Unhappy single? Samen delen we ons verhaal hier in deel 2!

01-11-2019 03:17 1913 berichten
Wegens succes (helaas veel unhappy singles) hier een nieuw topic! Deel je verdrietige, boze, eenzame, wanhopige, blije, grappige belevenissen hier als je unhappy single bent. Wees welkom.

Zoals sommigen al weten ben ik al vele jaren lang single en heb ik dat erg lastig gevonden, die wens naar een relatie is groot. Nu is het zo dat ik inmiddels al een tijdje met iemand date via Tinder en er meerdere eerdere posters zijn afgehaakt in dit topic, soms tijdelijk, omdat ze een relatie vonden. Dus... hierbij ook direct een hart onder de riem voor mensen die het niet meer zien gebeuren, de liefde.
Voel je vrij om natuurlijk je teleurstellingen te delen. Ik heb vaak gedacht dat het niet meer ging gebeuren en weet dat nu ook nog steeds niet goed, nu het zo vers is. Alsof ik pech had. En mensen, of jijzelf, zich afvragen wat je 'fout' doet, alsof het zo simpel is.

Link oude topic:
relaties/unhappy-single-samen-zijn-we-h ... 425542/121
Lovestar schreef:
12-11-2019 13:08
My 2 cents. Kan wel zeggen dat ik een ervaren datingapp gebruiker ben en genoeg dates achter de kiezen heb :) Is nog steeds alleen mijn mening.

Belangrijkste is dat je jezelf laat zien zoals je bent qua uiterlijk. Dus geen zonnebrillen of helmen. Je wilt iemands ogen zien. En verder zijn 2 foto's het minimum. Eentje van je bovenkant en eentje waar je helemaal op staat.

Mijn ervaring is dat mannen die geen goed beeld van zichzelf geven, wat onzeker zijn. En dat is niet echt aantrekkelijk. Omarm gewoon jezelf zoals je op dat moment bent. En/of dat ze overgewicht hebben....Hier helaas al een paar keer meegemaakt. Het is mijn eigen schuld dat ik niet door gevraagd heb voor meer foto's, maar wie wilt zo'n iemand zijn die moet vragen voor meer foto's. Maar het oog wil ook wat en ik moet wel de indruk hebben dat ik je aantrekkelijk kan gaan vinden. Merkte dat ik mij soms ook een beetje boos en bedrogen voelde (misschien niet fair van mij om het bij de ander neer te leggen.... ) Beetje wat wat Tomcat zegt. Mensen gaan dingen opvullen van wat ze niet weten.
Als er om gevraagd werd stuurde ik meestal wel foto's hoor en als ze daar op afhaken dan werd je inderdaad onzeker. Dus je kunt inderdaad beter laten zien wie je bent. Ik heb momenteel even tinder en happn verwijderd om een nieuwe start te maken met een goede selectie foto's. Dan misschien wat minder likes maar dan weet je wel inderdaad dat je geen tijd aan het verspillen bent. Maar nogmaals dit was gewoon om te kijken of mijn tekst en mijn manier van praten wel aan zal slaan. Ik hoor ook hier en daar als je teveel foto's hebt dat je dan weer teveel kan laten zien, dat je toch een beetje geheimzinnig moet blijven. Maar dat zal voor iedereen een beetje anders zijn. De afwijzingen(het is online dus ik zie het niet echt als een afwijzing) maar meer waarop dames afgehaakt zijn. Zijn de volgende:

Ik ben niet toe aan een relatie
Je bent mijn type niet
Ik heb het gevoel dat dit hem niet gaat worden (hoe kun je al een gevoel hebben bij iemand online?)

En ik moet zeggen dat dames er soms ook wat van kunnen met afspreken betreft. Op paiq was ik in gesprek met een dame allemaal leuk enzo en na 7 dagen dacht ik laat ik de move is maken om af te spreken. Ze stond er open voor en zei dat het voor 99 procent zeker was dat ze die dag kon alleen dat ze eventueel backup kon staan op haar werk. Maar ze liet nog iets weten oke prima dacht ik. En vervolgens is ze 10 dagen niet meer online geweest en niks meer gehoord.

Soms snap ik er echt helemaal niks meer van
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
15-11-2019 19:34
Die vraag is volgens mij standaard. Veel mannen hadden dates met vrouwen die er heel anders ( ouder en dikker) uitzagen.
Idd, hoor ik vaak, ook dat ze filters op hun foto's gebruiken en er in het echt vel ouder uitzien. En dan krijg je van die vragen... Daarom vind ik het ook niet erg.
Kreeg gisteren trouwens van mijn date te horen wat zijn favoriete foto uit mijn profiel is en dat ik daar helemaal op lijk.
Alle reacties Link kopieren
Kettlebel een nieuwe leuke match, terug samen met ex, geen zin meer in online daten... Kan veel redenen hebben.
De redenen waarom ik heel recent afhaakte: een man die wat te enthousiast werd en me achtereenvolgens te laat op de avond en te vroeg op de dag (4u45!) contacteerde. Meteen alle interesse weg.
Een ander vind ik erg interessant maar hij werkt vaak in het weekend, zei hem al dat ik dat jammer vind, heb nu een andere leuke match en gisteren gedate waardoor ik het contact met de weekendwerker laat verwateren...

Mag ik iets bekennen? Vind het zo'n afknapper wanneer iemand 'is' schrijft waar het 'eens' moet zijn. In 'de move is maken'.
Attraverso schreef:
16-11-2019 12:48
Kettlebel een nieuwe leuke match, terug samen met ex, geen zin meer in online daten... Kan veel redenen hebben.
De redenen waarom ik heel recent afhaakte: een man die wat te enthousiast werd en me achtereenvolgens te laat op de avond en te vroeg op de dag (4u45!) contacteerde. Meteen alle interesse weg.
Een ander vind ik erg interessant maar hij werkt vaak in het weekend, zei hem al dat ik dat jammer vind, heb nu een andere leuke match en gisteren gedate waardoor ik het contact met de weekendwerker laat verwateren...
Dat is zeker zo dat het verschillende redenen kan hebben over het enthousiasme gesproken daar stoei ik soms ook mee want als je weer te enthousiast reageert kom je weer hopeloos over en als je niet enthousiast reageert dan is vaak ook de interesse weg. Maar ik snap het als mensen je om dat tijdstip gaan contacten dan zal bij mij het ook snel gedaan zijn. Niet dat ik normaal let op wanneer iemand reageert hoor maar dat tijdstip is wel raar. Oke cool en was de date iets?
Alle reacties Link kopieren
Hè bah.. ondanks dat ik zelf leuke dingen doe in mijn leven is het ontbreken van structurele verbinding steeds lastiger. Nu iemand in mijn omgeving die net een nieuw huis heeft gekocht met nieuwe relatie... Daar gaat het leven door en juist beginnen. En binnenkort zal ze dan wel zwanger worden en is je leven in één slag compleet veranderd naar gezinnetje en bij mij kabbelt het nietszeggend voort ondanks dat ik het zelf best leuk heb hoor. Ik voel mij ook steeds minder verbonden met de rest van de mensen en zoek dan ook geen contact meer merk ik omdat onze levens steeds meer verschillen en niet te verenigen zijn..
Alle reacties Link kopieren
Kettlebel schreef:
16-11-2019 12:58
Dat is zeker zo dat het verschillende redenen kan hebben over het enthousiasme gesproken daar stoei ik soms ook mee want als je weer te enthousiast reageert kom je weer hopeloos over en als je niet enthousiast reageert dan is vaak ook de interesse weg. Maar ik snap het als mensen je om dat tijdstip gaan contacten dan zal bij mij het ook snel gedaan zijn. Niet dat ik normaal let op wanneer iemand reageert hoor maar dat tijdstip is wel raar. Oke cool en was de date iets?
Hier gaat het zo, wanneer iemand waar ik matig in geïnteresseerd ben erg enthousiast is ga ik terugduwen. Iemand die ik zie zitten kan niet té enthousiast zijn.
Ivm dat vroege uur, ik zet niet altijd mijn telefoon op stil en gebruik hem als wekker. Hij kon me wakker gemaakt hebben. Vrienden en familie mogen dat, een vaag Tinder contact niet.

De date was leuk, we zien elkaar morgen terug. Hij is enthousiast, ik minder maar vind hem wel aantrekkelijk en leuk.
Attraverso schreef:
16-11-2019 12:48
Mag ik iets bekennen? Vind het zo'n afknapper wanneer iemand 'is' schrijft waar het 'eens' moet zijn. In 'de move is maken'.

ik erger me rot een het foutieve gebruik van me..dat van is zie ik niet zo vaak.

zal ik is zegge hoe me poesje heet :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren
tomcat schreef:
16-11-2019 13:52
ik erger me rot een het foutieve gebruik van me..dat van is zie ik niet zo vaak.

zal ik is zegge hoe me poesje heet :mrgreen:
In Vlaanderen zie je die 'is' vaak, de 'me' nooit.
Alle reacties Link kopieren
Nu heb ik het weer... Kwam er achter dat date over zijn leeftijd heeft gelogen, scheelt enkele jaren. Ben enorm kwaad en teleurgesteld.
Was wel min of meer ter sprake gekomen gisteren maar ik dacht dat hij met me aan het dollen was. Hij ziet er dan wel een stuk jonger uit en heeft veel energie en is actief. Kwam er net achter via zijn fb.
Nu hoorde ik vaker dat mannen van zijn leeftijd amper aan de bak komen op tinder, ex staat er ook 6 jaar jonger op dan hij is om die reden en had in het verleden nog mannen die een bekentenis in die richting maakten op de eerste date.

Ik heb me erg boos gemaakt, hij vond het echt jammer en wil graag verder daten en werpt op dat hij het proberen op biechten heeft gisteren.
Ben niet van mijn sokken geblazen maar vind hem wel aantrekkelijk en leuk.
Wat zouden jullie doen?
Ook een keer meegemaakt en ik begreep hem wel. Maar ik vond hem heel leuk, en die paar jaar verschil maakte me niks uit. Hij vertelde het ook direct.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou het een kans geven Attraverso, als je verder de klik voelt en dergelijke zou het er niet om laten.

Ik heb morgen een date, en toen ik het gepland had voelde het een beetje alsof het misschien te vroeg is na de vorige maar we gaan het zien. Het is gewoon ergens wat drinken. Mocht het echt voelen als te vroeg dan las ik echt een pauze in.
Alle reacties Link kopieren
Julus schreef:
16-11-2019 14:58
Ook een keer meegemaakt en ik begreep hem wel. Maar ik vond hem heel leuk, en die paar jaar verschil maakte me niks uit. Hij vertelde het ook direct.
Gaat niet over een paar jaar en maakt dat hij 10 jaar ouder is dan ik.
Alle reacties Link kopieren
RedRoseThorn schreef:
16-11-2019 15:02
Ik heb morgen een date, en toen ik het gepland had voelde het een beetje alsof het misschien te vroeg is na de vorige maar we gaan het zien. Het is gewoon ergens wat drinken. Mocht het echt voelen als te vroeg dan las ik echt een pauze in.
Je gaat het snel genoeg merken, wens je een leuke date.
Attraverso schreef:
16-11-2019 15:07
Gaat niet over een paar jaar en maakt dat hij 10 jaar ouder is dan ik.
Dat is nogal een verschil, ik snap dat nooit zo goed waarom mensen liegen over hun leeftijd. Op een gegeven moment kom je er toch wel achter en dan is het vaak klaar toch! Had je ook een match gehad als hij zijn echte leeftijd had ingesteld?
Dat is best veel, 10 jaar. Wat ik van de heren hoorde is dat ze hun leeftijd naar beneden bijstellen, omdat ze liever met jongere vrouwen matchen. Tja.
Alle reacties Link kopieren
Kettlebel schreef:
16-11-2019 15:13
Dat is nogal een verschil, ik snap dat nooit zo goed waarom mensen liegen over hun leeftijd. Op een gegeven moment kom je er toch wel achter en dan is het vaak klaar toch! Had je ook een match gehad als hij zijn echte leeftijd had ingesteld?
Nee want hij is 5 jaar ouder dan mijn limiet op Tinder.
Maar was ik hem in het wild tegen gekomen dan had ik hem wel leuk gevonden.
Ik ga zeker niet liegen over mijn leeftijd, maar ik merk ook dat er wat jongere vrouwen zijn die op oudere mannen vallen (omdat ze wat volwassener zijn) maar dat heeft dan natuurlijk niks te maken met leeftijd aanpassen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben geen 'wat jongere vrouw' ;-)
20 jaar geleden was ik niet over dat verschil gevallen.
En dan nog het liegen...
lola712 schreef:
16-11-2019 13:09
Hè bah.. ondanks dat ik zelf leuke dingen doe in mijn leven is het ontbreken van structurele verbinding steeds lastiger. Nu iemand in mijn omgeving die net een nieuw huis heeft gekocht met nieuwe relatie... Daar gaat het leven door en juist beginnen. En binnenkort zal ze dan wel zwanger worden en is je leven in één slag compleet veranderd naar gezinnetje en bij mij kabbelt het nietszeggend voort ondanks dat ik het zelf best leuk heb hoor. Ik voel mij ook steeds minder verbonden met de rest van de mensen en zoek dan ook geen contact meer merk ik omdat onze levens steeds meer verschillen en niet te verenigen zijn..
Erg vervelend voor je.
Zelf herken ik het deels ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Attraverso schreef:
16-11-2019 14:49
Wat zouden jullie doen?
Er zijn minstens twee dingen; hij loog over zijn leeftijd en toen hij dat wilde zeggen kon hij dat niet zeggen.
Voor de dingen die je liever niet hebt zou ik bedenken of hij iets kan zeggen dat je vertrouwen geeft in het daten. Als je dat niet kan bedenken, bijvoorbeeld omdat het teveel is wat er speelde, zou je het contact kunnen stoppen.
Als je nog mogelijkheden ziet zou ik hem zeggen wat de dingen zijn die je niet tof vindt; waarom dat gebeurde en hoe hij of jullie kan of kunnen zorgen dat dat niet gebeurt. Als het hem niet lukt te antwoorden naar je smaak dan als nog het daten stoppen. Zo wel, is dat hopelijk geen euvel meer. Zou dat een manier kunnen zijn?
Attraverso schreef:
15-11-2019 18:10
OH leuk! Danmag er een vervolgdate komen?
Ik zoen zelden op de eerste date hoor, die dient voor mij gewoon om eventjes te snuffelen.
Ja, dat heb ik wel aangegeven. Ik heb alleen de indruk dat hij wat minder enthousiast reageert. Nog maar even afwachten hoe het loopt.
Ik vind het nogal sneu om te liegen over leeftijd. Als je niet echt enthousiast bent, zou ik het er denk ik bij laten.
Alle reacties Link kopieren
Kon het net toch even niet laten : Sinterklaas kwam aan in mijn woonplaats(je), en omdat ik er altijd van die nostalgische herinneringen heb, ging ik er even een kijkje nemen.

Even op de fiets, en van een afstandje, want ik ken een hoop mensen en dat zou natuurlijk vreemd zijn : wat doe ik daar, ik heb niet. eens kleine kinderen :D

Maar goed, dit jaar voor het eerst toch wel heel confronterend. Een paar jaar geleden waren het. echt alleen de uitzonderingen (die héél jong kinderen hadden gekregen, meestal door een 'ongelukje) die daar stonden met kleine kinderen. Maar nu besef ik : de meeste ouders zijn gewoon mensen van een jaar of 5/6 ouder dan ik.

Gister ook bij een vriendin thuis (vroegere allerbeste vriendin) wezen borrelen en even haar nieuwe kleintje bewonderd... En dan merk ik dat ik daar zoooooo aan toe ben : huisje, boompje beestje, man, kindjes. Huisje met tuin... Dit leven zoals ik het nu leef wordt zo booooriingg na een tijdje. Straks met kerst weer allerlei borrels, in het voorjaar en de zomer weer naar een paar festivals... Ik heb het allemaal. al meer dan genoeg gezien en ben. zo toe aan die welbekende volgende 'fase'.

En als ik eerlijk ben : ik vind het ook écht wel een beetje raar dat het zo moeilijk gaat bij mij. Vind mezelf toch. wel een heel compleet en leuk pakketje mens eigenlijk...

Ik heb iig. wel tinder weer geïnstalleerd en nu ook permanent op mijn telefoon (i.p.v. een avondje). Maar ik schijt gewoon in mijn broek. als het op daten aan komt. Ben al zo lang uit dat wereldje en bang dat ik gewoon weinig te vertellen heb ofzo... Maarja, moet er toch een keer doorheen..
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.
We zien elkaar morgen maar niet de uitstap die we gepland hadden maar iets in de buurt zodat ik er snel een eind aan kan breien mocht het nodig zijn.
Alle reacties Link kopieren
coolpack2 schreef:
16-11-2019 17:20
Ja, dat heb ik wel aangegeven. Ik heb alleen de indruk dat hij wat minder enthousiast reageert. Nog maar even afwachten hoe het loopt.
Hm. Dat is inderdaad het enige wat je nu kan doen. Raar wel na die eerste leuke date.

Soms is het toch allemaal klote. Je wil gewoon onbezonnen daten, leuk afspreken zonder al te veel verwachtingen. Maar anderen kunnen het zo gecompliceerd maken en al wil je het je niet laten raken (want uiteindelijk zijn het mensen die je net tegen gekomen bent en die zo weer weg zijn), toch kan het je humeur verpesten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven