Vals beschuldigen en uitschelden
maandag 4 februari 2019 om 10:32
Na een huwelijk en scheiding en daarna een aantal jaar alleen met mijn kids had ik mijn leven op de rit. Was een vrolijke, spontane meid die weer leefde. Genoot volop van de kinderen, mijn leven en maakte nieuwe vriendinnen. Eens in de maand heerlijk stappen, dansen en zingen. Wat genoot ik daarvan!
Sinds een aantal jaren heb ik een nieuwe relatie. Zoals in iedere relatie was het in het begin fantastisch en was er niets aan de hand.
Na verloop van tijd begonnen de eerste tekenen van problemen. Hij kon van het ene op het andere moment van vrolijk naar boos gaan. Nadat hij dreigde weg te gaan en ik hem probeerde te bedaren kwam het eruit dat het te maken had met zijn vorige relatie. Zij was volgens hem vreemd gegaan en hij had dat niet verwerkt. Naar later bleek heeft hij zelf in meerdere relaties een scheve schaats gereden.
Ik geloofde op dat moment dat het probleem uit zijn vorige relatie kwam en dat dit zou veranderen.
De problemen stapelden zich op. Hij flipt in 5 seconden om niets. Ziet overal spoken. Zelfs als de kussens van het bed anders liggen. Kort samengevat word ik nu al maandenlang uitgescholden voor alle vormen van hoer, slet, snol, kutwijf en keer op keer beschuldigd van vreemdgaan. Het meest erge, of domme eigenlijk is dat hij namen gebruikt van zijn vrienden. Hij veranderd in een woesteling en gooit de meest verschrikkelijke woorden naar mijn hoofd.
Hij gaat manipuleren, kleineren, chanteren als ik geen sex wil. Is me aan het controleren via Facebook, Whatsapp en kijken in mijn telefoon is het klaar. De tijden worden door hem bijgehouden op een papiertje.
Mijn telefoon wordt doorgekeken en verwijt het me als ik de code van mijn telefoon verander, ik zou dan een geheim hebben. Ik heb dus geen geheimen, maar wil geen controles meer. Ik verdedig me al bijna 2 jaar dat ik niet vreemdga! Wat ik wil rust en stabiliteit, voornamelijk voor mijn kinderen omdat dit slecht is voor hun toekomst. Dit speelt als de kinderen er niet zijn, maar is een kwestie van tijd dat dit veranderd.
Hij moest hulp zoeken van mij, wat hij ook gedaan heeft. Alleen durft hij dit woedeprobleem daar niet te bespreken.
Hij heeft me mijn leven afgepakt, de spontane, vrolijke flapuit is niet meer. Ze is veranderd in een stille vrouw, die niet meer stapt, niets meer onderneemt. Om dat er anders toch weer beschuldigingen komen over vreemdgaan..
Deze problemen ontstaan keer op keer omdat hij vind dat hij niet genoeg sex en aandacht krijgt. Hij snapt niet dat ik niet vaak sex met hem wil hebben na alles wat hij heeft gezegd. Dat ik me op zo'n moment niet meer dan een gat voel. Ik eerst liefde wil voelen.
Iedere vorm van liefde waar ik zo naar verlang, gewoon lekker knuffelen, om het vertrouwen terug te krijgen eindigt in ruzie. Elke aanraking moet eindigen in sex. Met meerdere malen de mededeling dat wanneer hij bij mij geen sex krijgt hij een ander pakt. Of zeggen dat hij dat al heeft gedaan.
Zo vaak tranen van spijt, zo vaak beloftes dat hij gaat veranderen.
Ondanks alles hou ik nog van hem, maar dit trek ik niet meer. Ben ik nou zo raar dat ik in deze situatie geen sex kan hebben met hem? Dat het voelt als moeten? Ik ben écht niet vies van sex, integendeel. Maar wel uit liefde, en niet uit chantage.
Zijn hier mensen met ervaring? Of iemand die mij de spreekwoordelijke trap onder mijn hol kan geven om hieruit te stappen? Want dat houden van is er nog steeds...
Sinds een aantal jaren heb ik een nieuwe relatie. Zoals in iedere relatie was het in het begin fantastisch en was er niets aan de hand.
Na verloop van tijd begonnen de eerste tekenen van problemen. Hij kon van het ene op het andere moment van vrolijk naar boos gaan. Nadat hij dreigde weg te gaan en ik hem probeerde te bedaren kwam het eruit dat het te maken had met zijn vorige relatie. Zij was volgens hem vreemd gegaan en hij had dat niet verwerkt. Naar later bleek heeft hij zelf in meerdere relaties een scheve schaats gereden.
Ik geloofde op dat moment dat het probleem uit zijn vorige relatie kwam en dat dit zou veranderen.
De problemen stapelden zich op. Hij flipt in 5 seconden om niets. Ziet overal spoken. Zelfs als de kussens van het bed anders liggen. Kort samengevat word ik nu al maandenlang uitgescholden voor alle vormen van hoer, slet, snol, kutwijf en keer op keer beschuldigd van vreemdgaan. Het meest erge, of domme eigenlijk is dat hij namen gebruikt van zijn vrienden. Hij veranderd in een woesteling en gooit de meest verschrikkelijke woorden naar mijn hoofd.
Hij gaat manipuleren, kleineren, chanteren als ik geen sex wil. Is me aan het controleren via Facebook, Whatsapp en kijken in mijn telefoon is het klaar. De tijden worden door hem bijgehouden op een papiertje.
Mijn telefoon wordt doorgekeken en verwijt het me als ik de code van mijn telefoon verander, ik zou dan een geheim hebben. Ik heb dus geen geheimen, maar wil geen controles meer. Ik verdedig me al bijna 2 jaar dat ik niet vreemdga! Wat ik wil rust en stabiliteit, voornamelijk voor mijn kinderen omdat dit slecht is voor hun toekomst. Dit speelt als de kinderen er niet zijn, maar is een kwestie van tijd dat dit veranderd.
Hij moest hulp zoeken van mij, wat hij ook gedaan heeft. Alleen durft hij dit woedeprobleem daar niet te bespreken.
Hij heeft me mijn leven afgepakt, de spontane, vrolijke flapuit is niet meer. Ze is veranderd in een stille vrouw, die niet meer stapt, niets meer onderneemt. Om dat er anders toch weer beschuldigingen komen over vreemdgaan..
Deze problemen ontstaan keer op keer omdat hij vind dat hij niet genoeg sex en aandacht krijgt. Hij snapt niet dat ik niet vaak sex met hem wil hebben na alles wat hij heeft gezegd. Dat ik me op zo'n moment niet meer dan een gat voel. Ik eerst liefde wil voelen.
Iedere vorm van liefde waar ik zo naar verlang, gewoon lekker knuffelen, om het vertrouwen terug te krijgen eindigt in ruzie. Elke aanraking moet eindigen in sex. Met meerdere malen de mededeling dat wanneer hij bij mij geen sex krijgt hij een ander pakt. Of zeggen dat hij dat al heeft gedaan.
Zo vaak tranen van spijt, zo vaak beloftes dat hij gaat veranderen.
Ondanks alles hou ik nog van hem, maar dit trek ik niet meer. Ben ik nou zo raar dat ik in deze situatie geen sex kan hebben met hem? Dat het voelt als moeten? Ik ben écht niet vies van sex, integendeel. Maar wel uit liefde, en niet uit chantage.
Zijn hier mensen met ervaring? Of iemand die mij de spreekwoordelijke trap onder mijn hol kan geven om hieruit te stappen? Want dat houden van is er nog steeds...
maandag 4 februari 2019 om 11:08
Je houdt niet van hem, je houdt van het idee te houden van iemand. En dan zijn er vast wel leukere exemplaren te vinden voor dat doel.
Je houdt niet van hem, je houdt van het idee te houden van iemand. En dan zijn er vast wel leukere exemplaren te vinden voor dat doel.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
maandag 4 februari 2019 om 11:09
Was een vrolijke, spontane meid die weer leefde. Genoot volop van de kinderen, mijn leven en maakte nieuwe vriendinnen. Eens in de maand heerlijk stappen, dansen en zingen. Wat genoot ik daarvan!
En deze man en deze problemen zijn het je waard om dit gevoel nooit meer te beleven?
Hij durft echt wel zijn woedeproblemen te bespreken hoor. Hij WIL het alleen niet, want hij is never no way nooit van plán om daarmee te stoppen. Want daarmee heeft hij macht en controle over jou. Waarom zou hij stoppen met iets wat hem duidelijk heel erg in zijn voordeel oplevert?
Google eens op huiselijk geweld. Op psychische mishandeling en zorg dat op de een of andere manier de schellen van je ogen vallen.
Je gaat hem niet kunnen helpen. Je moet jezelf en je kinderen helpen. Hij kan van jouw een dikke vinger krijgen om hoe hij jou en je kinderen behandelt!!
En deze man en deze problemen zijn het je waard om dit gevoel nooit meer te beleven?
Hij durft echt wel zijn woedeproblemen te bespreken hoor. Hij WIL het alleen niet, want hij is never no way nooit van plán om daarmee te stoppen. Want daarmee heeft hij macht en controle over jou. Waarom zou hij stoppen met iets wat hem duidelijk heel erg in zijn voordeel oplevert?
Google eens op huiselijk geweld. Op psychische mishandeling en zorg dat op de een of andere manier de schellen van je ogen vallen.
Je gaat hem niet kunnen helpen. Je moet jezelf en je kinderen helpen. Hij kan van jouw een dikke vinger krijgen om hoe hij jou en je kinderen behandelt!!
anoniem_6855df74c5ca1 wijzigde dit bericht op 04-02-2019 11:11
1.58% gewijzigd
maandag 4 februari 2019 om 11:10
maandag 4 februari 2019 om 11:14
Lees dat eerste stukje nog eens. En denk dan eens na waar dat houden van vandaan komt. Volgens mij houdt je niet van hem, maar is het een gewoonte dat hij er is. En is het eng om deze gewoonte te doorbreken.Noname1980 schreef: ↑04-02-2019 10:32Hij heeft me mijn leven afgepakt, de spontane, vrolijke flapuit is niet meer. Ze is veranderd in een stille vrouw, die niet meer stapt, niets meer onderneemt. Om dat er anders toch weer beschuldigingen komen over vreemdgaan..
Ondanks alles hou ik nog van hem,....
Want dat houden van is er nog steeds...
Als je de knoop doorhakt en hiermee kapt zul je vast verdriet hebben en gemis voelen. Maar daarna ga je je veel beter voelen en vraag je je af, waarom je zolang bij hem bent gebleven. Echt meid, kies voor jezelf, zoek je eigenwaarde terug en kap met dit sneue ventje.
maandag 4 februari 2019 om 11:20
Dit dus.
Waarom blijf je in godsnaam bij hem als je zo behandeld wordt? Je weet zelf ook dat dit niet klopt en je ziet dat het alleen maar erger wordt. Waar wacht je op? Dat hij zomaar ineens normaal gaat doen? Of tot hij nóg een grens overschrijdt bij je?
Na dit monster ga jij nog jaren bezig zijn om weer jezelf te worden, hoor... En dan heb ik het nog niet eens over de blijvende schade aan jou en vooral je kinderen. Mens, neem je verantwoordelijkheid en haal je kinderen buiten het bereik van deze gek.
maandag 4 februari 2019 om 11:26
Besef wel dat wij als buitenstaanders wel erg makkelijk praten hebben.Honingbij_ schreef: ↑04-02-2019 11:22Iedere keer weer als ik zo'n topic lees valt mijn mond open van verbazing. Lees je eigen verhaal eens terug, hoe kan je hier in godsnaam mee akkoord gaan? In mijn ogen ben je dan een sukkel zonder ruggengraat, sorry hoor...
maandag 4 februari 2019 om 11:33
Het gaat heel geleidelijk.Honingbij_ schreef: ↑04-02-2019 11:22Iedere keer weer als ik zo'n topic lees valt mijn mond open van verbazing. Lees je eigen verhaal eens terug, hoe kan je hier in godsnaam mee akkoord gaan? In mijn ogen ben je dan een sukkel zonder ruggengraat, sorry hoor...
Al direct in het begin worden dingen gezegd zoals: ik ben soms wel heel erg boos op de wereld. Dan kan ik iedereen wel in elkaar rammen! Jou niet, hoor schatje, maar sóms maken mensen me echt boos! Komt door mijn verrotte jeugd. Ik vertrouw niemand. Jou wel hoor lieverd, maar de rest... Poeh!
En dat neem je dan ter kennisgeving aan. En dan zie je het eens gebeuren in de kroeg ofzo. En dat is dan al het moment dat je niet denkt:
Jemig, dit is een kroegvechter met een kwaaie dronk! Nee, dan denk je: jemig, die verrotte jeugd werkt wel erg door zeg. Wat sneu! Ik ga hem helpen hiermee om te gaan, dan hoeft hij niet meer zo boos te zijn op alles en iedereen.
En dat is het moment dat je jezelf vrijwillig mede verantwoordelijk maakt voor zijn gedrag en dat is het begin van deze verrotte relatie.
Want je kan er met deze intentie niet zomaar meer uitstappen, vind je zelf. En daarom accepteer je veel, veel meer dan je zonder dat praatje zou hebben gedaan. En hij laat het zich lekker aanleunen en blijft wentelen in zijn excuses waarom hij doet zoals hij doet en neemt geen enkele verantwoordelijkheid voor zijn gedrag. Nooit.
maandag 4 februari 2019 om 11:45
Deze gast heeft veel narcistische trekjes.
Ook in de ontwikkeling van je relatie lees ik veel over narcistische misbruik.
Aan het begin van je relatie was alles geweldig en hij heeft stap voor stap stukjes van jou weggehaald en er niets meer over is van de oude jij.
Geloof me, het wordt alleen maar erger als jij niet uit deze relatie stapt.
http://narcismeinrelaties.nl/kennisbank ... -relaties/
Ook in de ontwikkeling van je relatie lees ik veel over narcistische misbruik.
Aan het begin van je relatie was alles geweldig en hij heeft stap voor stap stukjes van jou weggehaald en er niets meer over is van de oude jij.
Geloof me, het wordt alleen maar erger als jij niet uit deze relatie stapt.
http://narcismeinrelaties.nl/kennisbank ... -relaties/
maandag 4 februari 2019 om 11:47
Wat maakt dat jij jezelf zo weinig waard vindt en vernederingen verdient?
Los van je eigen negatieve zelfbeeld (anders was je wel weg) laat jij je kinderen zien wat relaties inhouden. Nu hebben ze geleerd: vernederen, uitschelden, niet-respecteren en kleineren. Is dat echt wat je ze mee wil geven?
Deze man heeft jouw leven niet afgepakt. Hij mocht van jou je leven afpakken.
Los van je eigen negatieve zelfbeeld (anders was je wel weg) laat jij je kinderen zien wat relaties inhouden. Nu hebben ze geleerd: vernederen, uitschelden, niet-respecteren en kleineren. Is dat echt wat je ze mee wil geven?
Deze man heeft jouw leven niet afgepakt. Hij mocht van jou je leven afpakken.
maandag 4 februari 2019 om 12:01