Verleden laten rusten vs. recht op de waarheid
donderdag 5 november 2009 om 11:21
Anderhalf jaar geleden heb ik met veel moeite een punt gezet achter de relatie die ik had met een getrouwde man. Contact houden bleek echt niet te werken, want hij kon het niet loslaten en bleef hoop houden. Tegen zijn zin in heb ik het contact verbroken en sinds een maand zoekt hij geen toenadering meer.
Gedurende deze tijd is hij gescheiden van zijn vrouw. Hij heeft haar ondanks vermoedens van haar kant, niets verteld van zijn vreemdgaan met mij en andere vrouwen tijdens zijn huwelijk.. Zijn motivatie: het huwelijk is toch voorbij, waarom zou ik haar nog meer pijn doen en misschien zie ik dan mijn dochter minder of niet meer.
Ik ken haar niet persoonlijk maar viavia heeft ze dus mijn emailadres gekregen en contact met me gezocht. Ze wil weten of het klopt dat wij wat hadden, zodat ze het kan afsluiten. Dilemma! Ik heb natuurlijk mn eigen ideeen erover, maar wat zouden jullie doen?
Gedurende deze tijd is hij gescheiden van zijn vrouw. Hij heeft haar ondanks vermoedens van haar kant, niets verteld van zijn vreemdgaan met mij en andere vrouwen tijdens zijn huwelijk.. Zijn motivatie: het huwelijk is toch voorbij, waarom zou ik haar nog meer pijn doen en misschien zie ik dan mijn dochter minder of niet meer.
Ik ken haar niet persoonlijk maar viavia heeft ze dus mijn emailadres gekregen en contact met me gezocht. Ze wil weten of het klopt dat wij wat hadden, zodat ze het kan afsluiten. Dilemma! Ik heb natuurlijk mn eigen ideeen erover, maar wat zouden jullie doen?
vrijdag 6 november 2009 om 22:31
Dit is mij in een ver verleden ook gebeurd, zijn vrouw benaderde mij via het internet. Dit gebeurde overigens nadat ik hem allang gedumpt had. Zeer korte romance mee beleefd maar getrouwde mannen zijn niet bepaald mijn ding.
Ik ben nooit ingegaan op haar ( moordlustige) boodschap. Tot de dag van vandaag blij om geweest. Hij was mijn probleem niet meer, dus zij al helemaal niet. Geen zin in drama had het afgesloten dus ja waarom nog in gesprek gaan met de vrouw over het hoe waarom en wanneer? Vond ik toch echt zijn probleem mocht hij fijn zelf gaan uitvechten met zijn vrouw.
Lekker doorgaan met je leven en voor altijd dit soort figuren weren.
Ik ben nooit ingegaan op haar ( moordlustige) boodschap. Tot de dag van vandaag blij om geweest. Hij was mijn probleem niet meer, dus zij al helemaal niet. Geen zin in drama had het afgesloten dus ja waarom nog in gesprek gaan met de vrouw over het hoe waarom en wanneer? Vond ik toch echt zijn probleem mocht hij fijn zelf gaan uitvechten met zijn vrouw.
Lekker doorgaan met je leven en voor altijd dit soort figuren weren.
zaterdag 7 november 2009 om 11:23
quote:Ondanks zijn gedrag, blijft hij de vader.quote:Lekker doorgaan met je leven en voor altijd dit soort figuren weren.Wat me opvalt is de uiterst negatieve houding van minnaressen naar hun ex-lover toe. Toen jullie samen waren was er niks aan de hand, maar nu het niet gelukt is om hem weg te nemen van zijn familie is het opeens een slechte vent?
zaterdag 7 november 2009 om 11:39
Ik denk dat ik het niet zou zeggen tegen zijn (ex)vrouw. Misschien een knuppel in het hoenderhok, maar mijn loyaliteit zou toch liggen mijn (ex)lover. Dat is de jaren ervoor namelijk ook zo geweest.
Ik heb op dit moment ook een getrouwde lover, en als ik deze situatie op mezelf zou betrekken, zou ik niet op het mailtje reageren.
Heb dat overigens ook met hem besproken, hij weet dat ik me nergens in ga mengen mocht zij (of iemand anders) er ooit achter komen.
Ik heb op dit moment ook een getrouwde lover, en als ik deze situatie op mezelf zou betrekken, zou ik niet op het mailtje reageren.
Heb dat overigens ook met hem besproken, hij weet dat ik me nergens in ga mengen mocht zij (of iemand anders) er ooit achter komen.
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
zaterdag 7 november 2009 om 12:09
zaterdag 7 november 2009 om 13:10
Johnny, waarom een boef complimenteren? Ik denk toch nog steeds dat hij de grootste boef is. Ok, ok, ik weet het, mannen kunnen blijven vreemdgaan omdat er altijd vrouwen zijn die hen die mogelijkheid bieden, maar in de basis is hij de boef. Ik blijf erbij dat hij zijn (ex)vrouw eeuwige trouw beloofd heeft, TO heeft die vrouw (en die minnaar) nooit wat beloofd.
zaterdag 7 november 2009 om 13:39
Het mag duidelijk zijn dat ik dat niet zo zie. Vooruit, als je een keer een one night stand hebt met een getrouwde man dan zou ik nog kunnen zeggen dat je verder geen blaam treft. Maar als je dat lang genoeg volhoudt, een heimelijke relatie met een getrouwde man opbouwt, dan doe je even hard mee aan het bedrog. Je hoeft geen persoonlijke verhouding met iemand te hebben om die persoon keihard te kunnen bedonderen.
Je bent niet bepaald de ridder met open vizier als minnares.
Het gaat erom dat het geluk dat je nastreeft linea recta op een oneerlijke manier ten koste gaat van een ander. Dat weet je. Dat zie je. Dat probeer je in stand te houden met heimelijke afspraakjes en wat nog meer. Je hebt een vette vinger in de pap. Je staat er met beide benen in, of beter gezegd, tussen. Een minnares gaat niet zo snel vrij uit, als je het bovenstaande in acht neemt.
Je bent niet bepaald de ridder met open vizier als minnares.
Het gaat erom dat het geluk dat je nastreeft linea recta op een oneerlijke manier ten koste gaat van een ander. Dat weet je. Dat zie je. Dat probeer je in stand te houden met heimelijke afspraakjes en wat nog meer. Je hebt een vette vinger in de pap. Je staat er met beide benen in, of beter gezegd, tussen. Een minnares gaat niet zo snel vrij uit, als je het bovenstaande in acht neemt.
maandag 9 november 2009 om 10:47
Hey Johnny, wilde nog wel even reageren en niet heel laf in een hoekje wegkruipen.
Maar eigenlijk heb jij natuurlijk ook gewoon gelijk, het is ook niet netjes (om maar eens een understatement te gebruiken) van mij om me in te laten met een getrouwde man. En toch doe ik het. Waarom? Dat zou ik niet eens goed weten, maar ik denk omdat het veilig is. Omdat ik van hem geen gezeik hoef te verwachten, omdat ik bij hem alleen de lusten heb, en niet de lasten. (Oef, dit is voor mij wel een hele eerlijke en open posting, moet ik zeggen...)
Maar eigenlijk heb jij natuurlijk ook gewoon gelijk, het is ook niet netjes (om maar eens een understatement te gebruiken) van mij om me in te laten met een getrouwde man. En toch doe ik het. Waarom? Dat zou ik niet eens goed weten, maar ik denk omdat het veilig is. Omdat ik van hem geen gezeik hoef te verwachten, omdat ik bij hem alleen de lusten heb, en niet de lasten. (Oef, dit is voor mij wel een hele eerlijke en open posting, moet ik zeggen...)
maandag 9 november 2009 om 10:56
@Miss Thang Je getrouwde minnaar is een leugenaar. Waarom laat jij je in met een getrouwde leugenaar, waarom gun jij jezelf niet iets beters? Bij een duidelijke lat relatie heb je ook geen gezeik enz. dus jouw argumentatie vind ik flauwekul. Maargoed, dat weet je zelf stiekem ook wel. Jij weet zelf ook dat dit niet het goede pad is en gedoemd is om te eindigen in drama. Ik vraag mij altijd af waarom er mensen voor dit pad kiezen? Wat zit daarachter?
maandag 9 november 2009 om 10:57
maandag 9 november 2009 om 12:02
Ik snap wat je bedoelt, freemind. Het is moeilijk uit te leggen, maar in deze fase van mijn leven krijg ik van hem wat ik zoek, niet minder, maar vooral ook niet meer. Ik zie hem dus niet als een leugenaar. Tussen ons is alles duidelijk, bestaan er geen leugens (jaja, ik weet dat ik dat nooit zeker kan weten). Voor mijn gevoel is een lat-relatie anders dan dit minnaarschap. Een lat-relatie is toch mijn vriend, iemand die toch bepaalde claims op me wil leggen, die me beperkt, en op dit moment ben ik niet toe aan die beperkingen. Mijn minnaar beperkt me nergens in, heeft ook het recht niet dat te doen.
En nogmaals, ik begrijp dat dit 'verkeerd' is. Maar mijn uiteindelijke mening is dat hij de verantwoording heeft naar zijn vrouw toe, ik niet.
En nogmaals, ik begrijp dat dit 'verkeerd' is. Maar mijn uiteindelijke mening is dat hij de verantwoording heeft naar zijn vrouw toe, ik niet.
woensdag 11 november 2009 om 11:08
quote:meds schreef op 05 november 2009 @ 16:07:
Je kan het zo doen: je belt je minnaar en je geeft hem een week de tijd haar de waarheid te vertellen, dat laat je haar ook weten. Als hij na een week niets onderneemt kan je haar de waarheid vertellen
Deze aanpak zou ik overwegen; de verantwoordelijkheid bij hem neerleggen en laten weten dat indien hij niet eerlijk is, het dan zelf tegen die vrouw zeggen.
Dit is echt een lastige situatie. Aan de ene kant is het misschien jouw probleem niet, aan de andere kant maak je jezelf er misschien ook wel gemakkelijk vanaf door dat te denken. Je hebt wel een rol gespeeld in deze situatie.
Stel je voor dat je relatie stuk loopt en je vermoedens hebt dat je man is vreemd gegaan. Echter, hij ontkent het en iedereen eromheen doet alsof z'n neus bloedt. Het is toch wel fijn als mensen dan openheid kunnen geven.
Je kan het zo doen: je belt je minnaar en je geeft hem een week de tijd haar de waarheid te vertellen, dat laat je haar ook weten. Als hij na een week niets onderneemt kan je haar de waarheid vertellen
Deze aanpak zou ik overwegen; de verantwoordelijkheid bij hem neerleggen en laten weten dat indien hij niet eerlijk is, het dan zelf tegen die vrouw zeggen.
Dit is echt een lastige situatie. Aan de ene kant is het misschien jouw probleem niet, aan de andere kant maak je jezelf er misschien ook wel gemakkelijk vanaf door dat te denken. Je hebt wel een rol gespeeld in deze situatie.
Stel je voor dat je relatie stuk loopt en je vermoedens hebt dat je man is vreemd gegaan. Echter, hij ontkent het en iedereen eromheen doet alsof z'n neus bloedt. Het is toch wel fijn als mensen dan openheid kunnen geven.