Vanavond ziet m'n vriend z'n Ex op een verjaardag!!!

15-01-2010 19:00 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bahhh ik voel me helemaal rot, vanavond heeft m'n vriend een verjaardag en zijn ex is daar ook. Ik dit vreselijk moeilijk, omdat ik weet dat zijn ex er een tijdje terug nog erg veel moeite mee had dat hij wat met mij had en dat dat zo snel was nadat het tussen hun is uitgegaan. Ik voel me nu heel onzeker en ben bang dat hij haar weer leuk zal gaan vinden. Laatst was ze ook bij 'm langs geweest om z'n nieuwe huis te bekijken en af en toe hebben ze ook nog contact via sms of mail. Ik vind dit erg vervelend en dit weet mijn vriend ook. Hij begrijpt 't opzich wel maar hij heeft ook zoiets waarom doe je daar zo moeilijk over want het is uit en ik zal nooit vreemdgaan of wat dan ook! Ik ben wel blij dat hij 't nu eerlijk heeft gezegd dat ie haar vanavond zal zien, want de vorige x kwam ik er toevallig achter....dit vond ik heel erg, maar hij had 't bewust niet gezegd omdat ik me dan toch onnodig zorgen ging maken.....maar dat maakt 't voor mij eigenlijk alleen maar erger als hij bewust dingen achterhoudt, daardoor wordt ik nog onzekerder!! Pffff wat zal ik blij zijn als deze avond voorbij is!!!
Phoeby,

stel nou hè, dat jouw ex een nieuwe lief vindt die het helemaal niet op prijs stelt dat hij jou ziet en hij gaat daar in mee? Wat dan? Dan zie je je ex toch echt niet meer, toch? Ook al heb je 16 jaar gedeeld.

Dit niet gemeen bedoeld ofzo hoor. Maar ik zie mijn ex ook niet meer, zij vind het niet leuk als we afspreken. Doe ik dan ook niet. Hij roept wel dat zij niet kan verbieden met wie hij omgaat, maar ik vind het toch niet leuk om als een soort 'stoker' gezien te worden. Ik vind het heel jammer, maar ga mijn tijd daar niet meer in steken.
mevrouw75 Heb ik het met ex ook over gehad, hij deelt mijn mening, als iemand zo kortzichtig is past hij niet in mijn leven.

Je kan toch niet zoveel jaar van je leven verloochenen omdat een ander dat van je wil, omdat diegene je niet vertrouwd, of omdat diegene niet kan accepteren dat je een verleden hebt.

Als mijn ex en ik met elkaar verder konden, dan was het toch niet mijn ex.

Zoals ik het lees is je ex dus iemand tegen gekomen als TO,

erg jammer voor jullie vriendschap, dit heeft dus ook niets met jullie vriendschap te maken, maar alles met zijn nieuwe onzekere groen ogende vriendin.

Daarom kan ik ook niet zo'n medeleven tonen aan TO,

die moet nodig opgroeien en iets doen aan haar probleem, en het niet het probleem van haar vriend maken, want in mijn ogen heeft zij door haar eigen kortzichtigheid straks wel een

probleem
Nou ik heb het al eerder gezegd ik snap de gedachten gang van TO ook ergens wel.

Maar verstandelijk moet te beredeneren zijn dat een ex niet voor niets een ex is

Als ze dat niet kan dan schort er iets in haar vertrouwen naar haar vriend toe.

Ook ik had een lief die een goede band had met zijn ex, en om eerlijk te zeggen ook ik heb het daar best een tijdje moeilijk mee gehad.

En dan was het voornamelijk omdat zij meer van hem wist dan ik, hem echt van haver tot gort kende

En zover was ik gewoon nog niet, ik kende hem net een paar maanden.

later is dat gevoel ook gewoon verdwenen

Hij had voor mij gekozen.

Dat beseffen en dus ook daar naar handelen maakt het leven een stuk makkelijker.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Echt super bedankt voor al jullie reacties.....heb vanmiddag ook even goed met m'n beste vriendin gepraat en dat heeft me wel heel erg opgelucht en ik zie ook zeker in dat dit moet ophouden! Ik ga ook zeker vanav m'n mond houden over die foto's....aan de ene kant wil ik wel praten, maar hij weet eigenlijk allemaal hoe 't precies zit en miss 's beter dat we 't even vergeten en het samen super gezellig te gaan maken....hoop ook dat dit kan vanavond.
En lalie25, heb je nog dat topic bekeken waar ik je op heb gewezen? Denk namelijk echt dat je daar wat aan hebt.

Succes vanavond!
Ik sluit me aan bij goldmember. Lees het topic van Bloemetje86 eens door. Echt, zo wil je het echt niet.
quote:Lalie25 schreef op 16 januari 2010 @ 18:16:

Echt super bedankt voor al jullie reacties.....heb vanmiddag ook even goed met m'n beste vriendin gepraat en dat heeft me wel heel erg opgelucht en ik zie ook zeker in dat dit moet ophouden! Ik ga ook zeker vanav m'n mond houden over die foto's....aan de ene kant wil ik wel praten, maar hij weet eigenlijk allemaal hoe 't precies zit en miss 's beter dat we 't even vergeten en het samen super gezellig te gaan maken....hoop ook dat dit kan vanavond.Ik neem aan dat je die foto's op Hyves of Facebook ofzo gezien hebt. Nou, dan wordt er in ieder geval niet geheimzinnig over gedaan. Da's mooi toch? Maak er een leuke avond van!
quote:Mevrouw75 schreef op 16 januari 2010 @ 16:18:

Phoeby,

stel nou hè, dat jouw ex een nieuwe lief vindt die het helemaal niet op prijs stelt dat hij jou ziet en hij gaat daar in mee? Wat dan? Dan zie je je ex toch echt niet meer, toch? Ook al heb je 16 jaar gedeeld.

Dit niet gemeen bedoeld ofzo hoor. Maar ik zie mijn ex ook niet meer, zij vind het niet leuk als we afspreken. Doe ik dan ook niet. Hij roept wel dat zij niet kan verbieden met wie hij omgaat, maar ik vind het toch niet leuk om als een soort 'stoker' gezien te worden. Ik vind het heel jammer, maar ga mijn tijd daar niet meer in steken.Dat kan ik me ook voorstellen. Heb een vriend wiens vriendin het niet leuk vind als we samen omgaan. Dit terwijl er nooit iets is gebeurd! Nu denk ik aan de ene kant: Dat is lekker haar probleem, maar ik wil ook zeker niet als stoker gezien worden, dus hou me afzijdig. Als hij er een probleem mee heeft moeten zij dat eerst maar zelf oplossesn, ik niet. Jammer wel, heb ook zeker toenadering tot haar gezocht hoor, maar het is nou eenmaal zo. Zou het wel heel erg onaantrekkelijk vinden als een man dit andersom bij mijn mannelijke vrienden heeft.
Lalie: als je zo doorgaat duw je je vriend weg. Probeer er met hem over te praten, over je onzekerheid. En dan niet verwijtend en boos dat die haar nog ziet of dat die niet smst. Gewoon rustig je onzekerheden aangeven, geen verwijten.

En gewoon genieten. Of stel voor om een keer samen met die ex af te spreken, soms baat het als je weet wie ze is en als je elkaar ontmoet hebt.
Raiden, waarom moet Lalie haar onzekerheden met hem bespreken?

Dan maakt ze van haar probleem zijn probleem....

Met als gevolg dat hij constant op zijn tenen gaat lopen om het zieltje van Lalie te sparen.

Nee hoor, het is haar ding, ze moet het dus ook zelf oplossen!
Ik ben het wel met jullie eens, maar het valt mij wel op dat niemand lijkt toe te willen/durven geven dat ook zij wel eens onzeker/jaloers zijn (geweest)...daar lijkt mij helemaal niets mis mee. Tenzij het je leven/doen en laten beheerst...

Ik heb niet alles precies doorgelezen, maar misschien heeft het ook met de leeftijd van de TO te maken en met de duur van de relatie. Ik moet eerlijk bekennen, dat ik in het begin van mijn relatie ook behoorlijk onzeker kon zijn over zijn ex, maar nu...nee zoiets schuift snel naar de achtergrond (bij mij dan in ieder geval). Ik zou mijn vriend nooit, maar dan ook nooit verbieden om ergens heen te gaan (ongeacht wie er is). Ook zal ik hem dan nooit bellen/smsen, tenzij het dringend is.
Ho ho, dat heb ik wel degelijk toegegeven alleen heb ik mijn onzekerheden en jaloerse buien nooit bij mijn partner neergelegd...

Mijn issue, mijn probleem

je lief er deelgenoot van maken zorgt er meestal voor dat je ontzettend spastische verhoudingen gaat krijgen

zie het topic van Bloem
Goedemorgen Lalie,

Heb je nog gesproken met je vriend gisteravond? Hoe kijk je nu tegen de situatie aan?
Goeie morgen Lalie, ik ben ook wel benieuwd.

Is alles weer opgelost?
Een vrolijke morgen, ook ik vraag me af hoe het is gegaan, en of je ook dingen van je vriend zijn standpunt uit bekeken hebt?

Ik hoop dat jullie er uitkomen, maar je moet echt met je onzekerheid aan de gang, dat kan hij niet voor je doen, en dat mag je ook niet van hem verlangen.
Ik vraag me vooral af waar dat controlerende smsje voor nodig was. Hij moest smsen als hij thuis was? Dat kan ook verstuurd worden vanuit de een of andere nachtclub.

Moet je je druk maken over een ex die hij tegenkomt, of over je controledrang en het wantrouwen. Ik denk eerder over het laatste.
Het was een emotioneel weekend....veel gepraat en gehuild, maar ook leuke momenten gehad! Hij is nu net een uurtje geleden naar huis gegaan....dat was wel ff moeilijk! We gaan het even wat rustiger aan doen en allebei alles proberen op een rijtje te zetten. Ook hij heeft op dit moment veel dingen aan zijn hoofd en hij gaf dit weekend dus aan dat ie dit allemaal niet meer trekt, maar dat hij mij wel heel goed begrijpt waar alles vandaan komt bij mij.....ik heb ook mijn 'fouten' toegegeven en begrip voor zijn kant van het verhaal getoond....want tjaa door mij zijn we in deze situatie gekomen en dat besef ik erg goed! Ik wil ook hulp gaan zoeken...want dit kan gewoon zo niet langer en heb niet alleen mezelf ermee maar ook m'n vriend en dat wil ik niet!!! Dit is even een kort verslagje....er zijn nog wel veel meer dingen besproken! Maar op dit moment is m'n energie een beetje op....
Jammer, je hebt het verknald
1 troost is in ieder geval dat je vriend wel meer moeite zou doen je vertrouwen te winnen als hij je echt echt leuk vond lijkt me..
quote:Fonzie schreef op 18 januari 2010 @ 01:25:

1 troost is in ieder geval dat je vriend wel meer moeite zou doen je vertrouwen te winnen als hij je echt echt leuk vond lijkt me..Als mijn vriend zich zo zou opstellen als TO zou ik hem al heel snel niet leuk meer vinden. Ze heeft het idd verknald.
.
Misschien heb ik 't verknald, maar misschien ook niet......ik kreeg gisteravond nog wel een super lieve sms van 'm....en vandaag lukte het ons allebei niet om geen contact met elkaar te hebben....maar goed ik zeg niet dat dit betekent dat 't goed komt....hij heeft ook vaak gezegd dat ie nog super veel om me geeft en me ook snel weer wil zien! Zou hij dat dan zomaar zeggen??? zou ik erg vreemd vinden en na wat we allemaal besproken hebben afgelopen weekend, geloof ik niet dat hij zo in elkaar zit!
Ik vind het ook wat ver gaan om te zeggen dat het nu verknald is hoor. Laat het geen ding worden dat tussen jullie inblijft staan en alleen maar groeit. Jij bent degene die met je jaloezie/onzekerheid aan de slag moet, hij kan dat niet wegnemen en is daar niet verantwoordelijk voor. Succes er mee! Ga leuke dingen met elkaar doen, richt je op de positieve dingen en tem het groene monster in jezelf.
Wat is het toch moeilijk soms....nu belt ie net weer op, hoe 't met me gaat.....en eerlijk gezegd gaat het vanav niet echt lekker...voel me erg alleen en ben beetje op internet aan 't rondkijken waar ik hulp kan krijgen....zo lastig als hij dan belt, want wil hem er ook niet elke x mee lastig vallen....ook al zegt ie dat hij 't niet erg vind dat ik dat doe!
quote:impala schreef op 18 januari 2010 @ 01:47:

[...]

Als mijn vriend zich zo zou opstellen als TO zou ik hem al heel snel niet leuk meer vinden. Ze heeft het idd verknald.Eens. Dat gedrag is niet leuk, en dat gedrag maakt je daarmee als persoon niet leuk om mee om te gaan. Goed als je er hulp bij gaat zoeken en iets fundamenteel aan gaat veranderen.
quote:Lalie25 schreef op 18 januari 2010 @ 21:04:

Wat is het toch moeilijk soms....nu belt ie net weer op, hoe 't met me gaat.....en eerlijk gezegd gaat het vanav niet echt lekker...voel me erg alleen en ben beetje op internet aan 't rondkijken waar ik hulp kan krijgen....zo lastig als hij dan belt, want wil hem er ook niet elke x mee lastig vallen....ook al zegt ie dat hij 't niet erg vind dat ik dat doe!Misschien kun je beter meteen laten zien dat je eraan werkt, door de leuke dingen die je hebt gedaan vandaag te vertellen (er zal toch wel iets leuk zijn geweest?). Ipv de zoektocht naar hulp, positiever uiten. Als hij wil weten of je al op zoek bent naar hulp of daar mee bezig bent kan hij dat ook vragen. Op die manier peper je hem niet steeds in dat het gewoon nog net zo rot gaat als het ging.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven