Van slag over droom oude liefde...

10-10-2008 20:42 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou even bij het begin beginnen. Het gaat dus over mijn droom die ik vandaag had over mijn eerste liefde, het soort liefde waarvan sommigen zeggen dat je maar 1x in je leven meemaakt en gewoon voelt in al je vezels. Met deze jongen (destijds) ben ik meer dan een jaar samen geweest, mekaars eerste bedpartner etc (even voor de beeldvorming )

Dit is ondertussen 12 jaar geleden...maar toch soms droom ik over hem en dan niet sexueel maar meer over de "band" die we hadden en gevoelens die erbij hoorden. Zoals dat we ergens zijn en we toch met naar elkaar toegetrokken worden en teder 1 zoen wisselden. Of nu was het dan dat er iets was (ben kwijt wat het was) waardoor we dus heel dicht bij elkaar waren, voorhoofd tegen voorhoofd met de ogen dicht en mijn hand op zijn wang ruste. Nou kun je zeggen het stelt allemaal niks voor en in principe klopt het ook maar na die dromen word ik eerste happy wakker maar naarmate de dag vorderd word ik steeds verdrietiger.

Ik baal daar ontzettend van dat het nog wat met me doet. Zelf heb ik een dochter van 5 nu, hij eentje van 2, ik heb een vriend, hij getrouwd. Sporadisch zien we mekaar en dan is het weer n klik ook al zijn we allebei happy met waar we in ons leven zijn en ik heb ook gewoon niks te klagen. Dus WAAROM ben ik zo'n muts en speelt het me zo op?

En ja het is wederzijds wat de band betreft, zelf heb ik nu 3 jaar een relatie maar totdat hij dus zijn vriendin/ nu vrouw belden we regelmatig (hij is trouwens Pools, net als ik maar hij woont daar en ik dus niet ) en hadden we het nog over mekaar nog eens zien en afspreken, maar ja toen was zij opeens zwanger en ging het hele feest niet door....dus ik ben echt geen labiele kip die zich iets in haar hoofd haalt haha...
Ik herken het wel. Heb het zowel bij mijn eerste liefde, nu al meer dan 10 jaar geleden, als bij mijn laatste exvriendje.

Eerste liefde zie ik ook sporadisch en ik weet dat hij daar ook altijd even door van slag is.

Als ik naar mezelf kijk weet ik dat mijn zwak voor hem ook komt door wat voor relatie we hadden. Omdat we elkaars eerste liefde waren, wisten we niet wat we konden verliezen, en konden ons daarom totaal kwetsbaar opstellen. Niemand heeft ooit zo diep in mij mogen kijken als hem. We waren jong, naïef, en vol van vertrouwen.

Ik koester dat, het beeld van die twee pubers die samen de hele wereld aan konden.

Ik denk ook dat dat het enige is wat je ermee hoeft te doen. Koester het, glimlach erom, maar betrek het niet op je leven nu. Het staat er namelijk los van. Je gevoel voor hem (en dus ook voor wie jij toen was, welke dromen je toen had, enz) kan los staan van je gevoel voor je vriend nu.

Geniet ervan dat je dat af en toe nog even mag meemaken 's nachts, en geniet overdag van alles wat je nu hebt.
In een droom hebben dingen personen en situaties soms een hele andere betekenis

Een droom over een ex geliefde staat vaak voor een eigenschap die je in hem waardeerde die je zoekt of zou moeten ontwikkelen ... zeg ik zo even mijn hoofd.

Kijk maar even hier.

www.droominfo.nl

Als je er in gelooft....
hmm als ik dat zo lees denk ik dat het bij mij is: Een alternatieve uitleg is dat dromen over voormalige geliefden juist de positieve ervaringen die je had met deze persoon benadrukken.

Maar goed ben blij dat ik niet de enige ben (@Halvemaan)

En tuurlijk koester ik het ook maar tja dromen kun je niet beinvloeden he... misschien wel het gevoel maar ook dat vind ik moeilijk.
Ik droom heel vaak over oude geliefden. Vaak in periodes dat ik me onzeker voel over zaken. Dat hoeft niet eens de liefde te zijn, kan ook werk, ouderschap etc zijn.

Ik heb het idee dat ik dan droom over momenten dat ik me volmaakt prettig en in balans voelde, in een soort van vacuum. Inderdaad die voorhoofden tegen elkaar momenten. Het lijkt me dat dat te maken heeft met niet zozeer die geliefde, maar met het moment, het gevoel, wie je toen was, waar je naar terug verlangt.

Met je eerste liefde kent waarschijnlijk veel van dat soort momenten. Je bent jong, vol vertrouwen en geeft je helemaal over. Dat wat je samen meemaakt, dat is de wereld. Die momenten worden later zeldzaam. Omdat je door ervaringen gewoon niet meer zo goed van vertrouwen bent als je toen was. Omdat je je meer af laat leiden door door omstandigheden.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Haai Poezewoes,

Ik heb je stukje de afgelopen 2 dagen enkele keren gelezen en je verwoord het prachtig....voel me ook gelijk minder mutserig

. Het is inderdaad ws het "vacuum" gevoel, dat idee van opperste geluk en je niet kunnen voorstellen dat het ooit weggaat of anders wordt, alleen met zn 2en. Ergens ook wel mooi, de goede oude tijd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven