verliefd op de ander

12-09-2011 10:52 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve allemaal!

2 Maanden geleden heeft mijn man mij aangegeven niet meer van mij te houden. Drama. We hebben 2 kinderen, 5 en 1 jaar, wonen 4 jaar in Denemarken (ik kom uit NL, hij uit DK). Veel praten, huilen, emoties alle kanten. Na 4 weken kwam de aap uit de mouw, hij is verliefd geworden op de vrouw van zijn beste vriend, onze beste vrienden waar we veel mee samen deden. Zal verdere details besparen, smerig verhaal. Kortom, hij is nu samen met haar.

Nu komt mijn verhaal...

Direct na de breuk, heb ik veel contact met haar man. Wij waren allebei helemaal kapot van de situatie, dachten immers beide relatief gelukkig getrouwd te zijn. Uiteraard komen wij er nu ook wel achter dat er veel meer mis was dan gedacht.

Door het vele contact (dagelijks) en de steun die wij beide krijgen van alle mensen om ons heen, zijn wij dichter naar elkaar toe gegroeid. Ik weet dat het absurd klinkt, we zijn pas 2,5 maand verder maar we zijn zo ontzettend verliefd op elkaar! Kan dit? Is dit gewoon de bekende rebound? Zo voelt het namelijk niet. Ik moet ook wel toegeven dat er altijd al wel een chemie was tussen ons. Uiteraard niet iets waar je verder over nadenkt, je bent immers getrouwd en hij was mijn man's beste vriend. Het voelt gewoon zo goed en tegelijkertijd ben ik zooo bang dat dit voor ons allebei alleen maar een rebound is.

We praten hier ook samen wel over. Hij wil onze verliefdheid niet 'verbruiken' als rebound. Daar in tegen willen we ook niet de kans lopen elkaar kwijt te raken omdat, volgens de boekjes/statistieken, we nu zondig eerst eens zouden moeten rondkijken.

Mega verwarrend, maar tegelijkertijd zo fijn!

Wat te doen? Is 'rustig' aan doen genoeg. Of gewoon genieten van nu? Het voelt bijzonder, zeker in onze situatie... het voelt voor ons beide alsof we onze partners dankbaar zijn dat zij de stap hebben genomen en daardoor ons dichter bij elkaar hebben gebracht.

Het klinkt ook allemaal zo gevaarlijk als ik dit lees.

Ik ben overigens 34, hij 37, niet echt meer pubers dus, al voelt het wel zo :-)

Nou, ben erg benieuwd naar jullie reacties/adviezen!
Rustig aan doen, er zijn kinderen in het spel!!
Wel leuk voor je dat je alweer een nieuwe liefde gevonden hebt trouwens. Geniet ervan, maar loop niet te hard van stapel, je kinderen moeten eerst verwerken dat papa en mama niet meer samen zijn lijkt me.
Da's een mooie partner-ruil zo
Als het zo bijzonder en echt is, dan is het dat ook wel over een paar maanden. Je kinderen krijgen al zoveel te verduren en na 2 maanden in een andere relatie rollen lijkt me ook niet zo verstandig.

Wel leuk voor je, maar na zo'n breuk kunnen je emoties ook met je gaan spelen.
Ga maar eerst eens goed voor je kinderen zorgen in plaats aan jezelf te denken.......Vreselijk zulke vrouwen
Eens met joly78
..popcorn?
Je kunt toch rustig aan doen EN genieten?
Wat een gekke reactie peecee! Het een sluit het ander toch niet uit? Een gelukkige vrouw is een betere moeder lijkt me.
quote:peecee schreef op 12 september 2011 @ 11:05:

Ga maar eerst eens goed voor je kinderen zorgen in plaats aan jezelf te denken.......Vreselijk zulke vrouwen

Ga je lekker? Wie zegt dat ze niet goed voor haar kinderen zorgt?

Mag ze ook aan haarzelf denken? Zij is diegene die is achtergebleven hoor. En wie zegt dat ze hard van stapel gaat lopen?

Nou ja, haar man is als eerste verliefd geworden hoor!

Ik zou -wat iedereen zegt- heel rustig aan doen en in de eerste plaats aan de kinderen denken. Er zullen heus wel momenten zijn, waarop de kinderen bij papa zijn (doet hij óók rustig aan trouwens??), dan kunnen jullie wat afspreken.

Ik zou met mijn a.s. ex de afspraak maken, dat ook hij rustig aan moet doen en niet de kinderen direct erbij betrekken. heeft dat andere stel ook kidneren?

Verder, geniet er van....maar houdt in je achterhoofd dát het een rebound kán zijn...

Ja, want als je kinderen hebt mag je natuurlijk nooit meer aan jezelf denken!

@ TO: zoals al eerder gezegd: gewoon rustig aan doen en kijken of het iets kan worden tussen jullie.
O dus als de man weg gaat moet zij maar ook geen verantwoording nemen voor haar gedrag.

Kinderen hebben een moeder nodig.......niet een moeder die al bezig is met een andere man.

Voor kinderen heel vreemd he....papa met iemand die ze kennen, immers de vrouw van zijn beste vriend.

En mammie met die vriend...

Kan je niet verkopen tegenover kinderen......
Ik vind dit altijd zo'n mooie verhalen

Over kinderen kan ik geen zinnig woord zeggen, het zal best een beetje gek zijn allemaal maar goed, ze zijn nog wel heel klein, dus ook nog wel kneedbaar. Wat iemand hiervoor ook al zei; beter een happy mommy dan een mommy in de kreukels.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Ik ken een voorbeeld hiervan in mijn directe omgeving. Heb er mijn vraagtekens bij hoe levensvatbaar een relatie tussen jullie is. Is de relatie niet allen gebaseerd op allebei verdriet hebben, een verbondenheid voelen omdat jullie "samen" belazerd zijn? Hebben julllie veel gespreksonderwerpen buiten jullie scheidingen? Bij degene die ik ken is er volgens de buitenwereld ook sprake van dat de relatie ontstond omdat ze graag wilde hebben wat de exen nu samen hadden. Dus een zelfde soort situatie, kinderen ook samen, een soort alternatief gezinsituatie die ze aan de andere kant zagen.

Voor de kinderen lijkt het me ook zeer verwarrend, hoewel ik wel van mening ben dat je het voor de kinderen zo makkelijk en moeilijk maakt, afhankelijk van hoe je er zelf mee omgaat.

Alles bij elkaar zou ik zeggen, neem wat afstand, kijk het een tijdje aan, echte liefde wacht wel.
Nou, dat was dan een mooie partnerruil. Ik vind het wel een mooi verhaal! En de ex-en? zou me nog kunnen voorstellen dat die zwaar in shock zijn, haha.

Beetje voorzichtig met de kids, vooral oudste. Kleintje zal er niet veel van meekrijgen. Maar verder: Ga ervoor, joh! Klinkt alsof het helemaal goed voelt!
Denk dat het met de shock van de ex-en wel zal meevallen, die zijn toch bij hun weg gegaan?! Over het algemeen zijn zij al een stuk verder met het opbouwen van hun leven.
Waarom moet zij verantwoording nemen voor haar gedrag? Het gebeurt wel vaker dat als er gescheiden wordt, mensen hals over de kop verliefd worden. Dat is het losmakingsproces van je partner en in sommige gevallen kan dat goed werken.

Geniet ervan maar wees voorzichtig, bouw je eigen leven op en als het zo is dat hij de 'ware' is, is dat mooi meegenomen.

Doe rustig aan en neem de tijd voor je kinderen als het al een huisvriend is, is het voor hun niet vreemd dat hij vaker over de vloer komt.
geloof dat ik even moet vermelden dat de kids UITERAARD voorop staan! geen twijfel mogelijk dat die zo lang mogelijk buitenspel moeten staan. En nee, daar houden de andere 2 absoluut geen rekening. Overigens is er verder niemand die iets van 'ons' af weet, daar is het allemaal veel te pril voor en wij weten zelf niet eens wat we samen hebben. Helaas, zoals ik al zei, hebben de andere 2 de kids verteld dat zij samen zijn en gaan er ook 'gezellig' op uit als familie met 5 kids!! Zij hadden er namelijk ook 3.

Nogmaals, jullie moeten van mij aannemen dat (voor ons beide) de kinderen voorop staan! Wij doen 'samen' ook wel dingen, maar dat is omdat onze kinderen ook al vriendjes waren voor dat dit gebeurde, die vragen dus ook om elkaar. Daarbij als we iets samen ondernemen, is er geen blijk van dat wij een setje zouden zijn. Wij zijn ook allebei ervan overtuigd dat de oudste (beide 5) niet dom zijn, en daarom zijn we extra voorzichtig. Het is allemaal al gecompliceerd genoeg. Dus peecee, niet zo kort door de bocht hoor, ik ben echt geen boeman en probeer ook met man en macht alles op een rijtje te krijgen, dit voorop gesteld! Dat dit er zo bij komt, had ik ook niet aan zien komen.

Vandaar dit bericht in de hoop op zoveel mogelijk meningen...

Om een tipje van de sluier op de lichten, kom ik er ook achter dat manlief al geruime tijd met meerdere vrouwen vreemdging. Hij heeft voor vele mensen een dubbel leven geleefd, niemand had dit ooit van hem verwacht. Ik ben belazerd, maar hierdoor koelt het gevoel voor iemand ook snel af. Nogmaals, het is een tipje van de sluier. Maar als respect voor iemand verdwijnt, is een gevoel van haat/liefde ook snel verdwenen.
Ik vind dat jullie er voor moeten gaan. Inderdaad met hele kleine stapjes. En het lijkt me voor de kinderen juist minder verwarrend omdat het iemand is die ze al kennen en vertrouwen. Lijkt mij dat een wildvreemde 'nieuwe' man heftiger is. Jammer dat je ex minder voorzichtig met deze situatie omgaat. Ik vind het echt goed van je dat het belang van je kids WEL de hoogste prioriteit geeft.
If God is watching us, the least we can do is be entertaining
Ik zou rustig aan doen en genieten tegelijk. Ik denk dat je voorzichtig moet zijn ten opzichte van je kinderen, niet omdat ze dat nu niet aankunnen, maar omdat jij er nog niet zeker van bent. Voor het zelfde geld werkt het niet en gaan jullie over een paar maand weer uit elkaar. Dan hebben je kindjes in hele korte tijd geleerd hoe het is om afscheid te moeten nemen van eerst hun vader en vervolgens de nieuwe vriend van hun moeder. Dus ik zou het zelf voorlopig even buiten je kinderen houden... [edit: dit doe je al, lees ik net] maar verder zie ik geen reden om dit nu al af te kappen.
Ik zou er ook lekker van genieten. Wat hierboven ook al meerdere malen is gezegd: denk wel aan de kinderen (maar zo te horen doen jullie dat al). Ik zou zeker niet "omdat het volgens de omgeving zo hoort" nog een een tijdje rondkijken ofzo. Je hebt nu toch een man op wie je verliefd bent

Geniet ervan en kijk hoe het loopt. Het kan altijd zijn dat het stuk gaat maar dat is met iedere relatie zo.
Ik sluit me aan bij de laatste drie boven mij. Geniet maar blijf realistisch en voorzichtig.
Het kan wel hoor:

http://www.nu.nl/achterkl ... hania-twain-getrouwd.html

Maarja, je moet inderdaad uitzoeken of dit beklijft of dat dit door de omstandigheden tijdelijk zo gegroeid is. (Ik denk persoonlijk bvb dat Shania Twain wel erg snel hertrouwd is, maar dat schijnt normaal te zijn in Amerika...)
Occam's razor

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven