Verliefd op een ander?

19-05-2011 15:44 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als man ben ik misschien een vreemde eend in de bijt, maar ik zit met een kwestie.

Sinds een jaar werkt bij mij bij de uitgeverij iemand die ik steeds leuker ben gaan vinden, het praten, grappen maken en samenzijn voelt zo vertrouwd. Sinds een maand wordt het zo erg dat je wel van verliefdheid kunt spreken: Ik zie/hoor haar het liefst iedere dag en wil vooral heel veel met haar praten en leuke dingen doen. We hebben een aantal weken geleden na het stappen (met collega's) bij haar thuis een hele nacht zitten praten, toen ik 's ochtends om acht uur wegging heb ik haar min of meer verteld wat ik voor haar voelde.

Punt is: ik heb al bijna vijf jaar een vriendin waarmee ik al bijna een jaar samenwoon. Ik houd nog steeds van haar, maar vraag me nu af of ik ooit zò verliefd op haar ben geweest. En als ik met haar ben stel ik me voor hoe het is als ik met die collega zou zijn...

Mijn collega heeft me die bewuste nacht duidelijk gemaakt dat ze vindt dat het 'klikt' tussen ons en dat ze het heel gezellig vond, maar dat ze geschrokken was van mijn bekentenis. Ze had het niet verwacht omdat ik zo'n 'leuke' vriendin heb. Ik heb haar de volgende dag gebeld om me te excuseren dat het zo plotseling kwam en het er even over te hebben. Ik hoorde de twijfel in haar stem toen ik vroeg of ze niets voor mij voelde.

Hierna hebben we elkaar uiteraard nog gezien op het werk, en het voelde een beetje gek, maar nog steeds goed, we hebben nog steeds leuke en interessante gesprekken, al gaat het iets omzichtiger. De verliefdheid is niet gaan liggen, maar juist sterker geworden. Ik zou voor haar mijn relatie beëindigen, maar ik zie op tegen het verdriet van mijn vriendin en de problemen die volgen. Het verdelen van de spullen, het huis, de auto. Ons gezamenlijke (professionele) netwerk en mijn schoonfamilie die ik graag mag. Om het nog maar niet te hebben over het feit dat ik niet eens zeker ben of mijn collega überhaupt interesse in een relatie heeft.

Ik zie sindsdien zelf natuurlijk overal tekenen dat ze me leuk vindt. Toen ze wist dat ze me een bepaalde avond ging zien op het werk, terwijl dit normaal nooit gebeurt, kwam ze op hoge hakken binnen waar ik haar in een jaar maar één keer op heb gezien. En als ik met haar praat staat ze steeds vaker zachtjes te wiegen.

Hoe kom ik erachter of ze mijn gevoelens deelt? Ze heeft wel laten weten dat het haar geen goed idee lijkt om buiten het werk af te spreken. Dus de kans dat ik haar alleen te spreken krijg is klein. Én vertel ik het mijn vriendin? Er is uiteraard niets gebeurd, maar ik heb sterke gevoelens en ik deel normaal alles met haar.

Houdt ze afstand omdat ik een vriendin heb en ze bang is dat ik die relatie toch niet verbreek? Of omdat ze bang is dat ik de relatie verbreek terwijl ze niets speciaals voor me voelt. Én moet ik wel zo'n groot offer brengen voor een ongewisse liefde.

Een vriend van me zegt dat ik het z'n beloop moet laten en kijken wat er gebeurt. Toch proberen af te spreken buiten het werk en eerlijk tegen haar zijn. Maar het onderbuikgevoel beïnvloedt mijn werk. Wat vinden jullie, wat is de juiste keuze?
Ik zie alleen praktische redenen waarom je met je vriendin bent. Maak het eerst uit met haar en ga daarna ontdekken wat je gevoelens zijn voor die ander..Wel zo eerlijk!
Slinger je collega een keer flink over het kopieerapparaat heen dan is de spanning eraf.

Stel je voor dat je al die praktische zaken zou moeten regelen zeg, wat een toestand.
Opbiechten tegenover je vriendin. Da's het eerlijkste. En als ik zie hoe jij over je relatie praat met haar, denk ik dat het ook beter is uit elkaar te gaan. Bij elkaar blijven voor een huis, spullen en familie en vrienden is een slechte reden.

Misschien ziet collega je dan wel staan. En anders heb je niets.

Maar ja, ik lees nogmaals weinig redenen nog bij je huidige partner te blijven. Misschien wordt je daarna weer verliefd op een ander, omdat je iets mist in je relatie.
*mompelt iets over oude schoenen, nieuwe schoenen en een held op sokken*

Wees een vent.
Dus eigenlijk is je vriendin een rebound.

Je twijfelt om bij haar weg te gaan omdat je niet weet of je collega ook dezelfde gevoelens heeft voor jou.

Zoiets als beter iets dan niets.

Niet leuk voor je vriendin.
Ga sowieso weg bij je vriendin. Dat je de relatie wilt verbreken voor een ander zegt genoeg.

Je houdt niet genoeg van je vriendin. Blijf niet bij haar, omdat je niet alleen wilt zijn.

Het maakt niet uit of je wel of niet verder gaat met die collega, de relatie waar je nu inzit is niet goed genoeg.
Eens met mamalief.

geen eerlijke vergelijkingsmateriaal voor je vriendin. Een collega bij wie alles nog nieuw en spannend is of je vriendin die je al 5 jaar kent en bij wie het allemaal heel vertrouwd is(wat ik overigens erg prettig vind)

Maar goed, als je collega het echt voor je is moet je ook mans genoeg zijn het goed met je vriendin en de spullen op te lossen,
quote:Aubrey schreef op 19 mei 2011 @ 15:58:

*mompelt iets over oude schoenen, nieuwe schoenen en een held op sokken*

Wees een vent.Dat dus.
Dus je wilt alleen je relatie verbreken als je weet dat er een nieuwe voor terug krijgt? Je vriendin is dus eigenlijk 2de keus.

Nou, jou vriendin mag zich wel erg gelukkig prijzen met jou .
Zal wel erg ouderwets zijn maar wat wordt toch altijd bedoeld met rebound in relaties?
Ik lees ook weinig liefde voor je vriendin. Je klinkt vooral erg verliefd op collega. Leuke vriend trouwens, adviseren dat je collega maar zo veel mogelijk na het werk moet zien. Geen oude schoenen weggooien voordat je nieuwe hebt? Hoe denk je dat dit moet ziin voor je vriendin als zij hoort dat jij het zo opgelost hebt? Wees gewoon eerlijk. Niet de makkelijkste weg, maar wel de eerlijkste.
Ze is verliefd op je omdat ze staat te wiegen??? Nitwit! Zijn er geen mannen forums meer these days?
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Mijn ex-vriend had hetzelfde. Ook hij zei nog nooit zo verliefd te zijn geweest. Hij heeft de relatie met mij beeindigd voor die ander en kwam binnen een maand tegen mij vertellen dat ik toch eigenlijk zijn maatje was en hij helemaal niet zo zeker wist of hij mij wel kwijt wilde...Het was echter kapot tussen ons. Ik heb geprobeerd er nog iets van te maken, maar het wantrouwen en de afkeer waren te groot geworden, van beide kanten denk ik.

Wat ik wil zeggen; idealiseer die ander niet en kijk goed naar je eigen relatie. Mis je iets? Waarom ben je eigenlijk wel al 5 jaar bij haar? Gewoonte? Ontbreekt de spanning? Groeien jij en je vriendin een beetje uit elkaar? Kan vanalles zijn...Laat het iig NIET op zijn beloop. Je collega weet al van jouw gevoelens, je moet eerlijk zijn tegen je vriendin, misschien worstelt zij ook wel met jullie relatie of tegen een verliefdheid. Denk gewoon niet alleen aan je eigen hachie..en alleen zijn is ook geen ramp, het is niet OF collega, OF vriendin.
Wat bedoel je eigenlijk met wiegen? Neem aan dat ze geen baby bij zich heeft...

On topic: Verbreek je relatie, ga op jezelf wonen en ga maar 'ns nadenken wat je echt wil.
En wat zei jouw vriendin trouwens toen je na die nacht met jouw collega 's ochtends kwam binnenrollen?
Hoezo is de vriendin van TO een rebound? Een rebound is een tussendoortje. Waar valt te lezen dat ze dit is?
Trouwens, collega daagt je nu uit en zal het een biet zijn of jij je relatie op het spel zet. Voor haar is het spannend dat iemand haar haar leuk vindt en met wiegen op hoge hakken hou je het geen 20 jaar uit.
quote:bommi schreef op 19 mei 2011 @ 16:05:

Hoezo is de vriendin van TO een rebound? Een rebound is een tussendoortje. Waar valt te lezen dat ze dit is?Dank ik wist echt niet wat rebound betekende..
Dit is dus ronduit smerig wat je doet.

Je hebt twee opties.

1. Je laat je vriendin je openingspost lezen en je vertelt haar dat je meer voelt voor je collega.

2. Je besluit dat je door verliefdheid de realiteit even uit ogen bent verloren, en zegt tegen je collega dat het inderdaad geen goed idee is om verder met elkaar af te spreken omdat je thuis al wat lekkers hebt.

Al het andere is suf verraderlijk geklets.
quote:bommi schreef op 19 mei 2011 @ 16:05:

Hoezo is de vriendin van TO een rebound? Een rebound is een tussendoortje. Waar valt te lezen dat ze dit is?

Rebound als in rebound in basketbal.

De bal na een aanval terugpakken...

Snap ie?

Misschien is die van die oude en nieuwe schoenen beter.
Eens met johnny
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Heeft jannes al gereageerd?

Zou het z'n echte naam zijn?

Best wel veel info , werkt op een uitgeverij...
quote:jannesgerards schreef op 19 mei 2011 @ 15:44:

Ik hoorde de twijfel in haar stem toen ik vroeg of ze niets voor mij voelde.

Nou, nee dus.

Of ze heeft geen zin om aan te pappen met een gebonden collega.

quote:Ik zou voor haar mijn relatie beëindigen, maar ik zie op tegen het verdriet van mijn vriendin en de problemen die volgen. Het verdelen van de spullen, het huis, de auto. Ons gezamenlijke (professionele) netwerk en mijn schoonfamilie die ik graag mag. Om het nog maar niet te hebben over het feit dat ik niet eens zeker ben of mijn collega überhaupt interesse in een relatie heeft.

En met bovenstaande maak je jezelf een beetje een eikel. Sorry dat ik het zeg.

Je gaat je ouwe schoenen dus niet weggooien voor je nieuwe hebt.

Je wil het dus uitmaken met je vriendin, want op haar ben je niet verliefd (geweest) maar niet als de aanbedene op je werk geen zin heeft in een relatie met jou, dan blijf je bij je vriendin.

Wacht je dan op de volgende vrouw voor wie je haar in kunt ruilen?

quote: Ik zie sindsdien zelf natuurlijk overal tekenen dat ze me leuk vindt. Toen ze wist dat ze me een bepaalde avond ging zien op het werk, terwijl dit normaal nooit gebeurt, kwam ze op hoge hakken binnen waar ik haar in een jaar maar één keer op heb gezien. En als ik met haar praat staat ze steeds vaker zachtjes te wiegen.

Hoe kom ik erachter of ze mijn gevoelens deelt? Ze heeft wel laten weten dat het haar geen goed idee lijkt om buiten het werk af te spreken. Dus de kans dat ik haar alleen te spreken krijg is klein. Én vertel ik het mijn vriendin? Er is uiteraard niets gebeurd, maar ik heb sterke gevoelens en ik deel normaal alles met haar.

Houdt ze afstand omdat ik een vriendin heb en ze bang is dat ik die relatie toch niet verbreek? Of omdat ze bang is dat ik de relatie verbreek terwijl ze niets speciaals voor me voelt. Én moet ik wel zo'n groot offer brengen voor een ongewisse liefde.

Een vriend van me zegt dat ik het z'n beloop moet laten en kijken wat er gebeurt. Toch proberen af te spreken buiten het werk en eerlijk tegen haar zijn. Maar het onderbuikgevoel beïnvloedt mijn werk. Wat vinden jullie, wat is de juiste keuze?

De juiste keuze is nokken met je vriendin als je niks meer voor haar voelt.

Je collega zou ik op de hoogste stellen van je plannen. Ik ben ontzettend benieuwd wat er dan gebeurt. Kijk niet verbaasd op als ze ineens niet meer zo flirterig is. Niet alle vrouwen vinden het en een fijn idee als een man weggaat bij zijn vriendin voor haar. Mij zou het de kriebels geven. Wat kennen jullie elkaar nou eigenlijk.

Je laat je erg leiden door je hormonen. Misschien is het handig je vriendin bij je plannen te betrekken, dat wil nog wel eens helpen bij al te opgefokte buikvlinderactiviteit.
quote:jannesgerards schreef op 19 mei 2011 @ 15:44:

Ik heb haar de volgende dag gebeld om me te excuseren dat het zo plotseling kwam en het er even over te hebben. Ik hoorde de twijfel in haar stem toen ik vroeg of ze niets voor mij voelde.

Los van de fijnere nuances in haar intonatie, heb je ook naar het antwoord geluisterd?

Ik zie sindsdien zelf natuurlijk overal tekenen dat ze me leuk vindt. Toen ze wist dat ze me een bepaalde avond ging zien op het werk, terwijl dit normaal nooit gebeurt, kwam ze op hoge hakken binnen waar ik haar in een jaar maar één keer op heb gezien. En als ik met haar praat staat ze steeds vaker zachtjes te wiegen.

Volgens mij vindt ze je niet meer dan leuk hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven