Verlatingsangst
zaterdag 11 augustus 2018 om 07:34
Over 2 weken start ik met therapie voor verlatingsangst. Een goed begin natuurlijk, maar de komende 2 weken liggen als een blok voor me en ik weet niet hoe ik die moet gaan overbruggen..
Ik heb in al mijn (prille) relaties altijd al veel om bevestiging gezocht. Kreeg ik deze bevestiging niet, dan zocht ik naar meer en andere bevestiging. Obsessief kan ik er mee bezig zijn, waardoor ik zelf nooit echt gelukkig word.
Sinds enkele maanden ben ik nu samen met mijn vriend. Ik geloof er heel erg in dat dit wel echt een toekomst heeft, maar ik merk ook dat ik hem van me af duw door gedrag vanuit mezelf wat me niet lukt om tegen te houden. Gisteren raakte ik volledig in paniek en heb ik hem in tranen opgebeld. Voor hem is dit een zware situatie, maar voor mezelf ook. Ik wil zo niet zijn. Rationeel weet ik dat mijn handelen nergens op slaat. En toch, zodra ik in een ‘bui’ zit, handel ik als een bezetenen.
Heeft iemand tips om de komende 2 weken rustig door te komen, voordat ik met mijn therapie kan starten?
Ik heb in al mijn (prille) relaties altijd al veel om bevestiging gezocht. Kreeg ik deze bevestiging niet, dan zocht ik naar meer en andere bevestiging. Obsessief kan ik er mee bezig zijn, waardoor ik zelf nooit echt gelukkig word.
Sinds enkele maanden ben ik nu samen met mijn vriend. Ik geloof er heel erg in dat dit wel echt een toekomst heeft, maar ik merk ook dat ik hem van me af duw door gedrag vanuit mezelf wat me niet lukt om tegen te houden. Gisteren raakte ik volledig in paniek en heb ik hem in tranen opgebeld. Voor hem is dit een zware situatie, maar voor mezelf ook. Ik wil zo niet zijn. Rationeel weet ik dat mijn handelen nergens op slaat. En toch, zodra ik in een ‘bui’ zit, handel ik als een bezetenen.
Heeft iemand tips om de komende 2 weken rustig door te komen, voordat ik met mijn therapie kan starten?
zaterdag 11 augustus 2018 om 08:20
Je hebt niemand nodig. Ja, je hebt het nodig om in je community te kunnen leven, maar niemand hoeft je diepste binnenste te kunnen begrijpen. Jij hebt toch ook niet de behoefte om de ziel van je familie en vrienden tot in de diepte te kunnen doorgronden? Dat is ontzettend veel werk en eigenlijk ook ongewenst om zich er bezig mee te houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 11 augustus 2018 om 08:27
En volgens mij verlaten alle mensen elkaar ooit. Is het niet omdat ze dood gaan, dan om de persoonlijke wens een andere richting in te slaan. Dan treur je wat en je gaat door met dat wat je overhebt. Iedereen heeft de capaciteit om dat te kunnen. Je hebt ook geen keus.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven