Verdrietig om relatie

02-01-2019 20:04 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal ik ben nieuw hier en het leek me erg fijn om een keer mijn verhaal te delen met anderen.

Sinds september ben ik aan het worstelen met mijn gevoelens voor mijn vriend en de relatie. Het begon met twijfels, waarschijnlijk omdat ik mezelf gek maakte voelde ik op een gegeven moment niets meer. Mijn gevoelens verdwenen en ik leek wel een wandelende zombie. Nu is het zover gekomen dat ik me volledig bezig hield met wat voor opmerkingen mijn vriend maakte en hoe hij zich gedraagt.

We praten er samen over en hij weet hoe ik mij voel, alles wordt besproken. Maar ik vind het moeilijk te accepteren dat we niet altijd alles leuk aan elkaar kunnen vinden om dat ik een 'perfectie' persoon ben.

Het probleem wat ik nu telkens meemaak, is dat zodra ik naar hem toe ga en er ben ik altijd erg moet huilen. Zodra ik dan een tijdje bij hem ben gaat het dan weer vrij goed. Maar zodra ik dan weer thuis ben moet ik heel veel huilen. Ik vind het moeilijk wanneer die mega lief tegen me is wat me ooit irriteert en ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen en ermee om moet gaan. Hij bedoeld alles goed en is er altijd voor me.

Ik vroeg me met deze topic af of mensen dit probleem herkennen of een gedeelte ervan en of ze misschien tips hebben over hoe jullie ermee omgaan. Sorry voor het lange verhaal, korter kon niet...
Dat is toch wel heel verdrietig voor jou maar ook voor je vriend als je naar hem toegaat en je zo moet huilen. Het zou toch fijn zijn om hem dan te zien lijkt mij? Ben je wel verliefd ?
Niemand is perfect, dat bestaat niet, maar als je echt gek bent van iemand dan is dat geen probleem. Ik denk dat je goed naar je eigen gevoel moet gaan, en na moet gaan of je wel verliefd bent.

Sterkte !!
Lastig. Ik heb enkele jaren geleden een periode gehad van depressieve buien, gevoelens van leegte, twijfel, het gevoel van gevangen te zitten in mijn eigen leven. Echt niet fijn. De oplossing kwam uit onverwachte hoek. Toen ik daarnaast ook erge haaruitval kreeg, heb ik me laten testen op vitamine tekorten. Ik bleek een enorm vitamine B12 tekort te hebben. Inmiddels is dat aangevuld met injecties, die ik nog steeds om de drie maanden krijg om een nieuw tekort te voorkomen.
Wie weet, misschien herken jij je daar wel in.

Is het zoiets helemaal niet? Laten checken? Oké, dan moet de relatie onder de loep. Wat verwacht je van een relatie? En krijg je dat ook? Hoe ben je zelf als partner? Staat je perfectionisme in de weg?
Wat voor opmerkingen maakt hij dan, en hoe gedraagt hij zich dan? Het is nogal lastig te beoordelen of jij te perfectionistisch bent of dat hij zich op bepaalde momenten gewoon als een botte hork of een treiterkop gedraagt en misschien twee gezichten heeft, dus het lijkt me wel vrij relevant wat hij dan doet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ah wat naar.
Heb je die huilbuien ook los van je vriend? Ervaar je een algemene somberheid of alleen ten aanzien van je relatie?
Ik ken niet zo veel perfectie personen die constant janken. Volgens mij ben je dan zelf ook niet perfect.

Je bent gewoon niet meer verliefd en blijkbaar is er niet genoeg houden van voor terug gekomen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
02-01-2019 20:44
Ik ken niet zo veel perfectie personen die constant janken. Volgens mij ben je dan zelf ook niet perfect.

Je bent gewoon niet meer verliefd en blijkbaar is er niet genoeg houden van voor terug gekomen.
Offtopic, Viva-Amber, maar wat een mooie foto.
@vivautrecht85

Het is begonnen met dat ik gewoon begon te twijfelen omdat ik niet meer het verliefde gevoel had en het waarschijnlijk over ging in houden van wat ik me niet realiseerde. Maar ik heb het gevoel dat ik het voor mezelf alleen maar erger heb gemaakt. Ik slik oxazepam om kalm te blijven en ik vind dit alles ook zó vervelend voor hem. Ik heb nog nooit zon geweldig iemand in mijn leven gehad die vol voor mij gaat.
Jufjoke schreef:
02-01-2019 20:51
Offtopic, Viva-Amber, maar wat een mooie foto.
Dank je wel: nieuwe jurk.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
02-01-2019 20:54
Dank je wel: nieuwe jurk.
Nice!
TO behalve pammetjes...praat je ook met iemand? Met pillen alleen kun je dit niet oplossen.
Hallomeisje1998 schreef:
02-01-2019 20:52
@vivautrecht85

Het is begonnen met dat ik gewoon begon te twijfelen omdat ik niet meer het verliefde gevoel had en het waarschijnlijk over ging in houden van wat ik me niet realiseerde. Maar ik heb het gevoel dat ik het voor mezelf alleen maar erger heb gemaakt. Ik slik oxazepam om kalm te blijven en ik vind dit alles ook zó vervelend voor hem. Ik heb nog nooit zon geweldig iemand in mijn leven gehad die vol voor mij gaat.
Ik zou je zo graag even een knuffel geven..
Mag ik vragen op basis waarvan je oxazepam hebt gekregen? Dat krijg je volgens mij niet zomaar.

Ik vraag dat omdat mijn vermoeden is dat je wellicht een algehele staat van somberheid teveel verbindt aan je relatie.
@Susan

Hij gedraagt zich ooit een beetje kinderachtig maar heeft wel ADD. Hij maakt totaal geen botte opmerkingen en hij is er altijd voor me, ooit is ie zelfs te lief terwijl ik ooit best bot kan zijn. Ik gun hem vaak zoveel beter... Ik wil zo graag maar ik weet het gewoon niet goed meer, we zijn zo vaak het met alles wel ergens over eens en we denken vaak hetzelfde zonder elkaar iets te zeggen of elkaar aan te kijken.
Ik heb iets waar ik niet uit kom...
@jufjoke

Het is zo gek voor me... Ik was altijd bang hem kwijt te raken en toen zag ik op youtube een video van een stelletje dat zielsveel van elkaar hielden maar toch als vrienden verder gingen. Een paar dagen erna hadden we disneyland geboekt voor oud en nieuw. Daar waren we gisteren dus nog en ben ik inmiddels thuis. Ik heb het alleen maar van kwaad tot erger gemaakt heb ik het gevoel, ik heb het 2 keer bijna uitgemaakt en het was zó vreselijk om hem ook te zien huilen. Ik ben altijd de grappenmaker geweest en de gangmaker en ben vooral geen aanstelster. Meestal ben ik degene die tegen anderen zegt, kop op stel je niet zo aan het komt goed. Maar nu zit ik er sinds september mee en kom ik er niet uit.
@zusanne1968

Ik vind verliefd zijn voort een cliché woord alsof dat het belangrijkste moet zijn in een relatie en ik voel dat nu even niet, het is erg lastig om een beslissing te maken als je zo erg in de war bent en zo gestresst. Ik mocht van de praktijkerondersteuner ook geen beslissing maken totdat ik mij weer goed voelde.
vivautrecht85 schreef:
02-01-2019 20:59
Ik zou je zo graag even een knuffel geven..
Mag ik vragen op basis waarvan je oxazepam hebt gekregen? Dat krijg je volgens mij niet zomaar.

Ik vraag dat omdat mijn vermoeden is dat je wellicht een algehele staat van somberheid teveel verbindt aan je relatie.
Ik heb dat gekregen omdat ik alsmaar gekker werd van het vele denken en twijfelen. Ik maakte het zo erg voor mezelf dat ik ziek naar huis ging van het werk. Het loopt allemaal niet zo lekker nu in mijn leven want ook mijn contract was niet verlengd van het werk waar ik 40 uur per week werkte.

Het is zo gek dat als het bij je relatie begint dat het dan niet alleen daar aan kan liggen maar aan een algehele somberheid...
zusanne1968 schreef:
02-01-2019 20:31
Dat is toch wel heel verdrietig voor jou maar ook voor je vriend als je naar hem toegaat en je zo moet huilen. Het zou toch fijn zijn om hem dan te zien lijkt mij? Ben je wel verliefd ?
Niemand is perfect, dat bestaat niet, maar als je echt gek bent van iemand dan is dat geen probleem. Ik denk dat je goed naar je eigen gevoel moet gaan, en na moet gaan of je wel verliefd bent.

Sterkte !!
Ik vind verliefd zijn voort een cliché woord alsof dat het belangrijkste moet zijn in een relatie en ik voel dat nu even niet, het is erg lastig om een beslissing te maken als je zo erg in de war bent en zo gestresst. Ik mocht van de praktijkerondersteuner ook geen beslissing maken totdat ik mij weer goed voelde.
Jufjoke schreef:
02-01-2019 20:38
Lastig. Ik heb enkele jaren geleden een periode gehad van depressieve buien, gevoelens van leegte, twijfel, het gevoel van gevangen te zitten in mijn eigen leven. Echt niet fijn. De oplossing kwam uit onverwachte hoek. Toen ik daarnaast ook erge haaruitval kreeg, heb ik me laten testen op vitamine tekorten. Ik bleek een enorm vitamine B12 tekort te hebben. Inmiddels is dat aangevuld met injecties, die ik nog steeds om de drie maanden krijg om een nieuw tekort te voorkomen.
Wie weet, misschien herken jij je daar wel in.

Is het zoiets helemaal niet? Laten checken? Oké, dan moet de relatie onder de loep. Wat verwacht je van een relatie? En krijg je dat ook? Hoe ben je zelf als partner? Staat je perfectionisme in de weg?

Het is zo gek voor me... Ik was altijd bang hem kwijt te raken en toen zag ik op youtube een video van een stelletje dat zielsveel van elkaar hielden maar toch als vrienden verder gingen. Een paar dagen erna hadden we disneyland geboekt voor oud en nieuw. Daar waren we gisteren dus nog en ben ik inmiddels thuis. Ik heb het alleen maar van kwaad tot erger gemaakt heb ik het gevoel, ik heb het 2 keer bijna uitgemaakt en het was zó vreselijk om hem ook te zien huilen. Ik ben altijd de grappenmaker geweest en de gangmaker en ben vooral geen aanstelster. Meestal ben ik degene die tegen anderen zegt, kop op stel je niet zo aan het komt goed. Maar nu zit ik er sinds september mee en kom ik er niet uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven