Vals beschuldigen en uitschelden

04-02-2019 10:32 104 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een huwelijk en scheiding en daarna een aantal jaar alleen met mijn kids had ik mijn leven op de rit. Was een vrolijke, spontane meid die weer leefde. Genoot volop van de kinderen, mijn leven en maakte nieuwe vriendinnen. Eens in de maand heerlijk stappen, dansen en zingen. Wat genoot ik daarvan!
Sinds een aantal jaren heb ik een nieuwe relatie. Zoals in iedere relatie was het in het begin fantastisch en was er niets aan de hand.

Na verloop van tijd begonnen de eerste tekenen van problemen. Hij kon van het ene op het andere moment van vrolijk naar boos gaan. Nadat hij dreigde weg te gaan en ik hem probeerde te bedaren kwam het eruit dat het te maken had met zijn vorige relatie. Zij was volgens hem vreemd gegaan en hij had dat niet verwerkt. Naar later bleek heeft hij zelf in meerdere relaties een scheve schaats gereden.

Ik geloofde op dat moment dat het probleem uit zijn vorige relatie kwam en dat dit zou veranderen.

De problemen stapelden zich op. Hij flipt in 5 seconden om niets. Ziet overal spoken. Zelfs als de kussens van het bed anders liggen. Kort samengevat word ik nu al maandenlang uitgescholden voor alle vormen van hoer, slet, snol, kutwijf en keer op keer beschuldigd van vreemdgaan. Het meest erge, of domme eigenlijk is dat hij namen gebruikt van zijn vrienden. Hij veranderd in een woesteling en gooit de meest verschrikkelijke woorden naar mijn hoofd.

Hij gaat manipuleren, kleineren, chanteren als ik geen sex wil. Is me aan het controleren via Facebook, Whatsapp en kijken in mijn telefoon is het klaar. De tijden worden door hem bijgehouden op een papiertje.

Mijn telefoon wordt doorgekeken en verwijt het me als ik de code van mijn telefoon verander, ik zou dan een geheim hebben. Ik heb dus geen geheimen, maar wil geen controles meer. Ik verdedig me al bijna 2 jaar dat ik niet vreemdga! Wat ik wil rust en stabiliteit, voornamelijk voor mijn kinderen omdat dit slecht is voor hun toekomst. Dit speelt als de kinderen er niet zijn, maar is een kwestie van tijd dat dit veranderd.

Hij moest hulp zoeken van mij, wat hij ook gedaan heeft. Alleen durft hij dit woedeprobleem daar niet te bespreken.

Hij heeft me mijn leven afgepakt, de spontane, vrolijke flapuit is niet meer. Ze is veranderd in een stille vrouw, die niet meer stapt, niets meer onderneemt. Om dat er anders toch weer beschuldigingen komen over vreemdgaan..

Deze problemen ontstaan keer op keer omdat hij vind dat hij niet genoeg sex en aandacht krijgt. Hij snapt niet dat ik niet vaak sex met hem wil hebben na alles wat hij heeft gezegd. Dat ik me op zo'n moment niet meer dan een gat voel. Ik eerst liefde wil voelen.

Iedere vorm van liefde waar ik zo naar verlang, gewoon lekker knuffelen, om het vertrouwen terug te krijgen eindigt in ruzie. Elke aanraking moet eindigen in sex. Met meerdere malen de mededeling dat wanneer hij bij mij geen sex krijgt hij een ander pakt. Of zeggen dat hij dat al heeft gedaan.

Zo vaak tranen van spijt, zo vaak beloftes dat hij gaat veranderen.

Ondanks alles hou ik nog van hem, maar dit trek ik niet meer. Ben ik nou zo raar dat ik in deze situatie geen sex kan hebben met hem? Dat het voelt als moeten? Ik ben écht niet vies van sex, integendeel. Maar wel uit liefde, en niet uit chantage.

Zijn hier mensen met ervaring? Of iemand die mij de spreekwoordelijke trap onder mijn hol kan geven om hieruit te stappen? Want dat houden van is er nog steeds...
Ben benieuwd hoever je je ex hebt laten gaan qua mishandelingen dat je zolang in een relatie blijft..
Ik denk dat je kinderen opgegroeid zijn met een hoop geweld en nu weer deze man.
Dit nemen je kinderen je later niet in dank af.
Kun je in elk geval nog even op je eigen topic komen reageren?
Hij moet wel echt een gouden pik hebben als je je al zo lang als deurmat laat behandelen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Honingbij_ schreef:
04-02-2019 11:22
Iedere keer weer als ik zo'n topic lees valt mijn mond open van verbazing. Lees je eigen verhaal eens terug, hoe kan je hier in godsnaam mee akkoord gaan? In mijn ogen ben je dan een sukkel zonder ruggengraat, sorry hoor...

Gelukkig kan ze vandaag nog beslissen dat ze geen sukkel is en dat ze haar ruggengraat gaat tonen.
anoniem_63ed2e0ad2db9 wijzigde dit bericht op 04-02-2019 12:12
0.12% gewijzigd
Plaats dit maar even:

https://www.youtube.com/watch?v=As_8Bb0bVNY
@Paarsebloem, inderdaad! die asbak van een vent van TO heeft zeker weten gashlighting in z'n trukendoos zitten.
Je verdedigt jezelf al twee jaar? En wie zijn schuld is het dat jij nog bij hem bent en dat de kinderen in deze omstandigheden moeten leven? En kom niet aan met 'de kinderen merken er niets van'. Jij bent hun moeder en ze weten verdomd goed dat jij doodongelukkig bent.

Hou je meer van hem dan van je kinderen?
Life is short. Eat dessert first.
https://www.healthline.com/health/signs ... riticizing

Hierin staan tekenen dat je in een abusive relationship zit.

Ik zie de volgende tekenen al in je OP alleen:

Name-calling. They’ll blatantly call you “stupid,” “a loser,” or words too awful to repeat here.

Character assassination. This usually involves the word “always.” You’re always late, wrong, screwing up, disagreeable, and so on. Basically, they say you’re not a good person.

Yelling. Yelling, screaming, and swearing are meant to intimidate and make you feel small and inconsequential. It might be accompanied by fist-pounding or throwing things.

Monitoring your whereabouts. They want to know where you are all the time and insist that you respond to calls or texts immediately. They might show up just to see if you’re where you’re supposed to be.

Digital spying. They might check your internet history, emails, texts, and call log. They might even demand your passwords.

Outbursts. You were told to cancel that outing with your friend or put the car in the garage, but didn’t, so now you have to put up with a red-faced tirade about how uncooperative you are.

Unpredictability. They’ll explode with rage out of nowhere, suddenly shower you with affection, or become dark and moody at the drop of a hat to keep you walking on eggshells.

They walk out. In a social situation, stomping out of the room leaves you holding the bag. At home, it’s a tool to keep the problem unresolved.

Jealousy. They accuse you of flirting or cheating on them.

Keeping you from socializing. Whenever you have plans to go out, they come up with a distraction or beg you not to go.

Er staan verder ook tekenen dat je afhankelijk bent:

are unhappy in the relationship, but fear alternatives
consistently neglect your own needs for the sake of theirs
ditch friends and sideline your family to please your partner
frequently seek out your partner’s approval
make a lot of sacrifices to please the other person, but it’s not reciprocated
would rather live in the current state of chaos than be alone
bite your tongue and repress your feelings to keep the peace
try to “rescue” them from themselves

Je zit dus duidelijk in zo'n relatie en als je zelf deze niet kan verbreken, zal je hulp moeten zoeken.
Als je moeder bent mag je sommige dingen niet meer: je mag niet elke dag patat eten, je mag niet uit het leven stappen, je moet het goede voorbeeld geven, liefst geen misdaden plegen, EN GEEN GEVAARLIJK VOLK IN JE HUIS HALEN. best simpel maar blijkbaar voor sommigen nog een heel gedoe.
Kun je niet alleen zijn ofzo? Dat je zo'n idioot accepteert? Na 1x uitschelden voor hoer had je z'n spullen al in de kliko moeten dumpen. Waar is je eigenwaarde?! Wat voor voorbeeld wil je je kinderen meegeven? Dat ze zich zo laten behandelen? Je wordt behandelt zoals je je laat behandelen.
Jullie hebben ook absoluut gelijk. Het voelt ook als geestelijke mishandeling. Iets wat mij in mijn macht houdt. Tegen beter weten in hield ik hoop. Door de tranen en eeuwige excuses. Dank voor de schop onder mijn kont. Doordat ik zo onzeker ben had ik deze echt even nodig!
Noname1980 schreef:
04-02-2019 12:27
Jullie hebben ook absoluut gelijk. Het voelt ook als geestelijke mishandeling. Iets wat mij in mijn macht houdt. Tegen beter weten in hield ik hoop. Door de tranen en eeuwige excuses. Dank voor de schop onder mijn kont. Doordat ik zo onzeker ben had ik deze echt even nodig!
het voelt niet alleen als geestelijke mishandeling, het IS geestelijke mishandeling. ga je het uitmaken? bereid je voor op een hoop emotionele chantage en als dat niet lukt agressie of zelfs geweld.
MissMaran schreef:
04-02-2019 12:07
Ben benieuwd hoever je je ex hebt laten gaan qua mishandelingen dat je zolang in een relatie blijft..
Ik denk dat je kinderen opgegroeid zijn met een hoop geweld en nu weer deze man.
Dit nemen je kinderen je later niet in dank af.
Kun je in elk geval nog even op je eigen topic komen reageren?
Nee, ik ben voor minder gescheiden. Zonder ook maar íets wat lijkt op deze relatie. Mijn relatie met mijn ex omtrent de kinderen is juist perfect. Ook wat hem steekt en jaloers maakt.
Wonen jullie samen TO?

Ik zie je laatste post, mooi dat je het nu zelf inziet.
Ga inderdaad weg bij deze man. Er is zo te zien niets leuks of fijns aan.
Bescherm jezelf en je kinderen!
Noname1980 schreef:
04-02-2019 12:28
Nee, ik ben voor minder gescheiden. Zonder ook maar íets wat lijkt op deze relatie. Mijn relatie met mijn ex omtrent de kinderen is juist perfect. Ook wat hem steekt en jaloers maakt.
Dat zegt toch al genoeg over hoe hij in elkaar zit? Hij gunt jouw kinderen twee ouders die elkaar niet kunnen uitstaan omdat dat voor zijn ego beter is. Hij is gewoon een intens naar mannetje.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
S-Meds schreef:
het voelt niet alleen als geestelijke mishandeling, het IS geestelijke mishandeling. ga je het uitmaken? bereid je voor op een hoop emotionele chantage en als dat niet lukt agressie of zelfs geweld.
Ja, hele goeie!
Noname1980 schreef:
Het is zeker mishandeling en je moet zo snel mogelijk van dit exemplaar afkomen. Wat een klootzak.
Life is short. Eat dessert first.
Ondanks alles hou ik nog van hem, maar dit trek ik niet meer. Ben ik nou zo raar dat ik in deze situatie geen sex kan hebben met hem?

nee, je bent raar dat je nog steeds van zoiets houdt
Er zit niet voor niets geen "o" in Amsterdam
Noname1980 schreef:
Wonen jullie samen of kun je het 'gewoon' uitmaken?
Heel belangrijk is dat je het niet meer stilhoudt en dat hij dat ook weet, gooi het open, zeg dat je met je ouders, vriendinnen en vader van je kinderen hebt gepraat over zijn gedrag en dat je geen contact wenst verder.
En dat iedereen achter je beslissing staat.
Maak een afspraak met je huisarts. Dan kan je de situatie uitleggen en die kan jou advies geven voor verdere hulp.

Je zit in een ongezonde relatie met een 'abuser'. Het is nu nog alleen geestelijk, maar dat maakt het niet minder abuse. Bovendien is het vaak een hellend vlak naar telkens erger. Die woedeuitbarstingen met name zijn geen goed teken.

Als je een grafiek maakt van hoe hij zich eerst voordeed naar nu, dan zie je al een snel dalende lijn. Wil je echt nog verder zien waar die lijn eindigt?
Noname1980 schreef:
Het IS geestelijke mishandeling.
Schop hem uit huis en trap niet in de Gouden bergen, mooie beloften en puppy-ogen en het bosje bloemen die hij nu gaat inzetten om je terug te krijgen. Of in de dreigementen dat als je hem niet terugneemt, hij je leven tot een hel gaat maken.
Wis, verwijder en blokkeer hem, wordt weer de gelukkige, vrolijke dame die je was voor hem en eis je rust op.
MissMaran schreef:
04-02-2019 12:34
Wonen jullie samen of kun je het 'gewoon' uitmaken?
Heel belangrijk is dat je het niet meer stilhoudt en dat hij dat ook weet, gooi het open, zeg dat je met je ouders, vriendinnen en vader van je kinderen hebt gepraat over zijn gedrag en dat je geen contact wenst verder.
En dat iedereen achter je beslissing staat.
Inderdaad. Vertel het zoveel mogelijk mensen. Begin met je ouders, begripvolle vriendin of dus je huisarts.
Paarsebloem schreef:
04-02-2019 12:48
Inderdaad. Vertel het zoveel mogelijk mensen. Begin met je ouders, begripvolle vriendin of dus je huisarts.
Inderdaad. Praat met zoveel mogelijk mensen over je situatie. Het zal je verbazen uit hoe veel hoeken je hulp en steun kunt krijgen. Je hoeft dit niet alleen te dragen!
kindrebel schreef:
04-02-2019 10:51
Je houdt van de man die je zou willen dat hij is, waar je af en toe een glimp van ziet. Maar face it. Dat is hij niet en dat gaat hij ook niet worden. Neem afscheid van de droom én de werkelijkheid.
Dit.
Bedenk je hoe leuk je het had zonder hem. Je hebt deze psycho helemaal niet nodig.
MissMaran schreef:
04-02-2019 12:21
Als je moeder bent mag je sommige dingen niet meer: je mag niet elke dag patat eten, je mag niet uit het leven stappen, je moet het goede voorbeeld geven, liefst geen misdaden plegen, EN GEEN GEVAARLIJK VOLK IN JE HUIS HALEN. best simpel maar blijkbaar voor sommigen nog een heel gedoe.
Naast dat het patat eet deel vind ik ook 'uit het leven stappen' een ingewikkelde , kijk maar eens naar 'moeders springen niet van de flat'.
Maar dat is misschien voer voor een ander topic, back to t.o.
Ik hoop voor je dat de schop die je hier krijgt van alle berichten genoeg is om die man uit je leven te bannen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven