Verdrietig over bruiloft

woensdag 28 augustus 2019 om 12:05
Hoe oud ben je? Je komt nog erg puberaal over.
Bruiloften lopen nu eenmaal niet vlekkeloos, onze bruiloft is ook niet vlekkeloos verlopen. En het was die dag echt bloed en bloed heet en ik had een gigantische jurk aan met meer dan 30 graden.
Kleine dingen die misliepen, dingen die ik achteraf anders zou gedaan hebben, dingen die vergeten zijn, mensen die de weg kwijt raakte...ach ja...wat maakt het uit?
Ik was vorig jaar op een bruiloft waarbij tijdens het avondfeest ingebroken werd in de trouwauto, dat is ook een domper, maar de bruid was gelukkig niet zo'n dramaqueen.
Nu je getrouwd bent en kersvers Mrs. is het tijd om volwassen te worden.
Bruiloften lopen nu eenmaal niet vlekkeloos, onze bruiloft is ook niet vlekkeloos verlopen. En het was die dag echt bloed en bloed heet en ik had een gigantische jurk aan met meer dan 30 graden.

Kleine dingen die misliepen, dingen die ik achteraf anders zou gedaan hebben, dingen die vergeten zijn, mensen die de weg kwijt raakte...ach ja...wat maakt het uit?
Ik was vorig jaar op een bruiloft waarbij tijdens het avondfeest ingebroken werd in de trouwauto, dat is ook een domper, maar de bruid was gelukkig niet zo'n dramaqueen.
Nu je getrouwd bent en kersvers Mrs. is het tijd om volwassen te worden.

woensdag 28 augustus 2019 om 12:05
Vraag eens aan vrienden wat er op hun bruiloft allemaal mis ging. Je zult vergelijkbare dingen horen. Maarrrrr, met daarbij waarschijnlijk de opmerking: "Maar dat hadden de gasten allemaal toch niet in de gaten, het was een prachtige dag!"
Een mini-selectie van mijn bruiloft:
- nog voordat we bij het gemeentehuis aankwamen zat er een enorme zwarte smeerveeg op de voorkant van mijn witte bruidsjurk.
- mijn polscorsage, een verrassing van mijn man, is de hele dag thuis in de koelkast blijven liggen.
- er was geen tijd om de bestelde (en vooruit betaalde) ballonnen op te halen, dus bijna geen aankleding van de trouwzaal en feestzaal
Een mini-selectie van mijn bruiloft:
- nog voordat we bij het gemeentehuis aankwamen zat er een enorme zwarte smeerveeg op de voorkant van mijn witte bruidsjurk.
- mijn polscorsage, een verrassing van mijn man, is de hele dag thuis in de koelkast blijven liggen.
- er was geen tijd om de bestelde (en vooruit betaalde) ballonnen op te halen, dus bijna geen aankleding van de trouwzaal en feestzaal

woensdag 28 augustus 2019 om 12:06
woensdag 28 augustus 2019 om 12:08

woensdag 28 augustus 2019 om 12:10
Een vriendin van mij kreeg per ongeluk rode wijn op haar trouwjurk tijdens de receptie.
Gelukkig later in de stomerij wel eruit gegaan, maar heel de avond had ze die rode wijnvlek in haar witte jurk. En ze kon nog lachen.

woensdag 28 augustus 2019 om 12:14
Precies. Ook nog op iets oudere leeftijd kunnen ze besluiten er geen zin in te hebben.
Die van mij hadden ook na aandringen eens ja gezegd om de ringen te brengen bij het huwelijk van een familielid dat ze niet zo vaak zien. ('Ahhh doen jullie dat voor ons? Dat is leuk. Ahhhh?') Op de dag zelf weigerde er eentje pertinent en die was allang geen 4 meer

Ja, dat krijg je dan, als het niet je eigen kinderen zijn en je er niks mee hebt. Ik heb de weigeraar ook niet gedwongen op dat moment.

woensdag 28 augustus 2019 om 12:21
Ik ben zelf nogal type a en controllerig, maar dit gaat echt wel ver, TO. Neem er wat afstand van, bekijk de mooie foto’s en live on. Echt! Zelfs overigens juist ivm mijn OCD neigingen voor een heel eenvoudige bruiloft gekozen - mijn familie danst niet, zelfs niet op een top-dj, mijn mans familie heeft soort pleinvrees, mijn vrienden houden meer van wijn dan van swingen en een themafeestnmet muziek in mad men sfeer was dus wrs uitgelopen op een goed gestylede dure teleurstelling omdat de gasten nu eenmaal weinig sixties swing zijn.
Dus we hebben een simpel leuk feestje gegeven, iedereen was chill en er zijn nog ergens foto’s van ook.
Dus we hebben een simpel leuk feestje gegeven, iedereen was chill en er zijn nog ergens foto’s van ook.
woensdag 28 augustus 2019 om 12:22
Toen ik op de dag van trouwen in mijn piepkleine keuken in mijn joggingbroek met krullers in mijn haar stond te telefoneren kwam er een man binnenrennen. Bleek de dokter te zijn die op zoek was naar mijn schoonvader die schuin achter mij woonde. Bleek dat hij een hartinfarct had gehad. Mijn man reed achter een ambulance nadat hij de bloemen had opgehaald. Toen hij ons doodlopende weggetje indraaide begreep hij wat er aan de hand was.
Wij in spanning thuis afgewacht. De rondvaartboot was al onderweg van Amsterdam naar het gemeentehuis aan de Vecht, de gasten waren al onderweg, ik had nog geen spoortje van make-up op. Toen mijn schoonmoeder belde dat het goed ging met schoonvader en dat hij wilde dat onze trouwerij door zou gaan moest er ineens veel gebeuren.
De gasten kwamen al aan, ik moest mij nog omkleden (in de keuken gebukt omdat hij op een bar na open was, wij sliepen op een kruipzolder van ons zomerhuis), moest ik zelf maar mijn make-up aanbrengen en zijn de krullers er razendsnel uitgehaald en in de korte tijd die wij nog hadden is mijn haar zo goed mogelijk in orde gebracht.
Mijn schoonvader was er dus niet bij bij de ceremonie. Mijn schoonfamilie en wij zaten toch in angst, helemaal ontspannen was het dus niet. Later een stuk bruidstaart naar schoonvader in het ziekenhuis gebracht.
Hulde voor schoonmoeder die zich ook nog snel moest omkleden en optutten en toch bij onze bruiloft is geweest (met tussendoor naar het ziekenhuis). Geen mobiele telefoontjes om tussendoor even te informeren bij het
Met andere woorden: wat maakt het uit dat je jurk iets te lang was, niet iedereen wilde dansen etc etc. Al dat plannen en een perfecte dag willen hebben slaat nergens op. De mooiste dag van je leven vind ik ook altijd overdreven. Er gaat altijd wel wat mis, later kan je er wel om lachen.
Het belangrijkste is dat je bent getrouwd met de man waar je van houdt dat dat de mensen waar je om geeft erbij waren. Dat gastenboek kijk je nooit meer in en mensen vinden het meestal ook vreselijk dat ze er iets “leuks” in moeten schrijven. Ook houdt echt niet iedereen van dansen. Bij de DJ had je veel eerder in kunnen grijpen (en ook van tevoren beter moeten instrueren).
Jammer dat je zoveel spanning en verwachtingen hebt opgebouwd dat je niet hebt kunnen genieten van je trouwdag. Echt het is niet de mooiste dag van je leven. Er komen er hopelijk nog veel meer.
Wij in spanning thuis afgewacht. De rondvaartboot was al onderweg van Amsterdam naar het gemeentehuis aan de Vecht, de gasten waren al onderweg, ik had nog geen spoortje van make-up op. Toen mijn schoonmoeder belde dat het goed ging met schoonvader en dat hij wilde dat onze trouwerij door zou gaan moest er ineens veel gebeuren.
De gasten kwamen al aan, ik moest mij nog omkleden (in de keuken gebukt omdat hij op een bar na open was, wij sliepen op een kruipzolder van ons zomerhuis), moest ik zelf maar mijn make-up aanbrengen en zijn de krullers er razendsnel uitgehaald en in de korte tijd die wij nog hadden is mijn haar zo goed mogelijk in orde gebracht.
Mijn schoonvader was er dus niet bij bij de ceremonie. Mijn schoonfamilie en wij zaten toch in angst, helemaal ontspannen was het dus niet. Later een stuk bruidstaart naar schoonvader in het ziekenhuis gebracht.
Hulde voor schoonmoeder die zich ook nog snel moest omkleden en optutten en toch bij onze bruiloft is geweest (met tussendoor naar het ziekenhuis). Geen mobiele telefoontjes om tussendoor even te informeren bij het
Met andere woorden: wat maakt het uit dat je jurk iets te lang was, niet iedereen wilde dansen etc etc. Al dat plannen en een perfecte dag willen hebben slaat nergens op. De mooiste dag van je leven vind ik ook altijd overdreven. Er gaat altijd wel wat mis, later kan je er wel om lachen.
Het belangrijkste is dat je bent getrouwd met de man waar je van houdt dat dat de mensen waar je om geeft erbij waren. Dat gastenboek kijk je nooit meer in en mensen vinden het meestal ook vreselijk dat ze er iets “leuks” in moeten schrijven. Ook houdt echt niet iedereen van dansen. Bij de DJ had je veel eerder in kunnen grijpen (en ook van tevoren beter moeten instrueren).
Jammer dat je zoveel spanning en verwachtingen hebt opgebouwd dat je niet hebt kunnen genieten van je trouwdag. Echt het is niet de mooiste dag van je leven. Er komen er hopelijk nog veel meer.

woensdag 28 augustus 2019 om 12:26
Als ik het zo lees waren jouw verwachtingen van de dag erg hoog en daardoor voel je je nu teleurgesteld. Ik neem aan dat er tijdens de ceremonie ook is gefilmd? Wellicht kun je dan de reacties van je man nog terugzien. Probeer je meer te focussen op de dingen die wél goed gingen, want ik kan me niet voorstellen dat de hele dag verschrikkelijk was.
Overigens heb ik zelf ook een jank-dag gehad na de trouwerij hoor. De spanning was gewoon erg hoog opgelopen en je leeft maanden naar die dag toe. Dan is het voorbij en kan je dus even het gevoel hebben van "was dit het nou?" Dat gevoel mag er ook gewoon even zijn. Ik verwacht dat de leuke herinneringen ook vanzelf weer terug gaan komen, bijvoorbeeld straks als je de foto's krijgt.
Overigens heb ik zelf ook een jank-dag gehad na de trouwerij hoor. De spanning was gewoon erg hoog opgelopen en je leeft maanden naar die dag toe. Dan is het voorbij en kan je dus even het gevoel hebben van "was dit het nou?" Dat gevoel mag er ook gewoon even zijn. Ik verwacht dat de leuke herinneringen ook vanzelf weer terug gaan komen, bijvoorbeeld straks als je de foto's krijgt.

woensdag 28 augustus 2019 om 12:27
redbulletje schreef: ↑28-08-2019 12:20Ik snap ook niet dat je een kleuter je ring liet brengen. Dat is het recept voor mislukking.
Het kan leuk zijn, maar je moet er rekening mee houden dat het een 4 jarige kleuter is en dat ze dus niet meer willen of durven of moe worden en zeurderig beginnen te worden.
En dat je ze dus ook niet gaat dwingen en als ze niet willen, tja, dan is het maar zo. Vaak gaat het wel goed hoor, als je ze goed doet voorbereiden en misschien met wat hulp.

woensdag 28 augustus 2019 om 12:29
Het komt niet over alsof het TO's eigen kind was, dus waarom in hemelsnaam een onvoorspelbare factor als een kind in willen zetten?LAgirl82 schreef: ↑28-08-2019 12:27Het kan leuk zijn, maar je moet er rekening mee houden dat het een 4 jarige kleuter is en dat ze dus niet meer willen of durven of moe worden en zeurderig beginnen te worden.
En dat je ze dus ook niet gaat dwingen en als ze niet willen, tja, dan is het maar zo. Vaak gaat het wel goed hoor, als je ze goed doet voorbereiden en misschien met wat hulp.
Dan kun je nog beter die ringen aan de halsband van een hond binden als je persé zo'n poppenkast wil ipv gewoon die ringen in je zak steken als bruidegom.

woensdag 28 augustus 2019 om 12:29
Het zal vast de ontlading zijn van een jaar stressen en overdenken (en doodanalyseren). Ik denk dat als je over een half jaar de OP nog eens leest, je hard om jezelf moet lachen.
Dat gedoe om die jurk, wie interesseert zich er nu voor of je ‘elegant schrijdend’ vooruit bent gekomen of hink stap sprong? Alleen jij zit jezelf daarmee in de put te praten.
Mensen dansen niet: een DJ kan nog zo goed zijn, als mensen liever zitten te kletsen kan hij ze moeilijk de vloer op sleuren.
Gastenboek: als ik zo dicht bij de bruid/bruidegom sta als moeder/zus, ga ik ook niet iets schrijven in een boek (alsof ik collega Mien van afdeling X ben).
Een bruidsjonker van 4,5 is een risico. Alle kleine kinderen of dieren-met-ringen zijn een risico. Heb wel eens een wegrennende hond gevangen die de ringen aan zijn halsbandje had, hond onder de arm en richting altaar ook al zat ik niet in de planning als drager van de ringendrager.
Dat gedoe om die jurk, wie interesseert zich er nu voor of je ‘elegant schrijdend’ vooruit bent gekomen of hink stap sprong? Alleen jij zit jezelf daarmee in de put te praten.
Mensen dansen niet: een DJ kan nog zo goed zijn, als mensen liever zitten te kletsen kan hij ze moeilijk de vloer op sleuren.
Gastenboek: als ik zo dicht bij de bruid/bruidegom sta als moeder/zus, ga ik ook niet iets schrijven in een boek (alsof ik collega Mien van afdeling X ben).
Een bruidsjonker van 4,5 is een risico. Alle kleine kinderen of dieren-met-ringen zijn een risico. Heb wel eens een wegrennende hond gevangen die de ringen aan zijn halsbandje had, hond onder de arm en richting altaar ook al zat ik niet in de planning als drager van de ringendrager.
woensdag 28 augustus 2019 om 12:30
Deed ik ook toen ik 3 was. Ging goed.redbulletje schreef: ↑28-08-2019 12:20Ik snap ook niet dat je een kleuter je ring liet brengen. Dat is het recept voor mislukking.

woensdag 28 augustus 2019 om 12:31
O ja, en wat er bij mij "mis ging":
* De foto's voor het gastenboek waren niet zo leuk geworden als ik had verwacht
* Een aantal gasten waren niet op komen dagen (die dag zelf heb ik ze niet eens gemist, pas later dacht ik: waar was ... eigenlijk? )
* Mijn schoenen deden zo'n zeer dat ik slippers heb moeten kopen op de dag zelf
* Het was superwarm, in het zaaltje dat we hadden gehuurd was het wel 40 graden. Dus veel mensen gingen buiten staan.
* Wij waren ruim een uur eerder bij het restaurant dan de rest van de daggasten, omdat die in de file waren gekomen
* De chauffeur kon de weg niet vinden in de binnenstad én er was een festival waardoor het plein waar we foto's wilden maken niet beschikbaar was
Desondanks is het toch een dag waar ik met heel veel plezier op terugkijk, want heel veel van die dingen zijn maar bijzaak.
* De foto's voor het gastenboek waren niet zo leuk geworden als ik had verwacht
* Een aantal gasten waren niet op komen dagen (die dag zelf heb ik ze niet eens gemist, pas later dacht ik: waar was ... eigenlijk? )
* Mijn schoenen deden zo'n zeer dat ik slippers heb moeten kopen op de dag zelf
* Het was superwarm, in het zaaltje dat we hadden gehuurd was het wel 40 graden. Dus veel mensen gingen buiten staan.
* Wij waren ruim een uur eerder bij het restaurant dan de rest van de daggasten, omdat die in de file waren gekomen
* De chauffeur kon de weg niet vinden in de binnenstad én er was een festival waardoor het plein waar we foto's wilden maken niet beschikbaar was
Desondanks is het toch een dag waar ik met heel veel plezier op terugkijk, want heel veel van die dingen zijn maar bijzaak.
Oef....
Ik word gewoon een beetje verdrietig van je verhaal
Waar draait het nou allemaal om tijdens je trouwdag?
Dat je ja zegt tegen de liefde toch?
En dat is gelukt!
Ik trouwde vorig jaar op de heetste dag van het jaar
Na 1 seconde in mijn korset bedacht ik al, dat kreng moet uit want anders vermoord ik zo iemand, zo heet voelde het.
Ik heb een heerlijke dag gehad, maar op elke foto zie ik....kijk,.... geen korset
Het is net allemaal wat minder mooi
We hebben 3 uur voor de plechtigheid iedereen nog een appje gedaan
"lieverds, in verband met de hitte en het afgegeven hitteplan, neem buiten je feestelijke kleding alsjeblieft ook een korte broek mee.
Nu kon dan ook want wij trouwden op ons eigen erf.
Mijn vader trouwde ons maar die ging bijna van zijn stokje in zijn toga, want om 15.00 tijdens de plechtigheid was het in de tent 48 graden!!!
Probeer ook maar eens een beetje leuk een trouwring om een vinger te schuiven als het zo heet is, handen nat van het zweet en dik van de warmte.
Op al onze foto's staan de gasten bezweet en klam
De bedoeling was dat er gedanst zou worden na 20.00 maar ook toen was het nog dik 35 graden
Dus wat een wild dansfeestje had moeten worden werd een kleedjes op de grind bij een kampvuurtje met mooie verhalen en de muziek heel zacht.
Is het wat we in de planning hadden
Zeker niet
Had ik het anders gewild?
Zeker niet
Want wat als een huis staat is dat al mijn vrienden en dierbaren er waren op het moment dat mijn man en ik ja zeiden tegen elkaar in de bloedhitte.
Ennnn...dat elke keer als het zo ziedend heet is, iedereen zegt, Sum kij...echt een trouw weertje vandaag
Ik word gewoon een beetje verdrietig van je verhaal
Waar draait het nou allemaal om tijdens je trouwdag?
Dat je ja zegt tegen de liefde toch?
En dat is gelukt!
Ik trouwde vorig jaar op de heetste dag van het jaar
Na 1 seconde in mijn korset bedacht ik al, dat kreng moet uit want anders vermoord ik zo iemand, zo heet voelde het.
Ik heb een heerlijke dag gehad, maar op elke foto zie ik....kijk,.... geen korset
Het is net allemaal wat minder mooi
We hebben 3 uur voor de plechtigheid iedereen nog een appje gedaan
"lieverds, in verband met de hitte en het afgegeven hitteplan, neem buiten je feestelijke kleding alsjeblieft ook een korte broek mee.
Nu kon dan ook want wij trouwden op ons eigen erf.
Mijn vader trouwde ons maar die ging bijna van zijn stokje in zijn toga, want om 15.00 tijdens de plechtigheid was het in de tent 48 graden!!!
Probeer ook maar eens een beetje leuk een trouwring om een vinger te schuiven als het zo heet is, handen nat van het zweet en dik van de warmte.
Op al onze foto's staan de gasten bezweet en klam
De bedoeling was dat er gedanst zou worden na 20.00 maar ook toen was het nog dik 35 graden
Dus wat een wild dansfeestje had moeten worden werd een kleedjes op de grind bij een kampvuurtje met mooie verhalen en de muziek heel zacht.
Is het wat we in de planning hadden
Zeker niet
Had ik het anders gewild?
Zeker niet
Want wat als een huis staat is dat al mijn vrienden en dierbaren er waren op het moment dat mijn man en ik ja zeiden tegen elkaar in de bloedhitte.
Ennnn...dat elke keer als het zo ziedend heet is, iedereen zegt, Sum kij...echt een trouw weertje vandaag

summerdance wijzigde dit bericht op 28-08-2019 12:36
4.69% gewijzigd
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Zonder zelf ooit getrouwd te zijn denk ik ook zo. Bakken vol geld kost 't en wat heb je er feitelijk aan? Het is te druk om mensen echt te spreken en het is alleen maar stressvol.snorriemorrie schreef: ↑28-08-2019 12:26Als ik het zo lees waren jouw verwachtingen van de dag erg hoog en daardoor voel je je nu teleurgesteld. Ik neem aan dat er tijdens de ceremonie ook is gefilmd? Wellicht kun je dan de reacties van je man nog terugzien. Probeer je meer te focussen op de dingen die wél goed gingen, want ik kan me niet voorstellen dat de hele dag verschrikkelijk was.
woensdag 28 augustus 2019 om 12:33
Ik herken dit van de bruiloft mijn zwager en schoonzus. Zij is de ergste controlfreak die ik ken. Volgens mij heeft ze daardoor ook niet zo'n leuk leven. De bruiloft was in haar ogen ook niet geslaagd. Zonde hoor.
Geniet van je huwelijk en probeer alsjeblieft op alle leuke dingen van de dag terug te kijken!
En lach om de "fouten".
Aanvulling:
Dit soort verhalen is voor ons wel een reden om van zo'n trouwerij af te zien. Mij lijkt dat echt niks aan. Wij hebben gewoon alles geregeld via de notaris enzo.
Geniet van je huwelijk en probeer alsjeblieft op alle leuke dingen van de dag terug te kijken!
En lach om de "fouten".
Aanvulling:
Dit soort verhalen is voor ons wel een reden om van zo'n trouwerij af te zien. Mij lijkt dat echt niks aan. Wij hebben gewoon alles geregeld via de notaris enzo.
anoniem_272839 wijzigde dit bericht op 28-08-2019 12:36
20.76% gewijzigd
woensdag 28 augustus 2019 om 12:34

woensdag 28 augustus 2019 om 12:36
redbulletje schreef: ↑28-08-2019 12:31Zonder zelf ooit getrouwd te zijn denk ik ook zo. Bakken vol geld kost 't en wat heb je er feitelijk aan? Het is te druk om mensen echt te spreken en het is alleen maar stressvol.
Ik snap dat jij er zo over denkt. Ik heb zelf wel een geweldige dag gehad en ik had het echt niet anders gewild dan hoe we het nu hebben gedaan.