verdriet over verdriet ex

25-09-2011 08:43 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik loop al een tijdje te twijfelen over mijn relatie. Ik word door hem als een prinses behandeld en toch.....toch ontbreekt er blijkbaar iets. Gisterenochtend heb ik de knoop doorgehakt. En hij vond het echt verschrikkelijk! Het was enorm pijnlijk voor hem en hij was zowel verdrietig als boos op mij. Heel begrijpelijke reacties.

Het ergste van alles vind ik dat ik een goed persoon pijn moest doen, mijn hart huilt als ik hier aan terug denk

Vanaf half 5 deze ochtend lig ik al wakker, te denken aan hem en te piekeren (we woonden niet samen). Ik hoop maar dat ik een goeie keuze heb gemaakt.

Wie heeft dit ook meegmaakt? Ik voel me, ondanks dat ik degene ben die het heeft uitgemaakt, enorm verdrietig.
Sterkte Kira en iedereen heeft zo'n keuken
Ja ja, nu weet ik het wel!
quote:asma schreef op 25 september 2011 @ 09:28:

Sterkte Kira en iedereen heeft zo'n keuken
Heel veel sterkte. Ik heb het ook een keer meegemaakt jaaaren geleden, had een vriend die alles voor me deed en voor me overhad. Maar ik was niet verliefd genoeg en ging me op een gegeven moment aan zijn goedheid ergeren. Na een paar maanden maakte ik het uit, en zijn verdriet deed me ook zo'n pijn.. Ik maakte de fout door de periode daarna teveel contact met hem te hebben (vriendschappelijk), ik merkte dat hij dat fijn vond.

Op een gegeven moment kregen we weer iets, maar die tweede keer uitmaken omdat ik toen weer besefte dat hij echt niet de man voor mij was, was voor hem nog pijnlijker. Ik voel me er nog steeds schuldig over als ik eraan terugdenk, hij verdiende veel beter! Nu heeft hij trouwens een heel leuke nieuwe vriendin waarmee hij al lange tijd samen is.
@appeltje_n; herkenbaar jouw verhaal!
Het uitmaken met iemand die eigenlijk een goed mens is, vond ik ook hartverscheurend! Minimaal net zo pijnlijk als dat de ander het uitmaakt.

Maarrrrr..... Hij komt er wel overheen. Zeker bij mannen lijkt redelijk snel de knop om te gaan. En in the long run doe je hem een plezier. Als je bij iemand blijft waar t gevoel niet 100% bij is, is dat ook pijnlijk voor hem...
quote:Danayla schreef op 25 september 2011 @ 10:40:

Het uitmaken met iemand die eigenlijk een goed mens is, vond ik ook hartverscheurend! Minimaal net zo pijnlijk als dat de ander het uitmaakt.

Yep. Ik heb toen ook wel eens gedacht dat ik het makkelijker zou vinden om aan de andere kant te staan. Het schuldgevoel is zo groot... en de stress of hij er wel overheen komt. Poeh.
Geen contact meer opnemen. Dat is het beste voor allebei. Verder zo goed mogelijk uit je gedachten bannen totdat je meer afstand hebt genomen.
quote:Lady89 schreef op 25 september 2011 @ 08:46:

Je hoefde geen persoon pijn te doen die keuze maakte jezelf, naat mijn idee een verwende keuze!Ja, en de rest van je leven doorgaan met iemand waar je niet 100% voor gaat is wél eerlijk voor die persoon?
Ik heb dit ook een keer meegemaakt.. En ik herken zó wat je zegt. Je bent verdrietig door zijn verdriet omdat je wel om hem geeft.

Ik was al een aantal keer bedonderd door zogenaamd knappe vriendjes etc. Toen ontmoette ik een jongen (jaja, ik was jong(er) destijds ) met wie ik over álles kon praten.. Echt een schatje..

Ik was alleen niet écht verliefd op hem. Noem me oppervlakking maar, hij was behoorlijk obees, had een beetje een raar gezicht en wilde zn afro niet kortwieken.. Ook was hij héél zachtaardig. Niet echt mijn type en ook niet echt Mr. Handsome zal ik maar zeggen.. Tóch ging ik een relatie met hem aan. En wat hebben we het leuk gehad.. Hij droeg me op handen, we hadden nooit ruzie etc.. Maar hij voelde dat ik niet verliefd was.

Hij ging steeds meer en meer voor me doen, terwijl ik júist verlangde naar tegengas.. Af en toe een onenigheid en het later weer goed maken.

Uiteindelijk heb ik het uitgemaakt.. Omdat ik mijn irritaties naar hem (die ik overigens niet uitte) niet meer aan kon en hem iemand gunde die vol voor hem ging.

Verwende keuze? Nah... Hij is nu heel erg gelukkig met een meid die net zo lief is voor hem als hij voor haar..

Veel sterkte TO! Het slijt. Echt waar!
Gevoelens zijn gewoon niet altijd logisch.... Tijdens onze relatie ging mijn gevoel voor hem zo heen en weer en zelfs nu het uit is heb ik een soort paniekgevoelens: doe ik er wel goed aan om met hem te stoppen? Maar als ik diep in mijn hart kijk denk ik dat het toch een goede keuze is geweest, hoe pijnlijk het ook allemaal is.

Ik ben ook angstig voor de toekomst, angstig voor het onbekende. Kom ik nog wel iemand tegen die ik echt leuk ga vinden en diegene mij. Want ex en ik hadden ook leuke dingen, anders was ik niet zo lang bij hem gebleven.

@persephone; bedankt voor je woorden. ex had wel een heel fijn lichaam en ik voelde me wel erg tot hem aangetrokken, maar ik denk dat ik ook nooit genoeg verliefd ben geweest.

Gelukkig heb ik ontzettend lieve vrienden en familie om me heen waar ik mag uithuilen, en natuurlijk lieve forummers Bedankt!
Kira

Ik weet zo goed hoe je je voelt! En het is gewoon vreselijk moeilijk om een relatie te verbreken, het doet heel veel pijn. Omdat je hem pijn doet en omdat je zelf alleen bent. I've been there..!

Maar het komt goed!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
@EB ja dat klopt, het doet ongelooflijk veel pijn.

En ik vind de verwijten van mijn ex vreselijk. Hij is zo boos op me, hij vindt dat ik toneel heb gespeeld al die tijd, maar dat is echt niet zo. Het komt er nu op neer dat ik me schuldig voel maar ook verdrietig voel omdat er iemand uit mijn leven verdwijnt die ik toch heel lang lief heb gevonden (en nog steeds vind-twijfel-twijfel-). Ondanks dat ik degene ben die er een punt achter heeft gezet wil dat niet zeggen dat het makkelijk is. Ik stond echt op het punt om hem te bellen deze ochtend, maar dan denk ik: wat wil ik hier dan mee bereiken? Ik weet zelf niet wat ik wil en wat ik voel, dan ga ik het nog moeilijker en ingewikkelder maken. Sometimes live sucks....
Hallo allemaal,

we zijn weer een dag verder en opluchting begint de boventoon te voeren. Ik heb nog steeds last van schuldgevoel, maar de overtuiging begint ook te groeien dat ik er goed aan heb gedaan. Ik hoop alleen maar dat hij zichzelf redt.

En ik wil nogmaals iedereen bedanken voor alle steun.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven