Verleidingen

14-12-2009 17:46 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet goed waar ik beginnen moet. Ik ben echt helemaal in de war en voel me verre van goed.

Ik heb een relatie, pril, maar wel heel intensief. Het is lastig soms tussen ons, omdat we elkaar weinig zien vanwege zijn werk. Het frustreert me vaak, ook al weet ik dat er momenteel even niets aan de veranderen valt.

Een paar weken geleden raakt ik aan de praat met een jongen tijdens het uitgaan. Om een lang verhaal kort te houden bleek dat deze jongen mij al een tijdje in de smiezen had en geinteresseerd in me was.

Hij voegde me toe op Hyves en ik twijfelde toen al of ik hem wel zou accepteren. Ik kende hem nauwelijks. Toch accepteerde ik het, ik denk uit nieuwsgierigheid. Inmiddels hebben we elkaar een aantal keren op de chat gesproken en tot mijn grote schrik merk ik dat die gesprekken best heel leuk zijn.

Ik voelde me schuldig en ontzettend fout en heb dit gedeeld met mijn vriend. Die niet erg gecharmeerd was, wat ik snap.

Ik heb het een tijd laten rusten, dacht dat het de aandacht was die me prikkelde, maar inmiddels heb ik de jongen toch weer gesproken. Ik baal, ben boos op mezelf en vind het gewoon niet eerlijk. Ik merk dat ik het blijkbaar niet kan stoppen en vraag me af waar dit vandaan komt. Zou mijn relatie toch niet goed zitten? Is het de bevestiging/aandacht die me vleidt? Deze jongen is toch ook niet zuiver, wetende dat ik bezet ben en me toch verleiden?

Ik voel me er ellendig door, omdat ik ontzettend aan het twijfelen geslagen ben. Allemaal mijn eigen schuld, dat weet ik, maar toch.

Misschien heb ik wat schoppen onder mijn kont nodig, of gewoon jullie ervaringen/adviezen/meningen.. in elk geval ben ik het kwijt.
Je vind die nieuwe leuker, dat lijkt me duidelijk.

Waarom je je schuldig voelde en het aan je vriend moest vertellen, snap ik niet. Je bent zijn vrouw niet...
Het lijkt me dat je heel veel aandacht tekort komt, omdat jouw vriend zo druk is met zijn werk én jullie elkaar (te) weinig zien.

Ik denk dat je eerlijk tegen jezelf moet zijn en eens moet uitzoeken wie je nu eigenlijk leuker vindt én wat je nu eigenlijk wilt.

En Browneyes: Als je dit soort dingen verzwijgt, ook al ben je niet getrouwd, waarom dan een relatie aangaan? Jij denkt er wel erg makkelijk over....
Ik vind het niet zo gek dat je het aan je vriend verteld hebt.

Het is niet meer dan normaal lijkt me

Op het moment dat je besluit ergens samen voor te gaan zijn dit wel de dingen die je deelt samen.

Maar als je blijer wordt van de ander dan is het misschien wel zo dat die meneer beter bij je past dan je huidige vriend.

En das een keuze die alleen jij kan maken...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Heb je die andere jongen ook al een keer in het echt gesproken, nádat jullie op hyves gechat hebben? Het klinkt nu alsof je al allemaal keuzes moet maken, die je, m.b.t. die andere jongen, op nog maar weinig dingen kan baseren dan alleen 'leuk om mee te praten'.

Ik denk ook dat sommige mensen je altijd wel zullen aantrekken op de één of andere manier, ik bedoel dat je daar niet opeens immuun voor bent. De manier waarop je hiermee omgaat ligt aan hoe het tussen jouw en je huidige vriend zit, denk ik.

But forgive me if I'm wrong
Ha Lyn, ik ken dit gevoel. Ik heb al een paar jaar een vriend en toch werkt een andere jongen als een soort magneet op mij. Ik ken hem al net zolang als mijn vriend. Als we op stap zijn praat ik altijd ff met hem en zijn we niet uit elkaars buurt weg te branden. Ik ben toch bij mijn vriend gebleven en nu heeft die andere jongen sinds een jaar een vaste vriendin. Ik baal wel een beetje, maar ik vind de relatie die ik nu heb te kostbaar om op te geven voor iemand die ik nauwelijks ken. En ik heb mijn vriend dus ook verteld over deze jongen, waardoor hij me bewust een beetje uit de buurt houdt van die jongen. Ik vind ook dat je eerlijk moet zijn. Ik begrijp dat je in de war bent, maar misschien moet je niet te snel beslissen. Je kent die jongen net, ik vind het te vroeg om een beslissing te nemen.
Misschien kan je ook proberen om het nu even wat meer te relativeren: kijk het even aan en ga niet meteen allerlei knopen doorhakken. Denk je bijv. aan die andere jongen als je bij je vriend bent? Of juist als je je alleen voelt? Als je je vriend heel weinig ziet kan ik me daar best iets bij voorstellen, dan zou je kunnen kijken of het mogelijk is dat jullie toch wat vaker bij elkaar zijn? Als het dan nog niet goed zit voor je gevoel, kun je weer verder gaan kijken hoe het precies zit en wat je kan doen.
quote:Nammma schreef op 14 december 2009 @ 18:03:

Het lijkt me dat je heel veel aandacht tekort komt, omdat jouw vriend zo druk is met zijn werk én jullie elkaar (te) weinig zien.

Ik denk dat je eerlijk tegen jezelf moet zijn en eens moet uitzoeken wie je nu eigenlijk leuker vindt én wat je nu eigenlijk wilt.

En Browneyes: Als je dit soort dingen verzwijgt, ook al ben je niet getrouwd, waarom dan een relatie aangaan? Jij denkt er wel erg makkelijk over....

Betekent dat dat je alles moet vertellen aan je partner?

Ook als het onschuldig is?

Jij denkt er wel erg moeilijk over...
Blijkbaar IS het niet onschuldig BE,anders had ze er hier geen topic over geopend of wel?
Ik denk helemaal niet moeilijk, maar ik ben voor openheid. En constant aan een ander denken, met een ander chatten etc. is dus blijkbaar niet zo onschuldig, anders hoef je er geen topic over te openen.

Jij denkt daar erg makkelijk over vind ik Browneyes.

En alles vertellen aan je partner? Nee, maar wél die dingen die van wezenlijk belang zijn in een relatie...
Off-topic (sorry): Summerdance, wat is precies een Hema man? En misschien nog belangrijker, waar in de Hema moet ik zijn??
Hoe precies bedoel je dat je relatie intensief is, maar elkaar dan toch zo weinig ziet? Maw wat er zo intensief aan?

Op zich is het leuk vinden van aandacht niet verkeerd. Het bewust opzoeken is daarentegen wat minder sjiek. En als je de aandacht van een specifiek persoon leuker vindt dan de aandacht van je eigen vriend, dan lijkt mij de keuze toch niet zo moeilijk?
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Nee, het openen van een topic geeft al aan dat je een zonde begaat...
Als je in het prille begin van je relatie al twijfels hebt en het niet zo lekker voelt, denk ik dat je je moet afvragen of je echt wat met hem wil.

Als ik terug kijk naar t eerste begin van mijn relaties, dan was daar niet die onzekerheid en kon er ook geen jongen tussenkomen (zag ze niet staan en als ze wel een gokje waagden wimpelde ik ze af omdat ik gek was op m'n vriendje). Dus vraag ik me af of die relatie jou voldoende bied. Zo niet zou ik zeggen zoek het uit met die andere jongen, kijk of daar wel een relatie in zit.
quote:Klontje schreef op 14 december 2009 @ 18:59:

Off-topic (sorry): Summerdance, wat is precies een Hema man? En misschien nog belangrijker, waar in de Hema moet ik zijn?? *sorry, ik ga ook nog even off topic*

De HEMA man was naar aanleiding van het topic van Henk Jan over dating sites. Als hij een foto van zichzelf op de site zette dan kreeg hij geen reactie en met een foto van een HEMA model kreeg hij wel veel reacties

*weer on topic nu*

BE...een zonde???

Nou das ook een beetje overdreven

Maar binnen een relatie ben je eerlijk

Dat klinkt misschien heel gek in jouw oren, maar ik zou het zelf ook niet anders willen.

TO had aan vriend al aangegeven dat ze het jammer vond dat ze elkaar zo weinig zagen en dit zou wel eens een gevolg kunnen zijn.

Ze had het ook stiekem kunnen doen, en op haar gemak eens van de andere man gaan proeven en dan gaan meeschrijven op bijvoorbeeld het minnaressen topic.

Ik denk dat TO het goed heeft aangepakt

Vriend weet wat er speelt in haar hoofd.
Jij weet al best wat je wil...denk ik.......
[quote]Summerdance schreef op 14 december 2009 @ 20:06:

[...]

*sorry, ik ga ook nog even off topic*

De HEMA man was naar aanleiding van het topic van Henk Jan over dating sites. Als hij een foto van zichzelf op de site zette dan kreeg hij geen reactie en met een foto van een HEMA model kreeg hij wel veel reacties

Ah, ik snap hem! Volgens mij heb ik dat topic voorbij zien komen. Dan schrap ik hem nu maar weer van mijn boodschappenlijstje
Wat me een beetje 'stoort' aan je OP is dat je zegt dat die 'jongen niet zuiver is' omdat hij weet dat je bezet bent en je toch verleidt..sinds wanneer is het (alleen) aan hem om daar rekening mee te houden..? Daarnaast plaats je jezelf in een zodanige positie dat je je laat verleiden; gaan chatten en hier mee doorgaan nadat je er met je vriend over hebt gesproken...
Wat maakt die jongen op de chat nu precies bij je los, wat je bij je vriend momenteel mist...?

Meer aandacht? Meer begrip? Gaat het meer over jou (ipv hem)?
Only dead fish go with the flow
Hey, dank jullie wel voor jullie (verschillende) reacties.

Mijn relatie noem ik intensief, omdat ik absoluut hartstikke gek ben op mijn vriend en we een heel waardevol contact hebben samen. Het enige dat ons beide frustreert is de weinige tijd die we met elkaar kunnen doorbrengen.

Ik ben ervoor alles open te houden in een relatie, zeker als het gaat om situaties als deze. Aangezien deze jongen me weleens aanspreekt als ik samen met mijn vriend en anderen op stap ben, en mijn vriend nieuwsgierig is naar wie hij is, vind ik het niet meer dan logisch dat ik uitleg wie het is.

Wat wel waar is, is dat ik blijkbaar die opening biedt door in te gaan op zijn chats. En waar dat weer vandaan komt? Wellicht het de interesse die hij in me toont. En er trouwens ook geen doekjes om windt. De gesprekken zijn gezellig en kunnen over verschillende dingen gaan, maar ik laat het niet te dichtbij komen, ik bedoel: mijn 'gedrag' blijft in mijn ogen heel respectvol naar mijn vriend toe. Ik chat met die jongen, maar ik ga niet in op zijn voorstellen tot etentjes/drankjes. Op de momenten dat ie dat doet noem ik het dus onzuiver van hem, omdat ie me toch wat lijkt te uitproberen. Zijn goed recht, wie niet waagt, die niet wint, maar dat is voor mij een brug te ver. Ik wil mijn relatie niet in gevaar brengen.
Ha lynn,

Als ik het zo lees, is het niet echt zo spannend allemaal, hoor. Chat je af en toe met hem, of vrijwel dagelijks?

Ik kan me voorstellen dat de interesse van iemand anders je prikkelt, zeker als jij en je vriend elkaar door tijdgebrek nog wel eens mislopen. Ik zou het voor jezelf niet groter maken dan het is. En als je er toch erg van in de war raakt, stop je er gewoon een tijdje mee. Even niet op zijn chatverzoeken ingaan. En dan kijken hoe je je voelt.

Ik vind het trouwens niet de verantwoordelijkheid van die jongen, dat jouw relatie al dan niet op het spel zou worden gezet. Dat is helemaal aan jou. Veel mannen en vrouwen hebben vaak wel de instelling: wie niet waagt, wie niet wint. Ik vind een drankje doen of een etentje nu niet echt een oneerbaar voorstel. En nogmaals: als hij te dichtbij komt voor jou, hoef je niks met hem.
Only dead fish go with the flow
Hey DG, het is ook misschien wel zo wat je zegt: natuurlijk zijn het geen hete chats of zoiets dergelijks. Alleen het idee te weten dat hij geinteresseerd is en best een interessante persoonlijkheid is maakt het anders denk ik. Ik kan ons contact daardoor niet als iets vriendschappelijks zien.

Als ik met mijn vriend ben denk ik er overigens echt niet aan, ja ik heb er over verteld, maar ik zit niet te fantaseren ofzo. Dan ben ik zo gelukkig met mijn vriend en voel ik me hartstikke fijn.
En heb je aan die andere jongen kenbaar gemaakt dat je heel gelukkig bent met je vriend, hem een beste een toffe vent vindt en niet meer dan dat?

Zo niet, zou ik dat eens doen. Waarschijnlijk houdt ie dan wel op en is het probleem opgelost.

En als hij dan niet ophoudt, zou ik het niet zo respectvol van hem vinden en daar dan op afknappen.

Opgelost
Heb ik allemaal gezegd. Weet ie, want hij ziet ons samen en echt, ik weet dat we het uitstralen hoe gelukkig we zijn samen.

Maar hij blijft het proberen, uiteraard.

En eerlijk gezegd is dat 'pusherige' ook niet heel aantrekkelijk, he.
Nee mij lijkt dat niet zo aantrekkelijk nee... Is hij niet zo'n type dat jou JUIST aantrekkelijk vindt, omdat je in een relatie zit.. Kickt erop dat de vriendin van een ander aandacht aan hem besteedt. Die heb je namelijk ook he. Bah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven