Vergeet je ooit je ex helemaal?

12-04-2021 18:15 106 berichten
Ik ben een jongen van 28 jaar en heb ongeveer 30 dates gehad in mijn leven en 1 lange en 1 korte relatie. Ik herinner mij nog elk persoon en wat ik met ze heb gedaan. Zelfs na 10 jaar.

Nu is mijn vraag: kun je ooit alle herinneringen van een een relatie of date totaal vergeten? Dus de naam en wat je hebt gedaan etc?

Ik snap dat dingen vervagen en dat er geen emotie meer bij komt kijken als iets of wat weer een bepaalde herinnering oproept. Ik snap dat je er ook niet dagelijks of wekelijks aan denkt. Maar als iemand bijvoorbeeld vraagt wie je allemaal hebt gedate of een relatie mee hebt gehad komt het weer weer te boven neem ik aan?

Als jij 200 bedpartners hebt gehad snap ik dat je ze niet allemaal herinnert. Maar als alles in het normale blijft onthoud je dit wel toch?
Ja, ik herinner ze mij nog allemaal omdat het mannen zijn geweest waar ik ook verliefd op ben geweest en van sommige nog een tijdje een gebroken hart aan over heb gehouden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb weleens een lijstje in mijn hoofd gemaakt en dan vergat ik er wel een paar, en ben ik van sommigen van jaren terug ook de naam vergeten.
Aan de meesten denk ik nooit meer, scharrels of met wie ik een enkele keer seks heb gehad beschouw ik ook niet als exen.

Vorig jaar kwam iemand naar me toe die stellig beweerde dat ik het met een (blijkbaar) gemeenschappelijke kennis had gedaan, hij noemde een naam en ik wist werkelijk niet waar hij het over had, dus ontkende dat even stellig.

Tot hij een foto liet zien.
Hélémaal vergeten, de naam zei me echt niks, maar hij had wel gelijk dus :$

Dus toen erkende ik het en dat leverde nog een soort van awkward situatie op, want mijn op dat moment lover stond erbij en luisterde geinteresseerd mee, en zo leek het alsof ik het had ontkend vanwege hem.
(omdat ie nogal jaloers kon zijn leek het net alsof ik het verzweeg omdat hij dat niet mocht weten of zo, wat niet het geval was, ik wist het echt niet meer).

En dat terwijl diegene overigens op zich (jaren terug) wel tot de goede (en ook wel apartere) ervaringen behoorde..
Die woont nogal ver weg, maar had een camperachtig Amerikaans busje en mijn kinderen woonden nog thuis, dus dan haalde hij me op (die "van" hoorden alle buren aankomen) en reden dan naar eoa parkeerplek.. :facepalm:
Een open hart toont de weg naar een bezield leven..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben alle vrouwtjes vergeten.
Poeszie schreef:
13-04-2021 10:42
Ik denk dat zijn partner zegt niet te weten met wie ze allemaal het bed heeft gedeeld.

Ik denk verder dat ik een heel eind kom, als ik een lijstje maak van bedpartners, maar ik zal er vast wel een vergeten
Och ja. Die vibe heeft het wel.
Alle reacties Link kopieren
Mijn langere relaties uiteraard wel, scharrels misschien ook wel. Maar ik voel er niet bij ofzo als het je daarom gaat. Sommige mensen blijven een crush op een ex hebben. Dat heb ik gelukkig niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het meeste wel vergeten.
Zalmsnipper schreef:
13-04-2021 08:07
Een date schaar ik niet echt onder een ex. Ik heb twee lange relaties gehad. Iedere jongen met wie ik 25 jaar geleden een avondje zoende in de kroeg weet ik echt niet (allemaal) meer.
Dit.
Maar als iemand bijvoorbeeld vraagt wie je allemaal hebt gedate of een relatie mee hebt gehad komt het weer weer te boven neem ik aan?

Als jij 200 bedpartners hebt gehad snap ik dat je ze niet allemaal herinnert. Maar als alles in het normale blijft onthoud je dit wel toch?


TO?

Waarom maakt jou dat uit of een ander dat allemaal wel of niet kan en wil onthouden?
Mijn opa zei op zijn sterfbed de hele tijd "waar is marietje". Wij kennen geen Marietje. Dus nee, ik denk niet dat je de mensen om wie je echt hebt gegeven en met wie je een leuke tijd hebt gehad vergeet..
Westerpaviljoen schreef:
13-04-2021 11:44
Ik ben alle vrouwtjes vergeten.


Ze leest mee?
Relaties weet ik nog, zou bijna zeggen uiteraard. Op één na goede herinneringen en soms zie ik ze nog. Gevoelens zijn er niet meer. Het is ook verder nooit blijven hangen of belangrijk geweest. Andere dames, zoenen of seks weet ik echt niet meer allemaal. Weet vrij zeker dat ze mij ook niet zouden herkennen.
Alle reacties Link kopieren
Suzy65 schreef:
13-04-2021 11:27
[...]

Vorig jaar kwam iemand naar me toe die stellig beweerde dat ik het met een (blijkbaar) gemeenschappelijke kennis had gedaan, hij noemde een naam en ik wist werkelijk niet waar hij het over had, dus ontkende dat even stellig.

Tot hij een foto liet zien.
Hélémaal vergeten, de naam zei me echt niks, maar hij had wel gelijk dus :$

Dus toen erkende ik het en dat leverde nog een soort van awkward situatie op, want mijn op dat moment lover stond erbij en luisterde geinteresseerd mee, en zo leek het alsof ik het had ontkend vanwege hem.
(omdat ie nogal jaloers kon zijn leek het net alsof ik het verzweeg omdat hij dat niet mocht weten of zo, wat niet het geval was, ik wist het echt niet meer).
[...]
Ik ben meer benieuwd waarom iemand dit zo stellig komt melden? Nog wat anders als je een gesprek hebt als in, tjee, jij komt mij bekend voor? Had jij niet ooit iets met die en die? Maar dat zou mij sowieso niet in mij opkomen als daar dan ook nog andere mensen of lover bij staat.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
13-04-2021 13:26
Ik ben meer benieuwd waarom iemand dit zo stellig komt melden? Nog wat anders als je een gesprek hebt als in, tjee, jij komt mij bekend voor? Had jij niet ooit iets met die en die? Maar dat zou mij sowieso niet in mij opkomen als daar dan ook nog andere mensen of lover bij staat.


Sommige mensen hebben nu eenmaal een bord voor hun kop en zeker met drank op als dit in de kroeg was. Het geeft in ieder geval aan dat ze besproken is. Het is natuurlijk helemaal geen onderwerp van gesprek en dan sta je daar met iemand die dat niet snapt. De rest van de situatie is gênant natuurlijk. Ik denk dat je dit soort gesprekken gelijk moet afkappen. Een ander heeft niks te maken met wat jij doet zolang ze er geen hinder van ondervinden. Dat had ik hem wel gezegd ook.
Jeff793 schreef:
12-04-2021 18:15
Als jij 200 bedpartners hebt gehad snap ik dat je ze niet allemaal herinnert. Maar als alles in het normale blijft onthoud je dit wel toch?
Ik moet soms echt verdomd goed nadenken hoor. Ik heb maar 6 of 7 bedpartners gehad in mijn hele leven en het feit dat ik niet eens zeker weet of het er 6 of 7 waren, geeft toch wel aan dat sommigen niet bijzonder veel indruk op me hebben gemaakt. Aan zeker de helft zou ik denk ik gewoon voorbij lopen als ze naast me liepen, omdat ik ze niet meer zou herkennen. En ik was echt niet bijster geintoxiceerd. Maar misschien zegt het meer over mij of mijn keuze voor mannen in het algemeen.
Alle reacties Link kopieren
hoii schreef:
13-04-2021 13:07
Mijn opa zei op zijn sterfbed de hele tijd "waar is marietje". Wij kennen geen Marietje. Dus nee, ik denk niet dat je de mensen om wie je echt hebt gegeven en met wie je een leuke tijd hebt gehad vergeet..
Kan ook gewoon een speelkameraadje geweest zijn.
Maar technisch gezien, schijnt iedereen in je hersenen opgeslagen te blijven als herinnering, alleen je kunt er niet bij of zo.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
diyer schreef:
13-04-2021 13:57
Ik moet soms echt verdomd goed nadenken hoor. Ik heb maar 6 of 7 bedpartners gehad in mijn hele leven en het feit dat ik niet eens zeker weet of het er 6 of 7 waren, geeft toch wel aan dat sommigen niet bijzonder veel indruk op me hebben gemaakt. Aan zeker de helft zou ik denk ik gewoon voorbij lopen als ze naast me liepen, omdat ik ze niet meer zou herkennen. En ik was echt niet bijster geintoxiceerd. Maar misschien zegt het meer over mij of mijn keuze voor mannen in het algemeen.


Dat hebben veel mensen wel natuurlijk. Je bent 17 en je hebt seks op vakantie met iemand die daar ook op vakantie is bijvoorbeeld. Zoveel manieren om het niet te onthouden. Maakt ook verder niet uit. Zou het alleen vervelend vinden als ik de persoon zelf niet meer zou herkennen in een gesprek of zo. Denk ook niet dat het zo erg is en volgens mij pik je dat dan ook wel op uit andere signalen.
Ben je jaloers op de bedpartners/dates van je vriendin/date?
dianaf schreef:
13-04-2021 14:48
Kan ook gewoon een speelkameraadje geweest zijn.
Maar technisch gezien, schijnt iedereen in je hersenen opgeslagen te blijven als herinnering, alleen je kunt er niet bij of zo.


Ook niet met de juiste hallucinogene middelen?
Ik ben zelf vooral heel benieuwd waarom dit gevraagd word door TO.
Luci_Mster2 schreef:
13-04-2021 15:14
Ik ben zelf vooral heel benieuwd waarom dit gevraagd word door TO.


Gewoon gezonde interesse.
Alle reacties Link kopieren
hoii schreef:
13-04-2021 13:07
Mijn opa zei op zijn sterfbed de hele tijd "waar is marietje". Wij kennen geen Marietje. Dus nee, ik denk niet dat je de mensen om wie je echt hebt gegeven en met wie je een leuke tijd hebt gehad vergeet..
Leefde oma nog? Want dat lijkt me dan echt pijnlijk zeg.
.
impala schreef:
13-04-2021 15:18
Leefde oma nog? Want dat lijkt me dan echt pijnlijk zeg.


Misschien dacht oma dan wel dat het gewoon een speelkameraadje was.
Luci_Mster2 schreef:
13-04-2021 15:14
Ik ben zelf vooral heel benieuwd waarom dit gevraagd word door TO.
Dat maakt toch niet uit. Want de antwoorden blijven hetzelfde neem ik aan. Ik weet gewoon dat ik mij nog gewoon herinner wie ik 10 jaar geleden heb gedate en vraag mij af of dit normaal is.
Jeff793 schreef:
13-04-2021 15:23
Dat maakt toch niet uit. Want de antwoorden blijven hetzelfde neem ik aan. Ik weet gewoon dat ik mij nog gewoon herinner wie ik 10 jaar geleden heb gedate en vraag mij af of dit normaal is.


Als ik het had geweten had ik eerlijk geantwoord dat ik me alles herinner. Je hebt tenslotte niet zomaar seks toch?
Alle reacties Link kopieren
impala schreef:
13-04-2021 15:18
Leefde oma nog? Want dat lijkt me dan echt pijnlijk zeg.
Mwa, misschien was Marietje wel zijn eerste kleuterliefde of favoriete kip.

Ik slaapwandel wel eens en dan ben ik schijnbaar altijd druk met mijn konijnen die ik ook heel consequent iedere keer dezelfde namen geef.

Nog nooit konijnen gehad of gewild en de namen zeggen mij irl ook niets.
Wanna grow up to be
Be a debaser

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven