Van Samenwonen naar Latten
donderdag 4 juni 2009 om 14:39
donderdag 4 juni 2009 om 14:43
Mijn vriend wilde dat ook en ik ook wel, maar nu blijkt dat hij latten ziet als: ik heb niks en ben vrij (wil me even met niemand binden en wil niks....), maar we gaan wel met elkaar om.....Dus ja ondertussen.....Ik vind dit niet prettig en ga hier denk ik niet mee door. Laat me niet voor de gek houden. Elke situatie kan anders zijn, maar latten na een relatie betekent vaak: ieder doet waar ie zin in heeft of 1 van de 2!
voer eendjes geen oorlog!
donderdag 4 juni 2009 om 14:49
Dit was ook het plan tussen mij en mijn ex,
nadat we hadden samengewoont en het uit was geweest omdat ik met mezelf iets uit te zoeken had.
Toen we weer bij elkaar kwamen, wilde hij veel afstand.
Latten leek een goede optie, omdat ik natuurlijk niet bij mijn ouders kon blijven wonen.
Naja, puntje bij paaltje, vlak voor het tekenen van mijn contract maakte hij het uit.
Ik denk dat er teveel wantrouwen in het spel was, en dat dat latten misschien een verkapte manier was van uitstel van executie.
Iets anders kan ik me niet bedenken.
Op zich heb ik trouwens niets tegen latten, kan heel fijn zijn om gewoon beiden je eigen ruimte te hebben.
Ik woon nu in mijn nieuwe appartementje, en geniet erg van het hebben van een eigen stekje met mijn eigen spulletjes.
De relatiebreuk is nog maar 2 weken geleden, maar ik probeer me te richten op wat ik nu wel wil met mijn leven ipv blijven terugblikken op die relatie....
Tja...ik denk dat het afhangt van hoe jullie in de relatie staan en wat de reden is om te gaan latten.
Het kan net dat beetje lucht geven om de relatie beter te overzien, het kan ook een vlucht zijn...
Liefs,
Noah
nadat we hadden samengewoont en het uit was geweest omdat ik met mezelf iets uit te zoeken had.
Toen we weer bij elkaar kwamen, wilde hij veel afstand.
Latten leek een goede optie, omdat ik natuurlijk niet bij mijn ouders kon blijven wonen.
Naja, puntje bij paaltje, vlak voor het tekenen van mijn contract maakte hij het uit.
Ik denk dat er teveel wantrouwen in het spel was, en dat dat latten misschien een verkapte manier was van uitstel van executie.
Iets anders kan ik me niet bedenken.
Op zich heb ik trouwens niets tegen latten, kan heel fijn zijn om gewoon beiden je eigen ruimte te hebben.
Ik woon nu in mijn nieuwe appartementje, en geniet erg van het hebben van een eigen stekje met mijn eigen spulletjes.
De relatiebreuk is nog maar 2 weken geleden, maar ik probeer me te richten op wat ik nu wel wil met mijn leven ipv blijven terugblikken op die relatie....
Tja...ik denk dat het afhangt van hoe jullie in de relatie staan en wat de reden is om te gaan latten.
Het kan net dat beetje lucht geven om de relatie beter te overzien, het kan ook een vlucht zijn...
Liefs,
Noah
donderdag 4 juni 2009 om 15:11
Ik heb 10 jaar samengewoond maar was niet helemaal happy..sleur sleur en wist niet of ik genoeg van hem hield.
Dacht dat latten de oplossing was en er weer leuke dingen voor terug kwamen.
Vriend vond het allemaal zozo,maar gaf weinig tegengas.(lees deed weinig moeite)
Ander huis gezocht en alles in overleg gedaan,samen nieuwe hokje ingericht en na een maand zei hij (notabene!! ik was degene met de onrust) dat ie er op deze manier geen heil meer in zag...dusss einde oefening.
Maar goed,dat wil niet zeggen dat dat bij jullie het geval zal zijn natuurlijk.
Bedenk goed voor jezelf de reden waarom je dit wilt en hoe je partner er tegen aan kijkt.
Sterkte met je beslissing!
Dacht dat latten de oplossing was en er weer leuke dingen voor terug kwamen.
Vriend vond het allemaal zozo,maar gaf weinig tegengas.(lees deed weinig moeite)
Ander huis gezocht en alles in overleg gedaan,samen nieuwe hokje ingericht en na een maand zei hij (notabene!! ik was degene met de onrust) dat ie er op deze manier geen heil meer in zag...dusss einde oefening.
Maar goed,dat wil niet zeggen dat dat bij jullie het geval zal zijn natuurlijk.
Bedenk goed voor jezelf de reden waarom je dit wilt en hoe je partner er tegen aan kijkt.
Sterkte met je beslissing!