Twijfels

14-12-2009 09:57 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil niets liever dan mijn hele leven bij mijn huidige partner blijven en gelukkig zijn.

Maar het is precies of mijn buik daar anders over denkt.

Rationeel weet ik wat ik wil maar een knoop in mijn buik komt altijd maar weer boven.

Omdat ik nogal een binnenvetter en absoluut conflictontwijkend, krop ik deze gevoelens op waardoor ze natuurlijk veel erger worden.

Naar buiten toe komt ik over als een persoon die alles onder controle heeft maar vanbinnen weet ik niks zeker.

In het ergste geval zou ik misschien de stap moeten zetten mijn partner verlaten, maar maakt me nog banger.

Bang om mensen zon pijn te doen, om nooit meer terug te vinden wat ik nu heb.

Aan de andere kant als ik doorga met deze relatie moet ik die twijfels op een of andere manier uitbannen, maar hoe doe je dat?
Waar twijfel je dan over? Wat heb je nu en wat zou je liever willen hebben of niet hebben dan?
Hoe oud ben jij? En je partner? Zijn jullie getrouwd? Hoe lang zijn jullie bij elkaar? Waar twijfel je over? Heb je gevoelens voor anderen?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Kinderen?
Majaa: "Ik wil niets liever dan mijn hele leven bij mijn huidige partner blijven en gelukkig zijn."

Je hele leven? Het is een mooi streven maar zo'n keuze kan je eigenlijk helemaal niet maken. Je wilt nu je hele leven bij je partner blijven maar of dat over 10 jaar, of desnoods 1 jaar, nog zo is weet je niet. Welbeschouwd kun je alleen voor heden die keuze maken want je hebt nu eenmaal geen glazen bol. Een keuze moet je soms maken en dan ga je uit van de uitgangspunten die je nu hebt, meer uitgangspunten heb je nu op dit moment nu eenmaal niet. Ik denk dat je het veel te zwaar maakt door er vanuit te gaan dat je nu je keuze maakt en daar voor de rest van je leven aan vast zit. Ik wil ook voor altijd bij mijn huidige partner blijven, maar als ik dat op die manier uitspreek en vastleg dan krijg ik het ook spaansbenauwd.
Ja dat is dus het stomme ik heb alles wat mijn hartje begeerd, iemand die zielsveel van mij houdt, heerlijke seks, een gelijkwaardige relatie, en als ik om mij heen kijk doen wij het heel goed op de relatiemeter.

We zijn rond de 30 we zijn bijna 5 jaar samen en verloofd.

Ik heb geen gevoelens voor anderen ook niet gehad.
En hou jij ook zielsveel van hem?

Wat had je verwacht te voelen eigenlijk tijdens je verlovingstijd?

Verder ga ik mee in wat Serafina zegt.
quote:Serafina schreef op 14 december 2009 @ 10:09:

Ik denk dat je het veel te zwaar maakt door er vanuit te gaan dat je nu je keuze maakt en daar voor de rest van je leven aan vast zit.

Ja daar heb een punt, misschien ben ik toch nog steeds een beetje een romanticus en hoopte dat ik alles zeker zou weten en nooit meer zou twijfelen als ik de juiste persoon tegen zou komen.

Maar misschien zijn de dingen meestal niet zo zwart wit.
quote:Vl43inder schreef op 14 december 2009 @ 10:16:

En hou jij ook zielsveel van hem?Zielsveel vind ik wel wat overdreven maar ik hou wel van mijn partner.
Denk je dat hij meer van jou houdt dan jij van hem?
quote:Vl43inder schreef op 14 december 2009 @ 10:30:

Denk je dat hij meer van jou houdt dan jij van hem?Ja...
quote:majaa schreef op 14 december 2009 @ 10:19:

[...]

Ja daar heb een punt, misschien ben ik toch nog steeds een beetje een romanticus en hoopte dat ik alles zeker zou weten en nooit meer zou twijfelen als ik de juiste persoon tegen zou komen.

Maar misschien zijn de dingen meestal niet zo zwart wit.Zo is het leven volgens mij nu eenmaal niet. Ik had ook gedacht dat er een dag zou komen dat ik alles op een rijtje had. Dat dacht ik vooral toen ik tiener/jong volwassene was. Ik dacht dat ik, als ik echt volwassen was zeg maar 'alles zou weten'. Maar nee, nu weet ik dat dat moment waarschijnlijk nooit komt. Als ik met vrouwen van 50, 60 praat dan blijkt dat ook zij zich nog niet 'volwassen' voelen en verbaasd zijn dat je sommige dingen nu eenmaal nooit echt zult weten. Eigenlijk maakt dat het leven ook mooi, wie wil er nu alles van morgen weten? Het houdt het leven spannend.
Mooie post Serafina.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Twijfel je eraan dat je niet genoeg van hem houdt? Of dat jullie in de toekomst heel andere dingen willen? Of is het meer de twijfel 'is dit alles en moet ik nog verder kijken'?
quote:majaa schreef op 14 december 2009 @ 09:57:

Omdat ik nogal een binnenvetter en absoluut conflictontwijkend, krop ik deze gevoelens op waardoor ze natuurlijk veel erger worden.

Naar buiten toe komt ik over als een persoon die alles onder controle heeft maar vanbinnen weet ik niks zeker.

Hier gaat het om Majaa.

Je kunt nu je relatie verbreken maar bij een volgende relatie ga je, omdat het in je persoonlijkheid zit, tegen precies hetzelfde aanlopen.

Praat eens met een therapeut, een psycholoog dus en kijk eens wat je kunt doen aan dat wat jou remt om te praten over wat je bezighoudt.

Met het verbreken van je relatie zou je anders misschien iets weggooien wat je had kunnen behouden.
quote:majaa schreef op 14 december 2009 @ 10:35:

[...]

Ja...

Komt dat omdat hij misschien wat makkelijker bij zijn emoties kan en ze ook kan uiten?

Denk je dat je van een ander wellicht meer kan houden?
quote:ekue schreef op 14 december 2009 @ 10:40:

Twijfel je eraan dat je niet genoeg van hem houdt? Of dat jullie in de toekomst heel andere dingen willen? Of is het meer de twijfel 'is dit alles en moet ik nog verder kijken'?

Ja daar komt het wel op neer, ik twijfel of ik genoeg van mijn partner houd. Ik denk niet we in de toekomst andere dingen willen, we zitten wat dat betreft wel op 1 lijn.

En je laatste vraag, tja, als je twijfelt is dat omdat je misschien denkt dat het gras groener is aan de andere kant, ookal weet ik wel dat dat niet zo is.
Maar zolang je je niet uitspreekt zul je nooit weten of je op één lijn kunt komen te zitten.

Als je niet leert communiceren dan ga je in elke volgende relatie ook stuk op het niet kunnen uiten van wat je denkt, vindt en voelt.

Natuurlijk kan het best zo zijn dat jij en je partner niet goed bij elkaar passen maar hij heeft niet alle informatie die hij zou moeten hebben om daar samen met jou iets aan te doen nu.
quote:eleonora schreef op 14 december 2009 @ 10:48:

Natuurlijk kan het best zo zijn dat jij en je partner niet goed bij elkaar passen maar hij heeft niet alle informatie die hij zou moeten hebben om daar samen met jou iets aan te doen nu.Hoe kan je nu iemand zeggen waar je zolang mee samen bent dat je niet zeker weet of je genoeg van die persoon houd?
Dat is altijd moeilijk Majaa.

Heel erg moeilijk.

Maar wat is het alternatief?

Het uitmaken?

Dat zet je in je OP.

Dus wat wordt het meid? Praten over je gevoelens en er misschien samen een oplossing voor vinden, of stoppen met je relatie?

Er is nog een derde optie en die is niks zeggen en doorgaan met je relatie maar dat lijkt me helemaal niks. Wat vind jij?

Of wil je letterlijk lezen wat je zegt in een gesprek over je gevoelens? Dat kan ook hoor, ik ben benieuwd wat je graag wil van ons als lezers/meedenkers.
quote:eleonora schreef op 14 december 2009 @ 10:41:

[...]

Hier gaat het om Majaa.

Je kunt nu je relatie verbreken maar bij een volgende relatie ga je, omdat het in je persoonlijkheid zit, tegen precies hetzelfde aanlopen.

Praat eens met een therapeut, een psycholoog dus en kijk eens wat je kunt doen aan dat wat jou remt om te praten over wat je bezighoudt.

Met het verbreken van je relatie zou je anders misschien iets weggooien wat je had kunnen behouden.Ja je hebt gelijk, hier moet ik inderdaad iets aan veranderen.
Heb je zelf een idee wat je zo afremt?
Ik sprak niet zo lang geleden iemand die al meer dan dertig jaar samen is met haar man en ik moet zeggen het was voor mij een soort van eye opener. ze vertelde me dat zelfs na 30 jaar soms twijfelt aan haar liefde voor haar man. Dat liefde iets is dan in golf bewegingen komt. Er kunnen tijden zijn dat je weer net zo verliefd kan zijn als in het begin en tijden dat je iemand het liefst wil verlaten omdat je denkt "is dit het nou echt?" Tijden dat je soms iemand achter het behang kan plakken en dat de sleur toeslaat dan weer tijden van veel liefde en saamhorigheid. Het belangrijkste, voor haar, is te blijven communiceren. Je hoeft niet bij elke twijfel aan de bel trekken, maar het is wel belangrijk om te praten over wat je voelt. Probeer je twijfels zo goed mogelijk te verwoorden. Aan een zin als ik heb twijfels daar kan iemand anders niet zo veel mee.

Ik las pas geleden dat veel vrouwen tussen de 25 en 35 denken dat alles net zoals is als in de films. Je heb 'the one ' gevonden en voor de rest is het allemaal geweldig en heb je nooit mindere periodes en twijfels, helaas is het leven niet zo als in romantische films.
Wauw Avaeyebrow ik vind je stukje echt een verademing.
Denk je na het stukje van Ava dan ook echt dat je gewoon in een mindere periode zit of is er toch meer aan de hand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven