Valt jullie dit ook weleens op?

16-12-2009 14:33 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:ColeTurner schreef op 16 december 2009 @ 14:59:

En wat het winkelpersoneel betreft, volgens mij wordt er vooral gekeken naar jong, ongeschoold en goedkoop personeel en wordt er minder aandacht besteed aan klantvriendelijkheid door de werkgevers. Het zou mij niet verbazen als er nu ook meer werk wordt verricht met minder mensen, zodat er minder tijd is voor klantvriendelijkheid.

Ik denk dat je zeker gelijk hebt qua jong,ongeschool,goedkoop personeel en het zal ook best zo zijn dat er veel werk in weinig uren verstouwd moet worden.

Maar vriendelijk en beleefd zijn kost niet meer tijd of moeite dan ongeinteresseerd en bot doen tegen een klant!

In diezelfde tijd had ze tegen TO kunnen zeggen: (bv) ja hoor dat staat in dat gangpad,onderaan.... klaar!
Wat me laatst opviel; onaardige en bedriegende mensen worden meer verwacht ofzo. (vage zin, ik zal het illustreren met een voorbeeld_

Ik stapte laatst de bus in, en het onderste flapje van mijn buskaart was er van het vele vouwen (in mijn portemonnee) afgevallen. Ik was mij er niet van bewust dat de buskaart dan nu ongeldig was, dus ik zei vriendelijk 'goedemorgen, naar ... alstublieft' en stak de kaart naar voren om te laten bestempelen.

De chauffeur keek naar mijn kaart en zei 'denk je dat ik gek ben? Die kaart is niet geldig hoor... Een beetje mij lopen bedriegen, dat heb je er expres afgeknipt (??)'. Dus ik zei 'oh, excuus, ik wist niet dat dat zo werkte' en ging op zoek naar een andere kaart. Maar die man bleef maar doorgaan van 'en ik geloof er niks van en je liegt tegen me blabla'

Toen werd ik dus echt boos en heb gezegd 'meneer, ik vind het prima om een andere kaart te gebruiken, maar u gaat NIET (met stemverheffing) tegen me zeggen dat ik lieg, want dat is niet zo.'

De rest van de bus keek me echt aan alsof ik gek was...
quote:Stephanietje schreef op 16 december 2009 @ 17:57:

Wat me laatst opviel; onaardige en bedriegende mensen worden meer verwacht ofzo. (vage zin, ik zal het illustreren met een voorbeeld_

Ik stapte laatst de bus in, en het onderste flapje van mijn buskaart was er van het vele vouwen (in mijn portemonnee) afgevallen. Ik was mij er niet van bewust dat de buskaart dan nu ongeldig was, dus ik zei vriendelijk 'goedemorgen, naar ... alstublieft' en stak de kaart naar voren om te laten bestempelen.

De chauffeur keek naar mijn kaart en zei 'denk je dat ik gek ben? Die kaart is niet geldig hoor... Een beetje mij lopen bedriegen, dat heb je er expres afgeknipt (??)'. Dus ik zei 'oh, excuus, ik wist niet dat dat zo werkte' en ging op zoek naar een andere kaart. Maar die man bleef maar doorgaan van 'en ik geloof er niks van en je liegt tegen me blabla'

Toen werd ik dus echt boos en heb gezegd 'meneer, ik vind het prima om een andere kaart te gebruiken, maar u gaat NIET (met stemverheffing) tegen me zeggen dat ik lieg, want dat is niet zo.'

De rest van de bus keek me echt aan alsof ik gek was...Ja dat zijn echt van die typische miscommunicaties! Echt vevelend..
Ik vind het hier op zich (ik woon in een stad) wel meevallen, hoewel er zich ook wel incidenten voordoen die hier al in het topic zijn beschreven.

MAAR: Ik kreeg begin november een ongeluk en brak mijn enkel.

Eén keer KRAK en een tweede keer krak, enorme pijn en ik kon niet meer opstaan.

Zeker 7 omstanders die me toch duidelijk maakten dat er zich achter me een bankje stond en ik daar het beste even naartoe kon lopen. Ik had ondertussen al zeker drie keer aangegeven, dat ik NIET op mijn been kon staan.

Ook gevraagd of iemand me wilde helpen.

Wat denk je?

NIEMAND die iets deed, niet eens een ambulance bellen!

Zo lag ik er minutenlang, iedereen liep ook weer gewoon weg.

Ik had geluk dat er, bij toeval, een verpleegkundige langs liep en zij me wel meteen naar de eerste hulp bracht.

Wat bleek? Enkel 2 keer gebroken en bot gespleten. Operatie gehad en lig nog steeds thuis op de bank.

Ik hoop in januari weer op de been te zijn.

Artsen in het ziekenhuis vertelden ook al dat dit váák voorkomt, ik was geen uitzondering...
quote:JustMe32 schreef op 16 december 2009 @ 17:21:

[...]

Ik vind het erg onfatsoendelijk Waar kom jij vandaan?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:JustMe32 schreef op 16 december 2009 @ 17:11:

[...]

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.

Misschien heb jij het geluk dat je vaak alleen positieve dingen meemaakt. Maar als je genoeg negatieve dingen meemaakt, die je uit het niets overvallen, dan sprak je hier wel anders.Nee hoor, het is maar net hoe je ervaringen interpreteert of hoe je ermee omgaat. Iets wat lichtpuntjes als iets negatiefs ziet zie ik misschien niet als negatief of als gewoon. Sommige mensen zijn ook erg lichtgeraakt.
quote:JustMe32 schreef op 16 december 2009 @ 17:28:

[...]

Het leven kan soms erg zwaar zijn en daar kies je meestal niet zelf voor.Hahaha, ja je leven wordt echt ondragelijk door iemand die iets niet aan wil wijzen omdat ze met volle handen staat.
quote:hanZie schreef op 16 december 2009 @ 18:09:

[...]

Hahaha, ja je leven wordt echt ondragelijk door iemand die iets niet aan wil wijzen omdat ze met volle handen staat.

Dat bedoel ik niet.

Maar dat begreep je zelf vast ook wel.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 december 2009 @ 18:06:

[...]

Waar kom jij vandaan?

Hoezo wil je dat graag weten?

En wat bedoel je precies, mijn geboorteplaats of mijn woonplaats?
quote:rider schreef op 16 december 2009 @ 16:08:

[...]

Nee, nooit.

[...]

Nee, nooit. Omdat ik daar niet over zeur. Ik heb ook niet altijd zin om wéér zo'n huppeltrut-met-haast voor te laten als ik zelf al een eeuwigheid sta te wachten. Plan je boodschappen dan maar wat beter in.

[...]

En, zei je er wat van? Zo nee, waarom dan hier klagen? Zo ja, wat was het resultaat?

[...]

Of heb je het zelf niet door?

[...]

Wat een onzin.

[...]

Ik vind je klinken als een zeurmiep

Wat kan jij uithalen

Iemand kan toch ook overdonderd raken als iemand op dat moment zoiets zegt? Ik kan dat best begrijpen, maar jij staat vast nooit met een mond vol tanden van verbijstering.
Je kunt er zelf voor kiezen of je je humeur wel of niet door horkengedrag laat bederven. Maar volgens mij kun je wel degelijk objectief constateren dat de omgangsvormen de laatste jaren onbeleefder zijn geworden.

Ik woon al meer dan 10 jaar niet meer in Nederland en sta soms echt versteld als ik weer eens in Nederland ben van de onbeschofte houding van bijvoorbeeld personeel in winkels en horeca. Ik maak in zo'n geval rechtomkeer en ga mijn geld ergens uitgeven waar ik wel welkom ben.
mahna mahna tuduuuudududu
quote:biebelie schreef op 16 december 2009 @ 17:55:

[...]

Ik denk dat je zeker gelijk hebt qua jong,ongeschool,goedkoop personeel en het zal ook best zo zijn dat er veel werk in weinig uren verstouwd moet worden.

Maar vriendelijk en beleefd zijn kost niet meer tijd of moeite dan ongeinteresseerd en bot doen tegen een klant!

In diezelfde tijd had ze tegen TO kunnen zeggen: (bv) ja hoor dat staat in dat gangpad,onderaan.... klaar!Het is geen excuus. Ik wilde alleen aangeven dat de werkgever / bedrijfsleiders van dit soort personeel hier een rol in hebben en hun personeel aanspreken op andere zaken dan klantvriendelijkheid. Ik vind het ook aan de bedrijfsleiding om meer op de klantvriendelijkheid te letten.
quote:JustMe32 schreef op 16 december 2009 @ 18:14:

[...]

Hoezo wil je dat graag weten? Omdat ik me afvroeg waar ze " onfatsoendelijk " zeggen

En wat bedoel je precies, mijn geboorteplaats of mijn woonplaats?Doe maar wat relevant is, dan.
lichtpuntjes,wat een onbeschofte verkoper!Ik had haar wel goed

teruggepakt.
quote:Geraldine schreef op 16 december 2009 @ 19:46:

lichtpuntjes,wat een onbeschofte verkoper!Ik had haar wel goed

teruggepakt.Hoe? Laten tackelen? Kietelen tot ze kan lachen ? Uitschelden? Naar haar leidinggevende gaan?
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 december 2009 @ 19:42:

[...]

Doe maar wat relevant is, dan.

Dat is toch gewoon een normaal woord of niet?

Ik kom oorspronkelijk uit Zuid-Limburg.
Herken het wel. Vooral de beppende kassajuffrouws die met elkaar kletsen over de date van afgelopen weekend terwijl jou boodschappen bliepend voor haar neus voorbijgaan. Het bedrag dat je dient te betalen wordt genoemd, zonder een 'alstublieft' erachteraan. Etc. Dan moet ik altijd errug veel moeite doen er een dankjewel en tot ziens uit te persen hoor. En doe dat dus ook vaak niet of ga met een 'en bedankt hoor!' de winkel uit. Ik maak me er dan dus zelf ook schuldig aan. (Maar vind wel dat de kassajuffrouw er is voor mij, mij moet helpen, klantvriendelijk moet zijn en beleefd. Daar wordt ze immers voor betaald.)

Nu wonen wij sinds maart jl in dit dorp, en toch verbaas ik me ook vaak over de vriendelijkheid hier. Mensen groeten je op straat, wat in onze vorige woonplaats niet gebeurde.

Iets wat me zeker verbaasde laatst: stond aan de kassa bij de Action, met weer eens veel te veel prul. Was toen 32 weken zwanger, wat goed zichtbaar was. Veel zware spullen dus wilde het rollende mandje (weet je wel die handige) meenemen naar de auto. Kassajuffrouw riep direct, 'ho mevrouw, wilt u die hier laten staan!'. Ik vroeg haar of ik het mee naar de auto mocht nemen omdat ik liever niet te zwaar wilde tillen, en het terug zou brengen, maar helaas. 'Nee, zo zijn nu eenmaal de regels, ze jatten ze bij het leven'. Ook dat snap ik nog wel, alleen de toon waarop. Maar goed, waar het om ging was dat er achter mij een oudere dame met een karretje in de rij stond. Zij bood aan met me mee te lopen naar de auto, mijn spullen mochten wel in haar kar! Zo lief. Ik heb er heel dankbaar gebruik van gemaakt en constateerde zelfs dat deze mevrouw haar eigen auto heel ergens anders had staan, aangezien ze de parkeerplaats terug over moest naar parkeerplaats 2. Erg lief dus!!
.
tessaa wijzigde dit bericht op 30-08-2010 00:44
Reden: privacy
% gewijzigd
Ik ben wel gevoelig voor negatieve reacties, bijv. uitgescholden worden op straat voor KUTwijf, omdat ik niet goed uitkeek, zei ik ook nog sorry... Ik kan dan wel van slag zijn, maar zie het echt als incident.

De vele, vele, vele keren dat mensen vriendelijk zijn herinner ik me niet meer allemaal, maar soms heb ik van die dagen dat ik denk: wat een fijne mensen bestaan er toch!!!

Kan dat het niet zijn TO? Negatieve uitlatingen bezorgen je een persoonlijk rotgevoel en daar ga je over nadenken en dat blijft je langer bij dan 'gewoon' vriendelijk geholpen worden in een winkel?

Ligt het aan mijn bui dat ik rider een vervelende zuiger vind vandaag?
quote:Tessaa schreef op 16 december 2009 @ 20:05:

Over opstaan voor ouderen... Ik bied het het altijd aan, maar ze lachen me vierkant uit!Is me ook eens gebeurd... 'nou jongedame, zo oud ben ik ook weer niet hoor'... Pff, het is ook niet snel goed!
quote:JustMe32 schreef op 16 december 2009 @ 19:56:

[...]

Ik moest er ook om lachen; onfatsoen(de)lijk.

Maar blijkbaar gebruiken meer mensen het...als ik google krijg ik meerdere hits.

maar geen goed Nederlandsch...wikipedia kent het niet..
Ik vind het altijd zulke nonsens dat mensen zeggen "o tegenwoordig zijn de mensen zo onvriendelijk". Vriendelijkheid en onvriendelijkheid zijn van alle tijden. Zo vreemd vind ik die opmerking. Kan het niet begrijpen.
quote:JustMe32 schreef op 16 december 2009 @ 19:56:

[...]

Nee, het is onfatsoenlijk.

Dus ik vroeg me af of het dialect was .
quote:slavetolove schreef op 16 december 2009 @ 20:23:

Ligt het aan mijn bui dat ik rider een vervelende zuiger vind vandaag?

Nee dat ligt niet aan jou.

Rider zal op straat wel zijn uitgescholden en daar een negatief gevoel aan over gehouden hebben :-)
quote:blijfgewoonbianca schreef op 16 december 2009 @ 20:34:

[...]

Nee, het is onfatsoenlijk.

Dus ik vroeg me af of het dialect was .

Oh, dan heb ik vandaag tenminste iets geleerd

haha.

Ik zie en hoor het woord op die manier vaak voorbij komen dus ik was in de veronderstelling dat het juist was.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven