Vanwaar die verandering?

11-09-2009 11:36 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers

De laatste tijd denk ik steeds vaker na over hoe mijn leven tot nu toe is geweest en probeer ik de dingen een beetje op een rijtje te zetten en dan vooral dingen die te maken hebben met de liefde.

Als ik terug denk aan de jaren vanaf mijn 15e tot mijn 20e dan ben ik in die jaren vooral bezig geweest met het zoeken naar aandacht en liefde waarin ik eigenlijk alleen maar teleurgesteld werd en dat kan natuurlijk ook niet anders als je zo wanhopig op zoek bent.

Toen ik eindelijk dacht de liefde te hebben gevonden werd ook die relatie een grote teleurstelling.

Nu ben ik al jaren alleen en merk ik dat ik bang ben geworden voor de liefde bang om mensen te vertrouwen en dan met name mannen.

Bang voor intimiteit.

Ik ben onder behandeling bij een psycholoog en vandaar ook denk ik mijn vraag hoe dat kan dat iemand die altijd alles maar deed om maar aandacht en liefde te krijgen kan veranderen in iemand die geen enkele moeite meer doet en zich vooral voor mannen totaal heeft afgesloten.

Ik verwacht niet hier "het antwoord" te vinden ik wilde dit gewoon even van me af schrijven...

ps ik zit op mijn werk dus ik weet niet of ik vanmiddag in de gelegenheid ben om te reageren maar vanavond zal ik dat zeker doen.

Dat jullie dus niet denken dat ik een huilie ben die niet meer terugkomt omdat de reacties niet bevallen.
.
Hoi Shenya,

Je hebt alles gedaan voor liefde en aandacht, en bent daarin teleurgesteld. Het lijkt mij een vrij logische reactie je dan een periode terug te trekken. Het lijkt me overigens ook best een gezonde reactie, nu heb je tijd je teleurstelling te verwerken en na te gaan wat er "mis" ging.
quote:Ik ben onder behandeling bij een psycholoog en vandaar ook denk ik mijn vraag hoe dat kan dat iemand die altijd alles maar deed om maar aandacht en liefde te krijgen kan veranderen in iemand die geen enkele moeite meer doet en zich vooral voor mannen totaal heeft afgesloten.Wellicht omdat je eindelijk beseft dat je geen man(nen) nodig hebt om 'n leuk leven voor jezelf op te kunnen bouwen.
.
Ik denk juist omdát je teleurgesteld bent in de liefde, dat je je voor mannen afsluit. Lijkt me helemaal geen rare volgorde.

Het is belangrijk om eerst te weten wie je zélf bent en wat je wil. Als je dat volledig duidelijk hebt, kom je vanzelf een leuke man tegen denk ik, waar je weer vertrouwen in kunt hebben.

Ik heb het ook hoor. Altijd liefde en aandacht willen hebben en willen geven. Lang een relatie gehad en gedacht dat ik niet zonder relatie zou kunnen.

Nu ben ik ruim een jaar single en geef ik mijn liefde en aandacht aan mezelf, mijn familie en goede vrienden. En daar ben ik ontzettend tevreden mee. Ooit zal er vast wel een leuke man voor mijn neus staan, maar ik hoef nu ook niet meer per se een relatie.
Nu kan ik natuurlijk alleen maar uit eigen ervaring spreken, maar ik denk dat veel mensen in die leeftijdscategorie heel erg op zoek zijn. Naar zichzelf maar dus ook naar liefde en aandacht. Ik heb ook (achteraf) best rare dingen gedaan, omdat ik nog niet het besef had dat ik meer waard was en dat echt niet hoefde te doen.

Voor elk mens is het verschillend hoe ver dit gaat en zoals Pink11 zegt is het inderdaad een vrij logische reactie als je teleurgesteld wordt om je terug te trekken. Na een tijdje heb je wel genoeg pijn en teleurstellingen gehad...

Maar ik ben er ook heilig van overtuigd dat je uiteindelijk wel weer terugveerd. Geef het de tijd, wordt niet wanhopig. En goed dat je een psycholoog hebt ingeschakeld, want 'totaal afgesloten' en 'bang om mensen te vertrouwen' is natuurlijk wel een heel heftige reactie. Succes in ieder geval!
Hmmm ik ben dus toch niet zo knettergek als ik dacht,hoewel

Wanhopig zoeken naar aandacht en liefde is niet gezond en toch vraag ik me af of het wel gezond is om al jarenlang niet te daten en bang te zijn voor elke man die in de buurt komt.

Ik ren nog net niet heel hard weg maar ik straal wel iets uit denk ik wat maakt dat mannen geen aandacht aan me schenken.

En natuurlijk is het zo dat als je niet met mannen uitgaat dat je dan ook niet meer teleurgesteld word maar aan de andere kant besef ik ook dat ik zo natuurlijk nooit meer iemand zal vinden.
Het is dus niet zo dat ik toen ik jong was de ene relatie na de andere had,integendeel zelfs.

De jongens en later mannen waar ik op viel die zagen mij nooit staan.
.
-
anoniem_66547 wijzigde dit bericht op 11-09-2009 18:28
Reden: toch voor mij iets te persoonlijk om op het forum te zetten
% gewijzigd
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
...
Ieder mens heeft aandacht en liefde nodig. Dat je daar hard naar op zoek gaat als je het niet krijgt is heel logisch, en dat je je vervolgens terugtrekt nadat je gekwetst werd ook. Als je het niet probeert zal je ook niet teleurgesteld worden, die logica. Dat is helemaal niet raar! Wel jammer natuurlijk, omdat je zo alsnog niet bereikt wat je wilt.
This is an unacceptable timeline
Wat ik eigenlijk zie, is dat je tussen het afvragen waarom je nu niets van mannen wilt weten, nog steeds op zoek bent naar aandacht en liefde.

Probeer je op jezelf te richten, dan hoef je je niet af te vragen of je ooit nog iemand vindt, dan hoef je daar helemaal niet mee bezig te zijn. Dan komt dat sneller ook, dan wanneer je je daar wel mee bezig houdt.
quote:Madhe schreef op 11 september 2009 @ 22:37:

Wat ik eigenlijk zie, is dat je tussen het afvragen waarom je nu niets van mannen wilt weten, nog steeds op zoek bent naar aandacht en liefde.

Probeer je op jezelf te richten, dan hoef je je niet af te vragen of je ooit nog iemand vindt, dan hoef je daar helemaal niet mee bezig te zijn. Dan komt dat sneller ook, dan wanneer je je daar wel mee bezig houdt.

Ik weet ook eigenlijk wel dat ik me nu vooral op mezelf moet richten want op dit moment ben ik absoluut niet klaar voor een relatie.

En al zou ik ook iemand tegenkomen,ik heb een man nu helemaal niets te bieden.

In mijn omgeving zijn de laatste tijd nogal wat scheidingen en allemaal hadden ze binnen een maand weer een nieuwe man/vrouw en dan vraag ik me toch af hoe kan dat?

Zijn ze echt verliefd geworden of houden ze zichzelf voor de gek en kunnen ze gewoon niet alleen zijn.

Ik word ook nogal eens raar aangekeken als ik vertel dat ik al meer dan 8 jaar alleen ben en ook in die jaren geen enkele date heb gehad..

Dat geeft mij wel eens een gevoel dat er iets vreselijk mis met mij is..
Als ik mensen zie die van de ene relatie in de andere springen, denk ik juist dat er wat mis is met hen. Totaal geen gevoel voor eigenwaarde dat ze altijd 'n ander nodig hebben om zich goed te voelen, wat mij betreft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven