verliefd op buurman

30-10-2010 22:01 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb gelezen dat hier goed op een topic wordt gereageerd maar heb niets gevonden waar ik me echt thuis voelde dus heb ik zelf een topic aangemaakt.

De tittel zegt het zelf al, ik heb enorm veel gevoelens voor mijn buurman. Hij is voor zover ik weet vrijgezel en ikzelf ook, geen kinderen in het ‘spel’ aanwezig.

Zelf durf ik niet goed iets te doen, soms zie ik hem door mijn raam en dan neem ik snel mijn hond om te gaan wandelen maar tegen ik buiten ben is hij weg of binnen in zijn huis.

We hebben nog niet veel gepraat buiten een goedendag of tot ziens.

Eigenlijk zou ik hem nog eens moeten bedanken ook want onlangs heb ik een nieuw dak laten leggen en de dakwerker mocht via zijn plat dak gaan omdat ze zo de straat niet moesten afsluiten voor een deel maar dan denk ik als ik nu aanbel en hem bedankt en mij gsmnr geef om eens iets te gaan drinken.

Maar die 1ne stap van aanbellen is al zo verschrikkelijk uit angst hoe hij zou reageren, het is mijn buurman en moet hem nog onder de ogen durven komen!

Kan er hier iemand mij goede raad geven?

Alvast bedankt

Ik zou hem niet meteen uitnodigen om hem te bedanken omdat er mensen op zijn dak mochten komen. Dat vind ik raar.

Ik zou beginnen met een praatje als je hem een keer tegenkomt. Als dat lekker loopt kan je altijd nog vragen of hij een keer op de koffie wil komen.
@ Primabella; goed idee van die wijn

nee het huis staat nog niet te koop en om te neuken of sex te hebben is het wat rap hoor
Neem afstand en stel je voor dat het andersom zou zijn. Dus een buurman die opeens bij jou langskomt om een praatje te maken. Dan zou je toch niet denken van oh, die zit me vast helemaal zitten? Dus als jij bij hem aanbelt of een kaartje in de bus doet dan vindt hij dat ook heus niet meteen heel opvallend.

Ik vind het normaal om de buren te leren kennen, een keer uitnodigen op de koffie, eens praten over de buurt. Mijn ouders hadden altijd de sleutels van de buren en gingen op verjaardagsbezoek. Benader hem dus in de eerste plaats als buurvrouw, dan zie je vanzelf wel of het klikt.
quote:pissabelin schreef op 31 oktober 2010 @ 17:15:

@ Primabella; goed idee van die wijn

nee het huis staat nog niet te koop en om te neuken of sex te hebben is het wat rap hoor

OK maar een kaartje in de bus is niet persoonlijk en zorg je juist voor een verwijdering. Het geeft een idee dat jij je er makkelijk van af maakt.

Waar je bang voor bent moet je juist aangaan dus gewoon aanbellen!
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
En??? Al wat actie ondernomen om die leuke buurman van je beter te leren kennen?
Jij zoekt ze ook niet ver, grinnik. Straks slechts een gat in de muur en jullie wonen al samen. Maar alle gekheid op een stokje....

Ik zou ook bij god niet weten hoe ik dat aan moest pakken. Ik heb 0,0 zelfvertrouwen en het gevoel dat ik de moeite ben om verliefd op te worden dus ben bij gevolg heel bang om iets te laten blijken. HEt is jammer dat het nu winter is, een koud seizoen... In de tuin in de zomer had je hem wat gemakkelijker kunnen benaderen voor een wijntje of een barbecuetje of zo. Mits hij natuurlijk wel eens in de tuin is.

Wat weet je eigenlijk allemaal van hem wat je evt. zou kunnen gebruiken?

houdt hij van tuinieren?

is hij technisch?

weet hij veel van computers?

Houdt hij ook van honden?

WAt je zou kunnen doen is een keer vragen of hij jouw hond wil uit laten omdat je zelf geen tijd hebt. Dat is alweer aanleiding voor contact. En als dan blijkt dat hij niet van honden houdt, weet je al gelijk dat je hem niet moet hebben.
quote:lieve_mirjam schreef op 31 oktober 2010 @ 00:57:

Iets zo goedkoop mogelijk van internet bestellen,

en zorgen dat je zelf niet de deur open doet,

met een beetje mazzel bezorgen ze het bij je buren en dus wel bij hem.

Niet slecht, zou een streek van mij kunnen zijn. Maar dan had ik opzettelijk het verkeerde adres erop gezet. En dan maar hopen dat hij bij jou aan de bel komt om het af te leveren want ik begrijp dat zelf ophalen een obstakel word.

Als je wel aan durft te bellen kan je vragen of je gebruik mag maken van zijn netwerk/computer omdat de jouwe niet werkt. Even je e-mail checken waar hij bij is en kijken of je hem bij het gesprek kunt betrekken (moet je natuurlijk wel eerst zorgen dat je een interessant e-mailtje hebt maar daar kun je vast een vriend/vriendin bereid voor vinden).

Je huissleutel 'vergeten' vlag voordat hij thuis komt en hem dus op staan wachten...hoe slechter het weer hoe beter...want bij mij zou je gelijk een plek hebben gekregen onder een fleecedeken met een mok chocolademelk met slagroom/amaretto. Zou sowieso al een vervelende situatie zijn om buitengesloten te zijn dus valt het niet meer zo op dat je het eng vind om te doen. En dan kan je ook nog eens zien hoe hij met die situatie om gaat.
Hoe moeilijk kan het zijn om contact te leggen met de buurman? Zie het op die manier en hang er niet meteen je hele toekomst aan op.

Maak een praatje en go whit the flow!

Geef hem aub niet je nummer. Dat komt zo sneu over, tenzij je dat doet met een hele goede reden. Ik zou ook niet weten wat ik met het nummer van mijn buurman moest als ik die plotseling zou krijgen. (tenzij hij toevallig ook al een oogje op jou heeft, maar daar zou ik niet zomaar van uit gaan)
quote:mr1101001 schreef op 10 november 2010 @ 12:46:

[...]

Je huissleutel 'vergeten' vlag voordat hij thuis komt en hem dus op staan wachten...hoe slechter het weer hoe beter...want bij mij zou je gelijk een plek hebben gekregen onder een fleecedeken met een mok chocolademelk met slagroom/amaretto. Zou sowieso al een vervelende situatie zijn om buitengesloten te zijn dus valt het niet meer zo op dat je het eng vind om te doen. En dan kan je ook nog eens zien hoe hij met die situatie om gaat.En verder? Zeggen dat je hem plotseling opeens toch in je jaszak vindt? Of laat je hem een raam forceren?
Jezus wat omslachtig, iets bestellen en zijn adres opgeven.

Maak het niet zo moeilijk,

Gewoon aanbellen en bedanken voor het gebruik van zijn dak, eventueel hem een cadeautje , bloemen of zo, geven.

Uitnodigen, ook door aanbellen, voor een koffie, of biertje bij jou thuis, eventueel met een paar van jouw vrienden, vriendinnen erbij.

Aanbellen en vragen of hij suiker te leen heeft. dus NOT. Gewoon even babbelen over literatuur en vragen of hij misschien de boeken van N. Friday van jou wil lenen.
Vier je je verjaardag wel eens? Als dat zo is, en je nodigt wat mensen uit, kun je hem ook vragen, onder het mom van, ik heb een feestje, er kan mss wat geluidsoverlast zijn, maar als je ook zin hebt om iets te komen drinken, ben je van harte welkom.

Je buurman aanspreken is makkelijker dan een man die je wel eens in de trein ziet of zo, of in een winkel.

Succes
Gewoon zoals de expert het doet aan komen lopen als hij thuis komt om even kennis te maken: zie dit filmpje
quote:yayah schreef op 10 november 2010 @ 12:55:

En verder? Zeggen dat je hem plotseling opeens toch in je jaszak vindt? Of laat je hem een raam forceren?Wederom een vriendin voor je karretje spannen die na X tijd de 'reservesleutel' komt brengen.
Ik denk dat velen hier in het topic het hopeloos onderschatten hoe moeilijk het is om iemand aan te spreken waarop je verliefd bent.

Zelf ben ik iemand die altijd met woordje klaar staat. Kun je aan iedereen in mijn omgeving vragen. Maar owee als ik verliefd ben en ik wil hem aanspreken. Dan sta ik spontaan met een bek vol tanden. Zeg dus niet dat het simpel is...
De sleutel vind ik een goed idee! Idd iemand inschakelen die je reservesleutel komt brengen. Als je niet bij hem mag binnenkomen, weet je meteen hoe laat het is.

Hamer lenen is ook een goeie. Genoeg stof om nog es over te praten, als hij vraagt of de klus gelukt is enzo.

Maar... misschien liggen ze inmiddels samen uit te slapen??
[quote]iones schreef op 10 november 2010 @ 12:45:

Jij zoekt ze ook niet ver, grinnik. Straks slechts een gat in de muur en jullie wonen al samen. Maar alle gekheid op een stokje....

Ik zou ook bij god niet weten hoe ik dat aan moest pakken. Ik heb 0,0 zelfvertrouwen en het gevoel dat ik de moeite ben om verliefd op te worden dus ben bij gevolg heel bang om iets te laten blijken. HEt is jammer dat het nu winter is, een koud seizoen... In de tuin in de zomer had je hem wat gemakkelijker kunnen benaderen voor een wijntje of een barbecuetje of zo. Mits hij natuurlijk wel eens in de tuin is.

Wat weet je eigenlijk allemaal van hem wat je evt. zou kunnen gebruiken?

houdt hij van tuinieren?

is hij technisch?

weet hij veel van computers?

Houdt hij ook van honden?

WAt je zou kunnen doen is een keer vragen of hij jouw hond wil uit laten omdat je zelf geen tijd hebt. Dat is alweer aanleiding voor contact. En als dan blijkt dat hij niet van honden houdt, weet je al gelijk dat je hem niet moet hebben.[/quote]

en hij haar waarschijnlijk niet!
Dat van die vriendin met die "reservesleutel" is wel héél mooi bedacht, lijkt me een geweldige optie!

Je kan natuurlijk ook altijd last krijgen van uitvallende printers/op hol geslagen wasmachines/lekkage/ander technisch gedoe waar je een man op af kunt sturen.

Dat van die hond zou ik niet doen, het is euh best wat om meteen een hond van iemand in je mik gedouwd te krijgen met de vraag of je 'm wil uitlaten. Onbekende hond, verantwoordelijkheid enzo.

Heb je een auto? Zo ja, sloop ff een lichtje ofzo en vraag hem om je te helpen bij het verwisselen (zoooo moeilijk) of laat de radio een nachtje aanstaan (wel startkabels kopen voor het geval hij ze niet heeft) en vraag of 'ie je even helpt je accu weer te reanimeren.
quote:mastermind schreef op 14 november 2010 @ 07:30:

Dat van die hond zou ik niet doen, het is euh best wat om meteen een hond van iemand in je mik gedouwd te krijgen met de vraag of je 'm wil uitlaten.

Zou ik ook niet fijn vinden inderdaad hoewel ik niets tegen honden heb.

Dat van die auto....lastig; het moet dan wel iets zijn dat je zelf gemakkelijk kan repareren in het geval het mis loopt en hij toch niet kan (of a-technisch is), maar ook niet iets tè gemakkelijks zoals je motor verzuipen. Accu leeg laten lopen lijkt me niet de beste optie. Kan je niet gewoon een belangrijk stekkertje lostrekken? Stroomverdelerkap losschroeven of zo...moeilijk te zien, makkelijk te maken (oh, wel 's ochtends doen en niet de hele nacht buiten laten staan want vocht is niet zo goed voor de contacten...kan je echt naar de garage toe;-)).

Nog één: stel je hebt gasten gehad....en één van die gasten, de lolbroek, heeft het kraantje van je toilet dichtgedraaid. Nu vult je toilet niet meer bij en jij hebt geen idee waarom. Zonder toilet word het lastig natuurlijk en dan moet je even advies vragen.

Aan de andere kant....niet zo'n smakelijke manier van in contact komen:-S

Was mijn onderbuurmeisje maar aantrekkelijk...dan had ik eens wat kunnen (lees: willen) testen.
Nou.... ik denk dat ze haar buurman nu wel gevonden heeft, no sign of life!! hihi denk dat wij er meer mee bezig zijn dan Pissabelin...
quote:Anna_69 schreef op 14 november 2010 @ 12:17:

Nou.... ik denk dat ze haar buurman nu wel gevonden heeft, no sign of life!! hihi denk dat wij er meer mee bezig zijn dan Pissabelin...Of ze heeft zich echt buiten laten sluiten en geen vriendin geïnformeerd om de sleutel te brengen.
Of ze is al continu met de buurman bezig en heeft geen tijd meer om ons nog iets te laten weten?
Zorgen dat je op zondag geen eitjes meer in huis hebt terwijl je die toch echt nodig hebt om voor hem een lekker ontbijtje te maken ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven