Veel verdriet, niet ten huwelijk gevraagd

05-01-2018 16:34 408 berichten
Verwijderd
anoniem_361969 wijzigde dit bericht op 01-02-2018 19:49
Reden: Verwijderd
98.29% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Maar nogmaals mijn vraag ...waarom verwacht je iets...waarom hoop je er zo vurig op dat je jezelf laat teleurstellen.

Je kunt je vriend hier totaal niets in verwijten..
LiefsuitLonden schreef:
05-01-2018 16:51
Ik begrijp het wel. Ik WIL later ook trouwen en als m'n lief mij niet ten huwelijk gaat vragen, hebben we een groot probleem. Maar als iemand je niet vraagt, is hij niet geschikt. Zo is t ook.
Wat een onzin. Dat kan je dan toch net zo goed omdraaien? Dat jij niet geschikt bent omdat je hem niet vraagt? Waarom zo vasthouden aan die oude tradities?
LiefsuitLonden schreef:
Ik begrijp het wel. Ik WIL later ook trouwen en als m'n lief mij niet ten huwelijk gaat vragen, hebben we een groot probleem. Maar als iemand je niet vraagt, is hij niet geschikt. Zo is t ook.

Uh, wat een rare redenatie. Mijn vriend zou mij echt geen plezier doen om mij ten huwelijk te vragen. Dus hij is geschikter door het niet te vragen. Niet iedereen wil namelijk trouwen.

Er is helemaal niets mis met trouwen, alleen niet voor mij. Wij hebben alles goed geregeld, en dat is het belangrijkste, getrouwd of niet. Eigenlijk heb ik niets tegen getrouwd zijn, maar alles tegen het trouwen. Vreselijk zo'n dag. Ik geef op een ander moment wel een feestje.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
LiefsuitLonden schreef:
05-01-2018 16:55
Omdat zij wil trouwen en hij moet vragen? Beetje traditioneel mag best.
Ga jij dan ook stoppen met werken? :>
Hahaha, tjee.. Dramaqueen.. Je liefde zit niet heel erg diep he?

Hier overigens wel getrouwd, na 10 jaae relatie en een kind, met de woorden "nou, zullen we maar trouwen dan"

Echt, stel je niet zo aan en straf hem niet dat jouw dromen niet zijn dromen zijn.
Moiren’ schreef:
Wat vooor groot probleem dan?
Als hij mij niet vraagt, en het duurt en het duurt, en ik spreek 'm erop aan en hij zegt dat hij dat nooit gaat doen. Dan hebben we geen relatie meer. Dat dus.
Wanneer je van iemand houdt op basis van dit soort voorwaarden dan zit de liefde niet erg diep.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
LiefsuitLonden schreef:
Omdat zij wil trouwen en hij moet vragen? Beetje traditioneel mag best.
Nee, niet alleen daardoor. Uit alles wat ze schrijft, blijkt dat de relatie absoluut niet standvastig is.
Life is short. Eat dessert first.
LiefsuitLonden schreef:
05-01-2018 16:57
Als hij mij niet vraagt, en het duurt en het duurt, en ik spreek 'm erop aan en hij zegt dat hij dat nooit gaat doen. Dan hebben we geen relatie meer. Dat dus.
Wow, dat moet wel echte liefde zijn zeg...
hamerhaai schreef:
05-01-2018 16:56
Uh, wat een rare redenatie. Mijn vriend zou mij echt geen plezier doen om mij ten huwelijk te vragen. Dus hij is geschikter door het niet te vragen. Niet iedereen wil namelijk trouwen.

Er is helemaal niets mis met trouwen, alleen niet voor mij. Wij hebben alles goed geregeld, en dat is het belangrijkste, getrouwd of niet. Eigenlijk heb ik niets tegen getrouwd zijn, maar alles tegen het trouwen. Vreselijk zo'n dag. Ik geef op een ander moment wel een feestje.
Precies, ligt maar net aan wat je wil! En daarom weet mijn vriend dat hij ooit op de knieën moet. En ik ben geen vent, dus ik ga hem nooit ten huwelijk vragen :) *ik houd dus wel van tradities op dit gebied! Net zoals de topicopener, hoeven we haar niet op af te knallen!
LiefsuitLonden schreef:
Dan zit de liefde niet diep.
LiefsuitLonden schreef:

Wat een ongelofelijke onzin zeg. In een gelijkwaardige relatie overleg je gewoon of je samen dat contract met de staat wil afsluiten of niet. Want dat is wat het is; een keihard contract tussen twee mensen en de overheid. Niets meer, niets minder. Al die romantische poespas eromheen is misschien leuk al je ervan houdt, maar dat is niet waar het huwelijk om draait.
Ik ben 33. En eerlijk zijn toch? Een mindere eigenschap van hem is dat hij nogal egoïstisch is. Hij kwam eigenlijk zelf nog met de trouwplannen maaanden terug. Weet je wat cliché is? Iemand in een restaurant vragen. En ik begrijp jou ook liefsuitlonden een wens is een wens. Zijn toch ook mensen met een kinderwens? Zowel gedeeld als niet gedeeld.
Pfffffff.. als het nu niet hebben gevraagd er al voor zorgt dat je gevoel voor hem minder is geworden. En hij ook nog eens een egoïst is in jouw ogen, zou ik me eerder afvragen of het überhaupt wel een goed plan is om samen een toekomst te willen opbouwen.

Het hele leven bestaat uit ups en downs, en je gaat het in een leven samen echt niet altijd krijgen zoals jij het wilt.
Ik moet wel lachen trouwens, ook fijn
Waarom wacht je tot je ten huwelijk gevraagd wordt? Als je graag wilt trouwen dan kan je toch ook je vriend ten huwelijk vragen (aangezien het moment van ten huwelijk vragen kennelijk belangrijk voor je is), of het onderwerp trouwen weer eens ter sprake brengen.

Heeft je vriend je overigens verteld dat hij wilt trouwen, of heb je dat via via gehoord of afgeleid uit zijn gedrag (zoekopdrachten op internet ofzo)? Als je vriend het je zelf verteld heeft, wacht hij dan nu niet op het moment dat jij erop terugkomt met concrete wensen of voorstellen? Mijn man en ik zijn getrouwd zonder dat een van ons de ander ten huwelijk gevraagd heeft, en ik ken meerdere andere stellen die ook gezamenlijk besloten te gaan trouwen zonder dat de een de ander een aanzoek gedaan heeft. Weet je vriend dat jij wacht op een huwelijksaanzoek, of zou het kunnen dat hij (naar zijn idee) zijn trouwwens al op tafel heeft gelegd en hij nu op jou wacht?
Ach, wat een aanstellerij dit.
Liefde van jou kant spat er ook van af zeg... Minder voor hem voelen door dit, geen zin meet om lief voor hem te zijn, gem een egoïst noemen. Ik snap wel waarom hij jou niet ten huwelijk vraagt. Je zal er maar aan vast zitten aan zo'n figuur, ben je mooi klaar mee.
Ik vind een aanzoek echt zo nergens op slaan. Als je allebei weet dat je wil trouwen, dan prik je toch gewoon een datum en ga je de boel (voor zover nodig) regelen? Gewoon in overleg zeg maar.
Vrouwe_justitia schreef:
05-01-2018 16:59
Ik ben 33. En eerlijk zijn toch? Een mindere eigenschap van hem is dat hij nogal egoïstisch is. Hij kwam eigenlijk zelf nog met de trouwplannen maaanden terug. Weet je wat cliché is? Iemand in een restaurant vragen. En ik begrijp jou ook liefsuitlonden een wens is een wens. Zijn toch ook mensen met een kinderwens? Zowel gedeeld als niet gedeeld.
Precies.

Ik zou 'm hierop aanspreken, trouwens. Houd het niet voor jezelf en wees eerlijk hierover. Dat hij de kans had tijdens de vakantie, en deze niet heeft gepakt. Raar gedrag ook van hem; begint hij er zelf over en dan neemt hij de kans niet als de gelegenheid zich voor doet.
Ik ben overigens getrouwd zonder romantische poespas.. Op een gratis dag, in onze spijkerbroek ook nog.
Wat voor ideaalbeeld heb je dam van trouwen? Dat de downs ineens wegblijven uit je relatie?
Vrouwe_justitia schreef:
05-01-2018 16:59
Een kinderwens is hetzelfde als willen trouwen?

o_o
:facepalm:
:rofl:
LiefsuitLonden schreef:
05-01-2018 17:02
Precies.

Ik zou 'm hierop aanspreken, trouwens. Houd het niet voor jezelf en wees eerlijk hierover. Dat hij de kans had tijdens de vakantie, en deze niet heeft gepakt. Raar gedrag ook van hem; begint hij er zelf over en dan neemt hij de kans niet als de gelegenheid zich voor doet.
Hem er op aanspreken? Is hij je kind of je partner?
LiefsuitLonden schreef:
Wat romantisch, zo'n opgedrongen aanzoek.. :flirting:
En kap dan ook lekker met liefsuitlonden af te branden. Als dat nou haar wens is? Hoe weten jullie nou hoe diep haar liefde is? Een wens is een wens en als een ander daar niet aan kan voldoen houd het toch soms op? Net als een kinderwens. Mits iemand zich eroverheen kan zetten. Hoeveel vrouwen en hier stiekem zitten al jaren in een rotrelatie terwijl ze er geen einde aan durven te breien om kinderen, huis, financiën enzovoorts. Zijn er meer dan mensen denken ;)
EsterInside schreef:
05-01-2018 16:56
Ga jij dan ook stoppen met werken? :>
Nee, enkel zo traditioneel met trouwen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven