verliefd en getrouwd

13-09-2011 09:20 117 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds 2 jaar hebben mijn man ik "verkering" met een ander getrouwd stel. Wat als een "swing" begon ... is uitgemond in een tweede relatie. Het leuke is dat we beide onze gevoelens van vroeger weer beleven, verliefd, spanning, avontuur, kriebels ... we vinden dit beide zeer bijzonder dat we dit samen kunnen beleven. Maar vinden het wel een beetje gek dat we het beleven. Nu zijn we erg nieuwsgierig als er nog meer stellen zijn die dit nu ook beleven ... ??
Wat je als volwassenen doet moet je zelf weten. Maar zorg er absoluut voor dat je kinderen er niet in betrokken worden/er niks van mee krijgen. Dat zinnetje over dat ze al met hun tasjes klaarstaan als jullie gaan "logeren" (en dat "haha"..) vind ik niks.

Al die kinderen in huis met 4 volwassenen die dan een soort groepssex (het zijn er tenslotte 4) hebben in de slaapkamer. Neuh. Waarom moeten jullie daar slapen? Kun je niet gewoon oppas regelen voor je kinderen en met je man een hotelletje nemen met dat andere stel. Gewoon lekker rond middernacht ieder weer naar z'n eigen huis.

Mijn ding is het absoluut niet maar ik zou als ik jou was dat zo strikt gescheiden houden dat er geen enkele kans was dat m'n kinderen erachter zouden komen.

Als ik op oudere leeftijd zou horen/erachter zou komen dat m'n ouders swingers waren.. tja, dat is hun eigen keuze (helaas ). Maar als ik erachter zou komen dat ik enthousiast met m'n logeertasje klaarstond bij de deur om "daar" mee te moeten gaan slapen zou ik dat m'n ouders niet in dank afnemen.
Tsja, getuige een topic gisteren gebeurt het toch nog wel eens dat kinderen hun ouders al seksend betrappen.

Lekker dan als je kind ziet dat je met de buurman ligt te wippen en papa met de buurvrouw. Of jij met de buurvrouw.

Kinderen blijven niet eeuwig onwetend, zelfs al worden jullie nooit betrapt.
quote:kriebelbeest schreef op 13 september 2011 @ 10:32:

Kom op Leo, je neemt je kinderen toch niet mee op sex-date?

Dat kan echt niet hoor.De kinderen zijn er toch niet bij? Bij de seks op zich? Als jij gaat logeren, met je man, met de kinderen, bij een ander stel met kinderen, of je zit met z'n allen in een Centerparcs huisje en jij hebt seks met je man en dat andere stel heeft seks met elkaar, dan weten de kinderen dat toch ook niet?
Nu nog allemaal leuk en nieuw. Tot het moment daar is dat 1 van de 4 wil stoppen of dat 1 de partner van de ander leuker vind dan degene met wie hij/zij getrouwd is. Hoe dan verder.

Je opmerking over de kinderen voelt mij niet prettig aan. Kinderen nemen veel meer op dan je denkt, maar waarschijnlijk ben je zo met jezelf bezig dat je dat niet ziet of wilt zien.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Wat jullie fijn vinden.

Ik kan slechts op één persoon tegelijk verliefd zijn. Als dit voor jullie werkt en jullie zijn er gelukkig mee én jullie doen er niemand pijn mee, dan is dat toch prima?

Waarom je je nog afvragen of er nog meer mensen zijn die dit doen? Wat is het relevante hieraan om dat te weten?
quote:eleonora schreef op 13 september 2011 @ 10:41:

[...]

De kinderen zijn er toch niet bij? Bij de seks op zich? Als jij gaat logeren, met je man, met de kinderen, bij een ander stel met kinderen, of je zit met z'n allen in een Centerparcs huisje en jij hebt seks met je man en dat andere stel heeft seks met elkaar, dan weten de kinderen dat toch ook niet?

Maar wat als 1 van de kinderen, om wat voor reden dan ook, ineens de deur van de slaapkamer opendoet en mama ziet met "ome Frank" (en papa en "tante Linda" zijn in een andere slaapkamer maar dat weet kind niet) en daarvan schrikt en vervolgens niet over durft te praten omdat hij/zij papa niet verdrietig wil maken?

Ik noem maar wat.
Zo eens met Leo.

Net of die kinderen in een hoekje van de huiskamer staan te kijken hoe hun ouders sex hebben.

Jeetje..
Ah know`t, tha shunt
quote:lughnasadh schreef op 13 september 2011 @ 10:37:

Tsja, getuige een topic gisteren gebeurt het toch nog wel eens dat kinderen hun ouders al seksend betrappen.

Lekker dan als je kind ziet dat je met de buurman ligt te wippen en papa met de buurvrouw. Of jij met de buurvrouw.

Kinderen blijven niet eeuwig onwetend, zelfs al worden jullie nooit betrapt.

Vooralsnog ben ik van mening dat kinderen helemaal niets te maken hebben met wie pa of ma het bed deelt. Laatstaan dat ze er iets over te zeggen hebben.

Ouiders zijn volwassen en kinderen zijn kinderen. Als er betrapt wordt dan neem ik even aan dat er, indien er iets uitgelegd moet worden, de ouders hier hun verantwoordelijkheden in nemen.
quote:KahlanAmnell schreef op 13 september 2011 @ 10:49:

Zo eens met Leo.

Net of die kinderen in een hoekje van de huiskamer staan te kijken hoe hun ouders sex hebben.

Jeetje..Zeer waarschijnlijk niet nee maar zou jij het risico willen nemen dat het toch zou kunnen gebeuren? Het gaat niet om de sex met anderen (moeten ze helemaal zelf weten), het gaat om het feit dat de kinderen meegenomen worden naar iets waar papa en mama het met iemand anders doen.
quote:iry schreef op 13 september 2011 @ 10:23:

[...]

Je gaat bij elkaar logeren met de kinderen?

Dat is op zich niks raars aan hoor. Wij gingen vroeger ook altijd met pa, ma, broers en zussen logeren bij familie en zij kwamen bij ons.

Kan toch?
quote:eleonora schreef op 13 september 2011 @ 10:41:

[...]

De kinderen zijn er toch niet bij? Bij de seks op zich? Als jij gaat logeren, met je man, met de kinderen, bij een ander stel met kinderen, of je zit met z'n allen in een Centerparcs huisje en jij hebt seks met je man en dat andere stel heeft seks met elkaar, dan weten de kinderen dat toch ook niet?

Lieve Leo, het gaat niet omhet sex hebben daar. Ik mag aannemen dat dat idd niet onder het oog van de kinderen gebeurt.

Maar we praten hier over papa en mama die beide verliefd zijn op een ander, en verliefdheid steek je echt niet onder stoelen of banken.

Een blik, een aanraking, een spanningsveld.

Daar ben je dan , 4 verliefde mensen in 1 huis en de kinderen gezellig mee, en die pikken echt wel signalen op al wil je ze met de beste wil van de wereld niet uitdragen.

Dat lijkt mij dus geen goed plan, heel onzeker voor kinderen.

En als er vragen komen? wat dan? of als het fout gaat en de leuke gezellige logeerpartijtjes met koffertje zijn ook van de baan?

Wat ga je zeggen? wat ga je antwoorden, wat als je eerlijk moet gaan zijn omdat je niet om de vragen heen kan?

Wat kan je een kind in vredesnaam uitleggen en beloven in een situatie waar geen beloftes gemaakt kunnen worden.

Een relatie met twee kan al veel gedoe zijn, laat staan 4.

Nee, ik vind het echt onnadenkend de kinderen mee te nemen.
quote:driewieler schreef op 13 september 2011 @ 10:52:

[...]

Dat is op zich niks raars aan hoor. Wij gingen vroeger ook altijd met pa, ma, broers en zussen logeren bij familie en zij kwamen bij ons.

Kan toch?Dat is toch echt heel anders.
quote:Nikki34 schreef op 13 september 2011 @ 10:48:

[...]

Maar wat als 1 van de kinderen, om wat voor reden dan ook, ineens de deur van de slaapkamer opendoet en mama ziet met "ome Frank" (en papa en "tante Linda" zijn in een andere slaapkamer maar dat weet kind niet) en daarvan schrikt en vervolgens niet over durft te praten omdat hij/zij papa niet verdrietig wil maken?

Ik noem maar wat.

Natuurlijk krijgen de kinderen niets mee van onze sexuele uitspattingen. Maar begrijp dat wij niet de enige swingers/partnerruilers zijn die kinderen mee nemen naar een ander stel. Zo zijn er heel veel ....

En natuurlijk is het ook vanzelfsprekend dat "onze" slaapkamerdeur op slot gaat. We hebben beide een druk sociaal leven en altijd een oppas regelen, dat valt niet mee. En daarintegen de kids vinden het erg gezellig met elkaar.

We hebben aan elkaars verlangens durven toe te geven en vinden het huidige ook echt uniek en genieten er van.

We waren alleen nieuwsgierig als andere dit ook durven te delen, maar dat valt blijkbaar nog niet mee ...
Ik zie niet wat er anders aan is. Ik heb er als kind geen idee van gehad wat de volwassenen met elkaar deden, voor hetzelfde geld precies wat TO met haar man doet.

Ik hield me bezig met buiten spelen en in bomen klimmen, ik lette niet op de volwassenen. Waarom zou het bij de kinderen van TO anders zijn, Iry?
quote:Nikki34 schreef op 13 september 2011 @ 10:48:

[...]

Ik noem maar wat.

Ja, wat als.....

Ik heb ook wel eens aan mijn moeder gevraagd waarom Huppeldepup de hele tijd bij Dingetjedee op schoot zat, terwijl die toch écht niet getrouwd waren.

En ouders confronteren hun kinderen wel eens ongewild met hun seksualiteit. Maar mij is dat bijvoorbeeld nooit overkomen, terwijl ik tussen de hippies ben opgegroeid en werkelijk álle relatievormen die je kunt bedenken van dichtbij heb meegemaakt.

Ik neem aan en ik hoop terecht, dat de stellen van dit verhaal de seks weghouden bij de kinderen. Lijkt me niet meer dan logisch en normaal.

Maar dat de stellen het inwisselbaar leuk hebben hoeft natuurlijk geen trauma voor de kinderen te betekenen, die staan buiten het seksgebeuren.
Nu ben ik ook helemaal niet thuis in de swingerswereld, en heb daar ook verder geen oordeel over.

Maar dit gaat verder, 4 relatie's dan roep je nogal wat op je af wanneer er in die 4 ergens een kink in de kabel komt.

Allemaal prima als je het ook buiten je relatie zoekt, maar wat is er mis met een oppas?

Doe lekker je ding en laat de kinderen in hun eigen omgeving.

Ik zie nogal wat risico's als er verstrengeling van gevoelens in het spel zijn.
quote:driewieler schreef op 13 september 2011 @ 10:56:

Ik zie niet wat er anders aan is. Ik heb er als kind geen idee van gehad wat de volwassenen met elkaar deden, voor hetzelfde geld precies wat TO met haar man doet.

Ik hield me bezig met buiten spelen en in bomen klimmen, ik lette niet op de volwassenen. Waarom zou het bij de kinderen van TO anders zijn, Iry?

De situatie is anders, zie mijn post als reactie op Leo.

En wellicht is het een onderbuik gevoel die niet echt te onderbouwen is.
Helaas moet ik weg, wel een interessante discussie.
quote:iry schreef op 13 september 2011 @ 10:53:

[...]

Lieve Leo, het gaat niet omhet sex hebben daar. Ik mag aannemen dat dat idd niet onder het oog van de kinderen gebeurt.

Maar we praten hier over papa en mama die beide verliefd zijn op een ander, en verliefdheid steek je echt niet onder stoelen of banken.

Een blik, een aanraking, een spanningsveld.

Daar ben je dan , 4 verliefde mensen in 1 huis en de kinderen

gezellig mee, en die pikken echt wel signalen op al wil je ze met de beste wil van de wereld niet uitdragen.

Dat lijkt mij dus geen goed plan, heel onzeker voor kinderen.

En als er vragen komen? wat dan? of als het fout gaat en de leuke gezellige logeerpartijtjes met koffertje zijn ook van de baan?

Wat ga je zeggen? wat ga je antwoorden, wat als je eerlijk moet gaan zijn omdat je niet om de vragen heen kan?

Wat kan je een kind in vredesnaam uitleggen en beloven in een situatie waar geen beloftes gemaakt kunnen worden.

Een relatie met twee kan al veel gedoe zijn, laat staan 4.

Nee, ik vind het echt onnadenkend de kinderen mee te nemen.

Dan leren kinderen dat er ook ándere vormen van relaties zijn dan een mama en een papa samen en alleen dat. Ik wist dat ook al heel vroeg.

Wil nog niet zeggen dat ze er een trauma aan overhouden of zo.

Je weet dat mijn jeugd traumatisch was, maar niet daardoor. Door verschillende relatievormen e.d. Dat had andere oorzaken.
Maar je geeft ana dat het echt een tweede relatie is. Niet louter swingen, daar is het uit voort gekomen.

Dat vind je een gezonde omgeving voor kinderen om in op te groeien? 2 papa's en 2 mama's? En ze merken niet dat jullie een relatie hebben? Wat is dan een relatie volgens jou?
Enjoy, waarschijnlijk vind je op www.polyamory.nl/forum meer gelijkgestemden.
quote:eleonora schreef op 13 september 2011 @ 11:01:

[...]

Dan leren kinderen dat er ook ándere vormen van relaties zijn dan een mama en een papa samen en alleen dat. Ik wist dat ook al heel vroeg.

Wil nog niet zeggen dat ze er een trauma aan overhouden of zo.

Je weet dat mijn jeugd traumatisch was, maar niet daardoor. Door verschillende relatievormen e.d. Dat had andere oorzaken.

Ik zou graag nog mee willen discussieren maar moet echt nu weg.

Wel een voor het laatste wat je schrijft.
quote:enjoy2011 schreef op 13 september 2011 @ 10:55:

[...]

Natuurlijk krijgen de kinderen niets mee van onze sexuele uitspattingen. Maar begrijp dat wij niet de enige swingers/partnerruilers zijn die kinderen mee nemen naar een ander stel. Zo zijn er heel veel ....

En natuurlijk is het ook vanzelfsprekend dat "onze" slaapkamerdeur op slot gaat. We hebben beide een druk sociaal leven en altijd een oppas regelen, dat valt niet mee. En daarintegen de kids vinden het erg gezellig met elkaar.

We hebben aan elkaars verlangens durven toe te geven en vinden het huidige ook echt uniek en genieten er van.

We waren alleen nieuwsgierig als andere dit ook durven te delen, maar dat valt blijkbaar nog niet mee ...

Omdat "anderen" het ook doen is het geen probleem als jullie het doen? (iets over als een ander in de sloot springt etc).

Je zegt zelf dat jullie 1 avond in de maand afspreken, dan kan die ene keer oppas er ook nog wel bij lijkt me.

Dat toegeven aan elkaars verlangens is prima, dat is ook mijn punt niet.

Maar goed, als jij zegt dat je kinderen op geen enkele manier ook maar iets meekrijgen van jullie "way of life" dan hoop ik dat dat waar is. Ik ben van mening dat je je kinderen moet weghouden van "uitzonderingen op wat gangbaar is op het sexuele vlak" tot ze oud genoeg zijn om daar vragen over te stellen waarvan ze de antwoorden ook kunnen begrijpen.
quote:iry schreef op 13 september 2011 @ 11:00:

[...]

De situatie is anders, zie mijn post als reactie op Leo.

En wellicht is het een onderbuik gevoel die niet echt te onderbouwen is.

Die heb ik gelezen maar nog zie ik niet wat er nu anders is. Kan zijn dat jij je niet weet staande te houden in zo'n soort relatie (ik ook niet hoor) maar dat wil niet zeggen dat andere dat ook niet kunnen.

En als TO en haar man hiervoor kiezen dan geef ik ze ook wel de credits dat ze over andere randvoorwaarden, zoals hoe om te gaan met hun kinderen hierin, ook wel hebben nagedacht.
Het lijkt me al héél toevallig als het met zijn vieren zo leuk klikt, dus bijna onmogenlijk toevallig om hier nog meer mensen tegen te komen die hetzelfde meemaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven