Verlegen
zaterdag 9 februari 2019 om 11:28
Mijn ouders, grootouders en ooms en tantes, mijn broer en zus, allemaal niet verlegen, maar ik ben heel erg verlegen. Nu durf ik wel meer dan vroeger, dat komt mede door yoga lessen en praten met een psycholoog die met mij praat en een soort moed geeft. Daardoor ben ik veel sterker dan vroeger. Soms denk ik dat ik niet verlegen meer ben omdat ik die zenuwen niet meer voel en dan hoor ik mensen zeggen, oh je bent verlegen he. Ik vraag me af hoe ze dat zien want zelf ervaar ik het niet zo. Wat ik wel heel erg merk is dat ik bij mannen nog steeds heel verlegen ben. Op mijn werk, met familie maar ook tijdens het uitgaan. Sommige mannen proberen met mij te praten maar ik klap dan gelijk dicht. Daardoor ben ik bang dat ik alleen blijf. Ik weet niet zo goed wat ik moet doen om over die grens heen te stappen. Alleen dit typen kost me al moeite
zaterdag 9 februari 2019 om 11:33
oh, Olijfje, wat jammer dat je daar zo mee zit. Wanneer iemand opmerkt dat je zo verlegen bent, kun je daarvoor niet een aantal standaardzinnetjes uit je hoofd leren?
-dat klopt, maar jij niet toch?
-inderdaad, hou jij het gesprek gaande?
-ja, vind jij dat vervelend?
-dat ben ik, maar je kunt ook met me lachen
-ja, dat gaat over als ik je beter ken
of een heel andere tour
-ja, vooral bij onaardige mensen
-dat klopt, en door jou gedrag wordt het niet beter
-hoezo?
of een heel andere tour
-hoezo?
zaterdag 9 februari 2019 om 11:34
Vooral die laatste is goed. Hoezo, heb je daar moeite mee?ninanoname schreef: ↑09-02-2019 11:33oh, Olijfje, wat jammer dat je daar zo mee zit. Wanneer iemand opmerkt dat je zo verlegen bent, kun je daarvoor niet een aantal standaardzinnetjes uit je hoofd leren?
of een heel andere tour
-hoezo?
zaterdag 9 februari 2019 om 13:52
Wat vervelend voor je!!
Ik herken het heel goed!
Mag ik vragen hoe oud je bent?
In mijn kinder, tiener jaren was ik ook enorm verlegen! Ook als het om jongens ging, klapte ik totaal dicht.
Of als ‘vreemden’ tegen me praatten.
Nu is dat eigenlijk helemaal weg...naarmate ik ouder werd, ging t langzaam aan steeds beter.
Wat zinnetjes zoals ninanoname zei is misschien een goed idee?! Dan heb je het gesprek wat op gang....
Ik herken het heel goed!
Mag ik vragen hoe oud je bent?
In mijn kinder, tiener jaren was ik ook enorm verlegen! Ook als het om jongens ging, klapte ik totaal dicht.
Of als ‘vreemden’ tegen me praatten.
Nu is dat eigenlijk helemaal weg...naarmate ik ouder werd, ging t langzaam aan steeds beter.
Wat zinnetjes zoals ninanoname zei is misschien een goed idee?! Dan heb je het gesprek wat op gang....
zaterdag 9 februari 2019 om 15:01
naamloosjes schreef: ↑09-02-2019 15:00Heel herkenbaar dit, ook dat je het zelf niet eens merkt. Misschien gebruik je twijfelachtige woorden. Zoals misschien, ik weet niet.
Misschien ook te beleefd, zou u heel misschien, alstublieft....
Of je houding: rechtop staan, zachte stem etc.