Verliefd op collega

06-04-2019 11:23 128 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga gelijk met de deur in huis vallen...
Ik ben een jonge vrouw van 33 en ik ben verliefd op mijn collega.
We gaan veel met elkaar om vanwege onze werkzaamheden maar daarnaast nemen we ook altijd pauzes samen, of in de kantine of we lopen een rondje buiten. Soms eten we lunch buiten de deur.
We praten heel veel met elkaar over privé zaken zoals de thuissituaties van hem. Hij is getrouwd maar het gaat slecht tussen hem en zijn vrouw. Buiten het werk om spreken we soms ook af op de sportschool om te trainen. Ik kan niet precies pijlen of hij ook iets voor mij voelt of dat hij gewoon zo open is. We hebben trouwens nog nooit iets ongepast gedaan oid. Af en toe voel ik een beetje geflirt maar ik weet niet of het tussen me oren zit omdat ik gevoelens voor hem heb?
Ik weet dat dit een gevaarlijke situatie is en dat het niet goed te praten valt, maar ik kan niets doen aan mijn gevoelens. Het is zo gegroeid. Ik heb dit niet opgezocht.
Wat het nog moeilijker maakt is dat we met elkaar moeten omgaan vanwege onze werkzaamheden. Ik kan dus niet zomaar afstand van hem nemen. :'-(

Wat voor adviezen kunnen jullie mij geven?
Aub niet beledigen. Ik weet dat het niet goed is. als het aan mij lag zou ik dit echt niet voelen
:-$
JollyRider schreef:
06-04-2019 13:24
Standaard reactie van mensen die hun eigen relatie niet kunnen beschermen. Je probeert TO niet te helpen maar te manipuleren ten faveure van de vrouw van haar collega

Ik heb geen problemen met mijn eigen relatie. Ik heb wel normen en waarden.
Ik ga niet sporten met een getrouwde man, of intieme dingen met hem bespreken. Integriteit is een belangrijke waarde en karaktereigenschap.
Respect ook.

Dus je hoeft de psycholoog niet uit te hangen bij mij.
LAgirl82 schreef:
06-04-2019 13:26
Ik ga niet sporten met een getrouwde man, of intieme dingen met hem bespreken. Integriteit is een belangrijke waarde en karaktereigenschap.
Respect ook.

Mooi verweer! En ik sta achter jouw mening.
LAgirl82 schreef:
Respect ook.

Sorry maar ik heb ook normen en waarden. Ik zit gewoon in een hele moeilijke situatie. Ik wil iets maar weet dat het slecht is.
Zoals ik eerder al zei heb ik geen plannen om zijn huwelijk kapot te maken. Integendeel zelfs.
LAgirl82 schreef:
Respect ook.

Ik hang niks uit, ik constateer dat je TO niet wil helpen maar haar manipuleert ten faveure van de vrouw van haar collega op grond van je eigen morele agenda.

Moet jij weten, ik vind dat dan weer moreel verwerpelijk gedrag van jou
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
FlowerBomb19 schreef:
06-04-2019 13:32
Sorry maar ik heb ook normen en waarden. Ik zit gewoon in een hele moeilijke situatie. Ik wil iets maar weet dat het slecht is.
Zoals ik eerder al zei heb ik geen plannen om zijn huwelijk kapot te maken. Integendeel zelfs.
Ik denk, dat als je zijn huwelijk niet stuk wil maken, je er vanaf nu wijs aan doet om te stoppen in de omgang met hem. Alleen nog op werkvlak.
Je kunt er wel degelijk controle op uitoefenen als je zeker weet wat je wel en niet wil. Als je twijfelt word dat natuurlijk veel moeilijker...
FlowerBomb19 schreef:
Niets IS slecht.

Kom eens een college ethiek bij me volgen, heb je meer aan.
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
06-04-2019 13:35
Ik hang niks uit, ik constateer dat je TO niet wil helpen maar haar manipuleert ten faveure van de vrouw van haar collega op grond van je eigen morele agenda.

Manipuleren? Zou dat echt werken, via een forum? Dat zou kansloos zijn. Ik denk echt niet dat het daar om te doen is...
FlowerBomb19 schreef:

Maar je kan je situatie veranderen. Op zich is dat helemaal niet moeilijk als je dat echt wil.
JollyRider schreef:
06-04-2019 13:36
Niets IS slecht.

Kom eens een college ethiek bij me volgen, heb je meer aan.
Wat zou jij in mijn situatie doen?
Gewoon doorgaan met het contact en afwachten of 1. Het lust gevoel vanzelf over gaat of 2. Dat hij de stap neemt om iets te proberen of 3. Opbiechten dat ik hem lust maar verder een serieuze relatie niet zie zitten? Dus in feite alleen seks.
Marigold1986 schreef:
06-04-2019 13:37
Manipuleren? Zou dat echt werken, via een forum? Dat zou kansloos zijn. Ik denk echt niet dat het daar om te doen is...
Ik zei niet dat ik LAgirl erg effectief inschat, wel manipulatief.
(Dead Kennedys)
Als hij zo graag met jou over zijn relatie wil praten, kan hij je misschien beter een keer voorstellen aan zijn vrouw. Kan zij meepraten. Een relatie heb je namelijk met zijn tweeën. Je hoort nu 1 kant van het verhaal. Dat maakt hem interessant. Was jij ook verliefd op hem geworden als hij elke pauze aan jou zou vertellen dat hij thuis zo'n fantastische vrouw heeft zitten waar hij van houdt?
JollyRider schreef:
06-04-2019 13:35

Nee. Ik wil het beste voor haar. Ik manipuleer niet. Maar iemand is geen slachtoffer van gevoelens of situatie, je bent er zelf in gegaan, je kan er ook zo uit stappen. Als je het wil.
Iets beginnen met een getrouwde man is gewoon verkeerd. Punt. Dan kan je wel ethiek geven, maar dit is gewoon slecht.
Het is daarbij ook niet het beste voor TO en niet iets waar ze gelukkiger van zal worden. En dat is mijn punt.
Leer je integriteit ook bij ethiek?
JollyRider schreef:
06-04-2019 13:41
Ik zei niet dat ik LAgirl erg effectief inschat, wel manipulatief.

Je doet maar. Ik sta op mijn normen en waarden.
Don't shit where you eat. Dit gaat een keer mis dus als je blij bent met je baan begin er niet aan.
FlowerBomb19 schreef:
06-04-2019 13:40
Gewoon doorgaan met het contact en afwachten of 1. Het lust gevoel vanzelf over gaat of 2. Dat hij de stap neemt om iets te proberen of 3. Opbiechten dat ik hem lust maar verder een serieuze relatie niet zie zitten? Dus in feite alleen seks.
Jij zit met domme vragen in je hoofd voor iemand die geen huwelijk kapot wil maken. Beweer dat dan ajb niet...
LAgirl82 schreef:
06-04-2019 13:38
Maar je kan je situatie veranderen. Op zich is dat helemaal niet moeilijk als je dat echt wil.
Natuurlijk is het moeilijk. Ik ben niet van steen. Waarom is het zo moeilijk om je in te leven in de situatie van anderen, al ben je het er niet mee eens met mijn actie(s)
FlowerBomb19 schreef:
06-04-2019 13:40
Ik zou nooit in jouw situatie zitten.

Wat je je moet afvragen is wat JIJ wil, wat JIJ belangrijk vindt.

Als dat is “een gewaardeerd en braaf lid van de maatschappij zijn dat geen huwelijken verstoort”: je emoties leren beheersen.

Als dat is “een relatie met hem”: voluit gaan voor hem en onderweg zijn huwelijk slopen.

Als dat is “de leuke stukken van een relatie terwijl hij wel zijn gezin behoudt”: zsm de benen voor hem spreiden.

Niet moeilijk doen, niet jezelf oordelen en nog minder luisteren naar oordelen van anderen. Ben autonoom, bepaal wie en wat je wil zijn en ben daar tevreden mee, wat het ook is. En handel daar dan ook naar.
(Dead Kennedys)
Jij duwt jezelf in een slachtofferrol. Terwijl dat niet zo is.

Ik beweer niet dat het makkelijk is of meteen goed zal voelen. Maar wel dat het kán en an sich niet zo moeilijk is.
Met 33 ben je geen jonge vrouw meer hoor.
FlowerBomb19 schreef:
06-04-2019 13:11
Of hij een minnares zoekt weet ik niet. Maar hij heeft weleens gezegd dat hij waarschijnlijk niet of niet in de nabije toekomst van zijn vrouw gaat scheiden omdat ze jonge kinderen hebben. Hij denkt dat ze het niet alleen aankan en het zal hem financieel ook kapot maken. Daar is hij wel heel eerlijk in.
Kortom: hij heeft zich al goed ingedekt: hij gaat dus niet bij zijn vrouw weg, ookal duikt hij met jou de koffer in.

Zou hier niet aan beginnen en je gevoel geen aandacht geven en lekker gaan Tinderen.

Interessant is: waarom voel jij je (emotioneel) aangetrokken tot een man die niet emotioneel bereikbaar is?
Moire schreef:
06-04-2019 13:47
Met 33 ben je geen jonge vrouw meer hoor.
Dacht ik ook meteen. En met een beetje levenservaring kun je toch ook wel wat in deze situatie?
Oja, en aan je gevoelens kan je niets doen, aan je gedrag wel. Maar daar heb je eigenlijk helemaal geen zin in, je wil gewoon met hem naar bed.
JollyRider schreef:
06-04-2019 13:46
Ik zou nooit in jouw situatie zitten.

Wat je je moet afvragen is wat JIJ wil, wat JIJ belangrijk vindt.

Als dat is “een gewaardeerd en braaf lid van de maatschappij zijn dat geen huwelijken verstoort”: je emoties leren beheersen.

Als dat is “een relatie met hem”: voluit gaan voor hem en onderweg zijn huwelijk slopen.

Als dat is “de leuke stukken van een relatie terwijl hij wel zijn gezin behoudt”: zsm de benen voor hem spreiden.

Niet moeilijk doen, niet jezelf oordelen en nog minder luisteren naar oordelen van anderen. Ben autonoom, bepaal wie en wat je wil zijn en ben daar tevreden mee, wat het ook is. En handel daar dan ook naar.
Thanks. Ik zal goed nadenken wat ik wil en hoe. Mijn hoofd zegt dat ik het eerste wil, maar mijn hormonen zeggen het laatste. Erg gênant omdat het niet zo “hoort”. :-$
Marigold1986 schreef:
Mooi verweer! En ik sta achter jouw mening.
+1
FlowerBomb19 schreef:
06-04-2019 13:57
Thanks. Ik zal goed nadenken wat ik wil en hoe. Mijn hoofd zegt dat ik het eerste wil, maar mijn hormonen zeggen het laatste. Erg gênant omdat het niet zo “hoort”. :-$
Gênant. Het hoort. Wat een drukte om wat anderen denken en oordelen.

Er is oprecht totaal NIETS tegen om je door hem eens te laten uitwonen gewoon omdat je hormonen dat zeggen. Er is evengoed NIETS op tegen je hormonen het zwijgen op te leggen omdat jij dat wil.

Maar bedenk goed dat het de slavenmoraal is die zich voegt naar de oordelen van de meute, een autonoom mens kiest op basis van de eigen wensen. Wie ben jij? Wat wil jij zijn? Een slaaf?
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven