VERDRIET moeder/ dochter

22-01-2012 15:15 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
lieve allemaal,

Ik heb drie kinderen waarvan de jongste 20 jaar en een meisje is..ik ben 53 jaar..woon alleen ,heb wel een hele lieve vriend en heb co-ouderschap met mijn ex..waar ik overigens een normale omgang mee heb.Toen mijn dochter 9 jaar was ben ik gescheiden van haar vader..ik wilde de scheiding..ik heb het gevoel dat mijn dochter me nog altijd kwalijk neemt dat ik weg ben gegaan bij haar vader..Mijn dochter beticht me van liegen en niet eerlijk zijn..tuurlijk ben ik zelf niet perfect maar liegen en niet eerlijk zijn is juist in de opvoeding het belangrijkste wat we de kinderen geleerd hebben..mijn dochter kan zich om de kleinste dingen druk maken die ik doe..krijg vaak dan te horen..nou papa doet het zo en dat is lekkerder.

Ze heeft vaak de bokkepruik op..ook al toen ze een stuk jonger was..naar de Efteling met het gezin? heel leuk maar mijn dochter liep met een gezicht op onweer omdat we niet meteen gingen doen wat zij wilde..de stad in? ze was beledigd als ze iets niet kreeg..en zo heb ik wel tientallen voorbeelden..

Mijn ex en ik hebben haar hele opleiding betaald ze is kapster..maar als ze haar vader of mij thuis knipt moeten wij haar gewoon betalen..ze zegt dan..ik ben toch goedkoper als dat je het bij de salon laat knippen..

Financieel heb ik het niet zo breed..ik kan niet net zoals haar vader drie keer per jaar naar een warm land op vakantie..ik gun het hem overigens van harte..ik kan dus ook geen bedragen aan mijn kinderen lenen als ze met iets omhoog zitten..ze werken overigens wel alle drie.

Ze kunnen wel bij hun vader lenen en niet bij mij en als ik dan een keertje iets voor mezelf koop omdat ik ervoor gespaard heb dan wil mijn dochter weten waar ik dat van doe en zegt ze..hoe kan je dat nou kopen als je niks hebt..

Ik heb een oude verzekering uit laten betalen en dat was nog geen 200 euro wat ik daarvan kreeg ..nou daar heb ik een nieuwe laminaat vloer van gekocht en dat vind ze weer belachelijk..ik heb toch niets om uit te geven?..ze wil overal uitleg over hebben wat ik met mijn geld doe en of hoe ik eraan kom.

Als ze belt en zegt mam in heb een model nodig wil je woensdag komen dan doe ik dat..als ze weg moet en haar auto is stuk wil ze mijn auto mee of moet ik haar brengen..wat ik dan ook doe,dat doe ik overigens bij mijn zoons ook hoor.

Ik ben vorige week jarig geweest dan belt ze niet en ik vierde het op een zaterdag..dan komt ze ook niet..zegt ze ....had je het niet woensdag pas moeten zeggen ..oke daar kan ik nog inkomen maar zeg dan niet tegen mij..ik kom misschien na mijn werk wel en dan vervolgens niets laten horen..Mijn stiefdochter heeft haar gebeld om te vragen of ze nog kwam en die kreeg te horen dat ik niet moet zeuren en dat ik weer lieg en niet eerlijk ben....nou ik kan me dus echt niets herrinneren waarover ik gelogen of niet eerlijk ben geweest..ik weet alleen dat ik kapot van verdriet ben en het even allemaal niet meer zie zitten.

Ik kan nog pagina's vol schrijven maar dit verhaal is eigenlijk al te lang..

ik weet het gewoon even niet meer en moest mijn gevoel van me afschrijven.
Ze zegt 'dat het zo is'? Tuurlijk mag ze haar mening hebben, dat mogen we allemaal. Dat betekent nog niet dat je daarom maar afstand van je familie moet nemen of je kind bepaalt waar je je geld wel of niet aan mag uitgeven toch?
dat IK OOK bij woonruime zoeken had er niet moeten staan.

Nee bij haar vader doet ze dat niet..ze heeft zelfs een paar maanden geleden ruzie met zijn vriendin gehad en dat liep helemaal uit de hand en heeft mijn ex haar geslagen....wat echt niet goed te praten is.......hij kon zich niet meer inhouden..maar ze heeft ondanks dat nog steeds respect voor haar vader.

Haar broers begrijpen haar ook niet..

Ik denk dat ik ook maar NEE moet gaan zeggen.
quote:lorrel schreef op 22 januari 2012 @ 15:50:

[...]

waarom ben jij op zoek ?

Je doet echt te veel voor haar en ben teleurgesteld dat je daar geen waardering voor krijgt.

Hou er mee op. Laat haar zelf haar zaakjes regelen

Ik denk dat je van de K een S moet maken en dan nog eens lezen

Ik vind het een treurige situatie, hopelijk kan ze snel op zich zelf en doet ze wat levenswijsheid op. Het lijkt me afschuwelijk als je eigen kind zo tegen je doet.
Nee slaan is zeker niet goed te keuren ! maar ik begrijp het wel hoor als je zo een verwend prinsesje voor je neus hebt staan stampvoeten!

Het feit dat ze wel respect heeft voor haar vader ligt denk ik echt in het feit dat jij veel te veel bezig bent haar te plezieren en dat weet ze maar al te goed!

Ze is volwassen laat haar haar eigen boontjes maar eens doppen!

Ze moet maar eens gaan inzien dat de wereld niet om haar draait!
Het is echt verschrikkelijk..het doet zo mega veel pijn..misschien geef ik ook wel teveel toe om zo toch positieve aandacht van haar te krijgen.
To,

Stoppen met model zitten , niet meer door je dochter laten knippen, ga naar een kapper toe of je nu betaald en geen troep in je eigen huis hebt, of je betaald en je hebt het gemak dat je a: geen gezeur hebt van je dochter en je hebt geen troep.

Je auto niet meer uitlenen en gewoon overal nee op zeggen, mijn jongste heb ik op haar 19e de deur uitgezet, was ook zo'n leuke gezellige meid, ze heeft het vanaf dat moment zelf moeten rooien en woont sindsdien op zichzelf en geloof me die is veranderd en ten goede.
OK, expartner is dus net als de rest niet gesteld op haar gedrag.

En ook al keur ik de sla-actie van vaders af, ik kan hem ook wel donders goed begrijpen eerlijk gezegd.

Staat je ex partner ook achter jouw, in de zin van dat hij haar dus wel tegenspreekt als ze weer eens loopt te mekkeren?

Het feit dat je dochter wel met respect naar hem toe kijkt(meestal) komt waarschijnlijk omdat hij wel een duidelijke nee-grens trekt naar haar.

Jij laat haar over je heen wandelen, en dus zal ze hier gebruik van maken, omdat ze weet dat je toch wel toegeeft en zal blijven toegeven.

Ze laat jullie voor haar diensten betalen aangezien zij dan alsnog goedkoper is dan een kapperszaak, ok prima, maar zij kan ook betalen voor het feit dat jij je auto uitleend of haar brengt, jij bent nl toch ook al goedkoper dan een taxi of auto huren?

Ik zou hier een lik op stuk beleid toe gaan passen denk ik.
lieve djanca,

Ik ben er van overtuigd dat jij de liefste moeder bent die je dochter zich maar wensen kan!

Alleen werkt dat averechts bij jouw dochter een overkill aan liefde!

Hier is zij niet bij gebaat en jij zeker niet!

Ze heeft niet het recht om jouw zoveel verdriet aan te doen!

Geef je liefde aan je andere kinderen , maar probeer je dochter los te laten.

Houden van is loslaten!
Als ze nog thuiswoont en gewoon een baan heeft, dan kan ze best kostgeld betalen.

Als jij nu ieder dubbeltje moet omkeren, en zij leeft lekker riant (want aan wonen en eten is ze geen geld kwijt) dan is dat sowieso al scheef.

Verder een
ik ben jullie heel erg dankbaar voor de reacties....ik zal haar zeker niet meer overal haar zin in geven en vaker nee zeggen.

Dit zal best wel moeilijk zijn maar wel het beste....

tzt zal ik laten weten hoe het dan gaat.

nogmaals dank

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven