verliefd op buurman

30-10-2010 22:01 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo, ik heb gelezen dat hier goed op een topic wordt gereageerd maar heb niets gevonden waar ik me echt thuis voelde dus heb ik zelf een topic aangemaakt.

De tittel zegt het zelf al, ik heb enorm veel gevoelens voor mijn buurman. Hij is voor zover ik weet vrijgezel en ikzelf ook, geen kinderen in het ‘spel’ aanwezig.

Zelf durf ik niet goed iets te doen, soms zie ik hem door mijn raam en dan neem ik snel mijn hond om te gaan wandelen maar tegen ik buiten ben is hij weg of binnen in zijn huis.

We hebben nog niet veel gepraat buiten een goedendag of tot ziens.

Eigenlijk zou ik hem nog eens moeten bedanken ook want onlangs heb ik een nieuw dak laten leggen en de dakwerker mocht via zijn plat dak gaan omdat ze zo de straat niet moesten afsluiten voor een deel maar dan denk ik als ik nu aanbel en hem bedankt en mij gsmnr geef om eens iets te gaan drinken.

Maar die 1ne stap van aanbellen is al zo verschrikkelijk uit angst hoe hij zou reageren, het is mijn buurman en moet hem nog onder de ogen durven komen!

Kan er hier iemand mij goede raad geven?

Alvast bedankt

Ik zou 'm uitnodigen voor 'n biertje/wijntje bij jou thuis met als smoes om 'm te bedanken en dan kun je kijken of het klikt.
uitnodigen als dank en een 'kennismakingsborrel'. Moet lukken en veel succes. Niet moeilijker maken dan het is; gewoon erop af stappen en vragen
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Hij is zo dichtbij, 1 deur en 1 vraag verwijderd van je.

Zoals de dames al als advies gaven, bedankdrankje bij je thuis.
"Hallo, ik heb gelezen dat hier goed op een topic wordt gereageerd "

Daar verschillen de meningen heel erg over
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik zou er (nog) niks mee doen, je hebt geen haast.

Hij woont toch naast je...

Gewoon laten merken dat je hem wel leuk vindt, dan gaat er bij hem hopelijk wel een lampje branden.
TO, ik zou zelf gewoon wachten tot je hem eens tegenkomt op straat een dan een praatje maken. Dat is wel een beetje saai, dat wel.
quote:Ksenija schreef op 30 oktober 2010 @ 22:28:

Ik zou er (nog) niks mee doen, je hebt geen haast.

Hij woont toch naast je...

Gewoon laten merken dat je hem wel leuk vindt, dan gaat er bij hem hopelijk wel een lampje branden.

Euhhmm hier ben ik het niet heel erg mee eens hoor.

Ik heb ook een erg leuke buurman, heb dan wel vaker met hem gepraat maar toch heeft ie nu een vriendin.

In een redelijk korte tijd nadat ie met mij het contact zocht.

Dus ik zou ook niet echt achterover gaan leunen als in het komt vanzelf wel.

Nu mis ik die buurman niet op het moment, ja was en ben ook gek op hem.

Wel zou ik eerst eens met hem ingesprek raken, gewoon tegenkomen op straat en meer zeggen dan hoi en doei.
Misschien kun je kaartje in de bus doen, met een luchtige

Bedank tekst en je nummer? Dan ligt de bal bij hem!
Ik kan wel raad geven, maar of het goede raad is valt nog maar af te wachten.

Mij werd net aangeraden om naakt een kopje suiker bij de buurman te gaan lenen. Maar ja..ik vroeg om gekke acties.

Ik zou jou aanraden een kopje suiker te gaan lenen met je kleren aan
Ik heb een hamer geleend bij mijn buurman.

Enkele weken later heeft hij mijn printer geinstalleerd. Aangezien mijn computer zo oud was, dat voor printen een nieuwe floppydrive geinstalleerd moest worden ( nee, niet zo lang geleden, ik had gewerkt op een oude computer, geen andere mogelijkheid dan een internetverbinding aanvragen wat mijn computer niet aankon)

Oftewel: ritjes naar allerhande computerbedrijven. Hij is naar de andere kant van Nederland meeverhuisd voor mij, we hebben nu een dochter van twee!

Dus misschien hulp vragen bij iets technisch?
Ik ben absoluut geen expert (als mijn buurvrouw in haar ochtendjas suiker zou komen lenen, zou ik de suikerklontjes tellen een vragen een bonnetje voor de ontvangst te tekenen, maar ja, mannen hebben nou eenmaal minder intuïtie).

Ik vind op zich wel begrijpelijk dat pissabelin nog op een normale manier met haar buurman om wil blijven gaan, mocht hij haar niet extreem leuk vinden.

Volgens mij zijn de eerste suggesties voldoende voorzichtig, je merkt vanzelf wel of de buurman na een uur uitgeborreld is, of wil blijven eten, of mee wil de hond uitlaten.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
bedankt voor de leuke reacties, er zijn er nog steeds welkom.

Ik denk dat ik al zeker een kaartje in de bus ga steken met een bedankt hoewel ... hij tegenwoordig vaak thuis is is het misschien raar dat ik het in de bus zou steken... maar heb echt vrees om aan die bel te komen
Een kaartje is raar en aanbellen is onnodig.
quote:Ksenija schreef op 31 oktober 2010 @ 00:30:

Een kaartje is raar en aanbellen is onnodig.Middels telepathie!
@ Ksenija; ik weet via buren die ook gaan wandelen met hun hond dat hij dat huis heeft gekocht om binnenkort te kunne verkopen met winst. Ik weet niet hoe lang hij er werkelijk woont maar ik heb het mijne een jaar geleden gekocht en toen was hij er ook al.
zeg gewoon dat je zin hebt in sex...
'Hey buurman, neuken?'

"Dacht da je 't nooit zou vragen"
Gewoon iets van hem lenen, kopje suiker, of iets anders nuttigs en neutraals. Dan gewoon een gesprekje beginnen en zien of het klikt en of hij beetje mee praat.
Iets zo goedkoop mogelijk van internet bestellen,

en zorgen dat je zelf niet de deur open doet,

met een beetje mazzel bezorgen ze het bij je buren en dus wel bij hem.

Heb je meteen een reden om aan te bellen hem te bedanken voor het aannemen van het pakketje en kan je meteen nog hem even bedanken voor het helpen ivm het dak.

Dan beetje proberen gesprek aan te knopen. Van bevalt het wonen hier verder wat..

Afsluiten met leuk je gesproken te hebben, mocht je keer zin hebben kan je altijd even bakje koffie komen halen
Kinkel een raam in, zeg dat er is ingebroken in je huis en vraag of je z'n telefoonnummer mag voor als je enge geluiden hoort
quote:lieve_mirjam schreef op 31 oktober 2010 @ 00:57:

Iets zo goedkoop mogelijk van internet bestellen [..]met een beetje mazzel bezorgen ze het bij je buren

Jaaaaaaa een vieb ofzo

Nee ik zou een flesje wijn kopen en langsbrengen als dank. Dat lijkt me wel een mooie start.
Ik denk niet dat dat zo snel zal lopen, staat het al te koop dan?

Trouwens, je kunt zelfs dan nog contact maken en dan heb je zelfs een legitieme reden.

Los daarvan, zou ik het op zijn beloop laten.

Hij merkt het heus wel dat je hem leuk vindt, maar hij gaat je ook niet gelijk mee uitvragen. Geduld.
quote:mastermind schreef op 31 oktober 2010 @ 07:16:

Kinkel een raam in, zeg dat er is ingebroken in je huis en vraag of je z'n telefoonnummer mag voor als je enge geluiden hoort whaha deze vind ik echt hilarisch!
Beginnen met gedag zeggen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven