Uit whatsappgroep

25-01-2020 07:00 176 berichten
Alle reacties Link kopieren
Leeg
boomtak2 wijzigde dit bericht op 01-02-2021 07:33
99.35% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hier ook. Ik werd doodmoe van elke scheet die in de app van schoonfamilie gegooid werd. Rustig 20x per dag. Dus ben eruit gestapt.
Geen idee wat ze ervan vinden.
Alle reacties Link kopieren
Heb jij in de fam appgroep een bericht geplaatst over de ruzie met je man? Dat lijkt me niet echt een handige actie. Het gaat de schoonfamilie niets aan dat je ruzie hebt met je man en zeker niet via de app. Ik zou de app groep gelijk verlaten voordat je nog meer van die stomme dingen doet. En als je schoonfamilie je wilt spreken kunnen ze je ook op een andere manier bereiken.
En tip; nooit ruzies via de app bespreken
Alle reacties Link kopieren
Nee niet in de app groep maar naar mijn schoonvader persoonlijk. Eigenlijk gaan al onze ruzies over hun en omdat we elkaar niet meer spreken was mijn hart een soort moordkuil geworden dus ik heb een berichtje gestuurd zonder verwijten maar wel erin dat het allemaal lastig voor ons is om een weg overal in te vinden (heel kort samen gevat; man heeft een bedrijf met zijn schoonouders en ze zijn wel erg makkelijk met dingen op hem afschuiven terwijl hij al 7 dagen per week daar op het bedrijf zit. Zij wonen erbij maar ik ben dus altijd alleen thuis met een kindje en dat is best rot af en toe)
boomtak2 wijzigde dit bericht op 25-01-2020 07:25
80.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Groep “muten” voor het komende jaar. Dan heb jij er geen last van, maar dat is niet zichtbaar voor de rest dus je hoeft niets uit te leggen. En als er wel iets belangrijks is, kan je gewoon meelezen.
Alle reacties Link kopieren
Een kort vriendelijke appje in de groep vermelden dat je eruit stapt. Klaar.
Waarom je druk maken hoe mensen erover denken? Gewoon niet doen dat kost je zoveel energie.
jane-ice wijzigde dit bericht op 25-01-2020 07:36
0.29% gewijzigd
Prrrr, mauw miawwwww.
Alle reacties Link kopieren
Ook naar je schoonvader persoonlijk is niet handig. Wat verwacht je van hem? Hoe moet hij reageren? Oh wat zielig voor je? Ik ga mijn zoon hierop aanspreken? En lekker uit de familie app gaan. Laat al het contact maar via je man lopen zal veel rust geven
Alle reacties Link kopieren
grasspriet schreef:
25-01-2020 07:25
Ook naar je schoonvader persoonlijk is niet handig. Wat verwacht je van hem? Hoe moet hij reageren? Oh wat zielig voor je? Ik ga mijn zoon hierop aanspreken? En lekker uit de familie app gaan. Laat al het contact maar via je man lopen zal veel rust geven
Nou zijn reactie was dat mijn man de volle laag heeft gekregen zoals gewoonlijk. Had dan liever gehad dat hij naar mij toe was gekomen maargoed ik heb een weerwoord dus dat durft hij niet. Dus eigenlijk geeft het me helemaal geen rust dat ik voor mijn gevoel mijn man nu in de steek laat want het is echt niet leuk als er tegen hem geschreeuwd wordt omdat ik niet ben wat ze wilden dat ik zou zijn
boomtak2 wijzigde dit bericht op 25-01-2020 07:35
16.85% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Whatsappgroepen kunnen wel eens irritant zijn ja.
Vooral als mensen kennelijk de halve dag met hun telefoon spelen of wanneer er 1 op 1 gesprekken gevoerd worden, waarom moeten 10 of 20 anderen dat meelezen?! app elkaar dan persoonlijk.
En het is niet verplicht, maar even mededelen dat je de groep gaat verlaten (noem maar een reden) kan zorgen dat het wat minder bot of onverschillig overkomt.
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt er helemaal niets mee te maken en te bemoeien dat je man te veel werkt. Mijn werkgever ziet me al aan komen als mijn partner appt dat ik te veel werk. Je man moet zijn eigen boontjes doppen en als werk/privé balans niet klopt een andere baan zoeken. En jij wilt niet altijd thuis zitten (wat me heel gezond lijkt, ga een baan zoeken, ben je ook economisch afhankelijk voor het geval je relatie stuk loopt...)


En jij hebt een weerwoord naar je schoonvader? Per Whatsapp?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou echt nooit zo’n bericht naar mijn schoonvader sturen. Daar heeft hij niks mee te maken.
Vervelend trouwens, dat je al je voorgaande topics hebt verwijderd. Ga je dat bij deze ook weer doen?
Alle reacties Link kopieren
Ja dat is dus het hele probleem met ga een baan zoeken. Ik werk dus ook in het bedrijf. En ik zit nu tot aan mijn nek in de shit met dat hele gebeuren want als ik eruit ga stopt mijn man ook. Dat weerwoord is precies waarom ik het via whatsapp heb gedaan. Ik ben inmiddels zo boos dat ik niet in staat zou zijn een rustig gesprek met hem te voeren en ik wilde mezelf niet verlagen tot een niveau waarin je er vanalles uitflapt en boos gaat zitten schreeuwen tegen elkaar (zelfbeheersing verliezen)

Zowel ik als mijn man zijn dus niet economisch onafhankelijk van elkaar maar het is gewoon een grote rommel geworden
Alle reacties Link kopieren
Familiebedrijven,, dat kan wel eens lastig zijn.
Gevalletje: "werk en prive zijn moeilijk gescheiden te houden als je familie ook je collega's zijn!"
Of je vader je baas.
En natuurlijk mag jij, Boomtak er wat van vinden en zeggen. Het gaat over jouw man, niet je buurman.
Maar als het contact met jouw schoonvader al niet best was, dan is zo'n app met beklag naar hem sturen en vervolgens uit de familieapp stappen geen tactische zet.
Alle reacties Link kopieren
Nou dus allebei een andere baan gaan zoeken. Zal veel rust geven.
En goed dat je van jezelf weet wanneer je te emotioneel bent om een goed gesprek te voeren, dat dan ook niet meer via Whatsapp doen...of bij het versturen van een bericht 24 uur wachten voor je op verzenden drukt
Alle reacties Link kopieren
Nou dat is dus juist het probleem. Ik dacht echt dat ik geen app met beklag had gestuurd, maar gewoon een eerlijk appje met gevoel vanuit mijn hart en er heel erg op gelet dat er geen verwijten in stonden. Mijn schoonouders zitten regelmatig te huilen over mij bij mijn man maar als ik mijn gevoel uitspreek dat het voor mij ook niet makkelijk is dan mag dat niet.
Alle reacties Link kopieren
Pindakaasjes schreef:
25-01-2020 07:48
Familiebedrijven,, dat kan wel eens lastig zijn.

En natuurlijk mag jij, Boomtak er wat van vinden en zeggen. Het gaat over jouw man, niet je buurman.
Whatsapp jij met de baas van je partner als deze te veel moet overwerken?
Alle reacties Link kopieren
Als ik het zo lees, zit het probleem in jou: jij baalt van de situatie en jij meent dat je andere mensen duidelijk moet maken hoe het zit. Maar dat hoef je helemaal niet. Je kunt gewoon uit een appgroep stappen omdat je het niet fijn vindt daar, en als je dat te escalerend vindt, zet je hem op stil. Als je schoonvader binnen loopt tijdens een ruzie, dan is dat zo. Hij verdient niet opeens uitleg, is niet opeens een partij in het geheel.

Maak je los van de noodzaak je ongenoegen steeds te moeten uitleggen aan anderen, maar zorg gewoon dat je er niet meer mee in aanraking komt, dat scheelt een hoop onnodig drama.
Wil je vriend uit het familiebedrijf stappen?

Familiebedrijven is vaak ellende en ik snap dat je daar uit wilt stappen. Het zal jullie een boel rust geven. Je vriend ook, als hij een normale baan krijgt waar hij gewoon 5 dagen kan werken.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
25-01-2020 07:52
Als ik het zo lees, zit het probleem in jou: jij baalt van de situatie en jij meent dat je andere mensen duidelijk moet maken hoe het zit. Maar dat hoef je helemaal niet. Je kunt gewoon uit een appgroep stappen omdat je het niet fijn vindt daar, en als je dat te escalerend vindt, zet je hem op stil. Als je schoonvader binnen loopt tijdens een ruzie, dan is dat zo. Hij verdient niet opeens uitleg, is niet opeens een partij in het geheel.

Maak je los van de noodzaak je ongenoegen steeds te moeten uitleggen aan anderen, maar zorg gewoon dat je er niet meer mee in aanraking komt, dat scheelt een hoop onnodig drama.
Probleem is dus dat hij wel een partij is in het geheel. De volledige veroorzaker eigenlijk zelfs. Ik wil er niet te veel over zeggen want ik ben bang dat ik herkenbaar word. Daarom dacht ik dat het goed was om ook mijn kant te vertellen omdat de afgelopen jaren ik alleen nog maar heb geïncasseerd en verdedigd maar zoals ik het hier lees was dit ook niet de juiste manier.

Laatste alinea ben ik het mee eens
Alle reacties Link kopieren
grasspriet schreef:
25-01-2020 07:50
Whatsapp jij met de baas van je partner als deze te veel moet overwerken?

Mijn man is eigen baas.. maar ik ga inderdaad niet een klant bellen om te zeggen dat ik vind dat mijn man te veel werkt. Dat zou betuttelend of zelfs lachwekkend zijn! Dus daar heb je een punt.
Maar TO zit met haar man in een familiebedrijf met schoonfamilie.. dat is volgens mij echt een ander wereldje.
"Jouw brood, mijn brood. Jouw deel mijn deel".
Alle reacties Link kopieren
Boomtak2 schreef:
25-01-2020 07:59
Probleem is dus dat hij wel een partij is in het geheel. De volledige veroorzaker eigenlijk zelfs. Ik wil er niet te veel over zeggen want ik ben bang dat ik herkenbaar word. Daarom dacht ik dat het goed was om ook mijn kant te vertellen omdat de afgelopen jaren ik alleen nog maar heb geïncasseerd en verdedigd maar zoals ik het hier lees was dit ook niet de juiste manier.

Laatste alinea ben ik het mee eens

Nee, je rotgevoel zit in jou, niet in hem. En als hij of wat hij ook doet je een rotgevoel heeft, zorg dan dat je hem niet meer tegen hoeft te komen.
Alle reacties Link kopieren
Blijenvrij schreef:
25-01-2020 07:54
Wil je vriend uit het familiebedrijf stappen?

Familiebedrijven is vaak ellende en ik snap dat je daar uit wilt stappen. Het zal jullie een boel rust geven. Je vriend ook, als hij een normale baan krijgt waar hij gewoon 5 dagen kan werken.
Hij wil het wel maar als hij het doet heeft hij er heel veel verdriet van en hij doet het dan ook echt alleen maar voor mij. Het is dus de keuze of hij wordt gelukkig of ik. Dat is echt niet makkelijk. Hij is gewend aan zijn vader dus hij kan er mee om gaan en hij vindt het dus wel leuk om dit werk te doen.
Alle reacties Link kopieren
Pandax schreef:
25-01-2020 08:02
Nee, je rotgevoel zit in jou, niet in hem. En als hij of wat hij ook doet je een rotgevoel heeft, zorg dan dat je hem niet meer tegen hoeft te komen.
Daar heb je wel een heel goed punt
Boomtak2 schreef:
25-01-2020 08:03
Hij wil het wel maar als hij het doet heeft hij er heel veel verdriet van en hij doet het dan ook echt alleen maar voor mij. Het is dus de keuze of hij wordt gelukkig of ik. Dat is echt niet makkelijk. Hij is gewend aan zijn vader dus hij kan er mee om gaan en hij vindt het dus wel leuk om dit werk te doen.
Wel een hele dramatische voorstelling van de zaken. Zoek alle 2 een andere baan. Daar worden jullie en de kinderen gelukkiger van. Meer tijd. Meer geld. Meer rust. Als dit bedrijf niet van familie was, zou je er dan in blijven samen? Nee... Ga eruit. Zie ze met kerst. Dit werkt niet.
Alle reacties Link kopieren
Wat een lading van een verhaal achter een simele whatsapp vraag. Om met de OP te beginnen: ik zou niet uit een familie whatsappgroep stappen, maar hem op dempen zetten om dingen niet onnodig nog verder op scherp te zetten, en er verder niet, of alleen luchtig in te reageren.

Dingen waar je mee zit sowieso nooit in een appje doen, komt nooit zo over als je bedoeld had.

Maar wat betreft de diepere laag: het is niet de schuld van jouw schoonvader dat jij alleen thuis zit met de kinderen omdat je man te veel werkt. Dat is echt tussen jullie, zoals het bij elke andere werkgever ook het geval zou zijn. Daar maak je afspraken over. En ik zou weggaan bij dat bedrijf, allebei. Krijg je misschien wel gewoon schoonouders voor terug, in plaats van werkgevers, is misschien voor je man ook wel zo prettig.

Maar als het echt zo zwart wit is als jij schetst, dat echt alleen hij òf jij gelukkig kan zijn in jullie relatie, moet je misschien ook nadenken over of het wel een goed idee is om bij elkaar te blijven, of dat je beter allebei geluk na kan streven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven