Verliefd op collega
zaterdag 6 april 2019 om 11:23
Ik ga gelijk met de deur in huis vallen...
Ik ben een jonge vrouw van 33 en ik ben verliefd op mijn collega.
We gaan veel met elkaar om vanwege onze werkzaamheden maar daarnaast nemen we ook altijd pauzes samen, of in de kantine of we lopen een rondje buiten. Soms eten we lunch buiten de deur.
We praten heel veel met elkaar over privé zaken zoals de thuissituaties van hem. Hij is getrouwd maar het gaat slecht tussen hem en zijn vrouw. Buiten het werk om spreken we soms ook af op de sportschool om te trainen. Ik kan niet precies pijlen of hij ook iets voor mij voelt of dat hij gewoon zo open is. We hebben trouwens nog nooit iets ongepast gedaan oid. Af en toe voel ik een beetje geflirt maar ik weet niet of het tussen me oren zit omdat ik gevoelens voor hem heb?
Ik weet dat dit een gevaarlijke situatie is en dat het niet goed te praten valt, maar ik kan niets doen aan mijn gevoelens. Het is zo gegroeid. Ik heb dit niet opgezocht.
Wat het nog moeilijker maakt is dat we met elkaar moeten omgaan vanwege onze werkzaamheden. Ik kan dus niet zomaar afstand van hem nemen.
Wat voor adviezen kunnen jullie mij geven?
Aub niet beledigen. Ik weet dat het niet goed is. als het aan mij lag zou ik dit echt niet voelen
Ik ben een jonge vrouw van 33 en ik ben verliefd op mijn collega.
We gaan veel met elkaar om vanwege onze werkzaamheden maar daarnaast nemen we ook altijd pauzes samen, of in de kantine of we lopen een rondje buiten. Soms eten we lunch buiten de deur.
We praten heel veel met elkaar over privé zaken zoals de thuissituaties van hem. Hij is getrouwd maar het gaat slecht tussen hem en zijn vrouw. Buiten het werk om spreken we soms ook af op de sportschool om te trainen. Ik kan niet precies pijlen of hij ook iets voor mij voelt of dat hij gewoon zo open is. We hebben trouwens nog nooit iets ongepast gedaan oid. Af en toe voel ik een beetje geflirt maar ik weet niet of het tussen me oren zit omdat ik gevoelens voor hem heb?
Ik weet dat dit een gevaarlijke situatie is en dat het niet goed te praten valt, maar ik kan niets doen aan mijn gevoelens. Het is zo gegroeid. Ik heb dit niet opgezocht.
Wat het nog moeilijker maakt is dat we met elkaar moeten omgaan vanwege onze werkzaamheden. Ik kan dus niet zomaar afstand van hem nemen.
Wat voor adviezen kunnen jullie mij geven?
Aub niet beledigen. Ik weet dat het niet goed is. als het aan mij lag zou ik dit echt niet voelen
zaterdag 6 april 2019 om 15:21
zaterdag 6 april 2019 om 15:24
Ik zei niet “dat het goed voelt”. Ik zei dat een autonome mens leeft naar eigen normen en een slavenmoraal is gebaseerd op opgelegde normenFlowerBomb19 schreef: ↑06-04-2019 14:09Nou ja. Ik zou het geen slavenmoraal noemen. Ik denk niet dat een mens maar alles moet kunnen doen omdat het goed voelt en je dat zo graag wil. Er zijn mi grenzen aan alles. Ik wil zijn huwelijk niet kapot maken en wil de werkrelatie ook professioneel houden.
Maar nogmaals, ik heb totaal geen idee of hij überhaupt wat voor relatie dan ook met mij ziet zitten. Hij heeft nog nooit iets concreets gedaan of gezegd om dat te bevestigen.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
zaterdag 6 april 2019 om 16:24
Ah, zo las ik het niet.
zondag 7 april 2019 om 12:35
To, ik ben de vrouw geweest van een man die een intieme band opbouwde met zijn vrouwelijke collega. Je kan je niet voorstellen hoe vreselijk pijnlijk het is om daar achter te komen.FlowerBomb19 schreef: ↑06-04-2019 13:43Natuurlijk is het moeilijk. Ik ben niet van steen. Waarom is het zo moeilijk om je in te leven in de situatie van anderen, al ben je het er niet mee eens met mijn actie(s)
Ik vermoed dat het allemaal stiekem gedrag is, van zowel hem als jou. Want ik denk niet dat hij jou bij hem thuis gaat voorstellen aan zijn vrouw om je te introduceren als die fijne collega/vriendin waar hij fijn mee kan praten. Zodat zijn vrouw weet met wie hij bevriend is. Hij zal hooguit in vaagheden antwoord geven als zijn vrouw dingen vraagt over met wie hij dan toch de hele tijd rondhangt op kantoor (waarschijnlijk weet ze dat niet eens).
Dus ja, hij is bezig zijn relatie kapot te maken en jij vindt het goed daarvoor gebruikt te worden. Wetende dat je nooit een eerlijk deel van hem krijgt. Want je bent slechts zijn egoboost. Wetende dat hij nog ergens een smachtende vrouw heeft, voelt voor je ego best lekker en maakt dat hij niet hoeft te investeren in zijn eigen relatie.
Voel jij je serieus niet beter dat je daarvoor wilt passen? Zou je niet gewoon een ongecompliceerde relatie willen met een leuk iemand, zonder dat je van te voren al weet dat het drama gaat zijn? Of hou je stiekem van drama?
zondag 7 april 2019 om 14:13
Dank voor alle reacties. Zelfs de minder aardige (maar eerlijke) reacties.
Ik wil even benadrukken dat ik geen interesse heb in deze man om er een serieuze relatie mee te beginnen. We passen denk ik niet bij elkaar. Ik maak me dus zeker geen illusie dat hij zijn vrouw voor mij gaat verlaten. Dat wil ik niet eens
Ik wil even benadrukken dat ik geen interesse heb in deze man om er een serieuze relatie mee te beginnen. We passen denk ik niet bij elkaar. Ik maak me dus zeker geen illusie dat hij zijn vrouw voor mij gaat verlaten. Dat wil ik niet eens
zondag 7 april 2019 om 16:06
Maar je zou het dus niet erg vinden voor jezelf om seks met hem te hebben? Kijk, hij verprutst daarmee zijn eigen relatie en daar ben jij niet verantwoordelijk voor. Maar nu het leed nog niet geschied is, zou je dan onder andere omstandigheden tegen jezelf zeggen: doe het niet!? Of vind je het prima om onderdeel te worden van die ellende? Want helemaal onschuldig ben je natuurlijk niet als je de boot niet bewust gaat afhouden nu. Kan je jezelf nog zo hard vertellen dat jij niet degene bent die getrouwd is. Kennelijk is jouw moreel dan ook zo dat je daar geen bezwaren tegen hebt. En dat bevreemd mij, want de meeste mensen hebben die morele bezwaren wel. Die vinden dat je daarmee een lijn overgaat. Een lijn waar je nu met je volle verstand voorstaat en waar je nog van weg kunt lopen.
Probeer je eens in te leven in de andere kant. Dat jij over tien jaar van nu getrouwd bent met een kindje (of hond of een bedrijf samen of iets anders wat sterk samenvalt met een gezamenlijk leven) en dat je partner die je vertrouwt met een collega loopt te rotzooien. Hoe zou je je daarbij voelen?
Probeer je eens in te leven in de andere kant. Dat jij over tien jaar van nu getrouwd bent met een kindje (of hond of een bedrijf samen of iets anders wat sterk samenvalt met een gezamenlijk leven) en dat je partner die je vertrouwt met een collega loopt te rotzooien. Hoe zou je je daarbij voelen?
anoniem_354676 wijzigde dit bericht op 07-04-2019 21:18
16.25% gewijzigd
zondag 7 april 2019 om 17:45
Helemaal mee eens. Hoe eerder je hiermee stopt, des te meer je ellende je jezelf bespaart.Nitflex schreef: ↑06-04-2019 15:07In tegenstelling tot de meesten hier zijn mijn redenen om je gevoelens te negeren en opzij te zetten niet zijn huwelijk of zijn kinderen (sowieso vind ik een scheiding niet perse traumatisch voor kinderen, maar dat terzijde), maar eerder TO’s eigen welzijn.
Laat die vent zijn eigen verantwoordelijkheid nemen voor zijn huwelijk, dat zijn je zaken verder niet. De enige die zijn huwelijk kapot kan maken is hij zelf, maar hopelijk doet hij dat niet voor een ander.
Maar je schiet er zelf niets mee op om hier iets mee te doen. Het wordt vaak een langdradige toestand met grote kans dat je aan het kortste eind trekt. Daarbij is de maatschappij ook altijd erg veroordelend naar de “andere vrouw”.
Dus kies voor jezelf en hou het professioneel. Blijf samenwerken als dat moet, maar hou de gesprekken wat meer op afstand. Je gevoelens slijten vanzelf wel weer.
zondag 7 april 2019 om 18:32
Maar als het je alleen voor de lol is wat is dan het probleem?FlowerBomb19 schreef: ↑07-04-2019 14:13Dank voor alle reacties. Zelfs de minder aardige (maar eerlijke) reacties.
zondag 7 april 2019 om 21:20
zondag 7 april 2019 om 21:34
zondag 7 april 2019 om 22:46
Ik wil juist geen drama. Hoe komen jullie erbij dat ik drama wil? En natuurlijk zou ik met een man die vrijgezel is kunnen gaan, maar op het ogenblik heb ik gevoelens voor deze man. Dat is niet iets wat ik aan en uit kan zetten. Of “transfereren” naar een andere. Dit is zo gegroeid, voordat ik het wist zat ik met de drang om met hem te zijn.diyer schreef: ↑07-04-2019 21:20En als het alleen om de lol is, waarom dan per se deze man? Kun je niet een andere lekkert vinden die gewoon vrijgezel is of wél buiten de deur mag seksen van zijn wijf? Heb je de lol zonder de drama. Lijkt me toch veel leuker! Of is het alleen maar lol als het ook lekker veel drama oplevert?
Maar goed, jullie hebben denk ik wel gelijk. Mocht het ooit gebeuren dat ik gek genoeg ben om iets met hem te beginnen en zijn vrouw erachter komt of andere collega’s dan zou ik me echt diep schamen.
Ik ga voor mezelf bedenken hoe nu verder. Ik vind het persoonlijk te ver gaan om nu opeens afstandelijk te gaan doen. Hij heeft zich tenslotte nog nooit ongepast gedragen richting mij. Dus dat zou best akward kunnen zijn als ik mij opeens anders ga opstellen richting hem.
Samen naar de gym ga ik niet meer doen. Ik probeer alle contact op de werkvloer te houden.
zondag 7 april 2019 om 23:32
Lijkt me een slim plan. Het is nl. nog meer akward als je je gevoel verder gaat voeren met het risico hem een liefdes/seksverklaring te geven. Desnoods verzin je een reden voor de afstand: niet zo lekker in je vel of teveel aan je hoofd of een crush op iemand (anders) waardoor je het gezellige contact wat wilt afhouden. Zoveel makkelijke 'smoezen' te bedenken zonder iemand te beledigen.
En terwijl jij aan het afkicken gaat, gaan de mogelijkheden naar andere mannen weer open. Want zo werkt het ook he. Als jij je focust op 1 heerschap, word je blik naar ander potentieel verkleint. Dat moet je juist andersom voor elkaar krijgen.
En terwijl jij aan het afkicken gaat, gaan de mogelijkheden naar andere mannen weer open. Want zo werkt het ook he. Als jij je focust op 1 heerschap, word je blik naar ander potentieel verkleint. Dat moet je juist andersom voor elkaar krijgen.
zondag 7 april 2019 om 23:34
btw, ik snap dat het moeilijk is. Echt. Mijn exman en ik zijn een half jaar geleden uit elkaar gegaan en hij doet erg veel moeite voor contact met mij. En hoewel elke vezel in mijn lijf regelmatig schreeuwt om die hele vertrouwde nabijheid, ik doe het niet. Want ik krijg mijn ex er niet mee terug. Hooguit houd ik mezelf voor de gek. En dat levert uiteindelijk meer verdriet op.
Dus ik begrijp echt wel dat het niet altijd makkelijk is om tegen je gevoel in te gaan. Maar soms is dat wel het verstandigst.
Dus ik begrijp echt wel dat het niet altijd makkelijk is om tegen je gevoel in te gaan. Maar soms is dat wel het verstandigst.
maandag 8 april 2019 om 07:53
Maar je doet ook niet echt je best om drama te voorkomen.FlowerBomb19 schreef: ↑07-04-2019 22:46Ik wil juist geen drama. Hoe komen jullie erbij dat ik drama wil? En natuurlijk zou ik met een man die vrijgezel is kunnen gaan, maar op het ogenblik heb ik gevoelens voor deze man. Dat is niet iets wat ik aan en uit kan zetten. Of “transfereren” naar een andere. Dit is zo gegroeid, voordat ik het wist zat ik met de drang om met hem te zijn.
Maar goed, jullie hebben denk ik wel gelijk. Mocht het ooit gebeuren dat ik gek genoeg ben om iets met hem te beginnen en zijn vrouw erachter komt of andere collega’s dan zou ik me echt diep schamen.
Ik ga voor mezelf bedenken hoe nu verder. Ik vind het persoonlijk te ver gaan om nu opeens afstandelijk te gaan doen. Hij heeft zich tenslotte nog nooit ongepast gedragen richting mij. Dus dat zou best akward kunnen zijn als ik mij opeens anders ga opstellen richting hem.
Samen naar de gym ga ik niet meer doen. Ik probeer alle contact op de werkvloer te houden.
Je verzint smoesjes om het contact niet te hoeven verbreken/matigen. Je hoeft niet uitgebreid de echte reden te vertellen dat je afstand wilt. Je kunt het ook gewoon houden op " Ik hou werk en privé liever gescheiden" of wat dan ook. Als je het bij jezelf houdt, is het niet verkeerd.
Ieder zijn ding hoor, maar geef dan in elk geval toe dat je geen afstand wilt nemen, want het kan wel.
maandag 8 april 2019 om 09:30
FlowerBomb19 schreef: ↑07-04-2019 22:46Ik wil juist geen drama. Hoe komen jullie erbij dat ik drama wil? En natuurlijk zou ik met een man die vrijgezel is kunnen gaan, maar op het ogenblik heb ik gevoelens voor deze man. Dat is niet iets wat ik aan en uit kan zetten. Of “transfereren” naar een andere. Dit is zo gegroeid, voordat ik het wist zat ik met de drang om met hem te zijn.
Je bent wel goed in smoesjes verzinnen he.
maandag 8 april 2019 om 09:47
vivautrecht85 schreef: ↑08-04-2019 07:53Maar je doet ook niet echt je best om drama te voorkomen.
Je verzint smoesjes om het contact niet te hoeven verbreken/matigen. Je hoeft niet uitgebreid de echte reden te vertellen dat je afstand wilt. Je kunt het ook gewoon houden op " Ik hou werk en privé liever gescheiden" of wat dan ook. Als je het bij jezelf houdt, is het niet verkeerd.
Ieder zijn ding hoor, maar geef dan in elk geval toe dat je geen afstand wilt nemen, want het kan wel.
Ik verzin geen smoesjes. Ik zei al dat ik samen naar de gym zou stoppen.
Maar eerlijk gezegd vind ik het moeilijk om dan afstandelijk te doen op het werk en onze vriendschap dan alleen oppervkakkig te houden terwijl we bijna een jaar heel close zijn. Ik zou het vreemd vinden als een collega/vriend(in) dit bij mij zou doen en mij er best lullig om voelen. Een opmerking als “ik hou werk en privé gescheiden” zonder verdere toelichting is echt aso in mijn ogen als je al zoveel al gedeeld hebt met elkaar. Dus daar komt mijn terughoudendheid vandaan. Is dat zo moeilijk te bevatten dan?
maandag 8 april 2019 om 11:07
Vind je hem niet aso bezig dan?FlowerBomb19 schreef: ↑08-04-2019 09:47Ik verzin geen smoesjes. Ik zei al dat ik samen naar de gym zou stoppen.
Maar eerlijk gezegd vind ik het moeilijk om dan afstandelijk te doen op het werk en onze vriendschap dan alleen oppervkakkig te houden terwijl we bijna een jaar heel close zijn. Ik zou het vreemd vinden als een collega/vriend(in) dit bij mij zou doen en mij er best lullig om voelen. Een opmerking als “ik hou werk en privé gescheiden” zonder verdere toelichting is echt aso in mijn ogen als je al zoveel al gedeeld hebt met elkaar. Dus daar komt mijn terughoudendheid vandaan. Is dat zo moeilijk te bevatten dan?![]()
Sorry maar het komt wel degelijk over als een smoesje.
Zie je hem als een vriend en vice versa? Dat zou in mijn ogen betekenen dat zijn vrouw weet van jullie vriendschap.
maandag 8 april 2019 om 11:39
Ik heb geen idee wat zijn vrouw wel of niet weet aangezien we het daar niet persé over hebben. We doen ook niets hé, behalve praten. Het is niet zo dat hij een poging heeft gedaan om mij te versieren oid. Hij praat ook niet slecht over zijn vrouw. Nogmaals, ik ben degene met deze gevoelens en niet hij dus waarom is hij aso? Vooralsnog is dit dus eenzijdig.vivautrecht85 schreef: ↑08-04-2019 11:07Vind je hem niet aso bezig dan?
Sorry maar het komt wel degelijk over als een smoesje.
Zie je hem als een vriend en vice versa? Dat zou in mijn ogen betekenen dat zijn vrouw weet van jullie vriendschap.
Ik kan me voorstellen dat ze niet weet dat hij hun issues met derden bespreekt want dat zou ik waarschijnlijk ook niet hebben verteld, ook al zou het om gesprekken met een goede vriendin gaan ipv een mannelijke collega. Dat is menselijk en echt niet voorbehouden aan sluwe en vreemdgaande mannen die een minnares zoeken.