Uit whatsappgroep
zaterdag 25 januari 2020 om 08:33
In veel gevallen stap je niet zomaar uit een familiebedrijf. Wellicht is man van TO de toekomstige opvolger binnen het bedrijf of zit er ook veel eigen vermogen in de zaak.
Dan komt er wel wat meer bij kijken dan een ontslagbrief schrijven.
Het kan zelfs de verkoop of het einde van het bedrijf betekenen.
zaterdag 25 januari 2020 om 08:36
En waarom kan jij niks buiten het bedrijf gaan zoeken qua werk? Blijkbaar zijn jullie niet blij met elkaar, dus waarom dit opzoeken? Wat voor afspraken heb je voor de geboorte gemaakt? Dit zal ook al zo voor de geboorte zijn geweest. Je had kunnen weten dat met een eigen bedrijf, wat je man schat ik over gaat nemen, heel veel uren gewerkt gaat worden. Kunnen jullie elkaar niet enigszins tegemoet komen zonder het werk een punt te laten worden.
zaterdag 25 januari 2020 om 08:36
Nouja punt is dus dat ze beloofd hadden om te gaan verhuizen zodat wij op het bedrijf konden wonen omdat mijn schoonouders veel minder werken. Probleem is dat ik nu in 3 jaar tijd al 4 keer verhuisd ben en elke keer tijdelijke oplossingen want ze zouden toch weg gaan maar elke keer gingen ze toch niet. We hebben nu de knoop doorgehakt om een koophuis te kopen en dus het hele idee van op het bedrijf wonen uit ons hoofd gezet maar het had wel fijn geweest als ze daar gelijk eerlijk in waren geweest. Dat is een beetje het hele ding met het veel werken waar ik op doelde. Niet dat ik vond dat mijn man maar minder uren moest maken.
zaterdag 25 januari 2020 om 08:39
Klopt inderdaad. De werkzaamheden van alleen mijn man zijn niet rendabel, dus hij zou wel door kunnen gaan zonder mij maar er moet eigenlijk wel wat verdiend wordenPindakaasjes schreef: ↑25-01-2020 08:33In veel gevallen stap je niet zomaar uit een familiebedrijf. Wellicht is man van TO de toekomstige opvolger binnen het bedrijf of zit er ook veel eigen vermogen in de zaak.
zaterdag 25 januari 2020 om 08:42
Ik begrijp niet dat je over de whatsapp dit soort dingen uitspreekt, het is platte tekst, er zit geen geen emotie in, dus alles wat op deze manier gelezen wordt, wordt gelezen met de instelling die je hebt, negatief of geirriteerd of positief en blij?
Zorg dat je met je man weer op deze lijn komt, wat verwachten jullie van de toekomst? Wat wil hij en wat wil jij?
Jij wilt dat hij gewoon 40 uur werkt en dan eventueel thuis nog aan de financien ofzo (het blijft een eigen bedrijf, dan ben je nooit echt vrij) en ook wil je dat hij meer aandacht aan jullie (jou en kind) besteed (bedenk wel dat kwaliteit niets zegt over de hoeveelheid tijd dat hij thuis is).
Hij zit tot zijn nek in de shit en ook hij vindt het niet leuk, zit tussen 2 vuren in.
Stop met hem op zijn nek te zitten en praat constructief met hem.
Hoe kunnen ze dingen verbeteren (ookal wil schoonvader dit niet) wat zijn plannen voor de toekomst, waar staat het bedrijf over 3 jaar, dit zijn belangrijke vragen die zorgen voor inzicht.
Zorg dat je met je man weer op deze lijn komt, wat verwachten jullie van de toekomst? Wat wil hij en wat wil jij?
Jij wilt dat hij gewoon 40 uur werkt en dan eventueel thuis nog aan de financien ofzo (het blijft een eigen bedrijf, dan ben je nooit echt vrij) en ook wil je dat hij meer aandacht aan jullie (jou en kind) besteed (bedenk wel dat kwaliteit niets zegt over de hoeveelheid tijd dat hij thuis is).
Hij zit tot zijn nek in de shit en ook hij vindt het niet leuk, zit tussen 2 vuren in.
Stop met hem op zijn nek te zitten en praat constructief met hem.
Hoe kunnen ze dingen verbeteren (ookal wil schoonvader dit niet) wat zijn plannen voor de toekomst, waar staat het bedrijf over 3 jaar, dit zijn belangrijke vragen die zorgen voor inzicht.
zaterdag 25 januari 2020 om 08:43
Waarom in hemelsnaam? Wat had je nou echt gedacht daarmee te bereiken?Boomtak2 schreef: ↑25-01-2020 07:19Nee niet in de app groep maar naar mijn schoonvader persoonlijk. Eigenlijk gaan al onze ruzies over hun en omdat we elkaar niet meer spreken was mijn hart een soort moordkuil geworden dus ik heb een berichtje gestuurd zonder verwijten maar wel erin dat het allemaal lastig voor ons is om een weg overal in te vinden
zaterdag 25 januari 2020 om 08:46
Misschien ligt het aan iets wat je vanwege de privacy niet zegt, maar waarom kun jij er niet gewoon uit en hij niet?Boomtak2 schreef: ↑25-01-2020 08:03Hij wil het wel maar als hij het doet heeft hij er heel veel verdriet van en hij doet het dan ook echt alleen maar voor mij. Het is dus de keuze of hij wordt gelukkig of ik. Dat is echt niet makkelijk. Hij is gewend aan zijn vader dus hij kan er mee om gaan en hij vindt het dus wel leuk om dit werk te doen.
Je zegt: als ik ga, gaat hij ook, maar hij wil niet, dus hij doet het dan alleen voor mij, dus nu doe ik het ook niet. Dat is toch een enorme cirkel die je dan in stand houdt of lees ik verkeerd?
zaterdag 25 januari 2020 om 08:47
Maar hoe is het dan anders als hij daar blijft werken en jij een andere baan zoekt? Tenzij het maar net rendabel is als jullie allebei je uit de naad werken bij dat bedrijf, maar dan is het bedrijf misschien gewoon niet (meer) zo rendabel.
Het is balen als je schoonouders beloofd hadden plaats te maken voor jullie maar dat niet doen. Maar wel fijn dat jullie de knoop nu hebben doorgehakt en zelf een huis gaan kopen wat een permanente oplossing is. Misschien ook nog wel beter ook, dat als hij/ jullie als opvolger(s) niet meer verder willen met het bedrijf (nu of later) niet ook nog eens je huis uit moet.
zaterdag 25 januari 2020 om 08:47
Het is wel wat wonderlijk dat je dit probleem presenteert als het stappen uit een appgroep. Het is natuurlijk veel groter dan dat. Net zoals die app naar je schoonvader waarin je alleen jouw gevoelens en zonder verwijten hebt geschreven, snap je echt niet dat het effect daarvan nogal anders is en dat het waarschijnlijk is overgekomen als één groot verwijt? Ik zou met iemand gaan praten, om te leren wie je bent, wat je wil, wat je grenzen zijn en hoe je die aangeeft. Want jarenlang je leven on hold zetten omdat je een huis is beloofd, is natuurlijk ook bizar.
zaterdag 25 januari 2020 om 08:52
Boomtak2 schreef: ↑25-01-2020 07:59Probleem is dus dat hij wel een partij is in het geheel. De volledige veroorzaker eigenlijk zelfs. Ik wil er niet te veel over zeggen want ik ben bang dat ik herkenbaar word. Daarom dacht ik dat het goed was om ook mijn kant te vertellen omdat de afgelopen jaren ik alleen nog maar heb geïncasseerd en verdedigd maar zoals ik het hier lees was dit ook niet de juiste manier.
Laatste alinea ben ik het mee eens
Je schoonvader is niet de oorzaak van het vele werken van je man, dat is je man.
Man moet even ruggegraat kweken om tegen zijn ouders uit te spreken dat hij ook nog een privéleven heeft en daar tijd voor wil maken.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 25-01-2020 08:58
0.28% gewijzigd
zaterdag 25 januari 2020 om 08:53
Dit vraag ik mij ook af. Laat je man in het bedrijf en ga zelf iets anders zoeken. Zie je schoonpa een stuk minder en wat man uiteindelijk besluit(blijven of weggaan bij het bedrijf) is aan hem. Laat dat niet iets worden waar jij verantwoordelijk voor bent. Ik vind het nogal een druk leggen op iemand....als jij weggaat dan ga ik ook.Fiorah schreef: ↑25-01-2020 08:46Misschien ligt het aan iets wat je vanwege de privacy niet zegt, maar waarom kun jij er niet gewoon uit en hij niet?
Je zegt: als ik ga, gaat hij ook, maar hij wil niet, dus hij doet het dan alleen voor mij, dus nu doe ik het ook niet. Dat is toch een enorme cirkel die je dan in stand houdt of lees ik verkeerd?
zaterdag 25 januari 2020 om 08:58
Ik heb afgelopen jaren al ontzettend veel therapieën gevolgd maar het helpt me allemaal niet. Ik sta inderdaad niet heel sterk in mijn schoenen maar eigenlijk ging het altijd wel prima met me. Ik denk ook wel dat die gevoeligheid(/onzekerheid)een goede kant van me is maar tegelijkertijd ook mijn valkuil. Deze hele situatie heeft er wel echt voor gezorgd dat ik in een enorm diep dal ben beland en dat ik echt dacht dat ik compleet gek was geworden. Nu heb ik nog af en toe momenten dat het me aanvliegt maar gelukkig zijn dat altijd maar momenten wat ook weer over gaat en geen constant gevoel. Die momenten krijg ik echter zodra ik ergens mee geconfronteerd word wat met mijn schoonvader te maken heeft. Dat is denk ook waarom het uit de app groep stappen zo’n ding voor me is. Misschien alsof het voelt dat ik nu definitief de deur dicht heb gegooid?
Als het aan mijn man lag hadden we er nog eens 5 jaar aan vast geplakt om te wachten op het huis want dan zouden ze echt gaan. Ben blij dat ik toen heb gezegd heel leuk en aardig maar tot hier en niet verder.
zaterdag 25 januari 2020 om 08:58
Hoe zijn de werkzaamheden dan wel rendabel als jij er werkt? Jullie hebben een eigen huis, kunnen er blijkbaar van leven.
zaterdag 25 januari 2020 om 09:00
Is dat hele bedrijf dan wel rendabel? Want wat gebeurd er straks als je schoonouders helemaal uit het bedrijf stappen. Is het dan nog winstgevend als je mensen moet inhuren? Misschien bedoel je het anders maar het klinkt als trekken aan een paard die al aan het flatlinen is.
Want als je er zelf uit gaat en ze moeten iemand inhuren. Is het dan wel rendabel? Zo ja zoek een andere baan. Aan je man de keus of hij wil blijven want dit werkt zo niet.
zaterdag 25 januari 2020 om 09:15
Die schoonouders kunnen dus eigenlijk niet eens stoppen. Die kunnen nu niet sparen en overleven omdat jullie ook in het bedrijf werken?
Nu werken jullie daar allemaal omdat zij dan kunnen overleven. Terwijl het voor jullie toekomst en als jullie het overnemen niet eens voort kan bestaan. Of moeten jullie kinderen en er op hun beurt voor gaan zorgen dat jullie het hoofd boven water kunnen houden?
Dit kan zo niet doorgaan.
Nu werken jullie daar allemaal omdat zij dan kunnen overleven. Terwijl het voor jullie toekomst en als jullie het overnemen niet eens voort kan bestaan. Of moeten jullie kinderen en er op hun beurt voor gaan zorgen dat jullie het hoofd boven water kunnen houden?
Dit kan zo niet doorgaan.
zaterdag 25 januari 2020 om 09:21
Prima dan is het probleem opgelost! Laat het bedrijf dan gewoon failliet gaan. Dan ben je ook van je schoonouders af. Je gaat toch niet ergens voor nop werken, met mensen die je helemaal niet mag?
Het is gewoon geen winstgevend bedrijf, er zit geen toekomst in. Stap eruit en zoek een leuke baan. Laat je man en zijn ouders zelf maar ervaren wat er gebeurd. Kan je man daarna ook een andere baan zoeken.
appelientjex wijzigde dit bericht op 25-01-2020 09:24
20.00% gewijzigd
zaterdag 25 januari 2020 om 09:22
Ik ben niet zozeer nieuwsgierig maar stel deze vragen als stof tot nadenken. Als het niet rendabel is dan is dit toch geen stabiele toekomst voor je gezin?
zaterdag 25 januari 2020 om 09:23
Zoals het nu gaat is het goed rendabel. Geen vetpot maar gewoon voldoendebroodtrommel schreef: ↑25-01-2020 09:22Ik ben niet zozeer nieuwsgierig maar stel deze vragen als stof tot nadenken. Als het niet rendabel is dan is dit toch geen stabiele toekomst voor je gezin?
zaterdag 25 januari 2020 om 09:28
zaterdag 25 januari 2020 om 09:29
Man heeft zelf geen mond? Waarom is dat je schoonouders hun schuld?Boomtak2 schreef: ↑25-01-2020 07:19Nee niet in de app groep maar naar mijn schoonvader persoonlijk. Eigenlijk gaan al onze ruzies over hun en omdat we elkaar niet meer spreken was mijn hart een soort moordkuil geworden dus ik heb een berichtje gestuurd zonder verwijten maar wel erin dat het allemaal lastig voor ons is om een weg overal in te vinden (heel kort samen gevat; man heeft een bedrijf met zijn schoonouders en ze zijn wel erg makkelijk met dingen op hem afschuiven terwijl hij al 7 dagen per week daar op het bedrijf zit. Zij wonen erbij maar ik ben dus altijd alleen thuis met een kindje en dat is best rot af en toe)
Klinkt als een probleem dat je met je man hebt, niet schoonouders.
Ik vind je communicatie kanaal keuzes en wat je communiceert wel bijzonder moet ik zeggen.
-