat gewoon kunnen doen.
Hij was het hier niet mee eens en vond het maar smerig. Hij denkt natuurlijk meteen dat ik van plan ben om de grootste slet uit te gaan hangen, wat niet zo is. Ik ben het niet van plan, ik zeg niet dat ik het ga doen of dat ik er behoefte aan heb. Waar ik wél behoefte aan heb, is als het zich zou voordoen, dat het dan ook kan. Ik wil niet rekening met iemand hoeven houden, op dit moment. Ik ben, mede door mijn vorige relatie, simpelweg nog niet klaar voor een nieuwe relatie. Ik wil eerst aan mezelf werken, zodat ik de leukste en beste versie ben van mezelf, en niet dat het een 'toxic' relatie wordt.
Hij wil ook geen relatie, maar wel exclusief zijn en kijken waar het ons brengt.
Verder heb ik nog wel meer dingen waar ik een beetje mee zit. We wonen zo'n 2.5 uur van elkaar vandaan. Doordeweeks heb ik een studenten OV, maar in het weekend niet. Beide hebben we het financieel niet breed, waardoor kaartjes halen of ov's opladen echt niet altijd kan.
Verder is onze levensstijl ook best verschillend. Ik ben begonnen aan een nieuwe studie, omdat ik een betere toekomst voor mijzelf wil. Het is een HBO studie en ik vind het nog best pittig, ik moet er echt iets voor doen. Hij heeft een WAJONG uitkering. Hier is helemaal niks mis mee, ik heb zelf ook een tijdje een uitkering gehad uit nood. Hier oordeel ik dus niet over, maar ik merk wel dat hij echt iets in zich heeft zitten. Ik vind het dan ook meer jammer dat hij er niks mee doet. Zijn vrienden doen volgens mij op dit moment ook niet echt wat, wat dus als resultaat heeft dat ze rustig op een dinsdagavond aan de whiskey zitten en jointjes roken met z'n alle. Verder blowt hij ook dagelijks. Omdat we geen relatie hebben stoor ik me hier niet per se aan, maar ik benoem het wel, dus het zal me echt wel iets doen. Ik denk dat als we wel een relatie zouden krijgen, dat ik me hier best wel aan zou kunnen ergeren.
Daarnaast ben ik heel erg beïnvloedbaar. Ik weet dit van mezelf, maar ik betrap mezelf er wel op dat ik het nog wel laat gebeuren. Een deel van mijn vrienden heeft hem ook bestempeld als junk. Er worden dan dingen gezegd als 'hij ziet er echt uit als een junk'. Nu ben ik niet tot over m'n oren verliefd, maar het is niet leuk om te horen. Ik probeer wel me hierdoor niet te laten lijden, omdat uiterlijk echt minder telt als het innerlijk. Ik bedoel, met een knap uiterlijk ga je geen diepgaande gesprekken hebben of zo. Dan telt innerlijk toch echt meer.
Verder heb ik echt een hele leuke klik met hem. We kunnen samen echt in een deuk liggen, fijn praten, hij is heel erg supportive met mijn school, lief, zorgzaam. En toch heb ik mijn twijfels. Ik wil het gewoon leuk hebben samen, maar nog geen relatie. Hij is wel al verliefd op mij, maar ik wil hem absoluut niet gebruiken of aan het lijntje houden.

Iemand ook in zo'n situatie gezeten? Wat zouden jullie doen?
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
18-01-2020 17:25
Hij is het niet voor je en gaat het hoogstwaarschijnlijk ook nooit worden.'Dus je kunt er beter mee kappen, hij is verliefd en wil meer in de toekomst, jij niet.
Beter nu duidelijk dan later de bom droppen,
yup, uithuilen en opnieuw beginnen... (mag best een jaartje overheen gaan) :hug:
Sommige fouten zijn te leuk om maar een keer te maken...
Alle reacties Link kopieren
T-Bag schreef:
19-01-2020 00:33
Ja, eens. Ik denk dat het uiteindelijk wel doodbloed omdat hij meer aandacht zou willen dan dat ik hem kan/wil geven...
Waarom wachten op "doodbloeden" en niet gewoon eerlijk zijn, dat een relatie er niet in zit?
Alle reacties Link kopieren
hannaa45 schreef:
19-01-2020 00:47
Waarom wachten op "doodbloeden" en niet gewoon eerlijk zijn, dat een relatie er niet in zit?
Heb ik hem al gezegd. Hij wil alleen op deze voet doorgaan, omdat die denk ik wil ''wachten'' tot ik wel klaar ben voor een relatie.
Ik heb ook erbij gezegd dat ik niet weet wanneer dat moment gaat zijn, en of dat wel met hem is, dus dat die vooral niet moet gaan wachten.
Maar hij zei dat hij anders wel vrienden wil blijven, maar eerst wil kijken of het iets wordt ja of nee.
Might be a bitch in the morning so catch me at nighttime
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het wel girlpower, je bent duidelijk, je pakt het prima aan, let er wel op dat hij er niet erg onder lijdt..
Dan zou ik hem niet aan het lijntje houden ten koste van jouw plezier met hem, als hij echt veel gevoel voor je heeft dan misschien loslaten met een welgemeende het ligt niet aan jou maar ik moet verder zonder je.
T-Bag schreef:
19-01-2020 00:32
Hij heeft een Wajong door z'n ADD/ADHD. Daarom blowt die ook, omdat die niet zo goed tegen die medicijnen kan.
Die = hij.
En ook nog ADD/ADHD. Echt, stop er mee. Dat verhaal over die medicijnen geloof ik ook niet, er zijn qua medicatie veel mogelijkheden maar het komt hem vast heel goed uit dat blowen wel werkt voor hem.
Wajong is geen uitkering omdat je tijdelijk niet rond komt. Bijstand of ww vind ik echt een andere categorie. Niet perse erg trouwens. Ligt eraan waarom iemand in de wajong zit.

Ga je lekker op je studie en het vrijgezellen leven storten. De blowende, claimende man is het niet.

Met een goed uiterlijk kun je trouwens ook diepgaande gesprekken hebben. Daar is geen verband tussen... Je mag je lat wel iets hoger leggen als je hierover twijfelt en je ex zo vervelend bleek.
Alle reacties Link kopieren
“ Ik wil het gewoon leuk hebben samen, maar nog geen relatie. Hij is wel al verliefd op mij, maar ik wil hem absoluut niet gebruiken of aan het lijntje houden. “

Ik heb in een vergelijkbare situatie gezeten. Hij was verliefd. Ik niet. Ik denk dat jij diep in je hart weet dat deze man en jij geen match zijn.

Ik denk dat het voor jullie allebei beter is als je het contact verbreekt.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Alle reacties Link kopieren
T-Bag schreef:
19-01-2020 00:32
Hij heeft een Wajong door z'n ADD/ADHD. Daarom blowt die ook, omdat die niet zo goed tegen die medicijnen kan.
Je krijgt echt geen Wajong vanwege ADD/ADHD. Of hij heeft geen ADD/ADHD of hij heeft geen Wajong. Liegen doet hij sowieso. Ik denk dat er wel iets ernstigers aan de hand is met deze man. En daar moet je geen zin in hebben. Stoppen ermee, deze man voegt totaal niets toe aan jouw leven. Hartstikke fijn dat hij zijn leven zo wil verpesten door blowen en niets doen, maar dat doet hij maar lekker zonder jou. Geen tijd meer aan verspillen aan deze man.
T-Bag schreef:
19-01-2020 00:32
Hij heeft een Wajong door z'n ADD/ADHD. Daarom blowt die ook, omdat die niet zo goed tegen die medicijnen kan.
Hij is dus al niet in staat om min of meer normaal te kunnen functioneren in een willekeurige werkomgeving, hij blowt zich helemaal suf, je bent niet verliefd, en hij respecteert jouw grenzen niet.

Even denken hoor, waarom dit wel een goed idee zou zijn....
Die vrienden hebben ook allemaal adhd dan?
Alle reacties Link kopieren
zimi schreef:
20-01-2020 14:23
Die vrienden hebben ook allemaal adhd dan?
of ze zijn depressief, of verstandelijk gehandicapt, of autistisch.
(waarschijnlijk in combinatie met ouders die niet gezorgd hebben voor goede begeleiding. Er zijn natuurlijk ook verstandelijk gehandicapten met een baantje, en autisten op de universiteit).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Alle reacties Link kopieren
Deze jongen wordt (of is) een blok aan jouw been.

Hij is gezellig, maar hij blowt i.p.v. te studeren, en zal er geen begrip voor op kunnen brengen als jij een keer een weekeinde aan jouw studie besteden wilt.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven